Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 02-02-11, 12:12   #5551
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har en slik dings som dette - bare den er fra Dior. Men hvordan bruker jeg den ? Dama fra parfymeriet sa det var såååå enkelt og svusjet litt med børsten i lufta.....men når jeg prøver ser det ikke akkurat så bra ut. Hadde jo vært greit å få brukt den litt på mine mørke ringer når jeg først har betalt 350 spenn....

Dior Skinflash?
Den inneholder lysreflekterende partikler og skal legges akkurat i søkket under øyet, slik at det gir en illusjon av at det ikke fins noe søkke Det er altså ikke noen vits i å bruke den som en vanlig concealer/god gammeldags dekkstift, for å dekke et helt område, det er viktig å være nøyaktig når du legger denne.

Tankegangen er jo at lyse farger forstørrer mens mørke farger forminsker. derfor skal du legge denne akkurat der du ville ha "fylt ut" øyet for å unngå å få noe søkke. Og så må du ikke gni over det med fingeren etterpå, bare liksom dabbe yderst lite over med lillefingeren (for at det ikke skal bli for hardt)

Haha, ikke akkurat kort svar, men ikke helt enkelt å forklare uten å få vise

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 02-02-11, 12:18   #5552
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Dior Skinflash?
Den inneholder lysreflekterende partikler og skal legges akkurat i søkket under øyet, slik at det gir en illusjon av at det ikke fins noe søkke Det er altså ikke noen vits i å bruke den som en vanlig concealer/god gammeldags dekkstift, for å dekke et helt område, det er viktig å være nøyaktig når du legger denne.

Tankegangen er jo at lyse farger forstørrer mens mørke farger forminsker. derfor skal du legge denne akkurat der du ville ha "fylt ut" øyet for å unngå å få noe søkke. Og så må du ikke gni over det med fingeren etterpå, bare liksom dabbe yderst lite over med lillefingeren (for at det ikke skal bli for hardt)

Haha, ikke akkurat kort svar, men ikke helt enkelt å forklare uten å få vise

Ja - det er dior Skinflash.....ikke akkurat det enkleste produktet å "begynne med " skjønner jeg.....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 02-02-11, 12:24   #5553
MAR
Medlem

MAR sin avatar

MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Hihi, det høres absolutt mer knotete ut enn hva det faktisk er, altså Om du stiller deg foran et speil med ganske godt lys og væpner deg med skinflash og en sminkefjernerserviett e.l. er du kommet langt Om du da vender hodet litt frem og tilbake, vil du ganske kjapt se hvor det funker å legge den og hvor du ikke får en spesielt stor effekt.

Det som er så utrolig teit er at man bruker massevis av penger (skinflash koster vel 2-300 kroner på parfymeri?) på et produkt og ikke får noen skikkelig forklaring på hvordan det brukes! Hadde ikke tatt ekspeditøren mange sekundene å vise deg skikkelig.

Gammel 02-02-11, 12:30   #5554
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hihi, det høres absolutt mer knotete ut enn hva det faktisk er, altså Om du stiller deg foran et speil med ganske godt lys og væpner deg med skinflash og en sminkefjernerserviett e.l. er du kommet langt Om du da vender hodet litt frem og tilbake, vil du ganske kjapt se hvor det funker å legge den og hvor du ikke får en spesielt stor effekt.

Det som er så utrolig teit er at man bruker massevis av penger (skinflash koster vel 2-300 kroner på parfymeri?) på et produkt og ikke får noen skikkelig forklaring på hvordan det brukes! Hadde ikke tatt ekspeditøren mange sekundene å vise deg skikkelig.

Enig! Først prøvde vi en lysere farge og hun ekspeditøren sa det var gode greier. Jeg kunne TYDELIG se at jeg stod der med "hvite" (lyse) halvmåner under øynene og da jeg ba om å få teste en litt mørkere farge - ja da var hun plutselig enig med meg....
Og i ettertid var det jo dumt at vi ikke stod foran et speil når hun la på kremen - da hadde jeg så sett hva hun gjorde....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 02-02-11, 12:35   #5555
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Enig! Først prøvde vi en lysere farge og hun ekspeditøren sa det var gode greier. Jeg kunne TYDELIG se at jeg stod der med "hvite" (lyse) halvmåner under øynene og da jeg ba om å få teste en litt mørkere farge - ja da var hun plutselig enig med meg....

Det blir bare for DUMT når man skal være så opptatt av å tjene penger at man selger hva som helst - spesielt når dama bare kunne gitt deg en annen farge med en gang, hihi

Men hva har skjedd med god gammeldags service, da? Jeg synes det er så ulogisk uansett å ikke være litt servicemenneske når man jobber i et parfymeri, når de først har fått noen til å kjøpe dyre produkter burde de jo prøve å sørge for at kunden blir fornøyd og kommer tilbake. Og det er da ingen som blir kjempefornøyd av å være usikker på hvordan man egentlig bruker produktet man har kjøpt!

Gammel 02-02-11, 14:02   #5556
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Har noen gitt denne løsningen ennå?

Kattesand!! Luktfjerner av rang. Og fukt. Kjøp to bokser, hell ut i bilen og lukk igjen. La stå et par dager med alle luker skalket. Børst ut og støvsug.

Genialt! Dette skal testes! Tusen takk

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-02-11, 14:27   #5557
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Genialt! Dette skal testes! Tusen takk

Om du har et spesielt ille tilfelle av vond lukt (tenkte kanskje mugg går som spesielt ille ); gå på dyrebutikk og finn en type som er spesielt laget for å absorbere vondt lukt!

Har to katter selv, og det er en hel verden av forskjell mellom kattesant kjøpt på daglivarebutikk og dyrebutikk!

Gammel 02-02-11, 15:05   #5558
tullemor74
Medlem

tullemor74 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Nord-Norge
tullemor74 er på en erverdig vei

Jeg lurer på om det finnes oppskrifter her inne eller om noen kan linke til lavkarbobrød/rundstykker, som man kan bake UTEN egg?
Blir kvalm bare med tanken på mere "svamp" nå...vokser i munn på meg

tullemor74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-02-11, 16:05   #5559
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Foundation skal på først deretter bruker man "dekkstiften" der man føler behov for det.

Da blir den alt for lys på meg! SKikkelig fluoriserende. Men jeg har en ekstremt god mineralfoundation, og den dekker akkurat passe utenpå, uten at det blir lysende.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Behagelige sko er et must!

Åneida! I vinter fikk jeg et anfall av å skulle ha behagelige sko, og kjøpte mitt første par med flate sko på femten år! Men jeg har heldigvis tatt til vett og funnet fram hælene igjen. Man føler seg SÅ mye bedre med hæler på.

Opprinnelig lagt inn av tullemor74, her.

Jeg lurer på om det finnes oppskrifter her inne eller om noen kan linke til lavkarbobrød/rundstykker, som man kan bake UTEN egg?

Karins beste brød inneholder egg, men har ikke eggekonsistens i det hele tatt.

Gammel 02-02-11, 16:08   #5560
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Åneida! I vinter fikk jeg et anfall av å skulle ha behagelige sko, og kjøpte mitt første par med flate sko på femten år! Men jeg har heldigvis tatt til vett og funnet fram hælene igjen. Man føler seg SÅ mye bedre med hæler på.

Godt vi er forskjellige! Jeg føler meg som en transe på glattisen med alt med kilehæl og oppover! Synes folk som kan gå i høye hæler er flotte, men det er ikke for meg. Jeg Må Ha Bakkakontakt . Men jeg er ganske femi i stilen ellers, så det blir i tilfelle min måte å balansere det hele på .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-02-11, 17:17   #5561
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Har to katter selv, og det er en hel verden av forskjell mellom kattesant kjøpt på daglivarebutikk og dyrebutikk!

Og det er en helt annen verden å gå til trepellets i stedet for kattesand kjøpt i dyrebutikk. Jeg kommer aldri, aldri til å gå tilbake til kattesand kjøpt i dyrebutikk altså! Trepellets er bedre på alle måter, tror jeg. Helt utrolig at trepellets kan funke bedre enn kattesanden kjøpt i dyrebutikk, men det er sant! Det tok bare to måneder før det lønnet seg med trepellets for meg og da er det inkludert kjøp av ny kattedo! Man må helst ha en todelt kattedo med hull i øverste del slik at sagsponet faller ned i underste del. Man får kjøpt sekker med trepellets på felleskjøpet. 16 kg til 50 kr! Jeg kjøpte en slik sekk i august og den gikk tom i januar. 5 måneder! Og det er med mange katter (vi har 9 men de går litt ut og inn)! Det er noe annet enn en boks med 10 kg kattesand til 200 kr som holder i 2-4 uker.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 02-02-11, 17:32   #5562
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Sørumsand
Alder: 62
Minnepinna er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Føtter blir også naturlig større etter som man blir eldre og bindevevet i kroppen blir dårligere.
Føttene blir flatere, bredere og bittelitt lengre fordi de ikke lengre holdes godt sammen, men "flyter litt utover"!

Skostørrelsene må da ha gått opp, fordi jeg må bruke 34 stort sett nå, mens jeg tidligere gikk inn i 35. Har et par støvletter faktisk som er str. 33.

Jaaaaaaaaaa, jeg har vanskelig for å finne skikkelige damesko!

.

Minnepinna sin journal

Minnepinna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-02-11, 17:44   #5563
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg lurer på hvor strikkepinnene mine i str4 har gjort av seg?

Gammel 02-02-11, 17:46   #5564
tullemor74
Medlem

tullemor74 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Nord-Norge
tullemor74 er på en erverdig vei

Da blir den alt for lys på meg! SKikkelig fluoriserende. Men jeg har en ekstremt god mineralfoundation, og den dekker akkurat passe utenpå, uten at det blir lysende.

Karins beste brød inneholder egg, men har ikke eggekonsistens i det hele tatt.

Takk
Men finner jeg oppskriften her inne?

tullemor74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-02-11, 18:20   #5565
Tinii
Juniormedlem

Tinii sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Tinii er på en erverdig vei

Jeg har en rømmedressing stående, det står at den inneholder 6,3 g karbohydrater. Det står ingenting om at det er per 100 g. Er de kh da i hele flasken på 800 g eller?

Tinii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-02-11, 18:24   #5566
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tinii, her.

Jeg har en rømmedressing stående, det står at den inneholder 6,3 g karbohydrater. Det står ingenting om at det er per 100 g. Er de kh da i hele flasken på 800 g eller?

Det er nok pr 100 g

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 02-02-11, 18:29   #5567
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Har du sett under senga?

Minnepinna sin journal

Gammel 02-02-11, 18:29   #5568
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av tullemor74, her.

Takk
Men finner jeg oppskriften her inne?

Mitt aller beste brød!

Stek det ordentlig, så blir det kjempegodt!

Gammel 02-02-11, 20:35   #5569
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Og det er en helt annen verden å gå til trepellets i stedet for kattesand kjøpt i dyrebutikk. Jeg kommer aldri, aldri til å gå tilbake til kattesand kjøpt i dyrebutikk altså! Trepellets er bedre på alle måter, tror jeg. Helt utrolig at trepellets kan funke bedre enn kattesanden kjøpt i dyrebutikk, men det er sant! Det tok bare to måneder før det lønnet seg med trepellets for meg og da er det inkludert kjøp av ny kattedo! Man må helst ha en todelt kattedo med hull i øverste del slik at sagsponet faller ned i underste del. Man får kjøpt sekker med trepellets på felleskjøpet. 16 kg til 50 kr! Jeg kjøpte en slik sekk i august og den gikk tom i januar. 5 måneder! Og det er med mange katter (vi har 9 men de går litt ut og inn)! Det er noe annet enn en boks med 10 kg kattesand til 200 kr som holder i 2-4 uker.

Oi! I never knew, men det er absolutt noe å tenke på

Gammel 02-02-11, 21:01   #5570
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Minnepinna, her.

Har du sett under senga?

Har faktisk nettop kastet ut senga, ingenting der

Gammel 02-02-11, 21:16   #5571
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Har faktisk nettop kastet ut senga, ingenting der

Sikker på at du ikke kastet dem med?

.

Minnepinna sin journal

Gammel 02-02-11, 21:39   #5572
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

har du sett i kjøleskapet og fryser'n

Gammel 02-02-11, 22:06   #5573
Minnepinna
Medlem

Minnepinna sin avatar

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

har du sett i kjøleskapet og fryser'n

Jeg fant igjen krølltanga i fryseren en gang, så det er slett ikke så dumt tenkt... Spesielt hvis melka eller frysegrønnsakene ligger i strikkekurven...

.

Minnepinna sin journal

Gammel 02-02-11, 23:29   #5574
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

I posen med strikketyet du brukte sist.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-02-11, 01:05   #5575
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Jeg finner ikke februarskravletråden for 30+ Finner bare den fra i fjor. Hvor har den gjemt seg?

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.