Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurobabbel - og journaler og blogger!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-08, 00:07   #551
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Her står det litt om lav GI på allevo sine produkter.

http://www.allevo.nu/Site/Templates/...epslanguage=NO

Akkurat, og om man trykker på den fanen som heter kosthold, så står det om tallerkenmodellen og kalorier.

Det står:
Karbohydrater – sukker/stivelse er kroppens drivstoff.Det finnes i alle kornsortene våre, grove grønnsaker, pasta, ris, bønner, linser, erter, poteter og alt sukker. Hver porsjon bør inneholde: ca. 1,5 dl kokt ris, ca. 2 poteter, eller ca. 2 dl kokt pasta.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 00:11   #552
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Sjokoladebarene har minst kcal hverfall, husker ikke helt med karber.

I fase 1 er det viktig å få i seg to av de salte produktene. Dvs suppe eller omelett!

Heisann igjen
Hvem andre enn surrete meg har selvsagt laget en liten oversikt over innholdet.... legger ved et word-dok. Får dere åpnet det?

Vedlagte filer
Filtype: doc Innholdet i Eurodiettproduktene.doc (32,0 KB, 7 visninger)
__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 00:13   #553
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Innholdet gjelder altså for hver av tingene/posene. Ikke pr. 100 gram eller noe. Tilsettes melk så må dere legge til for det.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 00:17   #554
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Titti, tror du ikke at det holder med fase 2 middagen, og bruken av de frie grønnsakene, sånn med tanke på saltet? Jeg har ikke fått noen beskjed om det, selv om han legen min styrte den første bestillinga mi, og han likte opplagt både kyllingsuppe og omeletter, for det fikk jeg mange pakker av.

Jeg tar igrunnen masse vitaminer og mineraler også, så jeg håper det holder.. har ikke lyst på mer suppe...men jeg liker paellaen da

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 00:19   #555
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

MesterDilly, fikk det opp! bra asså

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:03   #556
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg fikk også beskjed om to saltmåltider av legen min... men jeg er litt usikker på om det var pga at jeg har for lite salt i kroppen eller om det har med produktene å gjøre...

men jeg følger ikke det rådet om to saltmåltider pr dag da har heller på salt på grønnsakene...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:11   #557
Skrible
Medlem
 
Skrible sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 99
Skrible har en fantastisk aura rundt segSkrible har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg så også at det sto i det lille fase 1-heftet at man helst skulle ha én omelett og én suppe daglig - og så prøvde jeg det første uka, til jeg ikke orket tanken på den smaken mer i det hele tatt.

Men dette er min siste fase 1-dag i denne omgangen! Skal snike meg ned til legekontoret og veie meg før jeg begynner å planlegge hva jeg vil spise i morgen.

__________________
Virrer og vet ikke helt
Skrible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skjerpings Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:12   #558
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Akkurat, og om man trykker på den fanen som heter kosthold, så står det om tallerkenmodellen og kalorier.

Det står:
Karbohydrater – sukker/stivelse er kroppens drivstoff.Det finnes i alle kornsortene våre, grove grønnsaker, pasta, ris, bønner, linser, erter, poteter og alt sukker. Hver porsjon bør inneholde: ca. 1,5 dl kokt ris, ca. 2 poteter, eller ca. 2 dl kokt pasta.

Det ervel frivillig om man velger å følge talerkenmodellen eller fedons filosofi etter å ha brukt dette da... de suppene hadde litt mer karber enn ED sine supper. Det handler vel bare om hvordan man velger etter å ha gått ned... det samme gjelder for oss på ED også... vi kan ikke spise sjokolade og brød når vi er ferdige med ED dersom vi ønsker å holde vekta nede etter fase 3 er over...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 09:12   #559
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Titti, tror du ikke at det holder med fase 2 middagen, og bruken av de frie grønnsakene, sånn med tanke på saltet? Jeg har ikke fått noen beskjed om det, selv om han legen min styrte den første bestillinga mi, og han likte opplagt både kyllingsuppe og omeletter, for det fikk jeg mange pakker av.

Jeg tar igrunnen masse vitaminer og mineraler også, så jeg håper det holder.. har ikke lyst på mer suppe...men jeg liker paellaen da

Jeg tror det er salt, eller salter og mineraler i alle produktene, så jeg antar at det hjelper?
Uansett, hva er konsekvensen om man ikke får i seg nok salt? Føler meg ikke akkurat som om jeg mangler noe (men nå er jo jeg stort sett i fase 2).
Har selvfølgelig tenkt på både mengden melk, og mengden kunstige søtningsstoffer, som kanskje kan være et problem.


I forhold til listen over næringsinnhold fra Deilige Dilly (takk) er det jo oppsiktsvekkende at vi får beskjed om å bare spise en bar, men kan spise flere brownies hver dag?

Siden jeg stort sett NYYYTER et par kaffelatte hver dag, tror jeg kanskje jeg skal begynne å lage browniesene mine med vann, smaker akkurat likt! Eller begynner jeg å tenke feil nå igjen... Jeg tester noen kvelder i uka med stix, og den er i alle fall mellomrosa, om ikke mørkerosa. Det tyder jo på at jeg ikke går over min grense for hvor mange karbohydrater jeg kan spise?
Samtidig syns jeg jo at vekten har gått seint nedover i det siste (bortsett fra denne uken da, men det har andre grunner)


Sist redigert av indi : 01-02-08 kl 09:21.
indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:51   #560
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Blir nok ikke to salte ED måltider på meg heller, men ett eget kombinert ved siden av ett ED det skal jeg klare

indi... du sier noe der, hvorfor en bar

ringte inn og hørte jeg. Og da sa dama at det var pga karbene, jeg gjorde henne oppmerksom på at browniene hadde samme karbinnhold. Hun mente det samme burde gjelde brownien, så hun skulle ta det videre.

Hva med å prøve soya melk, indi? den har null karber

Jeg trodde jeg kunne drikke sukker fri brus jeg... Men bare ett glass om dagen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 12:52   #561
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

I det hele tatt, det er ingen "regler" for hvor mange karber vi kan spise på ed, skulle tro at om du spiser så mye salat eller andre frie grønnsaker som du vil, så vil jo karbeinntaket gå opp av den grunn og?
Men nå vet vi da at det ikke er smart med to brownies på en dag, eller en brownie og en sjokobar...
Kan en lage latte med soyamelk?
Liker egentlig ikke melk jeg, og soyamelk høres heller ikke godt ut...
Jeg drikker masse colalight, og har som kjent gått ned i vekt... hehe

Klem til alle, det er fredag!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 12:59   #562
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

I det hele tatt, det er ingen "regler" for hvor mange karber vi kan spise på ed, skulle tro at om du spiser så mye salat eller andre frie grønnsaker som du vil, så vil jo karbeinntaket gå opp av den grunn og?
Men nå vet vi da at det ikke er smart med to brownies på en dag, eller en brownie og en sjokobar...
Kan en lage latte med soyamelk?
Liker egentlig ikke melk jeg, og soyamelk høres heller ikke godt ut...
Jeg drikker masse colalight, og har som kjent gått ned i vekt... hehe

Klem til alle, det er fredag!

Prøver meg med brus, så får jeg heller kutte etter hvert.

jeg tror du kan da en av hver om dagen, helst ikke mer, men bedre å ta en ekstra slik ennå å dytte inn noe vi ikke skal ha da og hvis du har for få måltider tror jeg også det er bedre med tre slike enn, bare to måltider på en dag.

Legen min sier at hvis man ikke spiser karbohydrater, så vil uansett kroppen produsre 50 g selv, for det er hva kroppen trenger og bruker på en dag. Som hun sier... da er det jo like greit å spise de, så slipper kroppen lage det selv

Jeg skal hvertfall prøve med soyamelk...


Sist redigert av Distrea : 01-02-08 kl 15:48.
Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 14:01   #563
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg drikke brus.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 16:00   #564
Cam
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 40
Cam er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Hei all sammen :-)

Mye diskusjon ang. salt her, ser jeg :-) Jeg spiser KUN søte produkter, går stort sett i barer, pannekaker, brownies og sjokoladefrokostblanding. Jeg spiser heller ingen ting (!!) grønnsaker igrunnen. Jeg liker grønnsaker, det er ikke det, men ikke så stas når man ikke kan ha kjøtt til (jeg er i fase 1 ennå) og dessuten savner jeg de grønnsakene som hører til fase 3 og senere. Mais, f.eks.

Var hos legen nettopp, og etter 2 uker (inkludert en fest-sprekk med øl) har jeg gått ned 4 kilo. Men dette var BARE fett! Ikke minket noe på muskler eller vann, så det er jo veldig bra.

Legen prøvde å få meg til å spise grønnsaker og mer salte ting, for at jeg skulle "føle at jeg hadde et ekte middagsmåltid", ikke bare produkter. Men grunnen, rent fysisk, er at man ikke skal miste så mye vann. Salt binder jo vann i kroppen.

Men siden jeg ikke hadde mistet noe vann, kun fett, var det tydeligvis ikke noe problem for meg å droppe salte måltider, så da kunne jeg egentlig gjøre som jeg vil. Jeg passer bare på å drikke nok vann.

Jeg spiser 4 (av og til 5) EDprodukter per dag, og er ikke sulten. Føler derfor ikke behov for å spe på med masse grønnsaker. Pepsi Max drikker jeg når jeg vil. Det blir nok mer enn ett glass per dag, men ikke kjempemasse heller. Det varierer veldig fra lege til lege hva de mener om det, min drikker det selv også :-)

Men når jeg skal over i fase 2 kommer jeg nok til å spise mer salt og grønnsaker, for jeg liker det egentlig godt. Har bare ikke følt noe behov for det nå.

Og jeg kommer ikke til å gå ut av ketosen i fase 3 og 4 heller, ser ingen vits i det. Det er jo ikke farlig å være i ketose! Jeg skal ned mye, så kommer ikke til å spise NOE av ris, pasta, masse frukt el.lign, bare fordi EDprogrammet sier det. Jeg er jo egentlig en av Skaldemans disipler, og mener at ketose er en bra tilstand. Og det mente legen min var helt greit.

Puh! Dette ble langt! Sorry! Hadde bare så mye å si om emnet!!!

Cam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 16:07   #565
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

hei og velkommen, Cam

tusen takk for sikkelig opplysende og bra innlegg.

Er i grunnene en skaldemanner jeg også, så jeg kommer heller ikke til å gå over til de siste fasene, jeg har klart meg 5 år uten frukt og karbo... Det funker bra for meg og har en del helsegevinster.
dessuten får jeg bare lyst på MER hvis jeg først spiser noe med mer karber, så lettere å holde seg unna

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 16:15   #566
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Det ervel frivillig om man velger å følge talerkenmodellen eller fedons filosofi etter å ha brukt dette da... de suppene hadde litt mer karber enn ED sine supper. Det handler vel bare om hvordan man velger etter å ha gått ned... det samme gjelder for oss på ED også... vi kan ikke spise sjokolade og brød når vi er ferdige med ED dersom vi ønsker å holde vekta nede etter fase 3 er over...


Er det sånn at noen bruker ED bare som en slankekur da? Jeg trodde at de fire fasene endte opp i et rent fedonkosthold, kost i balanse.. og at det var dette som skulle vare lenge, dvs bli det fremtidige kostholdet.


Fase 4 - Kost i balanse.



Jeg har sett at det arrangeres kurs i fedonmat på Lindbergklinikkene, men det er sikkert greit nok å bare følge boka, og gjerne begynne med det som står på menyforslag. Jeg har en avtale med ED-legen min om å bli fulgt opp i 5 år. (hvis jeg vil) Han forklarte meg denne sammenhengen mellom ED og Fedon.

Hvilke planer har du etter ED da?

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 16:35   #567
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

jeg veit hvertfall at jeg IKKE kan gå til noe "vanlig" karbo kosthold. Jeg skal leve lavkarbo resten av livet. men med noen "utskeielser" innimellom

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 18:49   #568
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Sånn jeg har tenkt, kommer nok ikke jeg heller til å gjøre det! Men det som jeg håper blir virkelighet, er at jeg kan spise ei skive av og til når jeg må, ei spiseskje ris på thairestaurant, og en yoghurt av innimellom og. Hvis jeg skal hive meg på brødmat og chilinøtter og ostepop (skrekk og gru) vil alt arbeidet jeg har gjort nå vært til ingen nytte. Og alt jeg har brukt på pulverdritten vil ha vært penger rett ut av vinduet.
Min framtidsdrøm, som ikke er så mye drøm som det var før, er at jeg skal være opptatt av hva jeg spiser, hvordan jeg har det med meg sjøl, hvordan jeg trener og sørge for å ta vare på meg sjøl på en god måte. Det fortjener jeg nemlig!

Rent praktisk betyr nok det lavkarbo og null sukker, som en livsstil. Og det er ingen dårlig livsstil.

Skrekkvisjonen er å plutselig ha gått opp ti kilo uten å ane hva som skjedde, og så unnskylde meg med: "Jaja... det forsvinner nok fort igjen", og så ikke gjøre noe med det...

Egentlig godt å se at det er mange meninger om edproduktene, brus og salt og så videre... Ingen fasit altså, men flere løsningsmuligheter hvis det stopper opp. Jeg tenkte i dag at jeg skal ta ei uke uten melk neste uke, det kan bli interessant. (Byebye til kaffelatte...)
God fredag

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 19:48   #569
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg ser for meg et Fedonaktig kosthold etterhvert. Jeg kommer ikke til å begynne å spise ris og potet og slikt, gr.saker holder lenge for meg. Men i helgene og sånn vil jeg lage spelt-pizza, fullkorn-lasagne o.l. Og spelt-bakst og mørk sjokolade, nøtter og slikt.

Og i ukedagene kan det være praktisk å kunne ta en frukt, et par skiver lindberg-brød, rugsprø osv. En smoothie til kvelds og slike ting. Men ikke alt på en dag selvfølgelig, vil jo følge ABC-modellen.

Men ellers vil det gå i salat og kjøtt til lunsj og middag.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 19:50   #570
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Akkurat, og om man trykker på den fanen som heter kosthold, så står det om tallerkenmodellen og kalorier.

Det står:
Karbohydrater – sukker/stivelse er kroppens drivstoff.Det finnes i alle kornsortene våre, grove grønnsaker, pasta, ris, bønner, linser, erter, poteter og alt sukker. Hver porsjon bør inneholde: ca. 1,5 dl kokt ris, ca. 2 poteter, eller ca. 2 dl kokt pasta.

Men jeg tenkte på produktene, ikke maten man skal spise etterhvert.
Dessuten tillater også Lindberg dette til middag i fase 4. Et ABC-måltid per dag.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 19:55   #571
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Jeg går også til Sofie på Linderbergs klinikken og hun sa til meg også at jeg skulle ta to salte måltider per dag i fase 1. Oppfattet at det var pga kaloriene (som du nevnte Titti, det med melk) og at vi trenger salt så vi ikke minster alle vitaminer og mineraler... eller noe sånt

Hun tipset meg også om at vi kan bytte ut melken med soyamelk, da blir det enda lit mindre karber.

Jeg fikk hentelappen min i dag, så i morgen skal jeg hente mine 21 pakker. Oppstart på mandag.

Når begynner du Distrea? Dagen etter at du får dine pakker eller hva er planen?

Kjente litt mer på den "innspurt-før-diett" følelsen i dag gitt og måtte kjøpe meg en stor plate sjokolade... Siste sjanse nå på en stund...tragiske meg altså...Men jeg har tross alt spist veldig lavkarbo i over 1 uke nå, så jeg er likevel fornøyd jeg

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 19:57   #572
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Det har du all rett til å være også, Ruska. Kjempebra.
Lykke til.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 20:25   #573
Ruska
Medlem
 
Ruska sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 426
Ruska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snillRuska er virkelig snill

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Tusen takk Titti

__________________
Start Eurodiett 04.02.08: 47 kg skal vekk
23 kg av og nå er 20 av dem tilbake....
2010 skal bli mitt år!!!!! Skjerpings
Ruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:06   #574
Pia
Medlem
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 45
Innlegg: 61
Pia er på en erverdig vei

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Syns du er flink som bare har spist ei sjokoladeplate Ruska Ikke berlinerboller, smågodt, nystekt brød osv...


Jeg liker ikke pannekaken i det hele tatt Og jeg som bestilte 4 pakker av det. Aner ikke hvordan jeg skal få det ned. Liker faktisk suppe bedre Hadde aldri trodd jeg skulle si det

__________________
Pia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 21:19   #575
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

jeg bestilte varene i dag, så regner med at jeg får varene ondag, da blir det oppstart torsdag. Er i ketose nå og tenkte jeg skal holde meg der frem til start.

jeg ville forresten IKKE spsit frukt på fase en... husker ikke hvem som skreiv det

kanskje vi skal lage ED bytte tråd?? sikkert flere som ramler borti noe de ikke liker

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no