Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Hva leser du nå?

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 26-10-12, 10:42   #576
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Hah, jeg leste the state of the art på en togtur her om dagen, etter tidligere tre culture-bøker - jeg er ikke heeelt overbevist ang Banks, dog. Har et visst håp om at bøkene etterhvert blir bedre enn Use of weapons? (Det er den jeg synes alle skryter opp i skyene...) - Ellers kan jeg vel holde meg til Reynolds for kontemporær britisk romopera.

Jeg elsker jo Iain M. Banks, og Iain Banks. Use of Weapons var den flørste Culture-boka jeg leste. Synes Against a dark background, Consider Pheblas, Matter, Excession, etc er knallbra. Player of games, ikke fultl så mye, men likte ideen hans.

Kjøpte også Leviathan Wakes av James Corey. Blir spennende.

Lest mye romopera i det siste. Tror jeg må lese litt Gibson igjen snart.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-10-12, 21:36   #577
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva leser du nå?

Leser "Vi skal arve vinden" av Gunnar Stålesen. Spennende krim

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert
Gammel 29-10-12, 16:36   #578
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Hah, jeg leste the state of the art på en togtur her om dagen, etter tidligere tre culture-bøker - jeg er ikke heeelt overbevist ang Banks, dog. Har et visst håp om at bøkene etterhvert blir bedre enn Use of weapons? (Det er den jeg synes alle skryter opp i skyene...) - Ellers kan jeg vel holde meg til Reynolds for kontemporær britisk romopera.

Den første Banks-boka jeg leste var "Look to Windward", og jeg syntes den var genial. Derfor begynte jeg å lese dem forfra. men da ble jeg skuffet, så jeg har ikke kommet så langt og vet ikke om jeg noen gang kommer videre.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 29-10-12, 16:52   #579
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva leser du nå?

Har nettopp lest ferdig Dødssymfoni av Jørgen Jæger. Ganske bra krim, men det finnes jo bedre.

Begynt på Kitty's Big Trouble av Carrie Vaughn. Helt grei lettlest serie om varulver, vampyrer m.m. når jeg ikke orker å tenke for mye

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 29-10-12, 18:11   #580
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Gjøkungen av Mary H Clark

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 29-10-12, 22:01   #581
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen, her.

Jeg elsker jo Iain M. Banks, og Iain Banks. Use of Weapons var den flørste Culture-boka jeg leste. Synes Against a dark background, Consider Pheblas, Matter, Excession, etc er knallbra. Player of games, ikke fultl så mye, men likte ideen hans.

Kjøpte også Leviathan Wakes av James Corey. Blir spennende.

Lest mye romopera i det siste. Tror jeg må lese litt Gibson igjen snart.

Romopera? Helt nytt begrep for meg, litt nysgjerrig .

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 30-10-12, 08:41   #582
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå?

http://en.wikipedia.org/wiki/Space_opera

Kjente sci-fi/rom opera-forfattere: Iain M. Banks, James Corey, Arthur C. Clarke, Frank Herbert, Isaac Asimov.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 03-11-12, 20:46   #583
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

I kveld har jeg begynt på Svik av Trude Teige. Den er foreløpig bra, men jeg tror det skal mye til før den topper den forrige.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 07-11-12, 09:00   #584
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har en bestemor som leser Danielle Steele og den typen bøker. Noen som kan anbefale noe i samme stilen? Tenkte kjøpe julegave og det er ikke en sjanger jeg er bevandret i...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-11-12, 11:30   #585
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Nå leser jeg Lars Kepler sin Ildvitnet. SPENNENDE

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 07-11-12, 12:06   #586
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva leser du nå?

Steve Coll- Ghost Wars, bra bok for folk med litt fritids og er spesielt interesserte..

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo.
Gammel 07-11-12, 13:19   #587
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva leser du nå?

Marekors av Jo Nesbø.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 11-11-12, 15:25   #588
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Djevelkysset av Unni Lindell.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 16-11-12, 06:52   #589
Ladejarlen
Juniormedlem
 
Ladejarlen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 38
Ladejarlen er ny på veien

Sv: Hva leser du nå?

John Zerzans Running on emptiness: the pathology of civilization.

http://en.wikipedia.org/wiki/John_Zerzan

Veldig interessant og mange gode poeng.

Ladejarlen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto
Gammel 16-11-12, 07:40   #590
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Professor Andersens natt av Dag Solstad.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 16-11-12, 13:12   #591
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Skyggedød av Anne Holt.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 20-11-12, 14:30   #592
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Feelgood. Når du minst venter det av carole Matthews. Underholdende og sidene flyr av gårde av seg selv.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 20-11-12, 14:41   #593
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Hanne Ørstaviks Kjærlighet. Tror kanskje jeg ikke hadde valgt den selv, om den ikke hadde stått på pensum. Rare boka.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-11-12, 14:48   #594
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Hva leser du nå?

Deadpool!

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 20-11-12, 14:59   #595
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Jeg bygger opp under mitt gode rykte som heltidsgal katteperson og leser "A streetcat named Bob".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 20-11-12, 15:03   #596
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg bygger opp under mitt gode rykte som heltidsgal katteperson og leser "A streetcat named Bob".

Crazy cat lady

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 20-11-12, 17:04   #597
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hanne Ørstaviks Kjærlighet. Tror kanskje jeg ikke hadde valgt den selv, om den ikke hadde stått på pensum. Rare boka.

Leste Presten av Ørstavik for noen år siden. Aldri mer Ørstavik på meg.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 20-11-12, 17:06   #598
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av amritam, her.

Leste Presten av Ørstavik for noen år siden. Aldri mer Ørstavik på meg.

Kan jo se noen kvaliteter (som litteraturstudent blir man ganske anal på detaljer etterhvert. ), men den fenger ikke helt, ender i stedet opp med å bli irritert på karakterenes svake motiver. Men en ting er helt topp med boka, den er på 114 sider!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 20-11-12, 17:06   #599
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva leser du nå?

Raven cursed av Faith Hunter.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 20-11-12, 17:12   #600
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva leser du nå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kan jo se noen kvaliteter (som litteraturstudent blir man ganske anal på detaljer etterhvert. ), men den fenger ikke helt, ender i stedet opp med å bli irritert på karakterenes svake motiver. Men en ting er helt topp med boka, den er på 114 sider!

Så fint, da blir det ikke så tungt å komme igjennom likevel Jeg tror at grunnen til at jeg ikke likte Presten, var at den handlet om en masse problemer jeg følte meg ferdig med for lenge siden, så for meg ble det bare elendig og kjedelig, men det er sikkert mange som kan finne noe givende i den.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no