Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-10, 22:24   #601
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

ja jeg har boken og har lest den. Jeg sjekket faktisk ikke kh i osten før for ca 2 uker siden da jeg trodde at d ikke va noe særlig siden det var ost liksom å trodde d var ok. Å siden jeg forsatt er i ketose når jeg har litt brunost så har jeg liksom ikke kuttet det ute :/. Men skal gjøre det nå åsså håper jeg det går fortere .
Setter selvfølgelig veldig pris på at dere gir meg råd vil jo helst gå ned i vekt så fort jeg kan uten å gjøre noe som stopper for det

Ja det er lett å tenke "ketose = matinntak ok", men jeg har i flere perioder vært i ketose uten at nåla på vekta har rørt seg en millimeter
Ser jo dessuten at du allerede har mistet en del cm, så du har jo gjort mye riktig så lagt også - stå på videre

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-10, 22:55   #602
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Det er ikke alt som er like lett å forstå at blir feil åsså har mamma gått på det før å hun vet jeg va jeg spiser å slikt men reagerte ikke på brunoste så da trodde jeg ikke d var så galt Ja har mistet en gos del cm, har mistet 81 cm på hele kroppen. Derfor jeg synnes d var så kjipt når kg har gått så sent .
Takk for råd

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 10:46   #603
rik
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 39
rik er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

bruker fløytost eller hva den heter er 38 pr 100 gram å har ikke så veldig mye på og syltetøyet har 9.3 g pr 100 gram. Men kan kutte det ut å ha hviost med kaviar heller, men blir litt lei av det itte hvert å uten om d er det ikke noe jeg synnes er så godt på knekkebrød men kan jo heller spise mer grønnsalat med parmesan og cesar dressing med lite kh i har hatt d som lunsj noen ganger.

Kan ikke helt se sammenheng med flere av disse om brunost og ketose. Ville helst ikke hefte meg på dette, men synes det er mye tid somgår å lese om sjokolade, brunost, cola og det som ikke stemmer inn i kosten for ketogent kost. Bruk "Krom" tabletter om dere skulle ha søt behov, kan jo være at de hjelper andre slik som de er til hjelp for meg.

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 13:25   #604
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg brukte alle ketolysetablettene men da spydde jeg hver dag i ei uke, og neste uke var jeg kjempe kvalm hver dag . Alltid etter jeg hade tatt en tablett :/ men når jeg sluttet på dem ble alt helt fint så de vil jeg ikke tilbake til.
Jeg har veldig ømfintlig mage som reagere på det meste så det er nok d som gjør d. har hatt kjempe sterke luftsmerter i magen nå i ei halv uke bare for jeg hadde litt fløte på jorbæra mine :/ pleier vanligvis ikke å reagere så gale på fløte, å har egentlig følt d har vært bedre etter jeg begynnte på ketolyse.
Men jeg før kjøpe meg noe roastbiff eller lage meg egne kabonader å ha løk på det er super godt

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 16:53   #605
Nuvian
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 21
Nuvian er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Da har jeg gått ned 9 kilo på 4 uker, er veldig fornøyd, 2 helger på rad spiste jeg mye jordbær med fløte/vanilje saus, da sto det stille flere dager, men slutta med deg og nå går det veldig bra, spiser ganske b ra med grønnsaker men sliter med og få i meg nok fett, men så lenge jeg går ned i vekt så gjør jeg vel noe riktig

Nuvian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 08:28   #606
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Juksa litt på vekta igår, og det begynner visst å løsne såvidt. Er i en periode hvor bare å finne frem stekepanna er et skikkelig ork, dermed har det gått endel i kalde buffalowings. Nærmer seg ferie og litt mer tid til å steke egg og bacon, men frem til da er jeg ikke sikker på hvor jeg skal finne 'gidden'.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 09:15   #607
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Etter 4 dager med nøye veiing, måling, regning og generell planlegging, har jeg nå en vektreduksjon på 600g siden forrige mandag.
Dette på tross av en seriøst utskeielse på onsdag med påfølgende vannansamlig!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 10:31   #608
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Første gang på vekta på tre uker...var skummelt! Var livredd at jeg hadde gått opp eller var på det samme som sist. Meeeeeeeeeeen det viste -2,5 siden forrige gang og det etter ferietur og vindrikking Tror jeg skal vente et par uker til jeg veier meg neste gang og heller slappe av siden jeg tydeligvis gjør noe rett

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 12:45   #609
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Ditta, her.

Første gang på vekta på tre uker...var skummelt! Var livredd at jeg hadde gått opp eller var på det samme som sist. Meeeeeeeeeeen det viste -2,5 siden forrige gang og det etter ferietur og vindrikking Tror jeg skal vente et par uker til jeg veier meg neste gang og heller slappe av siden jeg tydeligvis gjør noe rett

Wohooo - dette er jo kjempebra

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 16:43   #610
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Veiedag her i gården også! 1 kg ned fra forrige uke, og da 10KG!!!!! på 7 uker! Er KJEMPEfornøyd!! Har krympa 2 buksestørrelser også!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 17:31   #611
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Da har jeg veid og målt i dag..
Er ferietid, så jeg har holdt meg til lavkarbo i ketose. Ikke vært så nøye på mye mer enn det.
Gått ned 1,5 kg på to uker og mistet 16 cm den siste måneden - derav 8 av magen.

HURRA for det

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 19:43   #612
rik
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 39
rik er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av tmaria, her.

Da har jeg veid og målt i dag..
Er ferietid, så jeg har holdt meg til lavkarbo i ketose. Ikke vært så nøye på mye mer enn det.
Gått ned 1,5 kg på to uker og mistet 16 cm den siste måneden - derav 8 av magen.

HURRA for det


Grattis, dette er jo bra!

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 19:43   #613
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tråd for junistartere

endelig.vekta har rørt på seg. Ned 800 gram og det er nok for meg denne uken etter 2 uker med stillstand. Jippi. Det nytter å spise godt

  Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 19:48   #614
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av karillen52, her.

endelig.vekta har rørt på seg. Ned 800 gram og det er nok for meg denne uken etter 2 uker med stillstand. Jippi. Det nytter å spise godt

Fantastisk

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 19:50   #615
rik
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 39
rik er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Har endelig oppnådd å komme på BMI 33 som tilsier fedme "Grad 1". Det synes jeg er tilfredstillende så langt utfra min situasjon. Bort med 11 kg er ikke til å bli lei seg av heller hoppende glad!

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 10:31   #616
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Ny uke, ny veiedag..

Uke 1: 91,9 - 89,7 (- 2.2)
Uke 2: 89,7 - 88,8 (- 0,9)
Uke 3: 88,8 - 87,9 (- 0,9)
Uke 4: 87,9 - 87,3 (- 0,6)
Uke 5: 87,3 - 86,8 (- 0,5)
Uke 6: 86,8 - 85,7 (- 1,1)
Uke 7: 85,7 - 84,9 (-0,8)

Uansett; startvekt 91,9kg
Dagens vekt: 84,9 kg

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-10, 20:58   #617
Tezla
Juniormedlem
 
Tezla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Karmøy
Alder: 43
Innlegg: 20
Tezla er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

hei igjen!!

er vel 3 uker siden jeg var her sist nå,gikk på en gigantisk smell da hele huset ble fyllt opp av feriegjester ( 3 ukers smell...iiiiiik) men i dag fant jeg tilbake til noe av den sårt tiltrengte motivasjonen!! gått opp nesten 3 kg,men er på vei ned igjen nå,heldigvis!! har prøvd å passe meg litt for hva jeg har stappa i tryne den siste uka! må si jeg har gruva meg skikkelig til å begynne på igjen...er sååå møkk lei av egg å bacon at jeg brekker meg bare med tanken, synes isbergsalaten smaker rart og døøøør etter å få oppskriften på ett brød som ikke smaker svamp!!!! er virkelig ikke meningen å være så negativ, vil bare "dele" min o'store frustrasjon...har ikke tid til å stå å kokkulere så mye på kjøkkenet med 4 unger og 2 jobber,så trenger noe lettvint de fleste dager,så synes ting blir veldig fort oppbrukt!meeen,som sagt er back in the game,å håper å klare å holde ut litt lengre denne gangen,hehe!! gikk ned 6.5 kg den første uken,så bom stille i uke nr 2..trodde ikke man stagnerte så fort?? får håpe d ikke gjør d denne runden,skal legge meg selv i hardtrening!!!

__________________



Tezla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 14:57   #618
Nuvian
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 21
Nuvian er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Nå veier jeg 84.9 kilo, var 95 for litt under 5 uker siden

Nuvian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 15:35   #619
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Nuvian, her.

Nå veier jeg 84.9 kilo, var 95 for litt under 5 uker siden

Kjempebra resultat Nuvian - this is the way to go

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 00:24   #620
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Skal på harry-tur i morra! Noen gode lavkarbotips til hva som er billig og bedre der enn her?? JATAKK! )

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 12:00   #621
rik
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 39
rik er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Er det noen med litt erfaring om ketolyse som kan fortelle meg hvorfor jeg har fått vondt i musklaturen. Kan det være maten og kg. som går ned. Bruker kosttilskudd som multivitaminer, magnesium tbl. 2x300 pr. dag + krom. Dette problemet sliter på meg og jeg blir litt betenkt om hva som kan være feil. Bør jeg søke lege? Startet i mnd. skifte mai/juni på ketolyse.

Lykke til for dere andre! Håper mine problemer skal gi seg litt etterhvert.

Humøret er på topp

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 22:26   #622
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Nå lurer jeg på en liiiten ting!

Sjekke med stix i dag, og etter å ha venta ca ett minutt, sa ble den lyyyyyyselyse rosa. Det var utslag da, men IKKE mye om å gjøre....
Hva betyr dette? Spist for mye jordbær i dag kanskje? Men trodde ikke det var så mye da....har ikke spist mat m veldig mye karbo heller....
Noen som har noe tanker? Er/var jeg på tru ut eller inn av ketose, eller har jeg drukket så mye at det blir lite utslag? Lignende erfaringer???
Har spist som før, og hatt mørkerosa utslag da....

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 07:28   #623
Nuvian
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 21
Nuvian er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Nå lurer jeg på en liiiten ting!

Sjekke med stix i dag, og etter å ha venta ca ett minutt, sa ble den lyyyyyyselyse rosa. Det var utslag da, men IKKE mye om å gjøre....
Hva betyr dette? Spist for mye jordbær i dag kanskje? Men trodde ikke det var så mye da....har ikke spist mat m veldig mye karbo heller....
Noen som har noe tanker? Er/var jeg på tru ut eller inn av ketose, eller har jeg drukket så mye at det blir lite utslag? Lignende erfaringer???
Har spist som før, og hatt mørkerosa utslag da....

Min er altid lys rosa, og jeg går ned i vekt hele tiden, tror ikke det har noe og si, min har aldri vært mørk rosa.

Nuvian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:24   #624
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Veiedag men ingen endring fra forrige uke på vekta - jaja, ny uke og nye muligheter
Men det virker som om klærne sitter litt løsere, så jeg antar at kroppen har strammet seg litt opp i stede

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 12:37   #625
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Hei! Da er jeg tilbake fra ferie og klar for oppstart igjen etter min planlagte sprekk på 1 uke! Vekten sier 84.6 - altså opp 3.2 kilo denne uken. Regner med at det er endel vannvekt, kan ikke tro at kroppen virkelig greier å lagre veldig mye fett på bare syv dager?!

Uansett er jeg kjempeklar og motivert, og synes helt oppriktig at det har vært skikkelig kjipt å være ute av ketose - gikk hele uken og gledet meg til å komme hjem for å sette i gang igjen!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no