Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-07-12, 21:20   #626
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg har ikke journal, men følger deg gjerne i veien videre - enten det er her eller der. Spennende å høre mer om! En arbeidskollega prøver seg på noe grønt pulver (stor boks tror jeg) og sier at hun merker at hun har mye bedre energi enn før. Hun har en teori om at hun har kjørt seg selv for hardt og således fått ubalanse i kroppen - som hun mener vil kunne rettes av pulveret. Jeg skal sjekke etter sommeren hva det heter; kanskje er det noe det samme?

I morgen er siste dag på jobben før ferien. jeg gleder meg sånn at jeg nesten ikke tenker klart. Har så utrolig mye planer om å komme igang med faste treningsøkter; gjerne hver dag. Har vært og inestert i litt sommerklær i dag; kjekt å ha noe som passer litt da Det var jo en trist affære å kjøpe bikini, men i dag så jeg at jeg trenger litt mindre størrelse enn i fjor. Heeeerrrrrlig!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 07:18   #627
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Nye og mindre klær er godt!

Vekta nærmer seg minstenotering, 70,5 men varierer 1kg fra dag til dag... Litt vrient med disse kh, men prøver å slappe av litt med maten og holde meg i aktivitet. Siste arbeidsdag her og, så er det hytte- og Kiel-tur. Ungene gleder seg!

Sommerværet ble utnyttet til kveldsbad i går. Ble en halvtimes svømmetur i kaldt vann. Ganske deilig etter en varm dag!

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 10:24   #628
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Den minstenoteringen din VSB vil (les: skal) jeg også ha! Bare vent; en da er vi på samme sted. Du sliter med kh; kan det være at det er visse sorter du ikke kan ha? Hva med å spise ensidig og innføre ett og ett og kjenn på kroppen hva som samler vann (for disse kg'ene fra dag til dag er vann vet du). Eller kan det være andre ting som samler vann? Cola zero f.eks (kremt: sitter i glassbur og kaster stein nå)

Har snikveid med hver eneste dag denne uka, og fikk "belønning" i dag: ny minstenotering var 76,5 kg. Dvs 1,3 ned siste uke! Suksesskriteriet for meg er ikke spise for mye til hvert måltid; noe mer grønnsaker (dvs mer kh), ikke melkeprodukter, gjerne litt vin i løpet av uka , og ikke rødt kjøtt... Den skjønner jeg ikke, men den er helt åpenbar så jeg fortsetter med kylling og svinekjøtt. I praksis blir dette knekkebrød med ost til frokost (vet ikke om jeg greier å kutte ut den ennå), salat til lunsj grønt og skinke/kyllingbiter (ikke for mye proteiner), middag med kylling eller en svinekotelett og enda mer salat og grønt. Hvis behov for noe til kvelds, kan jeg ta et knekkebrød, litt salat, litt grønnsaker. Nå skal jeg prøve ut dette den neste uka, for å se om teorien min stemmer helt. Hittil har jeg bare hatt antagelser. Kryss fingrene for meg damer! Hadde en tur i klesskapet i morges; kikka litt i den hylla med klær som ligger "på vent". Spennende..... Mye fint der altså; må ha en prøverunde til kvelden!

Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 15:02   #629
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Ja, melkeprodukter er noe jeg må være forsiktig med... Men er også svak for ost... Colaen får jeg jobbe med etter ferien tror jeg, ja ikke bra å utsette vet det... Men en ting om gangen. Mye grønnsaker, mye protein og ca 50g kh ser ut til å funke. Og så passe med fett, helst det som finnes normalt i kjøtt og fisk.

Vekta kan skyldes så mye, så en kg er vel ikke helt unormalt, men 2-3 føles ikke godt. Heldigvis ikke så ofte.

Min journal
Gammel 06-07-12, 17:53   #630
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Ja, melkeprodukter er noe jeg må være forsiktig med... Men er også svak for ost... Colaen får jeg jobbe med etter ferien tror jeg, ja ikke bra å utsette vet det... Men en ting om gangen. Mye grønnsaker, mye protein og ca 50g kh ser ut til å funke. Og så passe med fett, helst det som finnes normalt i kjøtt og fisk.

Jeg spiser heller ikke spesielt mye fett, annet enn på knekkebrød og da ikke så mye. Kan ha på litt god olje på salaten. Utover det er det minimalt. Å si at jeg lever på lavkarbo i ordets rette forstand er derfor ikke helt korrekt. Lav på karbohydrat ja, men erstatter de ikke med noe. Og så lenge det fungerer så fortsetter jeg med det

Nå har jeg tatt ferie, den er både etterlengtet og meget fortjent. har store planer om å trene eller gå ut hver dag; med start i morgen. Kanskje jeg skal "rapportere" her inne om jeg gjør det

Og litt mer aktiv!

Gammel 06-07-12, 18:10   #631
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Så bra det går riktige veien for dere og du må gjerne rapportere her, Tarato! Da blir det mer bindende for deg Og så høres det ut som det du har endret på i kostholdet hjelper. Skal prøve noen av tipsene dine for å se om det kan hjelpe på meg også.

Jeg fikk super green drikken min i dag! Skal bli spennende å se om det hjelper, spesielt om det vil gi meg energi. Det er pulver som skal blandes i vann og det står at en skal bruke en måleskje. Men det var ingen måleskje med i pakken. Tok en spiseskje jeg, men vet ikke om det er riktig mengde. Innbiller meg at en måleskje er ca en spiseskje, men litt usikker. Noen av dere som vet? Har sendt de en Mail for å høre med de, men har ikke hørt noe ennå. Det er jo tross alt helg...

Ha en riktig god ferie både VSB og Tarato! Her nytes 28 grader og deilig vær! Må nyte det før regnet kommer....igjen....

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-07-12, 19:43   #632
Fedona
Seniormedlem

Nå fikk jeg svar ang måleskje. Det tilsvarer 1 ts.... Så da fikk jeg en pangstart i dag med 1 ss

Gammel 06-07-12, 20:56   #633
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Hvis det funker på energinivå hmmmm... Du får rapportere, men problemet mitt var muligens å disponere energien... Skulle gjerne hatt noen alternativer der og...

Min journal
Gammel 06-07-12, 22:35   #634
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Jeg er med hvis det fungerer for deg Fedona! Og jeg skal rapportere til dere om trening i ferien. Kjenner at det trigger meg
Kan fortelle at jeg har gått 7,5 km tur i dag da; endelig kom jeg meg ut og fikk høre på lydboka min igjen.

Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 06-07-12 kl 22:45.
Gammel 07-07-12, 01:13   #635
Fedona
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Jeg er med hvis det fungerer for deg Fedona! Og jeg skal rapportere til dere om trening i ferien. Kjenner at det trigger meg
Kan fortelle at jeg har gått 7,5 km tur i dag da; endelig kom jeg meg ut og fikk høre på lydboka min igjen.

Se der ja da er du i gang! Stå på! Vi heier på deg

Gammel 07-07-12, 19:34   #636
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Ha ha ha; hørte heiaropene i morges da jeg var på styrketrening. Har vært i masse aktivitet i dag: skrittelleren står på drøye 10000 skritt, men jeg skjønner ikke hvor de kommer fra... Deilig med ferie i alle fall; nyter litt sommervarme nå og tusler rundt i shorts. Nå er det på med litt finere klær; vi er bedt bort på grillings i kveld. Nyyyter hverdagen! Gjør det dere også

Og litt mer aktiv!

Gammel 08-07-12, 18:16   #637
Fedona
Seniormedlem

Ha ha ha; hørte heiaropene i morges da jeg var på styrketrening. Har vært i masse aktivitet i dag: skrittelleren står på drøye 10000 skritt, men jeg skjønner ikke hvor de kommer fra... Deilig med ferie i alle fall; nyter litt sommervarme nå og tusler rundt i shorts. Nå er det på med litt finere klær; vi er bedt bort på grillings i kveld. Nyyyter hverdagen! Gjør det dere også

De er så flink nyter dagene, spesielt når det er så flott som det er nå! Startet med super green drikken på fredag. Kan ikke si jeg merker stort ennå, men skal ikke starte så brått med dette står det. Øke gradvis....ja, ja, og jeg som pangstartet med trippel dose, minst!

Vi har en lang og bratt bakke bak huset vårt, på vei mot et fjell. I fjor, da jeg prøvde meg på den, etter å ikke vært i stand til gå noe som helst, måtte jeg stoppe hver tiende meter, dvs ca 10-15 stopp. I dag, så stoppet jeg 1 gang!!! Det var fantastisk! "skylder" på yogaen! Den har hjulpet meg veldig, den har gitt oksygen til muskler og celler og gjort meg mye bedre på bare et halvt år.
Jeg ble så glad ser virkelig lyset i tunnelen nå

Ha en fin søndagskveld og nyt ferien til fulle!

Gammel 08-07-12, 20:29   #638
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

De er så flink nyter dagene, spesielt når det er så flott som det er nå! Startet med super green drikken på fredag. Kan ikke si jeg merker stort ennå, men skal ikke starte så brått med dette står det. Øke gradvis....ja, ja, og jeg som pangstartet med trippel dose, minst!

Vi har en lang og bratt bakke bak huset vårt, på vei mot et fjell. I fjor, da jeg prøvde meg på den, etter å ikke vært i stand til gå noe som helst, måtte jeg stoppe hver tiende meter, dvs ca 10-15 stopp. I dag, så stoppet jeg 1 gang!!! Det var fantastisk! "skylder" på yogaen! Den har hjulpet meg veldig, den har gitt oksygen til muskler og celler og gjort meg mye bedre på bare et halvt år.
Jeg ble så glad ser virkelig lyset i tunnelen nå

Ha en fin søndagskveld og nyt ferien til fulle!

Gratulerer så mye! Det er jo så deilig når en kjenner at kroppen fungerer bedre og bedre - uansett hvor små skrittene er! Det minner meg om en bratt tur jeg gikk for noen uker siden, for å ha noe å bli bedre på. Har ikke gått den siden da - muligens fordi jeg vet det er en tøff tur Jeg har trent i dag også; en time styrketrening. Prøvde å få med mannen på en gåtur i kveld, men han ligger på sofaen og ser på fotball i stedet. Underlige prioriteringer? Sitter og momser baconkrisp; som jeg ikke skal kjøpe mer (på en stund hvertfall). Greier da ikke å la dem være, og det er ikek bra for meg. Har også en 86% sjokolade som roper på meg fra kjøleskapet. Må kutte ut det også. Kjøpte begge deler i et svakt øyeblikk, og med alle gode hensikter om å ikke spise alt i løpet av helga. Den gang ei

Og litt mer aktiv!

Gammel 08-07-12, 20:59   #639
Fedona
Seniormedlem

Håper det er Rosenborg han ser på og heier på i kveld da?

En time styrketrening er knallbra! Jeg har også fått litt dilla på mørk sjokolade.... Prøver å begrense så godt jeg kan

Gammel 08-07-12, 21:15   #640
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

det er nok RBK som er favoritten ja; og så vidt jeg forstod på lydende nettopp ble det et mål? En time styrketrening er bra ja, og tungt.... Timen inkluderer 25 min på ellipsemaskin og romaskin da, så selve styrken er ikke så lang tid. Har et program som er satt opp i forhold til de utfordringene jeg har, og behovene for å trene spesielle deler av kroppen. Men jeg er støl, særlig i mageregionen så det er tydelig at jeg har gjort noe som det er lenge siden sist Skal i vei i morgen også; så får vi se om jeg er i stand til å spise mat etterhvert Styrketrening kan være kjedelig, men er samtidig til glede ved at en kjenner virkningen/resultater så fort. Nå er det en bit sjokkis til, og jeg er bare så sjeleglad vi ikke har pepsi max i huset. Gårkvelden tok på, med litt for mye vin. Hyggelig og morsomt i går, seint før vi kom hjem ble det også - og dagen i dag litt ekstra slitsom... har ikke lyst på vin en gang - snodig??

Og litt mer aktiv!

Gammel 09-07-12, 09:19   #641
Fedona
Seniormedlem

det er nok RBK som er favoritten ja; og så vidt jeg forstod på lydende nettopp ble det et mål? En time styrketrening er bra ja, og tungt.... Timen inkluderer 25 min på ellipsemaskin og romaskin da, så selve styrken er ikke så lang tid. Har et program som er satt opp i forhold til de utfordringene jeg har, og behovene for å trene spesielle deler av kroppen. Men jeg er støl, særlig i mageregionen så det er tydelig at jeg har gjort noe som det er lenge siden sist Skal i vei i morgen også; så får vi se om jeg er i stand til å spise mat etterhvert Styrketrening kan være kjedelig, men er samtidig til glede ved at en kjenner virkningen/resultater så fort. Nå er det en bit sjokkis til, og jeg er bare så sjeleglad vi ikke har pepsi max i huset. Gårkvelden tok på, med litt for mye vin. Hyggelig og morsomt i går, seint før vi kom hjem ble det også - og dagen i dag litt ekstra slitsom... har ikke lyst på vin en gang - snodig??

Snodige greier det med vinen ja

At en blir stil og støl sier vel bare at noe skjer i kroppen og at det virker det du gjør Når jeg har vært på yoga så må jeg ta et bad med salt i for å unngå å få så sure og støle muskler. Hvis jeg ikke gjør det så har jeg kjempevondt i mange dager etterpå! Det er stor forskjell!

Ellers har jeg lest litt mer om supergreens og det er flere artikler som sier at det inneholder, bly, uran og kvikksølv og andre giftige stoffer ble litt satt ut da jeg leste det. Prøver å finne fram til noen som har gode erfaringer med drikken, men de fleste har nettopp startet... Jeg skal nå likevel prøve dette for å se om det gjøre meg bedre. Viser jeg ingen bedring etter en måneds tid så slutter jeg med det. Har noen av dere hørt om andre som bruker dette daglig? Og kan det virkelig stemme at det inneholder giftige stoffer? Og er det mer skadelig enn til hjelp?

Sist redigert av Fedona : 09-07-12 kl 13:03.
Gammel 09-07-12, 14:17   #642
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Vel overstått båttur. Trent to dager, deilig med litt egentid. Løping, romaskin og styrke. En tur i boblebadet og hårstell/sminke

Vet ikke helt om jeg skal si meg fornøyd med kontrollerte utskeielser eller bekjenne mine synder? Vel. Lørdag ble det karamellpudding til dessert. Søndag, litt fløtegratinerte poteter, to søte drinker, 2kornmokjeks. Frokosten i dag ble det 2 brødskiver (hvorav en glutenfri av hensyn til magen...) ellers fant jeg sjokolade søtet med fruktose... Nesten lovlig, men i hvert fall tålte både mage og humør den mye bedre enn maltitol eller sukker.

Min journal
Gammel 09-07-12, 15:04   #643
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Fedona: en kollega av meg bruker noe grønt noe, og jeg antar det kan være det samme. Hun har brukt det en tid, og opplevde det som positivt. Jeg får ikke tak i henne før etter ferien dessverre, og kan ikke si hvilken sort det er snakk om annet enn at boksen var stor (hun viste fram str med hendene en gang). Om det virkelig inneholder de stoffene du snakker om bør vel stå på pakken? Jeg stiller noen spørmål: er de giftige i små mengder? hvorfor er de tilsatt? Fordi vi trenger dem? Forsåvidt kan en del av urtene som er i slike blandinger også være giftige.
Kanskje man burde ha sjekket hva man har i kroppen, hvor mye og hva man bør ha mindre av - og så ta noe som reduserer/skiller ut det som ikke er bra. Men er det ikke litt sånn det pulveret skal fungere?

Så flink du er som trener to ganger/dag VSB! Jeg er strålende fornøyd med en gang jeg. Dagens styrke er unnagjort, og jeg vurderer styrkepause i morgen for å unngå belastningsskade. Altså, jeg gjør de samme øvelsene hver dag, tar i mer og mer - og tror at det kan være bra, men at variasjon er bedre. Så i morgen må det bli gåtur i stedet. Tror jeg... Får se an været.

Og du...er det ikke litt ugreit å fortelle her hva du har spist (og som du kanksje ikke er heeelt fornøyd med)?? Det hjelper meg i allafall å si det, for da får jeg det litt tilbake i fleisen og det gjør det lettere å se i sammenheng med manglende vektnedgang. Og med det kan jeg fortelle at jeg har spist litt 86% sjokolade i dag. Ikke er det godt heller fant jeg ut i dag. Resten av bakonkrispen gikk i søpla i morges. Må skjerpe meg på de to områdene kjenner jeg.

Er litt spent på ferien til uka; vi bruker å kose oss med potetgull på kveldene når vi er i syden. Det tenkte jeg å ikke gjøre denne gangen... Har dere noen gode råd for hvordan jeg kan håndtere det?

Og litt mer aktiv!

Gammel 09-07-12, 19:32   #644
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Er litt spent på ferien til uka; vi bruker å kose oss med potetgull på kveldene når vi er i syden. Det tenkte jeg å ikke gjøre denne gangen... Har dere noen gode råd for hvordan jeg kan håndtere det?

Hva med å lage en plan over hva du kan kose deg med?
Grønnsaker og dipp, bær og krem mmmm sommer! Ostechips, ev baconcrisp og 70% sjokolade (86 er ikke godt nei...)

Kanskje vi skulle ha en felles brainstorming over sommerkos?

Min journal
Gammel 09-07-12, 21:45   #645
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Hva med å lage en plan over hva du kan kose deg med?
Grønnsaker og dipp, bær og krem mmmm sommer! Ostechips, ev baconcrisp og 70% sjokolade (86 er ikke godt nei...)

Kanskje vi skulle ha en felles brainstorming over sommerkos?

............grønnsaker som erstatning for potetgull i varmen.......??
Skeptisk... men er med på brainstorming ja! Så en artikkel om grønnkål som erstatning for chips, og så fant jeg en lenke da jeg søkte nå
Kanskje det bør prøves?

Forslag sjokoladekos:
50 gram cocosa smeltes over svak varme. Ha i 100 gram 86% sjokolade brukket i biter. Fortsatt smelt over svak varme. Rør forsiktig på slutten. Hell i egnet former, og sett kaldt. Bland inn nøtter eller hva man vil ha for å lage annen konsistens. Jeg bruker ofte å blande i litt stevia med enten vanilje eller english toffee smak for variasjonens skyld.

Noe som knaser: stekt ost i ovnen. Evt Kavli skivet ost (bacon er best synes jeg), stekes i micro ca (!) ett minutt pr skive. Legg skivene på bakepapir før stekingen. Jeg har funnet ut at steketiden varierer fra pakke til pakke så ta en test.

Og litt mer aktiv!

Gammel 10-07-12, 16:45   #646
Fedona
Seniormedlem

Fedona: en kollega av meg bruker noe grønt noe, og jeg antar det kan være det samme. Hun har brukt det en tid, og opplevde det som positivt. Jeg får ikke tak i henne før etter ferien dessverre, og kan ikke si hvilken sort det er snakk om annet enn at boksen var stor (hun viste fram str med hendene en gang). Om det virkelig inneholder de stoffene du snakker om bør vel stå på pakken? Jeg stiller noen spørmål: er de giftige i små mengder? hvorfor er de tilsatt? Fordi vi trenger dem? Forsåvidt kan en del av urtene som er i slike blandinger også være giftige.
Kanskje man burde ha sjekket hva man har i kroppen, hvor mye og hva man bør ha mindre av - og så ta noe som reduserer/skiller ut det som ikke er bra. Men er det ikke litt sånn det pulveret skal fungere?

Så flink du er som trener to ganger/dag VSB! Jeg er strålende fornøyd med en gang jeg. Dagens styrke er unnagjort, og jeg vurderer styrkepause i morgen for å unngå belastningsskade. Altså, jeg gjør de samme øvelsene hver dag, tar i mer og mer - og tror at det kan være bra, men at variasjon er bedre. Så i morgen må det bli gåtur i stedet. Tror jeg... Får se an været.

Og du...er det ikke litt ugreit å fortelle her hva du har spist (og som du kanksje ikke er heeelt fornøyd med)?? Det hjelper meg i allafall å si det, for da får jeg det litt tilbake i fleisen og det gjør det lettere å se i sammenheng med manglende vektnedgang. Og med det kan jeg fortelle at jeg har spist litt 86% sjokolade i dag. Ikke er det godt heller fant jeg ut i dag. Resten av bakonkrispen gikk i søpla i morges. Må skjerpe meg på de to områdene kjenner jeg.

Det står ikke på pakken at det inneholder dette. Men "noen" har vel funnet ut det ut og nå sier de selv at det inneholder litt av dette, men at det skal være godt for kroppen. Dr. Young som står bak dette er visst nokså omstridt. Men er det ikke sånn da når en lege går utenom skolemedisinen?... Jeg skal starte opp forsiktig for vet ikke om jeg orker å drikke tre liter av dette hver dag.... Hvor lenge har din kollega drukket dette? Og hvordan har det hjulpet henne? Om du vet da.... Ellers så får jeg vente til etter ferien.

Ellers så har jeg vært hos min healer i dag. Det var deilig og merkelig på en gang. Lang historie... Prøver som sagt alt for å bli stadig bedre. Denne gangen så sa hun til underbevisstheten min at jeg skulle kvitte meg med ti kilo til he, he, håper den hører på henne og at det hjelper på

Kveldskos i syden? Hmmm.... Jeg bruker peanøtter og mørk sjokolade. Hva med fylte oliven? Liker du det? De er jo så gode der nede. Gode fettkilder også.

Gammel 11-07-12, 15:13   #647
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Det står ikke på pakken at det inneholder dette. Men "noen" har vel funnet ut det ut og nå sier de selv at det inneholder litt av dette, men at det skal være godt for kroppen. Dr. Young som står bak dette er visst nokså omstridt. Men er det ikke sånn da når en lege går utenom skolemedisinen?... Jeg skal starte opp forsiktig for vet ikke om jeg orker å drikke tre liter av dette hver dag.... Hvor lenge har din kollega drukket dette? Og hvordan har det hjulpet henne? Om du vet da.... Ellers så får jeg vente til etter ferien.

Ellers så har jeg vært hos min healer i dag. Det var deilig og merkelig på en gang. Lang historie... Prøver som sagt alt for å bli stadig bedre. Denne gangen så sa hun til underbevisstheten min at jeg skulle kvitte meg med ti kilo til he, he, håper den hører på henne og at det hjelper på

Kveldskos i syden? Hmmm.... Jeg bruker peanøtter og mørk sjokolade. Hva med fylte oliven? Liker du det? De er jo så gode der nede. Gode fettkilder også.

Jeg kan ikke svare deg på det grønne pulveret før etter ferien, dessverre

Spennende at healeren fortalte underbevisstheten at du skal gå ned mer! Jeg prøvde hypnose en gang for minst hundre år siden; hvor han fortalte meg (på bestilling fra meg ja) at jeg skulle slutte med pepsi max og drikke emr vann i stedet. Det var et par ting til, som jeg ikke husker helt hva var i tillegg. Jeg vet ikke om det fungerte helt for meg, men en venninne som var der samtidig merket at underbevisstheten minnet henne om at "dette" ikke var bra, og mente det var en følge av hypnosen. Mulig det ikke ble det samme for min del da jeg gikk dit med en "bestilling" og sekvensen endte opp med et helt annet fokus enn hva jeg overhodet var forberedt på. Det som kom opp hadde jeg med meg i tankene i lange tider etterpå, så det er mulig det hadde innvirkning der. Spennende uansett å høre hvordan det fungerer for deg!

Oliven er notert; sjokoladen skal jeg holde meg unna, peanøtter kan jeg ikke ta pga allergi. Foreløpig tenker jeg å se hvordan det går; vin skal jeg iallefall drikke. Muligens en øl om dag også Å kutte ut alt vet jeg ikke om er en god løsning; men å gi slipp på noe, for å få noe annet - det høres ut som en god deal med meg selv

Også glemte jeg å fortelle om gårsdagens trening - det ble styrke en dag til ja... Ikke bra, så nå ble det en tvungen pause på meg. Så i dag blir det gåtur igjen; lenge siden sist så jeg gleder meg til det.

Og litt mer aktiv!

Sist redigert av Tarato : 11-07-12 kl 15:23.
Gammel 11-07-12, 18:23   #648
Fedona
Seniormedlem

Du er så flink med treningen! Selv om det ble mye styrke... Heia heia flott at du rapporterer, motiverer oss andre også. Jeg skal på yoga i morgen igjen. Minst en gang i uka er målet, helst to etterhvert, men er ikke helt der ennå. Tar lang tid å restituering seg for meg. I går plantet jeg roser så svetten skvatt! Treningen det også...Kjenner det i dag ja...

God tur til syden

Gammel 12-07-12, 18:10   #649
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

takk Fedona! dere motiverer meg veldig også! Det ble tur i dag også, ei lita mil. Kjenner jo at jeg liker aller aller best å gå, så jeg må skjerpe meg så det ikke blir bare gåing. Begynner å få noen kommentarer på at jeg har gått ned i vekt; deilig deilig. Satser fortsatt på å ikke legge på meg i ferien. Må jobbe med den saken tror jeg tenker nemlig å ta meg en øl ved bassenget, og vurderer så muligens innvilge meg en liten pose chips hvis det passer sånn - og jeg har holdt meg i skinnet resten av dagen. Vi får se. Jeg er jo veldig flink til å gi meg selv "mat"premier da ser dere; litt for flink egentlig

Og litt mer aktiv!

Gammel 13-07-12, 18:46   #650
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Hei! Her pakkes og pakkes det, og det er mye dilldall som blir med. Vekta viste 76,7 i dag; 0,2 kg mer enn sist fredag. Veldig fornøyd med det for sist helg spratt den nemlig opp i 77,5 og ble der et par dager. Har jobbet hardt for å få den ned med både mat og med trim. Må vel sjekke vekta i morgen også, før vi drar.

Og litt mer aktiv!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:21.