Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#626 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Jeg har ikke journal, men følger deg gjerne i veien videre - enten det er her eller der. Spennende å høre mer om! En arbeidskollega prøver seg på noe grønt pulver (stor boks tror jeg) og sier at hun merker at hun har mye bedre energi enn før. Hun har en teori om at hun har kjørt seg selv for hardt og således fått ubalanse i kroppen - som hun mener vil kunne rettes av pulveret. Jeg skal sjekke etter sommeren hva det heter; kanskje er det noe det samme? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker
![]() |
![]() |
#627 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Nye og mindre klær er godt! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#628 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Den minstenoteringen din VSB vil (les: skal) jeg også ha! Bare vent; en da er vi på samme sted. Du sliter med kh; kan det være at det er visse sorter du ikke kan ha? Hva med å spise ensidig og innføre ett og ett og kjenn på kroppen hva som samler vann (for disse kg'ene fra dag til dag er vann vet du). Eller kan det være andre ting som samler vann? Cola zero f.eks (kremt: sitter i glassbur og kaster stein nå) |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ja, melkeprodukter er noe jeg må være forsiktig med... Men er også svak for ost... Colaen får jeg jobbe med etter ferien tror jeg, ja ikke bra å utsette vet det... Men en ting om gangen. Mye grønnsaker, mye protein og ca 50g kh ser ut til å funke. Og så passe med fett, helst det som finnes normalt i kjøtt og fisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Jeg spiser heller ikke spesielt mye fett, annet enn på knekkebrød og da ikke så mye. Kan ha på litt god olje på salaten. Utover det er det minimalt. Å si at jeg lever på lavkarbo i ordets rette forstand er derfor ikke helt korrekt. Lav på karbohydrat ja, men erstatter de ikke med noe. Og så lenge det fungerer så fortsetter jeg med det |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Så bra det går riktige veien for dere |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#632 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Nå fikk jeg svar ang måleskje. Det tilsvarer 1 ts.... Så da fikk jeg en pangstart i dag med 1 ss |
![]() |
![]() |
![]() |
#633 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hvis det funker på energinivå hmmmm... Du får rapportere, men problemet mitt var muligens å disponere energien... Skulle gjerne hatt noen alternativer der og... |
![]() |
![]() |
![]() |
#634 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Jeg er med hvis det fungerer for deg Fedona! Og jeg skal rapportere til dere om trening i ferien. Kjenner at det trigger meg Sist redigert av Tarato : 06-07-12 kl 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#635 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Se der ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#636 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ha ha ha; hørte heiaropene i morges da jeg var på styrketrening. Har vært i masse aktivitet i dag: skrittelleren står på drøye 10000 skritt, men jeg skjønner ikke hvor de kommer fra... Deilig med ferie i alle fall; nyter litt sommervarme nå og tusler rundt i shorts. Nå er det på med litt finere klær; vi er bedt bort på grillings i kveld. Nyyyter hverdagen! Gjør det dere også |
![]() |
![]() |
![]() |
#637 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
De er så flink |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Gratulerer så mye! Det er jo så deilig når en kjenner at kroppen fungerer bedre og bedre - uansett hvor små skrittene er! Det minner meg om en bratt tur jeg gikk for noen uker siden, for å ha noe å bli bedre på. Har ikke gått den siden da - muligens fordi jeg vet det er en tøff tur |
![]() |
![]() |
![]() |
#639 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Håper det er Rosenborg han ser på og heier på i kveld da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?det er nok RBK som er favoritten ja; og så vidt jeg forstod på lydende nettopp ble det et mål? En time styrketrening er bra ja, og tungt.... Timen inkluderer 25 min på ellipsemaskin og romaskin da, så selve styrken er ikke så lang tid. Har et program som er satt opp i forhold til de utfordringene jeg har, og behovene for å trene spesielle deler av kroppen. Men jeg er støl, særlig i mageregionen så det er tydelig at jeg har gjort noe som det er lenge siden sist |
![]() |
![]() |
![]() |
#641 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Snodige greier det med vinen ja Sist redigert av Fedona : 09-07-12 kl 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#642 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Vel overstått båttur. Trent to dager, deilig med litt egentid. Løping, romaskin og styrke. En tur i boblebadet og hårstell/sminke |
![]() |
![]() |
![]() |
#643 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Fedona: en kollega av meg bruker noe grønt noe, og jeg antar det kan være det samme. Hun har brukt det en tid, og opplevde det som positivt. Jeg får ikke tak i henne før etter ferien dessverre, og kan ikke si hvilken sort det er snakk om annet enn at boksen var stor (hun viste fram str med hendene en gang). Om det virkelig inneholder de stoffene du snakker om bør vel stå på pakken? Jeg stiller noen spørmål: er de giftige i små mengder? hvorfor er de tilsatt? Fordi vi trenger dem? Forsåvidt kan en del av urtene som er i slike blandinger også være giftige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#644 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Hva med å lage en plan over hva du kan kose deg med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#645 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
............grønnsaker som erstatning for potetgull i varmen.......?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Det står ikke på pakken at det inneholder dette. Men "noen" har vel funnet ut det ut og nå sier de selv at det inneholder litt av dette, men at det skal være godt for kroppen. Dr. Young som står bak dette er visst nokså omstridt. Men er det ikke sånn da når en lege går utenom skolemedisinen?... Jeg skal starte opp forsiktig for vet ikke om jeg orker å drikke tre liter av dette hver dag.... Hvor lenge har din kollega drukket dette? Og hvordan har det hjulpet henne? Om du vet da.... Ellers så får jeg vente til etter ferien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#647 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Jeg kan ikke svare deg på det grønne pulveret før etter ferien, dessverre Sist redigert av Tarato : 11-07-12 kl 15:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#648 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Du er så flink med treningen! Selv om det ble mye styrke... Heia heia |
![]() |
![]() |
![]() |
#649 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?takk Fedona! dere motiverer meg veldig også! Det ble tur i dag også, ei lita mil. Kjenner jo at jeg liker aller aller best å gå, så jeg må skjerpe meg så det ikke blir bare gåing. Begynner å få noen kommentarer på at jeg har gått ned i vekt; deilig deilig. Satser fortsatt på å ikke legge på meg i ferien. Må jobbe med den saken tror jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#650 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hei! Her pakkes og pakkes det, og det er mye dilldall som blir med. Vekta viste 76,7 i dag; 0,2 kg mer enn sist fredag. Veldig fornøyd med det for sist helg spratt den nemlig opp i 77,5 og ble der et par dager. Har jobbet hardt for å få den ned med både mat og med trim. Må vel sjekke vekta i morgen også, før vi drar. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? | dakota | Spørsmål og svar | 10 | 31-05-11 01:02 |
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) | Kanskje | Generell ernæringsdebatt | 30 | 11-03-11 11:12 |
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) | meme | Lavkarbo generelt | 1 | 16-10-10 18:00 |
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? | blå | Vedlikeholdsdietten | 3 | 03-11-07 15:48 |