Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Flere som skal begynne 1. mai?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 19:33   #651
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hei igjen! Jeg har hatt eksamen og fått sommerferie. Skeiet litt ut i helga, men ikke de helt store mengdene. Drakk en cider og et par glass cava på fredag + et par pastarør (bokstavelig talt, kanskje tre stykker). Lørdag og søndag spiste jeg et par sjokoladebiter, tre marsmallows, litt potetsalat og ganske mye peanøttsmør med bittelitt knekkebrød under. Og når jeg veide meg på mandag morgen, så hadde jeg søren meg gått opp to kilo! Æsj altså. Så nå tar det sikkert noen dager å komme seg tilbake til der jeg var. Håper det bare er vann. Og at den teite kroppen slipper det fort!

Ellers begynner jeg så smått å innse at jeg har ferie Herlig, selv i 10 grader og regn..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 10:00   #652
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Vel overstått eksamen Annne, det er lov å unne seg litt innimellom og ihvertfall med overstått eksamen og sommer ferie

Her ble det også litt utskeielser i helgen, god mat og drikke. I går ble det en halv softis, kjøpte til jenta mi som absolutt ikke ville ha når hun fikk den i hånden, klarte ikke kaste en hel is, så da ble halve spist av meg før den gikk i søpla. Angret etterpå, ikke var den god heller. Ble skikkelig kvalm.

Blir spennende med veiedag i morgen, men har ikke de store forhåpningene. Vil så gjerne ned et par kilo til før vi drar til sydligere strøk om 3 uker.

Ha en super dag alle sammen, her står husvask for tur mens barna er i barnehage, etterpå blir det jonsokfeiring med grilling i fjæra. Håper nedbøren lar vente på seg...

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 10:27   #653
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Grattis med overstått eksamen og påbegynt ferie!

Her er det jobb i en uke til men så er det ferie her også. Ser føre meg at jeg har lite lyst til å ligge i telt nå.. :P

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 12:25   #654
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Her er det jobb i en uke til men så er det ferie her også. Ser føre meg at jeg har lite lyst til å ligge i telt nå.. :P

Her frister det å dra på telttur, har faktisk aldri vært det før... Men får ikke mannen med på lasset. Må fortsette bearbeidingen.... Kanskje jeg får overtalt han til en tur før ferien er over

Fortsatt 3 uker til ferie her, men om 22 dager er vi på veg til Venezia Ser frem til herlige dager på cruise i Middelhavet.

Får en liten forsmak på ferien neste helg, da tar jeg og ungene en svipptur til det blide Sørland, håper på litt sol der

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 22:34   #655
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Huhei!
Kjapt innom, reiser på ferie i morgen og blir borte i 1,5 uke i første omgang.
Har plan om lavkarbo men ikke ketose. Får se om jeg greier det

Ha det fint damer, snakkes plutselig

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 22:41   #656
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

God tur!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 11:36   #657
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Ha en riktig god ferie

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 24-06-11, 19:47   #658
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Alle virker så gladee og oppløftet!! Bra det!!!

syns livet er litt pyton akkurat nå

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:06   #659
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Paris, håper du ser lysere på livet snart! Noe spesielt som er galt?

Selv er jeg litt demotivert akkurat nå, kjenner jeg.. Har ikke gått ned et gram på lenge, og etter den hyttetursprekken er jeg fortsatt ett kilo over det jeg var.. Men jeg merker at nå som jeg er over eksamensperioden så spiser jeg sjeldnere.. Blir fort så man spiser bare fordi man kjeder seg og vil ha pause når eksamen nærmer seg.. Og så er det jo ikke så nøye med lunsjtid og middagstid og sånt i ferien, så da er det lettere å bare spise når man er sulten. Men pokker altså, nå skal jeg snart til Frankrike og magen er ikke flat Bare en uke igjen.

Mange som har ferie eller?

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:11   #660
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Annne, her.

Paris, håper du ser lysere på livet snart! Noe spesielt som er galt?

Selv er jeg litt demotivert akkurat nå, kjenner jeg.. Har ikke gått ned et gram på lenge, og etter den hyttetursprekken er jeg fortsatt ett kilo over det jeg var.. Men jeg merker at nå som jeg er over eksamensperioden så spiser jeg sjeldnere.. Blir fort så man spiser bare fordi man kjeder seg og vil ha pause når eksamen nærmer seg.. Og så er det jo ikke så nøye med lunsjtid og middagstid og sånt i ferien, så da er det lettere å bare spise når man er sulten. Men pokker altså, nå skal jeg snart til Frankrike og magen er ikke flat Bare en uke igjen.

Mange som har ferie eller?

Jeg har heller ikke gått noe ned i det siste - men nå har en kg løsnet igjen... Jeg også ønsker meg flat mage til ferien Utsetter ferien til magen er flat hehe

Ferie fra midten av juli!

Nå er jeg litt glad akkurat nå da - fordi jeg er over halvveis idag Gratulerer til meg selv - trodde aldri jeg skulle komme hit :s Men men...

Har en følelse at jeg ikke kommer til å gå ned så mye i ferien - men skal gjøre mitt beste. Er matlei og orker nesten ikke lage meg mat...

Livet er kjipt fordi det skjer så mye "på siden" - men jeg skal ikke klage! Tror kanskje "stresset" ved eksamenene dine gjør at du ikke går så mye ned? Eller? Jeg opplever ihvertfall at kroppen har problemer med å gå ned når jeg er "stresset" - dvs jeg har det ikke så bra i disse dager.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:57   #661
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Her går det snegleseint nedover ihvertfall! Men jeg har bare 3-4 kg igjen til idealvekt så jeg regner med det er derfor. Jeg har spist som jeg skal, men har bare gått ned fra 100-200 gram sist uke. Imorgen skal jeg veie meg igjen men regner bare med 100 gram til (hvis jeg er så heldig).
Jeg måler meg fremdeles og det går jo nedover der for hver uke, men allikavel kjenner jeg at kiloene plager meg en del. Tålmodighet, kom å ta meg!

Igår var jeg på fest igjen (onkel fylte 45 år) og da ble det endel vin (en flaske Trulli + litt rødvin) og noen biter mørk sjokolade.
Av en eller annen grunn veier jeg mye mindre dagen derpå, regner med det er alkoholen som tvinger all væske ut av kroppen eller noe. For dagen etter dagen derpå er jeg alltid gått opp igjen til det jeg veide dagen før festen..andre som har det sånn?

Neste helg blir det fest igjen (søskenbarntreff på pappas side), og jeg er lite motivert til det..Det blir litt mye for meg med to helger på rad

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 10:40   #662
Annne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 134
Annne er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Tufso: Jeg går bare masse OPP når jeg drikker alkohol jeg.. Og det trenger ikke dreie seg om store mengder heller.. Tror den har motsatt effekt på meg: at kroppen tviholder på vannet..

Paris: Joda, det kan godt være eksamensstress, men nå er jeg jo ferdig, så man skulle tro at det snart skulle løsne. innbiller meg at jeg har spist veldig lite de siste par dagene, men så har jeg gått og småspist peanøttsmør og jordbære med sjokolade og litt ulovlig godteri fra Sverige, så i sum blir det kanskje mye mer..

__________________
~Min Journal~


Annne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 13:00   #663
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Annne: Jeg merker det med en gang jeg drikker alkohol, flyr på do hele tiden for både det ene og det andre - kroppen tømmer seg fullstendig. Sånn har det alltid vært hos meg.

Jeg tok veiedag idag siden jeg ikke kan stole på vekta dagen derpå. Og vekta står bom stille fremdeles! Jeg gikk ned 1,7 kg de to første ukene på lavkarbo, og nå skal jeg igang med uke nummer 7...jeg blir så lei! Kan den ikke bare rikke seg litt nedover?

Tror kanskje jeg får i meg litt for lite væske, så nå skal jeg lage klar 3 liter vann i kjøleskapet og tømme nedpå iløpet av dagen. Da har jeg litt bedre kontroll på hva jeg får i meg

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 09:04   #664
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av Tufso86, her.

Tror kanskje jeg får i meg litt for lite væske, så nå skal jeg lage klar 3 liter vann i kjøleskapet og tømme nedpå iløpet av dagen. Da har jeg litt bedre kontroll på hva jeg får i meg

Veldig god ide, det med å sette klart vann i kjøleskapet, tror jeg må gjøre det samme for å ha kontrollen her også. Av en eller annen grunn synes jeg det er bedre å drikke vann av flaske enn av glass, skjønner ikke helt hvorfor, men det er nå en gang bare sånn.

Litt matlei om dagen, så frokosten i dag besto av en herlig og frisk smoothie bestående av bringebær, fløte, vann, litt cocosa og egg. Blir nok smoothie flere ganger ja i ulike variasjoner. Håper det metter en stund også

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:19   #665
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Smoothie er min store favoritt om dagen også!! Jeg sliter med å få i meg mat om morgenen selv om jeg er sulten, så da er smoothie med mye egg og olje helt supert!

I tillegg til å drikke nok vann har jeg økt litt på kh også. Jeg ser på diett.no at jeg ligger på 10-15 kg daglig og det er kanskje for lite nå når jeg nærmer meg normalvektig. Jeg tror kanskje kroppen min går på sparebluss.
Så nå prøver jeg å få i meg 20-25 kh daglig og til min store glede betyr det mer bær på meg

Igår veide jeg 62,6 da jeg stod opp. Jeg klarte å drikke 3 liter vann og vel så det (pluss at jeg spiste 25 g kg), og MÅTTE bare snikveie meg idag da jeg stod opp: 62,2! Sikkert helt tilfeldig, men gøy allikavel. Jeg har aldri vært nærmere målet enn det jeg er nå

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 10:43   #666
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Minus 10kg!

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 11:31   #667
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Gratulerer lucifine Kjempe flott jobbet

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 13:37   #668
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Takk! Er utrolig kult å tenke på at jeg er hele ti kg lettere (selv om ingen ser det :P )

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 15:00   #669
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Gratulerer med 10 kg

Eg er så lite lyst på mat om dagen. Det resulterer i for lite grønnsaker, og verking i kroppen.

Men ang alkohol: Jeg opplever alltid å gå litt mer ned etter en kveld med litt alkohol. Nå har jeg ikke tatt sjansen på å drikke så mye når jeg går på dette kostholdet - ønsker ikke å "forstyrre" fettforbrenninga, men det ser ut til å ha boost-virkning på vekt-tapet? Likevel er jeg ikke helt sikker, så da blir det lite drikking -men nå er det sommer og kanskje sommerfester, så litt drikking blir det nok Jeg er veldig glad i en god fest!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 15:09   #670
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Hva er det vi kan drikke? Barcadi razz, er det ok? Eller bare sprit og brus?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 15:41   #671
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Bacardi razz tror jeg er 10 kh/100 g - dvs 1 dl... så ville ikke drikke så mye av den.
Men bacardi uten smak er helt greit.

All sprit er vel ok. Bland med sukkerfritt.
Og så tørre hvitviner er ok. I går drakk jeg en himmelsk god hvitvin med 2 g sukker pr 1 liter. Cuvée Christer Berens La Motte.
Og tørre rødviner er også greit. (heter tørr rødvin?) Rødvin er jeg ikke noe glad i - så der kjenner jeg ikke noe særlig.

Jeg synes cava er også godt da, og har en favoritt: Grans Moments Brut Natur

Har ikke gått ned noe i vekt den siste tiden, men etter 2 glass hvitvin i dag - var vekta minus 300 g idag hehe - jeg tar det som kommer!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 18:30   #672
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Så flink du er Lucifine!!


Jeg pleier å drikke Trulli, en italiensk hvitvin med 0.3 kh pr liter

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 29-06-11, 20:24   #673
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Liker ikke vin jeg :P Får prøve meg på a) ikke drikke (skal godt gjøres å komme unna med det!!) eller b) drikke lite eller bare sprit...?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:47   #674
Cirius
Juniormedlem
 
Cirius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 47
Cirius er på en erverdig vei

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Har aldri hatt noen forkjærlighet for vin jeg heller, og ihvertfall ikke av den tørre sorten. Har likt best hvite og søte. Men har prøvd Trulli noen ganger og den var god faktisk

Ellers er vel ren sprit med light brus et greit alternativ hvis man skal ha seg en fest

Hadde gjort seg med et glass kald hvitvin i kveld, men åpner ikke en hel flaske bare til meg selv. Tar langhelg nå å reiser til Kr. sand i morgen, håper på finere vær der enn her på Vestlandet

__________________




1. delmål -7 kg (Fullført )
2. delmål -12kg
Cirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg litt frem Svar med sitat
Gammel 02-07-11, 17:13   #675
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere som skal begynne 1. mai?

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Liker ikke vin jeg :P Får prøve meg på a) ikke drikke (skal godt gjøres å komme unna med det!!) eller b) drikke lite eller bare sprit...?

hehe... men LITE øl kan du drikke da. Fra Tuborg feks...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor skal jeg begynne? SiljeX Spørsmål og svar 3 25-03-11 12:18
Flere som vil slenge seg med og begynne i morgen 15. mai? Drømmepie Ketolysekuren 53 01-07-09 09:29
Hvor skal jeg begynne? Vaffel Spørsmål og svar 3 13-10-05 20:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no