Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-08-10, 16:01   #651
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

hehehe...enig med den med alkoholikerene..en remse sjokolade av en 200grams plate?..rekti..

egg og bacon bruker jeg som eksempel for det er det eneste high fat måltidet jeg greier å komme på..hehe, jeg er en av de som er rimelig hjernevasket av lavkalorimat, spiser stort sett bare magert kjøtt og grønnsaker framfor salat. Rosenkål MMmMm..ulempen er at nå er jeg raka fant..og det rimeligste jeg finner er pølser og lomper. Utfordring for lysta.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 12:19   #652
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Veiedag igjen, 80.5 kilo denne uken. Sååå nær å være under 80 nå, jeg er kjempegira - er av en eller annen grunn veldig opphengt i det 80-tallet akkurat nå.. Neste mandag SKAL jeg ligge under 80

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 17:31   #653
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Flottings marteamanda! Gleder meg kjempemye til jeg også kommer dit at jeg bikker over til syttitallet ) Egentlig veiedag i dag men siden det er den tiden av måneden har jeg galant hoppet over den. Neste mandag er det 4 uker siden forrige veiing så da blir det spennende å se hva som har skjedd

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 10:45   #654
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Oi, spennende!
Om jeg hadde selvdisiplin til å veie meg bare en gang i måneden skulle jeg definitivt gjort det, må være et skikkelig boost når man ser tallene

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 12:02   #655
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

85,4 idag Blir så deprimert av å ha gått OPP en kilo at jeg ikke vil oppdatere tickeren før det går ned igjen :P

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 10:54   #656
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Veiedag igjen, 80.5 kilo denne uken. Sååå nær å være under 80 nå, jeg er kjempegira - er av en eller annen grunn veldig opphengt i det 80-tallet akkurat nå.. Neste mandag SKAL jeg ligge under 80

Skjønner den fikseringen på 80-tallet ja! Jeg har det på samme måte, men med 90-tallet! Er 92,5 nå, og jeg GLEDER MEG til jeg er nede på 80-tallet! Jeiii!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-10, 21:11   #657
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Skjønner den fikseringen på 80-tallet ja! Jeg har det på samme måte, men med 90-tallet! Er 92,5 nå, og jeg GLEDER MEG til jeg er nede på 80-tallet! Jeiii!

Hehe, det er absolutt noe med det, at når jeg nå er SÅ nære, så vil jeg dit MED EN GANG, hihihi Greit nok at man ikke skal stresse med vekten og alt det, men jeg føler på en måte at å passere et rundt tall nesten blir et automatisk delmål, så jeg blir supergira.
Lykke til! Er nok ikke lenge igjen for noen av oss

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 07:45   #658
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Veiedag igjen, 79.7 kilo - hurra Superfornøyd med det, har sikla lenge på å komme under 80
I tillegg morsomt å komme ned til overvekt i følge BMI (i stedet for fedme), selv om jeg ikke egnetlig legger nevneverdig vekt på den delen

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 16:40   #659
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Veiedag i dag, er 4 uker siden sist og i dag viste vekta 83.8 (gammeldagsvekt med viser så det er litt vanskelig å se helt nøyaktig). Går jevnt og sikkert nedover og det er jo supert. Tålmodighet er en dyd...er i allefall det de sier, kan ikke skryte på meg den dyden

Gratulerer så mye med det magiske 7-tallet marteamanda!!!

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-10, 18:56   #660
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Tusen takk, er knallfornøyd med det Forresten synes jeg du virker veldig tålmodig, skulle gjerne hatt selvdisiplin til å veie meg bare en gang i måneden!

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 11:28   #661
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a
Thumbs up

Sv: Tråd for junistartere

Endelig tilbake på ketolyse. Stixen har vært rosa ei uke igjen nu så det begynner å gå nedover etter at jeg gikk opp 1,5 kg. ser atter 74 tallet på vekta. Måtte sette opp ticken min men hadde ikke lyst. Ærlighet varer lengst..Nå skal det bli fart på sakene igjen. Iallefal 0,5 kg uka eller mer..(håper jeg).Håper på nedgang igjen til neste mandag..Stå på videre dere alle sammen og spis godt..

  Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 13:33   #662
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei
Cool

Sv: Tråd for junistartere

Begynte i Juni på lavkarbo og klarte å få noen kilo, men så kom den lage sommeren og alt var tilbake til det gamle, nå har jeg begynt på ktolysekuren og har vært i ketose i en uke, men ingen nedgang enda men jeg lest litt her inne på forumet og funne ut at det ikke er så uvanlig, får bare håpe denne uka vil vise noen resultater

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:46   #663
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Yessir! har ikke turt å gå på vekta etter forrige ukes carbfrenzy! Men er godt igang. Igår besto menyen av egg og bacon to ganger :O og idag hadde jeg egg og bacont il frokost, salat til lunsj med egg, reker og kylling og nå til middag/kvelds hadde jeg salat og stekt kylling i strimler og farse, med guacamole ved siden av. har plutselig begynt å få sansen for denne guacamolen...hvordan lager man det?

Er megamotivert igjen nå, og skal skal skal skal skal skal ikke drite meg ut igjen..nå er det ingen festivaler, ingen fester og ingen andre fristelser

Full peis!

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 18:55   #664
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Nå er sommern over

Men det betyr jo at jeg/vi har holdt på med dette en årstid allerede

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 09:56   #665
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Har nå fullført 3 måneder på ketolyse, og ikke skeiet ut en eneste gang!
Ganske stolt
Vekta har kun gått ned 9,8 kg - men målt i cm har jeg gått ned 90 cm til sammen. Over- og underarm, bryst, mage, hofter, lår og legger.

Det er jeg meget fornøyd med

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 22:34   #666
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Så super flink du har vært! Gratulere så mye med det og lykke til videre ))

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 10:37   #667
Limoncella
Nytt Medlem
 
Limoncella sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Limoncella er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Gratulerer til alle som har kommet så godt igang! Og til dere som sliter litt... Stå på!

Er det noen som har erfart at man går mere ned om man ligger oppe rundt 60-70 karber? Jeg har hatt et par utskeielser og i dagene etterpå har jeg gått mere ned enn om jeg har vært kjempeflink og holdt meg på rundt 20 karber.

__________________


Limoncella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 10:53   #668
Tutta112
Medlem
 
Tutta112 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: nord
Alder: 51
Innlegg: 76
Tutta112 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av tmaria, her.

Har nå fullført 3 måneder på ketolyse, og ikke skeiet ut en eneste gang!
Ganske stolt
Vekta har kun gått ned 9,8 kg - men målt i cm har jeg gått ned 90 cm til sammen. Over- og underarm, bryst, mage, hofter, lår og legger.

Det er jeg meget fornøyd med

gratulere så masse, og uten å skeie ut kjempeflott

__________________

Begynte på 70 og skal ned til 60
Tutta112 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSE Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 14:03   #669
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tråd for junistartere

Hallooooooo?
Har alle junifolka slutta, eller?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 16:58   #670
Ditta
Juniormedlem
 
Ditta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Finnmark
Innlegg: 41
Ditta er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Hallooooooo?
Har alle junifolka slutta, eller?

Still going strong Har bare slutta å veie meg så ofte og da blir det jo ikke til at man har så mye nytt å melde her inne Dattern min som jeg har gått på ketolyse sammen med er ferdig nå, hun har gått ned 14 kilo...er jo bare litt missunnelig siden hun har fått så bra resultat men også kjempestolt over at hun har vært så flink. Mor må nok belage seg på å ta det sakte men sikkert nedover

__________________


Ditta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 17:14   #671
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Still going on, har vel aldri vært kjempeaktiv på akkurat denne tråden, da

Men blir litt mye med jobb og andre spennende tråder her, så da blir man litt stille.
Var nettopp på vekta etter en hektisk, men herlig dag på jobb - 107,9, ooooh sweeeeeeeet looooord. Skal nå kose meg med lammebog og løk og papriiiika, så den noteringen kommer nok ikke til å holde, men kanskje jeg ser den igjen i løpet av uka. Ganske herlig og utrolig, med tanke på at jeg har totalt binga på fåriiiiiiiikål i helgen.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 17:33   #672
rik
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 39
rik er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Følger på her, men tar det som et langtids prosjekt selv om jeg har kastet unna 15 kg. Står ovenfor store utfordringer nå som jeg skal på langtidsferie til Spania. Får ta det som en utfordring å se hvordan dette blir fremover. Nå vet jeg hvilken type mat man bør holde seg til så det skal vel gå bra. Er egentlig veldig fornøyd med resultatet til nå, selv om det føles tøft enkelte gang når man er matlei, alt byr imot og matlysta er lik null, og egg og bacon er pyton, men man må ha noe å fylle i kroppen. Skal fortsette...... Lykke til alle andre som følger på her!!

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 17:43   #673
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tråd for junistartere

Ja, fokus endrar seg naturlig nok litt når ein kjem meir inn i tralten og det er mykje å følge med på her på LK

Eg skal ta ein ny gjennomgang av boka i kveld, delvis fordi det er på tide m ein liten repetisjon syns eg, og delvis for å kanskje låne ho bort ei stund og da kan det jo vere greit å ha det litt nyferskt i minnet uansett.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 17:45   #674
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tråd for junistartere

Å, ja, og kjekt å høyre frå dykk igjen.*vinker* Det var liksom det eg eigentleg hadde tenkt å seie i forrige innlegg da, men det gløymde eg

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 20:28   #675
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Har heller ikke vært veldig aktiv her de siste ukene pga 3 uker ferie etterfulgt av en ekstra blodsukkeruke hvorav en måned bortkastet :/ heldigvis registrerer jeg at vekta iallefall ikke har gått OPP, men heller ikke ned. Jobber hardt med motivasjonen da jeg er i en frossenpizza-periode hvor jeg bare vil ha kjappest mulig mat billigst mulig uten å måtte gjøre stort selv..akk o ve. Ligger mellom 84,5 og 84,9 på vekta..Skal ned på 80 i første omgang for ikke å miste motivasjonen siden jeg skal ned så mye mer. 80, så 75, så 70 og etter det må jeg se det an litt i forhold til kroppen. Vet rett og slett ikke hvor kroppen passer seg å ligge. men satser på et sted mellom 65 og 70 kg.

Så, idag har jeg laget riktig middag, og håper å øke resultatene jeg fikk de to første mnd som vist i tickeren.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no