Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#651 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Du må si deg fornøyd med det nå på sommeren |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#652 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Rynker vil vi ikke ha! Jeg er 170 - enn du? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker
![]() |
![]() |
#653 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God morgen! Innom en snartur før vi drar til flyplassen. Koffertene er ferdig pakket, passet er lagt i veska, billettene likeså. Bikini og badebukser er med. Og kredittkort. Da er vi berget for det meste. Resten er med som tilbehør |
![]() |
![]() |
![]() |
#654 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Jeg er 173. Tenkte først å gå ned til 67, men om jeg holder meg på 70-72 så er jeg kjempefornøyd. Kos deg masse i syden |
![]() |
![]() |
![]() |
#655 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ser ut til å være omtrent samme str alle 3 her da. Jeg er 172cm og vil holde meg rundt 70kg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#656 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Så herlig å ha ferie fra selve vekta også |
![]() |
![]() |
![]() |
#657 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Ja, tror det er veldig sundt for meg. Spørs omm jeg klarer å holde meg unna de dagene hjemme nå før vi reiser mandag igjen... Ser ut til at dere gjør en go jobb i ferien da. Stå på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#658 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Heia! Bare innom med en hilsen fra varmen. Alle, og da mener jeg alle, gode forsetter gikk dukken på dag to. Veskebalansen vedlikeholdes med vann, øl, cola light og rødvin. I den rekkefølgen. Spiser mye grønt og råkost, men dog alt for mye. Svømmer en del, og trimmer minimalt utover opp og ned av solsenga. Regner med jeg er tilbake på siste minstenotering til jul. Og det beste - det er verdt det ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#659 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Vi trenger alle å slappe av litt iblat, ikke bare fysisk... Har hatt mine utskeielser hva mat angår og vekta var litt opp, men dog ikke for ille. August er ferien over og da blir det strengere regime. Nå prøver jeg å lytte til kroppen og holde karbo utskeielsene til et minimum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#660 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Har bestilt oss tur til las vegas til uka. Helt sånn på sparket da jeg fikk vite at min søster skal gifte seg der |
![]() |
![]() |
![]() |
#661 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Fjellferie og mye turer og frisk luft. Spiser nok derfor mer fedonish for tiden. Tror kroppen trenger de ekstra kh nå. Men deilig med aktivitet da! Håper dere andre har en flott sommer |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Leeenge siden jeg har vært innom her nå - godt å se at dere holder koken |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF
![]() |
![]() |
#663 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?... Og så erfarer man (i hvert fall jeg) at en del HK utskeielser ikke er godt. Lagt bort både brød, syltetøy, kjeks mm etter en bit fordi det ikke var godt! Skal jeg skeie ut, så må det være noe som er verdt det. Litt å lære, det å legge fra seg noe påbegynt, enten det er fordi man er mett eller annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#664 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Heisann mine venner - da er jeg hjemme igjen. Landet sent lørdag kveld, og det var alldeles deilig å komme hjem. Jeg ser at vi alle gjør oss noen erfaringer, og jeg vil bare minne om at det aldri er for sent å lære - og at det noen ganger kan være for tidlig. Og at etterpåklokskapen ofte er den beste lærdommen Sist redigert av Tarato : 30-07-12 kl 20:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Målet mitt er å stabilisere på 70.... Det er nok utfordrende nok. Spent på vekta etter ferie. Tror kroppen har trengt de ekstra kh med mye og lange turer, men merker også problemer som forstoppelse, kviser... Noen dager med abstinenser foran meg nå... |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Du kommer til å greie å stabilisere deg VSB; jeg er sikker! Vi som sliter litt mer (enn de som "raser ned"), får desto mer erfaring som vi tar i bruk etterpå. Jeg våger å påstå at det blir vanskeligere å gå opp etter målet er nådd siden jeg har jobba mye hardere for å gå ned enn hva jeg har gjort før - samt at jeg vet hva jeg kan spise og ikke, mengder osv. Dette er ikke blitt en kur for meg; det har faktisk blitt en livsstil. Dog jobber jeg med hvordan jeg skal gjøre det i praksis ute blant andre (i det sosiale livet), men det kommer det og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Dette har vært på tur ja. Kjenner kroppen trenger litt ekstra kh. I tillegg har det noen praktiske årsaker. Fant fort ut at knekkebrødt gikk i tusen knas... Maten skulle være enkel, matpakke og fristende. Samtidig, ungene ble bestikket med litt sjokolade, kjeks ol i småPauser... Frister en del da, når energien er på vei ned... Prøvde å velge litt fornuftig da... Hvis jeg ikke får litt ekstra kh med høyt treningsnivå, blir jeg uhorvelig sulten, men det har nok blitt litt mer en nødvendig. Så løsningen har blitt inspirert av Fedon og bergquist sin bok ttrre ing och lchf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?(Softice ol var rene utskeielser...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Da skjønner jeg. Det kan være at det er riktig kost på lange turer (som du sikkert skjønner har jeg ikke vært på det |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hallo alle sammen |
![]() |
![]() |
![]() |
#671 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Dagens vektoppdatering (kjempe skummelt å gå på vekta...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Velkommen hjem Fedona! Høres ut som du har hatt en super opplevelse og tur. Du skal ikke se bort fra at de siste dagene kan være en god start igjen; blir spennende å høre!
GODT jobba!!! Og du er jo nesten på 70 tallet allerede så det er litt vanskeligere å gå ned, ikke sant? |
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ja, rart det at man blir lei buffet, men jeg har kjent på det selv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Signerer denne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Da er formen bedre etter den lange hjemreisen. 48 timer fra vi forlot hotellet til vi var hjemme... Har vært dødssliten hele helga! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? | dakota | Spørsmål og svar | 10 | 31-05-11 01:02 |
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) | Kanskje | Generell ernæringsdebatt | 30 | 11-03-11 11:12 |
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) | meme | Lavkarbo generelt | 1 | 16-10-10 18:00 |
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? | blå | Vedlikeholdsdietten | 3 | 03-11-07 15:48 |