Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-12-08, 00:42   #676
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen

Jeg er helt ny her, har lagt på meg 35kg over 2 svangerskap, å nå VIL jeg NED i vekt.

Er 171cm å veier 104kg

Håper jeg klarer dette. Er så lett å gi etter for alt det gode.

Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 12:46   #677
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen hit og lykke til !!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 13:17   #678
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Bentejenta! Velkommen

Opprinnelig lagt inn av Bentejenta, her.

Håper jeg klarer dette. Er så lett å gi etter for alt det gode.

Dette kommer du til å klare!!

Jeg er også relativt fersk. Har holdt på i en måneds tid, og nå har jeg hatt en liten julepause. Men jeg har aldri vært på slanker'n og hatt så lett for å la vær "å gi etter for alt det gode". Grunnen er vel at det er så mye av "det gode" som faktisk er lov på lavkarbo. Dessuten vil du oppdage at mye av suget etter de tingene som ikke er lov vil bli mer eller mindre borte Også er det bare å gå inn på lavkarbo.no når det er litt trått. Her fnner man masse motivasjon til å fortsette med de gode vanene!!

trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-12-08, 22:13   #679
nissemor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 76
nissemor er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei
Vært inne og kikket litt her og der, og plukker opp mye nyttig.
er 168 høy, og vekta var 99 ved start på eorodietten. Som 20 åring veide jeg under 60 kg, når jeg var 30 år veide jeg 65 kg. Slik sett hører jeg til gruppen over 30 kg , men målet er nok heller å komme ned på 75.

Ser flere snakker om størrelser på klær, det må nok variere fra person til person, jeg bruker nå str 50-52, litt på grunn av moten med kroppsnære plagg- en uting for fyldige damer srør du meg!!

Hva er forskjellen på eurodiet og ketolyse? Ser ut til å være flest på ketolyse her.

__________________
nissemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-12-08, 15:15   #680
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen hit Her får du masse støtte og oppmuntring

Eurodietten...tror det er noe pulver/suppe/barer/grønnsaker greie?

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:31   #681
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er ei 31 år gammel jente som håper jeg kan være her inne hos dere Har mann og tre små, så jeg håper jeg klarer å lage en mat som passer til hele familien!

Bruker 50-52 i klær jeg også, noen bukser i 54, da jeg er ekstra stor rundt magen.

Har satt ett mål om at jeg skal komme ned til 75 kg. Høres sikkert mye ut for mange ennå det, men jeg har alltid hatt brei/tung kroppbygning og synes å huske jeg trives med den vekten (er 174 høy)

Gleder meg til å være her sammen med dere

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 14:42   #682
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen så masse og lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:34   #683
Håp_80
Juniormedlem
 
Håp_80 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 48
Håp_80 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg er relativt ny på lavkarboforumet, og tror kanskje at min plass er inne her med dere?
Jeg har ikke over 30 kg nå som jeg skal ta av, men for noen år siden tok jeg av 36 kg, med årene har litt og litt sneket seg på igjen, med et par slankekurer innimellom. Siden jeg har tatt av så pass mye før, og altid slitt med vekten, ser jeg for meg at jeg hører til her inne. Hvis jeg får lov til å være her da I dag viser vekten 22 kg for mye (tar kanskje av et par bonus kg når målet er nådd hvis jeg har motivasjon til det). Jeg er ganske liten, 158 cm, men har kraftig benbygging og visst nok ganske stor muskel masse iflg Tanita vekta hos legen, så mitt mål er å komme ned i 60 - 62 kg da vil jeg også ligge på normal BMI Jeg bruker nå str 42/44 alt etter som, og ønsker å komme ned i størrelse 38. Jeg går på eurodietten, har aldri prøvd å slanke meg på et lavkarbo kosthold før, så dette er noe helt nytt for meg. Jeg er kjempe motivert og nå på dag 5 i dietten.

Er så glad for at jeg fant dette forumet, utrolig mye inspirasjon å hente her inne hos dere flinke damer og menn!

__________________

Håp_80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysish Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 11:30   #684
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Håp_80, her.

Hei, jeg er relativt ny på lavkarboforumet, og tror kanskje at min plass er inne her med dere?
Jeg har ikke over 30 kg nå som jeg skal ta av, men for noen år siden tok jeg av 36 kg, med årene har litt og litt sneket seg på igjen, med et par slankekurer innimellom. Siden jeg har tatt av så pass mye før, og altid slitt med vekten, ser jeg for meg at jeg hører til her inne. Hvis jeg får lov til å være her da I dag viser vekten 22 kg for mye (tar kanskje av et par bonus kg når målet er nådd hvis jeg har motivasjon til det). Jeg er ganske liten, 158 cm, men har kraftig benbygging og visst nok ganske stor muskel masse iflg Tanita vekta hos legen, så mitt mål er å komme ned i 60 - 62 kg da vil jeg også ligge på normal BMI Jeg bruker nå str 42/44 alt etter som, og ønsker å komme ned i størrelse 38. Jeg går på eurodietten, har aldri prøvd å slanke meg på et lavkarbo kosthold før, så dette er noe helt nytt for meg. Jeg er kjempe motivert og nå på dag 5 i dietten.

Er så glad for at jeg fant dette forumet, utrolig mye inspirasjon å hente her inne hos dere flinke damer og menn!

lykke til !! Her finner du motivasjon og støtte

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 20:52   #685
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Jeg heter Connie. Er hele 20 år. Bor på flisa med min vidunder av en mann kaldt jon eirik

Jeg er 159 cm og veier 87,2 kilo.
huff.

Jeg fikk diagnosen PCOS. og fikk beskjed om att jeg måtte NED. og det ganske brennkvikt, fordi jeg var på god vei til å utvikle diabetes type 2.
(hjelp)

håper jeg klarer å få vekk mine 27 kilo hehe

__________________


QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 21:05   #686
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Lykke til

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 03:04   #687
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei hei, jeg er også fersk her!

Nå har jeg lest litt omkring og her virker som et nyttig og trivelig sted å være!
Har alltid drømt om å være liten og nett, men med en høyde på 178 cm og beinbygning som et troll, er vel det en fjern drøm...
Startvekten er på 112, og skal ned til under 100 innen 1. april. Resten av kiloene får litt bedre tid på seg til å pakke og dra

Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 13:14   #688
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei hei.
Har visst glemt å presentere meg her inne jeg.

Er vel ikke så mye å skrive annet enn at jeg skal gå ned ca. 30 kilo.
har støtte fra mannen min men siden han har funnet sin vei til å å ned i vekt så blir det litt ulike matvarer vi skal spise. Men jeg tror det skal gå greit. Har også tre barn som må tas hensyn til. Men alt går. Vi må bare tenke litt lurt og respektere at her i huset spiser ikke alle alt.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 13:44   #689
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har vært tynn store deler av livet. Etter å ha hatt endel livsstilsendringer klarte jeg kunststykket å komme opp i 120 kg. Gikk på lavkarbo (dette er 2-3 år siden) og kom ned i 95 noe som med min høyde utgjorde en BMI på 25 på 3-4 mnd. Dessverre gikk jeg tilbake til gamle synder og gikk ikke bare opp til gamle vekten, men langt over. Ved legesjekk på tirsdag fant jeg ut at jeg hadde gått opp i 134 kg noe som faktisk sjokkerte meg. (BMI 35) Begynte på lavkarbo den dagen og har klart å bryte 130 kg grensen på 6 dager, noe jeg aldri hadde trodd. Det gjenstår altså 35 kg som SKAL vekk, om det blir det siste jeg gjør. Satser på å være under 100 kg til sommeren, med en kombinasjon av lavkarbo og trening. Så kommer den utfordringen jeg feilet på forrige gang. Å holde seg der..


Sist redigert av BobBob : 12-01-09 kl 15:42.
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:08   #690
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av BobBob, her.

Jeg har vært tynn store deler av livet. Etter å ha hatt endel livsstilsendringer klarte jeg kunststykket å komme opp i 120 kg. Gikk på lavkarbo (dette er 2-3 år siden) og kom ned i 95 noe som med min høyde utgjorde en BMI på 25 på 3-4 mnd. Dessverre gikk jeg tilbake til gamle synder og gikk ikke bare opp til gamle vekten, men langt over. Ved legesjekk på tirsdag fant jeg ut at jeg hadde gått opp i 134 kg noe som faktisk sjokkerte meg. (BMI 35) Begynte på lavkarbo den dagen og har klart å bryte 130 kg grensen på 6 dager, noe jeg aldri hadde trodd. Det gjenstår altså 35 kg som SKAL vekk, om det blir det siste jeg gjør. Satser på å være under 100 kg til sommeren, med en kombinasjon av lavkarbo og trening. Så kommer den utfordringen jeg feilet på forrige gang. Å holde seg der..

Les her og la deg inspirere

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19941

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-01-09, 15:44   #691
BobBob
Juniormedlem
 
BobBob sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Innlegg: 48
BobBob er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Les her og la deg inspirere

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19941

Takk for den.

__________________
BobBob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-09, 23:45   #692
niacin74
Juniormedlem
 
niacin74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 28
niacin74 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg var normalvektig på 90-tallet, veide da ca 80 -85 kilo men det har endret seg de 10 -11 siste årene ettersom jeg har et stillesittende yrke. Sitter i bilen til jobb, sitter 8 -12 timer på jobb, og kommer hjem for å spise middag, for deretter å slappe av med avisen noen timer til tv`en skrues på. Dette i kombinasjon med normalt kosthold (LES:karbohydrat-rikt) har ført til at vekten min har steget betraktelig. Jeg har vekslet mellom 102 og 120 de siste 5 årene, i snitt har jeg lagt på ca 108. Faktisk så veide jeg kun 102 kilo i mars ifjor (hadde da gått ned 15 kilo på 3 måneder grunnet jeg hadde pappapermisjon og gikk 4-5 timer daglige lange gåturer i fort tempo....) men da permisjonen var ferdig så økte jeg gradvis i vekt igjen, og i oktober viste vektnålen 120 kilo

Så kom jeg over en debatt på radioen om lavkarbo, og tenkte jeg skulle google litt, det førte til meget mye lesning på nettet om alt mulig innen de forskjellige tilnærmingene til lavkarbo som south beach, eurodiett, fedon lindberg, ketolyse, skaldeman osv.... har forøvrig lest både lindberg sin naturlig slank med kost og skaldeman sin spis deg ned i vekt og gi-null.

Så med friskt mot og masse motivasjon så startet både meg og madammen opp med lavkarbo i begynnelsen av november ( hun begynte også med det ettersom hun i tillegg har pcos !) Det mest overaskende der var at faslegen våres faktisk anbefalte lavkarbo for henne pga pcos.

Har vært ganske streng med kosten, men spist meg mett og kun hatt karbohydrater i form av grønnsaker som vokser over bakken, men kosten har bestått mest av animalsk fett. Både meg og min kone hadde et lite opphold i julen pga besøk hos svigers o.l men jeg la iallefall ikke på meg mer enn 1 kilo

Vi startet opp igjen 5 januar med friskt mot og motivasjon. Jeg begynner allererede å kjenne på buksene mine at jeg trenger et belte, synes nemlig det er for tidlig å bytte ut klesgarderoben.

En ting med lavkarbo er at man føler at man vil dele sin glede med andre f.eks jobb-kollegaer o.l og man får ofte den følelsen at man er en slags predikant, derfor er jeg veldig glad for at dette forumet eksisterer slik at man kan ta "slike" diskusjoner her.

Anyway, så lurer jeg på om jeg får nok vitaminer/mineraler i meg ved mitt kosthold. Jeg tar altså en skje tran og udo`s choice hver morgen, samt jeg spiser litt valnøtter/mandler/paranøtter hver dag. Eneste tablett tilskudd jeg tar er magnesium tilskudd om kvelden før jeg ligger meg. Jeg spiser f.eks ikke daglig brokkoli og grønnsaker, men forsøker så ofte jeg kan å få i meg litt. Trenger jeg feks. vitamin c tilskudd ? kalium ? kan jeg ta sanasol ? noen som vet ?

Hilsen en som føler seg mye bedre på lavkarbo

__________________


Min Journal
niacin74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofakuren Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 08:54   #693
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen så masse og fortsatt lykke til?

Hvilken kur følger du? Hvis du følger ketolyse så anbefales det å ta vitaminene og kosttilskuddet som følger med kuren, disse er spesialutviklet for ketolyse.
Sanasol mener jeg inneholder ganske masse karbs så de ville jeg ha styrt unna det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 11:31   #694
niacin74
Juniormedlem
 
niacin74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 28
niacin74 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk for det Fungirl.

Jeg følger vel en slags skaldeman møter fedon lindberg diett, men følger mest skaldemann. Jeg spiser som regel 3 måltider, frokost lunsj og middag. En sjelden gang har litt kvelds ca 2 ganger i uken.

Frokost består som regel av litt nøtter, tran, udo`s choice og en liten munnfull kultumelk/biola og kanskje et par slicer med ost (dette gjelder som regel ukedagene). I helgen har jeg ofte egg og bacon til frokost.

Lunsj består av og til av gresk-salat eller baconomelett/koteletter/turistproviant eller andre typer kjøtt/fisk (har av og til litt salat til, men ikke alltid)

Middag består stort sett av kjøtt/fisk og av og til med litt brokkoli/blomkål og en og annen gang litt wok-grønnsaker.

De få gangen jeg spiser kvelds så er det litt pisket krem med halvfrosne bær eller litt ostechips ( som regel i helgene).

Det er i grunnen kalium og c-vitamin jeg er usikker på om jeg burde ta tilskudd av. Vet at jeg får c-vitaminer i meg av brokkoli, men det spiser jeg ikke hver dag. Kanskje jeg kan kjøpe meg et glass med multivitaminer eller noe slikt. Uansett så føler jeg meg strålende opplagt fortiden og det er deilig å merke at buksene blir mer og mer slarkete. Når det gjelder inntak av karber så ligger jeg rundt mellom 15 og 30 karber om dagen. Det er sjelden at det er mer, men det har hendt. Så en skje med sanasol skader ikke vektnedgangen min, det har jeg iallefall erfart selv (har nemlig tatt det en stund pga c-vitaminene.) Men så følger jeg ikke ketolyse heller

Ønsker alle andre nybegynnere her lykke til og håper dere får gode resultater.

__________________


Min Journal
niacin74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofakuren Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 13:44   #695
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Vil nok ikke skade å ta vitaminer, eg tar c-vitaminer utenom ketolysetablettene.
Men vil igrunn anbefale deg å velge deg en kur og holde deg til den. Skaldeman og fedon er igrunn ulike hvis man går i dypden på de etter min oppfatning.
Å blande kurer/filosofier kan gjøre mer skade enn hjelp, selvsagt ikke for alle, men for endel har det vært sånn.

Vet du om du er i ketose? For noen må være nede i 15 g karbs for å forbrenne fett, mens andre gjør det helt opp til 40 gr (når man er i ketose altså)

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:11   #696
niacin74
Juniormedlem
 
niacin74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 28
niacin74 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Fungirl

Som jeg nevnte i innlegget mitt, så følger jeg primært skaldeman, årsaken til at jeg kaller den en tilnærming til fedon er primært pga inntak av nøtter og en sjelden gang bær. Skaldeman selv sier at nøtter er ok å spise i små mengder men spiser selv ikke noe slikt. I tillegg så nevner han at om man skal absolutt spise bær bør man helst spise bringebær. Selv så spiser jeg også litt jordbær/blåbær når jeg koser meg i helgene med pisket krem.Så jeg blander ikke to kurer og lager en ny kur. Dette handler uansett om at jeg fulger et lavkarbo-kosthold. Jeg ser heller ikke på dette som noen "kur". Dette handler om en livstil, men klart, jeg kommer til å innføre mer karber når jeg når matchvekten min. Vil da selvsagt følge med å se hvor grensen går ved inntak.

Når det gjelder ketose, så har jeg ikke målt det ved hjelp av stix ! men jeg har vært igjennom perioden med dårlig ånde (acceton ånde) og antar at jeg fremdeles er i ketose mer eller mindre. Uansett om jeg er i ketose eller ikke så går jeg ned i både cm og vekt og det er tross alt det viktigste

Jeg har ikke vært så flittig på forumet her, men jeg følger med og snapper om litt her og der og har en sterk formening om hva som passer meg. Men klart man lærer noe hele tiden og noen ganger lærer man også av egne erfaringer og finner ut man gjør noe litt feil. Det viktigste er at man tar slikt til seg og lærer av det. Jeg har forøvrig lest at noen kan også være i ketose selv om de ligger oppunder 100 gram karber om dagen. Selv om en stix ikke blir rosa så kan man allikavel være i ketose.

Jeg startet med lavkarbo fordi jeg innså at det passet meg best. Jeg ønsker nemlig ikke å bruke tid på å veie mat, telle kalorier og passe på at mengde ikke blir for mye. Et slik opplegg ville vært vanskelig for meg å følge. Som skaldeman selv sier "Det er en menneskerett å spise seg mett uten å bli feit".

Derfor synes jeg det er herlig å kunne spise lavkarbo. Jeg spiser meg mett, og spiser ikke noe når jeg ikke er sulten. Nå har jeg holdt på en stund og er kommet til et punkt hvor jeg ikke tenker på hva jeg ikke kan spise, jeg tenker bare alt det gode jeg kan spise, og er fornøyd med de resultater som har kommet.

I tillegg så føler jeg meg piggere og kommer til å starte med å bevege meg mer. Gå turer, spille ninendo wii fit, være mer aktiv med ungene ute (i lek) osv..... forløpig sykler jeg litt innendørs og spiller litt nintendo, ute-aktiviteter blir det mindre av på denne årstiden, men jeg gleder meg til våren.
Da blir det mye fjellturer


Til slutt her, så må jeg gi litt skryt til medlemmer av dette forumet, det finnes så utrolig mye bra lesestoff her og ikke minst gode lavkarbo-oppskrifter med bilder. Noen av de har jeg til og med tatt i bruk selv

__________________


Min Journal
niacin74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofakuren Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:19   #697
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye


Høres jo ut som du er godt i gang!!

Jeg tar omega3 multi... kjøper på apoketet. Den er ikke så dyr heller. Da får du i deg essensielle fettsyrer og en rekke med vitaminer og mineraler, blandt annet magnesium. Ellers synes jeg det ser greit ut det du spiser...

Har litt sånn Skalderman møter fedon jeg også. Leste først skalderman og gikk på det. Så i fjor gikk jeg på fedonklinikken. Der var det under 40 karber om dagen og en del grønt og bær...nøtter osv.. ja du veit!!

Lykke til videre

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 14:39   #698
niacin74
Juniormedlem
 
niacin74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 28
niacin74 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk Impulsiw

Jeg skal sjekke ut omega3 multi på apoteket !
Kjekt å høre at andre også har benyttet skaldeman, det er nemlig svært så liten aktivitet på under skaldeman seksjonen. Selv så har jeg gjor det litt motsatt av deg, jeg prøvde nemlig Fedon for 5 år siden eller noe slikt, og var ganske fornøyd, gikk ned i vekt. Er egentlig usikker på hvorfor jeg stoppet, lurer på om det sklei ut pga ulike besøk hos svigers ..... Det bare døde hen.... startet aldri opp igjen og boken ble lagt vekk i en hylle og støvet ned. Fant den faktisk frem igjen etter at jeg begynte med skaldeman i november ifjor.

Uansett så får du ha lykke til med "fedonaktig" livstilen din

__________________


Min Journal
niacin74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofakuren Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 15:39   #699
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei Niacin! Jeg spiser også en slags Skaldeman/Ketolysevariant, har egentlig gjort det hele tiden i to år, og har gått ned 40 kilo. Jeg kaller det "variant" siden jeg spiser mindre grønnsaker og mer fett kjøtt enn hva ketolyseboka sier. Nøtter og bær spiser jeg imidlertid ikke.

Men når det gjelder vitaminer og mineraler så synes jeg du skal sjekke ut de kosttilskuddene som selges på www.ketolyse.no selv om du ikke følger den kuren nøyaktig. Disse kosttilskuddene er optimalt sammensatt for alle typer lavkarbokosthold, og ikke minst: -de er myyyyye billigere enn om du skal kjøpe alle på apotek eller helsekost og sette sammen selv... Fin "bivirkning", ikke sant? Tror det er snakk om under 300 kroner for tre bokser med alle de ulike vitaminene og mineralene.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-09, 16:53   #700
niacin74
Juniormedlem
 
niacin74 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 28
niacin74 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Takk, da skal jeg sjekke ut den siden

Såvidt jeg erindrer så spiser selv skaldeman en form for multivitaminer. Men det er vel noe som heter alt med måte, det er vel ikke bra for kroppen å få formye i seg heller ?

Godt å høre at du spiser noenlunde det samme som meg, jeg og spiser mer fett og mindre grønnsaker. Nøtter spiser jeg som regel bare litt av til frokost men det er ikke snakk om store mengder. Bær har jeg kun ca 1 til 2 ganger i uken, så det er ikke allverden.........
Jeg har jo selv sett virkningen av dietten min og har troen på den, gleder meg faktisk til sommeren og er spent hvor langt jeg har nådd da.

Jeg operer med delmål hele veien, første delmål var under 110, og mitt neste delmål er under 100 og regner med at jeg iallefall har nådd det innen sommeren. Det burde jo være overkommelig.

Ha en fortreffelig dag..... nå er det på tide å komme seg hjem og lage noen slankekjøttkaker til middag

__________________


Min Journal
niacin74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofakuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no