Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 06:49   #676
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 64
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

"God morgen, alle passasjerer ! Vi nærmer oss stadig målet, og jeg ber alle passasjerer ha dette i mente. Etterhvert vil vi også hekte på et par stabiliseringsvogner. De befinner seg bakerst i toget. Der vil konduktøren oppholde seg for det meste etter ferien.

Jeg vil også be alle passasjerer om å trykke på stoppknappen når de har nådd fram til destinasjonen sin, slik at vi andre får tatt et skikkelig farvel og ønsket lykke til.

Muligheten for å kople til en veievogn til er også til stede. Her kan man notere sin nedgang fra uke til uke, - om man vil.

Ellers ønsker vi hverandre en god togtur i dag og vennligst ikke trekk i nødbremsen.

God tur!"

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 06:50   #677
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Jeg henger fortsatt med, selv etter restaurantbesøk med en venninne i går Ble sikkert litt mye carbs, jeg både spist et glasert kirsebær, smakte på Jack Daniels-glazesausen hennes og en bittebitteliten smak is. Ingen av delene smakte noe særlig, alt var for søtt Etter det var det kino, og der koste jeg meg med baconsvor og melkesjokolade fra Sukkerfritt Og dagens vekt er det samme som gårsdagens, så jeg er fornøyd

I dag skal jeg en tur innom eksamensvogna nå i morgentimene, og i kveld skal jeg på en sommeravslutning, så jeg håper været holder seg

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 07:31   #678
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Æsj altså, jeg har ikke funnet fnugg motivasjon de siste dagene så det har blitt litt høykarbo hver dag siden helgen, bortsett fra på mandag. Tror det kommer av å ha spist høykarbo en dag, så fikk jeg teften på det og greide ikke å slutte. Skal si at sukker og hvete er farlige greier! Nesten på linje ned narkotika dette når man ikke greier å stille om kostholdet igjen. Don't do sugar, kids!

I dag er det veiedag og har så lyst å ringe inn til veievogna å si: sorry, jeg er så syk at jeg kan ikke komme i dag, etterfulgt av et par anstrengte og falske host og hark. Men jeg må vel innom så jeg får målt også, grur meg. Jeg ser selv at den grusomme dobbelhaka har blåst seg opp og jeg føler meg skikkelig feit og elendig. I tillegg kom tante på besøk i går, som om ikke den vannvekta jeg allerede har var nok æsj. Er skikkelig hormonell også så dagen i dag går ikke så bra..

Huff gi neg motivasjon så jeg ikke faller av toget! I denne farta så blir det vondt å treffe bakken

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 08:50   #679
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

jaja- da var jeg 500 g opp igjen. kommer sikkert av all kakespisinga mi 17. mai selv om det var snakk om lavkarbo kaker. ja- også ble det en soft ice etter russetoget
skal ta med dattera mi som har bursdag i dag til svømmekupeen. også får jeg styre unna høykarbokakene hennes som best jeg klarer i selskapsvogna i kveld

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 09:01   #680
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Jeg er atter tilbake på toget! Har hatt noen dager hvor jeg har stått med den ene foten på perongen, men nå er jeg inne. Har hatt full skjerping siden 17. mai. For av alle dager i året bestemte jeg meg for full skjerping den dagen. Ble noen bokser Pepsi Max, noe jeg egentlig vil slutte med. Men ingen karber.

Jeg har slitt med migrene igjen, og dermed også lysten på feil mat. Men har klart meg i tre dager nå, så håper dette fortsetter like bra.

Har vært ganske full av vann og følt meg oppblåst. Så jeg har ikke gått på vekta på noen dager. Regner med at det blir et ok resultat på søndag. Vil jo gjerne nå første holdeplass før 4. juni. Og den datoen nærmer seg med stormskritt.

Regret, hold deg fast i hånda mi! Vi får støtte hverandre og passe på at ingen faller av toget.

Kattungen, kos deg i svømmekupeen og vær standhaftig

Antoinette6, du er veldig god til å inspirerer og lage koselig stemning her

Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:05   #681
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Kattungen er herved ferdig i eksamensvogna, og resultatet er.....

BESTÅTT!

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:34   #682
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

BESTÅTT!

GRATULERE

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:37   #683
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

BESTÅTT!

Så bra!

Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:37   #684
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Etter gårdagens legebesøk, er jeg nå gått over fra strebe-etter-vektreduksjons-modus til pause-fra-slankefokus-modus.
Blir uansett værende her på toget, for det er så mange kjekke vogner her.
Og jeg skal jo ikke ha pause fra lavkarbo, bare ikke fokusere så mye på vektendring.
Nå er det uansett tid for en runde i vannvogna, lunchvogna og deretter tilbake i møtevogna.

God tur videre

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:10   #685
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Nnem er ny på veien

Regret: der har du meg også. Falt av vogna etter at jeg spiste sukkerfri sjokolade på fredagen. Er tilbake i dag. Denne ukens høykarbo utskeiing endte med hele 3,4 kg opp. Jeg skjønner ikke at det er mulig. Men da vet jeg hvertfall hvor mye kroppen min tåler karbo, mel og sukker = nada.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:27   #686
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Godtfolk ! og til hver i sær !

Det er bare å holde seg på dette toget, - vektreduskjon, vektnedgang eller stand-by. Her er det godt å være OG det holder konsentrasjonen vår oppe slik av vi ikke detter av. Det er så hardt å treffe bakken, som Regret sier. Dessuten kan man slå seg veldig og rekonvalesensen kan ta lang tid. Det vil vi helst ikke.

Ikke fall av, mine venner. Jeg gjorde det og måtte ta hele togturen på nytt nå fra 7. mars dette året. Tenker av og til på hvordan kropp og sjel hadde hatt det om jeg IKKE hadde stupt av toget for to og et halvt år siden . . .

Men livet begynner hver dag. Togturen likeså. Den går videre og videre inn i fremtiden.

Hold fast ! Vi er her alle sammen for hverandre !

og tuuuuut !

Kristin_B er best

Sist redigert av Antoinette6 : 19-05-11 kl 17:42.
Gammel 19-05-11, 14:31   #687
Krib
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
Hvor: Finnmark
Krib er på en erverdig vei

Nå har jeg vært inne og lest her hver dag,tror jammen jeg hopper på dette toget ved neste stasjon! Virker som en trivelig tur! Og mange hyggelige folk:-)

Krib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:35   #688
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Krib, her.

Nå har jeg vært inne og lest her hver dag,tror jammen jeg hopper på dette toget ved neste stasjon! Virker som en trivelig tur! Og mange hyggelige folk:-)

Krib !!??? Er det virkelig deg !!??? FANTASTISK !!! og

*peker på krib og er stolt over RL-venninne på toget*

Søte deg ! Så hyggelig ! Ja, her er det fantastisk hyggelig ! Og morsomt, til tider.

Har du skaffet deg en journal, snuppa ???

Kristin_B er best
Gammel 19-05-11, 14:35   #689
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Og kattungen ???!!! Jeg glemte å gratulere deg med eksamen !

At det går an !!!

Kjempeeksamensbestått !!!

Kristin_B er best
Gammel 19-05-11, 14:38   #690
Krib
Juniormedlem

Samme til deg Antoinette...gleder meg veldig til å treffe deg...først i juni..så i juli:-)
Journal nei....så langt er jeg nok ikke kommet. Er vel litt klønete enda ser jeg....

Gammel 19-05-11, 15:05   #691
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Gratulerer med bestått eksamen kattungen. Jeg har 4 dager igjen, så er det bare å vente på resultatet. Prøver virkelig å lese nå, men som dere ser er jeg støtt med på togturen her og.

Har vært litt rundt i ulike vogner i dag, lese-til-eksamens-vogna, terapi-vogna, klattre-vogna og handle-vogna. Leita etter digital kjøkkenvekt, har en gammeldags en som jeg har klart å slenge i gulvet og er ikke helt god nå, og en mandelkvern, men hadde dårlig lykke med begge deler, så nå er det mannens tur etter jobb.

Gårdsdagen ble en liten sprekk med en tur i sjokolade og brus vogna, Hvem hektet den på mon tro? Heldigvis sukkerfritt, men ikke så bra likevel. Jobber med å begrense brusinntaket, (cola zero) og øke vanninntaket. Tror sukkersuget i går skyltes for lite fett. Har egentlig funnet ut at 1-2 ss kremfløte stilner suget ganske effektivt, men ikke alltid like lett å huske på.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 17:44   #692
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Fløtevogn !!! Vi må selvfølgelig ha en fløtevogn !!! (kan vel også kalles kremvogna)

Lykke til VSB, med eksamen! Jeg kan godt låse deg inn i lese-til-eksamensvogna, om du vil ?

Neeeei ! Køddaaaaa !!! til deg !

Kristin_B er best
Gammel 19-05-11, 18:07   #693
tora trollmor
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sist uke gikk jeg opp 1/2kg, å nå kjenner jeg at jeg saaaaammmmlllleeerrr vann
Men jeg er heller ikke hjemme på lørdag så da hopper jeg over veiedagen. Skal i ny konfirmasjon Det gledes skal man vite, men jeg skla ikke ha kakke.

Gammel 19-05-11, 19:43   #694
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

I dag har jeg vært i frisør-vogna og i sykehusvogna.
Og fy fader så vondt jeg fikk i sykehusvogna. Ble såpass slått ut at middagen ble spagetti a la capri, sånn hermetikk-greier, vettu.... Huffameg.
Sånn kan det gå.

Gammel 19-05-11, 19:54   #695
Sunroad78
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 47
Sunroad78 er på en erverdig vei

I dag har eg vore i jobbvogna, spenstvogna, vannvogna (kjenne at eg stadig må tisse, trur eg har fått i meg 4 liter foreløpig + 1 glas pepsi max), slækkevogna og no skal eg snart i sovevogna (kroppen likar ikkje når eg har tidligvaktveke).

Gammel 19-05-11, 20:51   #696
Krib
Juniormedlem

Akkurat kommet fra trimvogna,deilig..en stund siden sist!
En tur innom spisevogna,før det blir tv-vogna og 4.stjernes middag som er tatt opp.
Dumt spm..hvordan får dere disse smileysene?

Gammel 19-05-11, 21:11   #697
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Dumt spm..hvordan får dere disse smileysene?

Smileysene får du opp ved å velge skriv svar, i stedet for å bruke hurtigsvar. Men hvis du bruker hurtigsvar har du en knapp som heter avansert som du kan trykke på. Da kommer det flere valg i forhold til hva som skrives, format og liknende. Der er noen smileys klare på høyre side og mange fler under valget mer.

Jeg har vært hyppig i vannvogna i dag. Og det er bra. Jeg var nettopp en snartur innom en line dance vogn. Har lurt litt på å prøve det. Så da måtte jeg nesten stikke innom på en trening. Det så gøy ut, og ikke alt for tøft i forhold til en utrent kropp.

Gammel 19-05-11, 21:52   #698
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Fløtevogn !!! Vi må selvfølgelig ha en fløtevogn !!! (kan vel også kalles kremvogna)

Lykke til VSB, med eksamen! Jeg kan godt låse deg inn i lese-til-eksamensvogna, om du vil ?

Neeeei ! Køddaaaaa !!! til deg !

Jo,jeg tror nesten det kunne være nødvendig. Skru av internetten, lås inn alle lavkarbo bøker og fjern TVen.

I kveld har jeg tatt runden i ryddetøy-vogna, legge bort vinterklær, merke nye klær og teste arvetøy. Noe jenta har altfor mye av og hun vil jo beholde alt. Må begrense seg til det hun får plass til i skapet har jeg sagt, ergo er vi ikke helt ferdige. Sofaen i kjellerstue-vogna er full av klær som må sorteres, merkes og vaskes, før det kan ryddes inn i skapet...

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 21:56   #699
Krib
Juniormedlem

Takk Hevingen

Gammel 19-05-11, 21:57   #700
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Takk Hevingen

Bare hyggelig

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.