Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-10, 20:48   #701
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg er en energibunt av og til - men jeg tror det har like mye med at det er 13 plussgrader og sol som kostholdet. Ikke har jeg fått så fin hud som alle snakker om eller...

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:23   #702
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Velkommen hit og gratulerer med flott vekttap wevi

Merker mye til ekstra energi, men huden som skal bli så flott er ikke kommet til synet ennå. Blir mer kvisete og stygg føler jeg, men satser på at det ordner seg

Val så flott at du har gått ned litt igjen Masse lykke til videre og jeg krysser fingrene for at du klarer å gå ned på lavkarbo

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:13   #703
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg opplevde at jeg ble kvisete og ekkel i huden en periode etter oppstarten, men det har rettet på seg nå. Men jeg er jo blitt mye flinkere til å drikke vann, så det kan jo ha noe med saken å gjøre da. Kan ikke si at jeg er blitt så himla mye bedre i huden enn jeg var før jeg begynte..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:24   #704
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Joa, jeg titter innom nå og da Har egentlig lagt ketolysen litt på hylla. Det fungerte jo ikke noe særlig uansett. Så har latt det stå til i påska egentlig. Ikke spist poteter, ris eller brød og bakst da, men har spist litt godteri. Men jeg har vært flink til å ikke spise så store posjoner mat, så jeg har faktisk gått ned litt i vekt Jeg tenker på om jeg skal begynne litt mer seriøst igjen i morra, med lav-karbo. Vet ikke om det er så mye vits for meg å starte katolyse igjen, føler at det ikke gjorde så mye for meg. Jeg tenker ihvertfall å ikke være så super-nøye, så jeg kan spise pølser og ha melk i kaffen osv. Jeg har så mange fester og selskaper jeg skal i denne våren at det er viktig for meg å gå ned raskt i vekt (jeg vet det er ikkke sunt etc, men hvem vil ikke se bra ut i kjole?) og det skjedde ikke på ketolyse. Så da får jeg holde ut lavkalori/lavkarbo en stund, som jeg vet at funker, hvertfall en stund.

Og her ser jeg det er mye bra resultatet ja, 10 kilo det er jo fantastisk for dere som har gått ned så mye! Dere er så heldige!

Så kjekt å høre fra deg igjen. Det er sikkert lurt av deg å prøve noe annet slik at du ikke blir stadig mer demotivert og ender med å gå opp i vekt. Jeg ønsker deg lykke til videre. siden du fortsatt slanker deg så håper jeg du gidder å henge med oss fortsatt, ketolyse eller ikke.

Jeg leste boka Bedre uten brød nå, og der nevner de at visse mennesker ikke går ned noe på lkhf, uten at de har noen anelse om hvorfor det er sånn. Jeg håper ihvf at du finner noe som passer deg og som gir deg resultatene du ønsker. En ting skal du ha, du er flink som ikke gir opp.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:28   #705
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Energi? Jeg? Nei. Etter omstendighetene så er det ikke så rart heller da med baby, treåring, stort hus, sykdom osv. men når småbarnsperioden er over kanskje?

Jeg har ikke fått noe renere hud jeg heller.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:47   #706
JeanneJ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 28
JeanneJ er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Grattis til dere som allerede har klart å gå ned så mye !!!!

Ganske veldig misunnelig på dere jeg - for vekta mi står BOM BOM stille --
kjenner nesten ikke på klærne mine det som er forsvunnet engang ..
Har vært syk det meste av påsken ( og er det forts) men har klart å spise,
samt å holde meg til menyen. Men lurer av og til om jeg spiser for lite ??
Går det ann ?? Drikker stort sett 3-3,5 l i døgnet, og 3 måltider.
Men ganske små måltider.............

Velkommen forresten Wevi -- kjekt å ha deg med på laget !!

JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 01:16   #707
Mona_K
Medlem
 
Mona_K sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Innlegg: 424
Mona_K er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Håper du finner ut av det val =)
velkommen til den nye
og nei energi uteblir men bedre en tidligere

__________________



Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 06:37   #708
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

JeanneJ - ikke sikkert du spiser for lite - men kan hende du får i deg for lite fett Har du prøvd Cocosa? jeg har det i morgenkaffen og i kveldsteen. Får opp fettprosenten masse

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 07:51   #709
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg er i alle fall nødt til å ta meg sammen for å få i meg nok fett, men jeg merker det fort fordi jeg får treg mage. Jeg føler at jeg er nødt til å ha på fett på maten minst to ganger for at det skal bli nok. Først overdriver jeg, så har jeg på litt til.

I påska så det som sagt ut som om jeg gikk opp i vekt og mannen så det han også. Han lurte på om vekttapet kanskje stoppet opp fordi jeg spiste for lite. Jeg spiser også lite, men jeg tror jeg spiser nok. Nok fett derimot... ikke alltid like lett.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 09:34   #710
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg har funnet frem Mat på data igjen og skal registrere alt jeg spiser fremover for å få litt oversikt. Og litt fiberhusk i vann hver morgen skal nok få magen i form igjen håper jeg.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 09:35   #711
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.

Jeg har funnet frem Mat på data igjen og skal registrere alt jeg spiser fremover for å få litt oversikt. Og litt fiberhusk i vann hver morgen skal nok få magen i form igjen håper jeg.

Om du spiser nok fett trenger du ikke det Men så skal det sies at linfrø er bedre for magen enn fiberhusk i vann

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 09:39   #712
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Desperate tider

Har også spist ren cocosa morgen og kveld noen dager, hjelper litt

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:29   #713
slektskap
Medlem
 
slektskap sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Alder: 48
Innlegg: 153
slektskap er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Tilbake fra påskeferie der selv de i familien som jeg vet spiser lavkarbo til vanlig kuttet det helt ut i ferien. Jeg som hadde håpet på litt støtte i godterikuttet.

Vel, det endte jo med at jeg også sprakk til slutt en kveld, men det gjorde ikke store utslaget tror jeg.
Stille står det akkurat nå, men håper det ikke varer for lenge.

__________________


slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:29   #714
JeanneJ
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 28
JeanneJ er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

JeanneJ - ikke sikkert du spiser for lite - men kan hende du får i deg for lite fett Har du prøvd Cocosa? jeg har det i morgenkaffen og i kveldsteen. Får opp fettprosenten masse

Jeg fikser ikke cocosa 'stright', men har laga meg noen 'sjokolader' hvor jeg har brukt 100 g mørk sjokolade ( = 4 kbh) sammen med 400 g av den . Tar 2-4 ss av dette hver dag . Har ikke tatt det til mat, men burde kanskje det ??

JeanneJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg ? Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 14:37   #715
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jippi! På januar- eller februarsalget kjøpte jeg meg ei dongeribukse i str 44 som var for lita. Jeg fikk så vidt skviset meg inn i den, magen hang over kanten og det var litt av en jobb å få kneppet den igjen. Dette var før jeg begynte å slanke meg, men etter at valget var tatt. For et par uker siden var den fortsatt trang, men det nærmet seg. I dag prøvde jeg den igjen og den var akkurat passe. Endelig skjer det ting her. Jeg har enda noen kilo igjen før jeg går ned i buksestørrelse sånn egentlig. Jeg har andre bukser i 44 som har passet helt siden jeg var på det tyngste, men nå fikk jeg enda ei. Sånne ting betyr så mye for motivasjonen. Men tenk så mye større det blir å komme inn i str 42! For ikke å snakke om 40, men det er for fjernt enda.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 14:42   #716
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Namba.. Det er bare den beste motivasjonen

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:00   #717
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av JeanneJ, her.

Jeg fikser ikke cocosa 'stright', men har laga meg noen 'sjokolader' hvor jeg har brukt 100 g mørk sjokolade ( = 4 kbh) sammen med 400 g av den . Tar 2-4 ss av dette hver dag . Har ikke tatt det til mat, men burde kanskje det ??

Jeg aner ikke. Jeg spiser ikke ekstra fett egentlig. Føler jeg bruker så mye i maten at jeg ikke trenger mer. Jeg har heller aldri veiet eller telt ordentlig slik som man skal på ketolyse, men jeg har jo hele tiden sjekket at jeg er i ketose og det er jeg.
Men har vurdert å se om jeg får litt lite fett i meg, men har tross alt gått mye ned allerede så tror jeg får i meg nok. Men stopper det opp så skal jeg prøve å se hvor mye jeg får i meg.

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Jippi! På januar- eller februarsalget kjøpte jeg meg ei dongeribukse i str 44 som var for lita. Jeg fikk så vidt skviset meg inn i den, magen hang over kanten og det var litt av en jobb å få kneppet den igjen. Dette var før jeg begynte å slanke meg, men etter at valget var tatt. For et par uker siden var den fortsatt trang, men det nærmet seg. I dag prøvde jeg den igjen og den var akkurat passe. Endelig skjer det ting her. Jeg har enda noen kilo igjen før jeg går ned i buksestørrelse sånn egentlig. Jeg har andre bukser i 44 som har passet helt siden jeg var på det tyngste, men nå fikk jeg enda ei. Sånne ting betyr så mye for motivasjonen. Men tenk så mye større det blir å komme inn i str 42! For ikke å snakke om 40, men det er for fjernt enda.

Det er jo helt supert Namba Har en del bukser som jeg ikke har kommet inni etter graviditeten, men venter litt med å prøve de, for jeg la på meg ca 10 kg etter fødsel så må nok av med litt mere før jeg kommer inn i de. Men jeg er iallefall tilbake der jeg var rett etter fødsel Bare så kjipt å tenke at hvis jeg hadde hatt litt vett og tenkt over hva jeg putta i trynet etter fødselen så hadde jeg nå nesten vært ferdig med slankingen Men men, er på rett vei da!

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:03   #718
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Forresten så har jeg en vennine som aldri veier seg nå når ho slanker seg, ho bruker de gamle buksene sine som "vekt" Og det er jo egentlig super måte å klare å holde motivasjonen oppe! Jeg tenker hele tiden at jeg skal være flott i bikinien til sommeren uten å måtte se ut som en hvalross Får ikke mye lyst på sjokolade og annet usunt når jeg tenker sånn

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 15:32   #719
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Lurt å bruke buksene som vekt, men jeg har ikke tålmodighet til det.

Jeg har skrevet opp resultatene mine fra uke til uke. de har jeg begynt å se på når jeg er veldig sugen på en sprekk.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 16:33   #720
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Det er jo også en super måte å klare å styre unna sprekker på

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 19:36   #721
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Jeg spiser ikke ekstra fett egentlig. Føler jeg bruker så mye i maten at jeg ikke trenger mer. Jeg har heller aldri veiet eller telt ordentlig slik som man skal på ketolyse, men jeg har jo hele tiden sjekket at jeg er i ketose og det er jeg.



Så godt å se! Jeg trodde jeg var den eneste her på forumet som ikke telte nøyaktige karbohudrater.. sjekker hver kveld, å er i ketose.. Men nå står det litt stille, så kanskje jeg skulle begynne..

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:26   #722
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Velkommen Wevi og gratulerer med vektap Så flink, Namba Det er så gøy når man merker det på klærne! Så bra at du har gått ned, Val, det fortjener du
Jeg har vært litt utenfor, for jobbet såå mye. Men nå er jeg her og jeg er deprimert. Opp 1,5 kg. Helvetes dritt. Visste jeg ikke skulle drikke alkohol, skjer hver jævla gang. Håper bare jeg går ned igjen snart. Venter på ny vekt nå, for tror heller ikke på den dritten vi har.
Ellers fint. Hvordan er ståa hos dere, damer?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:08   #723
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Huff, det er jo utrolig kjedelig å gå opp etter å ha drukket vin da! Jeg går alltid ned! Men kroppene er jo veldig forskjellige då, noen tåler det, og andre ikke Men du kan helt sikkert trøste deg med at det er vann! Prøv å drikke godt med vann og spis grønnsaker og salat Så går det ned igjen tenker jeg

Her går det bare bra. Har ikke veid meg i dag så tenkte jeg skulle på vekta i morgen. Håper på 10 kg ned, men blir vel ikke skuffa hvis ikke, for jeg går plutselig myye ned en uke, etter at jeg står stille i en uke eller 2, så jeg har endelig klart å slå meg litt til ro med at kroppen min fungerer slik

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:16   #724
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Ja, vet ikke om det er vann når det var på lørdag jeg drakk Får prøve å få i meg mer salat, men spiser mye salat

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:51   #725
65kgmamma=perfekt
Medlem
 
65kgmamma=perfekt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 340
65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Hmm.. men det må jo være vann hvis du bare drakk vin vel...?!? Det går vel ikke ann å legge på 1,5 kg uten at mesteparten er vann...På så kort tid tenker jeg.. Men jeg skal ikke påstå at jeg har peiling Men kan hende kroppen ikke vil gi slipp på vannet da...Satse på at det forsvinner igjen fort!!

__________________
Startvekt: 87kg Nåværende vekt: 71,2kg Mål: 65kg


65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no