Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#701 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Denne har funket godt på meg og, bare ikke nå... Gjør et nytt forsøk i dag! Men med baking, jenta fyller 10 i morgen... Ja, utfordringer. Tror (håper) formen snur nå, men har en utfordrende uke foran meg der mannen jobber kveld og ungene har aktivitet på hver sin kant av byen. Minste må hentes og følges, eldste må lære veien med buss... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#702 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Da er jeg pålogget igjen. Dykking virker artig ja, men også litt skummelt... Hvor dykker du? Altså bare i NOrge, eller også i utlandet? Ser du mye fint? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker
![]() |
![]() |
#703 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
70 er målvekt ja, så problemet er vel heller at jeg hopper opp så lett, nok pga emosjonell spising, så etter en uke med mye trøbbel er det +2kg til... Forhåpentlig noe vann, men det som kommer lett på, tar likevel tid å få av her... Tilbake på aprilnivå, men det skumleste er jo at vekta går feil vei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#704 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis du er glad i å svømme og bade klarer du antagelig å dykke |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-)
![]() |
![]() |
#705 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Er det kaldt å dykke i Norge sommerstid, eller sørger utstyret for å holde deg varm? Kunne tenkt meg å ta et dykkerkurs, men jeg liker ikke å fryse... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#706 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Med tørrdrakt er det mer enn varmt nok om sommeren.... I sær før man kommer i vannet. Det er tungt utstyr (mye styrketrening).
![]() |
![]() |
#707 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Lunsj i dag, frityrstekt aubergine (fra i går) og roast biff. Lavkarbo selvfølgelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#708 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tjoho! Jeg er her, og lever i beste velgående! Har vært på jobb og ute i sola resten av dagen. Enn at det ble så fint vær da gitt. Nyter hver stråle og synes det er deilig at brunfargen fra Tyrkia friskes opp. Matmessig går det veldig bra; selv om jeg har spist litt knekkebrød av spelt de siste dagene. Har vært ute og gått en del og er spent på veiinga i morgen. Vet jo hva det var i dag, og i går, og dagen før der - osv
Frityrstekt aubergine høres lekkert ut; hvordan lager du det?
Jeg kan tenke meg det var herlig å dykke i varmere strøk; her til lands er det var ikke like varmt. Jeg liker ikke å svømme og bade (annet enn i badekaret) så jeg tror jeg holder meg på land jeg.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#709 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#710 |
Seniormedlem
Da må du ha endret noe - og gjort det "riktig" for deg da.
![]() |
![]() |
#711 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() |
Å så bra!!! Er kjempeglad på dine vegne! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#712 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Takk til dere... Det setter jeg stor pris på. Hvorfor det har løsnet... si det; jeg holder nå på med disse "levereglene" mine da vet du (måtte hente dem fram fra innlegg tidligere i tråden
![]() ![]() Det tror jeg var det. Det ser komplisert ut ser jeg, men for meg er det blitt en del av den daglige rutinen - altså en livsstil. Jeg har prøvd de fleste varianter innen lavkarbo de siste tre årene, uten å egentlig ha oppnådd særlig vektnedgang - noe som også var årsaken til at jeg startet denne tråden ved årsskiftet. Det er viktig å presiere at dette opplegget fungerer for meg og min kropp, min hverdag osv. og at alle må finne det som passer seg selv. Lavkarbo er jo ingen oppskrift/kur i den forstand, som alle kan følge likt og gå ned i vekt. Mine anbefalinger til de som ikke går ned er ganske enkelt: Lær kroppen din å kjenne, finn ut hva du tåler og hvordan du reagerer på det du ikke tåler og:hold deg til det du kan spise. Jeg er allergisk; kan ikke spise nøtter, epler, fisk osv osv; da blir jeg dårlig - sånn er det med mel og sukker (dvs kh) også. Kroppen min reagerer med å samle vann, jeg får vondt i magen og/eller magen "stopper opp". Ikke noe symptomer å snakke med legen om men gode nok for å sjekke ut hva jeg kan spise eller ikke. PS: Tok en kjapp gjennomgang av klesskapet i morges - fikk ryddet unna noe småtterier som er blitt for stort. Dessverre også en kjole jeg er veldig glad i ![]() Sist redigert av Tarato : 18-08-12 kl 12:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#713 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Aller først gratulerer Tarato |
![]() |
![]() |
![]() |
#714 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Takk VSB! Den frityrstekinga så yummi ut.... Teller på knappene om jeg skal prøve den eller ikke... må hvertfall notere den ned. Har forresten en bakemiksboks stående uåpnet. Husker ikke engang hva jeg skulle bruke den til... |
![]() |
![]() |
![]() |
#715 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ja, var jo i den retningen jeg gikk i våres, ikke så ekstremt da... |
![]() |
![]() |
![]() |
#716 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Velkommen tilbake.... Det blir bedre når det går over |
![]() |
![]() |
![]() |
#717 |
Seniormedlem
Støttes! Jeg har ikke dykket så mye sommerstid før, og føler meg helt kokt når jeg endelig kan hoppe i sjøen! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-)
![]() |
![]() |
#718 |
Seniormedlem
Badekaret er en deilig plass det også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#719 |
Seniormedlem
Hurra, hurra, hurra for deg!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#720 |
Seniormedlem
Vel fortjent! Du har bare vært sååååå flink - jeg er kjempeimponert og superhappy på dine vegne! |
![]() |
![]() |
![]() |
#721 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tusen takk Festina! Så oppmuntrende og koselig å lese tilbakemeldingene fra deg også! |
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Lykke til med veiing Tarato |
![]() |
![]() |
![]() |
#723 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Minus 1,1 kg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#724 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Jeg har hatt et voldsomt vannslipp ved vektnedgang... Lurer på om ikke vann er et avfallsstoff under fettforbrenning? (Tror det, men gidder ikke sjekke om jeg husker riktig nå.) Samt at annet bundet vann også har vekt, seff. Kortisol binder vann (og fett) så om man får hentet igjen søvn, blitt frisk etc så får man også ofte et vannslipp.
![]() |
![]() |
#725 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Grattis VSB og Festina og hei til deg smgj! Jeg har også opplevd å renne mye på toalettet når vekta slipper fra seg noen gram. Mener å ha lest at for å forbrenne fett må kroppen ha mye vann også? Det henger kanskje sammen med det du skriver smgj? |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? | dakota | Spørsmål og svar | 10 | 31-05-11 01:02 |
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) | Kanskje | Generell ernæringsdebatt | 30 | 11-03-11 11:12 |
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) | meme | Lavkarbo generelt | 1 | 16-10-10 18:00 |
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? | blå | Vedlikeholdsdietten | 3 | 03-11-07 15:48 |