Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 24-04-11, 00:02   #7326
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, takk for tips! Nå har jeg ikke allergiplager lenger, men myggen er særdeles glad i meg, og eurax funker sånn passe, liksom.

Xylocain er vidundermiddel her i huset. Begge ungene reagerer enormt på mygg/klegg og det hjelper lite på hevelse etc om det klør mye i tillegg. Det ligger sånne små tuber i alle vesker, toalettmapper, hanskerom etc. Virker kjapt og virker BRA!

Gammel 24-04-11, 00:07   #7327
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Xylocain er vidundermiddel her i huset. Begge ungene reagerer enormt på mygg/klegg og det hjelper lite på hevelse etc om det klør mye i tillegg. Det ligger sånne små tuber i alle vesker, toalettmapper, hanskerom etc. Virker kjapt og virker BRA!

Ville bare si at Kitt har helt rett. Mygg og meg er en ikke så heldig kombinasjon, noe mange stygge arr på leggen kan vitne om. Men xylocain funker! Har inntrykk av at eurax er mer vanlig å bruke, og jeg har ofte lurt på hvorfor.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 24-04-11, 00:14   #7328
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Så bra!
I forfjorsommer sovna jeg i et telt rett i nærheten av Trysil med beina utenfor teltduken, fordi det var så varmt. Dagen etter kunne jeg telle seksti myggstikk ... på den ene leggen!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-04-11, 00:17   #7329
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Ville bare si at Kitt har helt rett. Mygg og meg er en ikke så heldig kombinasjon, noe mange stygge arr på leggen kan vitne om. Men xylocain funker! Har inntrykk av at eurax er mer vanlig å bruke, og jeg har ofte lurt på hvorfor.

Eurac er bare et kløstillende middel, xylocain er faktisk et medisinsk bedøvelsesmiddel som kan brukes mot alle smerter som ikke krever at man skal smøre på et stort område!
Brukes som lokalbedøvelse ved småkirurgi feks, eller som Embla- plaster til små barn som skal ta blodprøver/legge inn veneflon!

Gammel 24-04-11, 00:22   #7330
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Er det normalt å klø i huden pga pollenallergi? Allergien tar jo bare helt av her, om dagen.

Jeg klør på øyelokkene, fint med rosa/rød øyenskygge

Jeg dro til syden ett år, og kjøpte en fin hudlotion (lDb) på flyet, 3 for nesten ingen kroner.. smurte meg hver kveld i noen dager før jeg forstod at DEN var grunnen til at jeg ble bitt av noen dyr hver natt... våknet med stadig flere bitt som klødde godt. Kasta kremen i kofferten og brukte den opp hjemme.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 24-04-11, 01:11   #7331
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Huff jeg savner ikke å klø i øynene altså! Jeg reagerer mindre og mindre for hvert år på pollen nå. Jeg er allergisk mot timotei (gresspollen) og jeg bodde ved en stor skog når jeg fikk vite at jeg var allergisk.. da ble det noen sommere innendørs, men herlighet som jeg klødde.. Jeg kunne klø øynene mine til blods, uten at det hjalp det minste gram. Merker nå at jeg reagerer mer og mer på bjørkepollen så jeg forbereder meg vår / tidlig sommer med å stacke opp zyrtec og fuktighetskrem. Pollen KLØR!

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-04-11, 08:52   #7332
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg er bare allergisk mot bjørkepollen, så det går over etter en måneds tid, takke gudene! Det begynte faktisk for et par år siden. De første dagene i denne omgangen var ille greier! Skjønte sesongen var i gang da jeg våknet med et øyenlokk som var hovent ut av en annen verden. Men nå er det mye bedre, altså. Bortsett fra litt kløe i håndflaten og litt i øynene innimellom.

Tror ikke jeg har skabb

Gammel 24-04-11, 09:57   #7333
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Så bra!
I forfjorsommer sovna jeg i et telt rett i nærheten av Trysil med beina utenfor teltduken, fordi det var så varmt. Dagen etter kunne jeg telle seksti myggstikk ... på den ene leggen!

Jeg var i Japan en liten tur og besøkte bl.a. en nydelig japansk hage en dag, det duskregna litt og de japanske myggene hadde sin beste dag ever, er jeg sikker på. Det satt tett i tett nedover leggene mine. Neste dag talte jeg 72 myggstikk på den ene leggen, orka ikke å telle på den andre som tilsynelatende hadde fler Det verste var at over natta hadde de blitt skikkelig betente også. Gikk på apoteket på hotellet og fikk et vidundermiddel som jeg smørte på. De sa at det var 100% naturlig, uten kjemikalier og jeg har aldri opplevd makan. I løpet av timer gikk hevelsen ned og neste dag var det bare røde felter igjen på leggene. Tok jo selvfølgelig med meg hjem av dette vidundermiddelet, men dessverre var det kort holdbarhet på det. Skulle ønske jeg kunne fått tak i en ny ladning av den salva der, for venner og familie bruker meg som sin "myggspray". Ingen andre som blir stukket så lenge jeg er i nærheten

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-04-11, 14:03   #7334
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har xylokain som flytende i flaske visste ikke det fantes i krem, så det skal jeg sannelig kjøpe !!

jeg sliter med kleggen som sommeren, den spiser meg opp, og jeg hovner opp og blir rød og fæl og det klør sinnsykt !! har da brukt xylokain, mentolatum, og masse annet, men det hjelper ikke. mener å huske å ha tatt allergimedisin, har det noen kjent efekt på slik reaksjon?

Gammel 24-04-11, 17:03   #7335
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Jeg driver og prøver å få min gamle laptop litt raskere, og tenkte at jeg skulle ta bort programvare som jeg ikke bruker, men aner jo ikke hva som er hva.
Har lest at man skal kunne sortere alt etter når man brukte det, og se hva man ikke bruker, men jeg finner ikke denne funksjonen. Noen som kan hjelpe meg?

Gammel 24-04-11, 17:33   #7336
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Tror faktisk det er flere forskjellige. Hexeberg&co har kurs i Oslo blant annet, så vidt jeg vet!
Google litt evnt høre med klinikkken til Hexeberg vil nok gi bedre svar!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

http://www.spisdegslank.no/index.php?name=1-Kurs

Kursing på skedsmokorset. Kun 300 kr (tror det er bare en kveld). man kan starte med og lage maten selv - eller starte med ferdigmat fra spisdegslank jeg regner med nye datoer kommer etter påskeferien.

Jeg har svært god erfaring med spisdegslank, maten smaker godt, man slipper og lage den, og den er VELDIG variert (litt avhengig av hvilke menyer man velger selvsagt).
Jeg har regnet litt på næringsfordeling siden det har blitt nevnt at det er mindre fett enn ellers - men de ligger faktisk på 5% karbo - ca 20% protein og 70+ % fett

Takker Skal sjekke og så spørre han om han er interessert i noen av disse.

Jeg hadde egentlig et spørsmål. Men nå kommer jeg ikke på det Det var da teit
Ha en nydelig søndag alle sammen! <3

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-04-11, 19:09   #7337
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har xylokain som flytende i flaske visste ikke det fantes i krem, så det skal jeg sannelig kjøpe !!

jeg sliter med kleggen som sommeren, den spiser meg opp, og jeg hovner opp og blir rød og fæl og det klør sinnsykt !! har da brukt xylokain, mentolatum, og masse annet, men det hjelper ikke. mener å huske å ha tatt allergimedisin, har det noen kjent efekt på slik reaksjon?

Som sagt, begge mine har brukt allergimedisin fast om sommeren pga ekstrem eaksjon på mygg og klegg!
Loratadin fås kjøpt uten resept, men er jo billigere å få det på resept/kjøpe deg i Sverge!!

Gammel 24-04-11, 19:42   #7338
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Jeg opplever at myggen ikke liker meg om jeg er i ketose og da får jeg kanskje 1 eller 2 myggstikk på en uke. Utenfor ketose så er jeg favorittmåltidet til enhver mygg i området.

Har hørt om andre som opplever det samme.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 24-04-11, 20:05   #7339
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg driver og prøver å få min gamle laptop litt raskere, og tenkte at jeg skulle ta bort programvare som jeg ikke bruker, men aner jo ikke hva som er hva.
Har lest at man skal kunne sortere alt etter når man brukte det, og se hva man ikke bruker, men jeg finner ikke denne funksjonen. Noen som kan hjelpe meg?

Et godt tips er å laste ned Tune Up Utilities. Du har femten dagers gratis prøvetid, men utrolig hva du kan utrette på den tiden. Det er enkelt å bruke både til det du skisserer, og ellers rydde opp i ting som f.eks Windows sine egne programmer ikke makter, defragmentere, fjerne unødvendige oppstartsprogrammer, og diagnostisere diverse feil. Jeg har kjøpt programmet, for det er helt uunnværlig for meg nå!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 24-04-11, 22:59   #7340
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg skulle lage noen rundstykker jeg fant oppskrift på innpå her, jeg har laget de før, og de er veldig gode. Man skal stivpiske eggehviter med bakepulver, men denne gangen her så ville det ikke bli så stivt som det skulle. Jeg har sjekket datoen på eggene og det står best før 15.5.2011... Så de skal være fine. Hva kan det være som gjør dette?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 24-04-11, 23:07   #7341
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Om bollen du har hatt eggekvitane i, ikkje var 100% rein, kan det ha innverknad, det samme om du har fått eggeplomme i, det skal ikkje mykje til.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-04-11, 23:08   #7342
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg skulle lage noen rundstykker jeg fant oppskrift på innpå her, jeg har laget de før, og de er veldig gode. Man skal stivpiske eggehviter med bakepulver, men denne gangen her så ville det ikke bli så stivt som det skulle. Jeg har sjekket datoen på eggene og det står best før 15.5.2011... Så de skal være fine. Hva kan det være som gjør dette?

Om du har fått plomme i røren, selv bare en liiiiiten mengde, så blir det ikke stivt.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-04-11, 00:56   #7343
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Den ene plommen gikk hull på, og selv om jeg ikke såg noe plomme oppi, så tror jeg nå at mysteriet er løst. Eventuelt at bollen ikke var ren. Takk!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 25-04-11, 01:43   #7344
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

flere enn meg som *av og til* <.<, kunne tenkt seg å kaldkvele gubben/kjerringa si
hehe

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hvis noen svarer blankt nei til det så er de enten helt nygifte eller så lyver de

Jeg er hverken nygift eller løgner, men jeg har sjelden eller aldri lyst til det. Den dagen jeg blir feilfri selv kanskje, men pr i dag er feilene ganske jevnt fordelt oss i mellom, så ingen har rett til å kaldkvele den ene mer enn den andre

Xylocain er vidundermiddel her i huset.

Er ikke xylocain kortison?

Gammel 25-04-11, 09:07   #7345
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Er ikke xylocain kortison?

Nei det er en bedøvelseskrem der virkestoffet er lidokain. Lidokain blir brukt som lokalbedøvelse når man f.eks skal fjerne en føflekk hos legen. En slik krem blir også brukt som bedøvelse når man skal sette f.eks venflon på små barn.

Se f.eks her

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-04-11, 12:01   #7346
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Akk... I dag våknet jeg med ødemer i venstre håndflate og i øverste ledd på høyre tommel, igjen. Hva skjeeeer a?

(Det er ødemene som klør)

Gammel 25-04-11, 12:02   #7347
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Om det er skabb, så klør man mer mellom fingrene, tærne og ... ja, andre steder der hud møter hud, og det tar ikke lang tid før man får sjarmerende pussfylte blemmer. Og det klør helt sinnsykt!!!

Kan skrive under på at det klør noe helt sinnsykt. Jeg klødde meg til blods i søvne... Da det var godt og varmt under dyna så likte skabben seg veldig godt og var aktiv. Men pussfylte blemmer fikk jeg ikke som jeg kan huske. Det var bare veldig rødt og så ut som et ganske vanlig utsett rett og slett. Slik som dette:

Ser at Photobscura har anbefalt tune-up, og jeg har også prøvd det og var veldig fornøyd. Men den forteller deg jo fortsatt ikke hvilke program du vil fjerne og hvilke du ikke vil fjerne. Du kan jo f.eks. legge ut en liste her, og så kan jeg eller noen andre fortelle deg hvilke jeg/vi tror du kan fjerne?

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 25-04-11, 12:04   #7348
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nei det er en bedøvelseskrem der virkestoffet er lidokain.

Merkelig, min far fikk slik salve av hudlege mot eksem for mange år siden, med beskjed om at det var kortisonsalve og dermed fare for de forskjellige bivirkningene av kortison. Derfor har jeg skydd denne i årevis!

Gammel 25-04-11, 12:06   #7349
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Akk... I dag våknet jeg med ødemer i venstre håndflate og i øverste ledd på høyre tommel, igjen. Hva skjeeeer a?

(Det er ødemene som klør)

Hei Nellie! Dette står på SML.no

Sitat:

Ved betennelsestilstander og allergiske reaksjoner oppstår ødem på grunn av økt blodtilstrømming til området, og fordi kapillarveggene er mer gjennomtrengelige enn normalt.

Just f*****googleit.com

Gammel 25-04-11, 12:12   #7350
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Kan skrive under på at det klør noe helt sinnsykt. Jeg klødde meg til blods i søvne... Da det var godt og varmt under dyna så likte skabben seg veldig godt og var aktiv. Men pussfylte blemmer fikk jeg ikke som jeg kan huske. Det var bare veldig rødt og så ut som et ganske vanlig utsett rett og slett. Slik som dette:

Ser at Photobscura har anbefalt tune-up, og jeg har også prøvd det og var veldig fornøyd. Men den forteller deg jo fortsatt ikke hvilke program du vil fjerne og hvilke du ikke vil fjerne. Du kan jo f.eks. legge ut en liste her, og så kan jeg eller noen andre fortelle deg hvilke jeg/vi tror du kan fjerne?

Ah, en medskabbete! Jeg fikk blemmer mellom fingrene, bl.a i tillegg til masse prikker. Men det har nok med at det tok lang tid før jeg fant det ut, kanskje. Ikke SÅ vanlig å få skabb. Og ikke noe man kanskje skryter av. Med det sagt var det ei venninne som smitta meg, da vi lå andføttes i senga mi et par netter mens hun var husløs. Skal tydeligvis ikke så mye til. Og det var et svare hel**te å bli kvitt det, vaske alt av klær, slenge alle puter og dyner på taket (jeg bodde i loftetasje med takvindu), og fryse ned tøfler og sko og så videre. Og den motbydelige kremen som man måtte smøre over hele seg, og stå i en liten evighet som en annen DaVincies vitruvian man til det hadde trukket inn ... Men men, jeg ble jo kvitt det.

Siste rest, nytt forsøk:

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:21.