Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ett år med lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-10, 20:26   #51
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Ett år med lavkarbo

Min søster har fått konstantert ME (de trodde hun var "kun" deprimert i flere år og har vært meget tungt medisinert under tiden) og jeg skulle ønske hun ville prøve lavkarbo... Hun er dessverre meget glad i skoleboller, loff, sjokolade, brus! (og siden hun ikke er tykk så er hun frisk- i følge seg selv)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 20:34   #52
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Sv: Ett år med lavkarbo

Sukker er ikke bra, verken for tykk eller tynn. Kanskje du kan få henne til å lese noen artikler om mat og helse?

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 20:40   #53
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Ett år med lavkarbo

Hun sier hun "ikke orker å forholde seg til noe "mer".
Vet jo at det er nettopp noe av symptomene med ME, at man ikke har ork til noe ekstra. Men jeg tenker jo at kanskje å gripe fatt i små endringer (feks mindre/ikke brus) kan være med på å gå overskudd. Men mulig jeg bare tror det da, kan ikke så mye om ME, ikke for at noen kan så mye foreløbig da.

edit: laget egen tråd på fysisk/psykisk helse.

sorry for kupping av tråden! back on track!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!




Sist redigert av Vettel : 10-02-10 kl 20:49.
Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 23:47   #54
an_ta
Medlem
 
an_ta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 54
an_ta er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Takk for det og amen, helt enig, dette er en deilig måte å leve på, ikke en diet. Basta.

__________________


an_ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-godt under 6BE Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 21:48   #55
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ett år med lavkarbo

Dette var jammen et inspirerende innlegg

Takk for at du forteller og viser oss "ferske" her på forumet at dere som familie lever denne livsstilen helt og holdent. Og er tilfreds med det. Det ønsker jeg også å oppnå på sikt.

Mannen min og jeg har i perioder tidligere, og fra nyttår for fullt, begge spist lavkarbo mat og drikke. Vi trives godt med det og savner ikke noe fra gammelt kosthold. Barna er så små, nettopp 3 og 4, at vi har ikke enda bevisst latt være å gi de brød, pasta, ris, melk, frukt og juice osv. Det er imidlertid klart at de ofte får samme mat, særlig middager, som vi spiser. Ofte med mye fett og riktige grønnsaker.

Har du med din erfaring synspunkter på om vi bør redusere mye eller lite på matvarene nevnt over når de er så små? Når er det evt. mest klokt å gjøre det? Små barn skal jo tross alt vokse og utvikle seg. Det virker som dine barne er i ungdomskolealder.

Setter veldig pris på om du har noen umiddelbare tanker : )

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 14:33   #56
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Ett år med lavkarbo

Godt innlegg! Oppdaga det utruleg nok først no.
Det tok meg over eit halvår å få sambu (som har dia II) med på laget, men no et vi begge to lavkarbo, og trivast godt med det. Vi kan finne på å skeie ut med noko anna no og då, men vi endar raskt tilbake på lavkarbo då vi begge har funne ut at skrottane våre trivast best med det! Synes på ingen måte vi et kjedeleg. Det er ein livsstil, rett og slett.
No er eg så heldig at eg også har ei syster som et lavkarbo, og mannen hennar og. Det same gjer foreldra mine. Og eit par syskenbarn også

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 00:40   #57
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av tangoto, her.

Har du med din erfaring synspunkter på om vi bør redusere mye eller lite på matvarene nevnt over når de er så små? Når er det evt. mest klokt å gjøre det? Små barn skal jo tross alt vokse og utvikle seg. Det virker som dine barne er i ungdomskolealder.

Setter veldig pris på om du har noen umiddelbare tanker : )

Du har rett i at barna mine er i ungdomsskolealder (13,14). Men hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg startet mye tidligere med å begrense karbohydratene i det daglige kostholdet. Barn tåler karbohydrater mye bedre enn voksne. Det tar mange år å utvikle insulinresistens, men det betyr ikke at det er noe sunnere selv om barna er små. Se bare hvor verden går. Alderdomsdiabetes er ikke lenger et begrep. Stadig yngre aldersgrupper opplever det. Den sukkerbelastningen vi ble utsatt for som barn er peanuts sammenlignet med hva dagens barn opplever.

Men jeg er ikke fanatisk, spesielt ikke når det gjelder sunne kornsorter, litt frukt, melkeprodukter osv. Men personlig hadde jeg nok valgt å tenke litt mer på karbene allerede fra tidlig alder hadde jeg kunnet gjøre ting om igjen.

  Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 12:43   #58
Eplemia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 3
Eplemia er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

For mange som spiser "vanlig" - dvs brødmat og poteter osv er jo det vi driver med en diett - så det er ikke så rart at de kaller det for det heller.

Litt interessant, for jeg og har vært av den oppfatning... Til jeg leste atkins hvor diett var tatt fra latinsk (?) og betyr faktisk livsstil

Eplemia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins??? Svar med sitat
Gammel 25-08-10, 13:07   #59
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Eplemia, her.

Litt interessant, for jeg og har vært av den oppfatning... Til jeg leste atkins hvor diett var tatt fra latinsk (?) og betyr faktisk livsstil

Jepp! Men det har liksom blitt nærmest ensbetydende med slankekur/kur, som noe midlertidig. Men du har helt rett! Og en diett skal jo ideellt sett vare livet ut .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 17:39   #60
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ett år med lavkarbo

Kjempe bra tråd

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 00:54   #61
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Og i dag var det faktisk 2 år med lavkarbo for oss! Feiret med et 2 kg kalkunbryst i skiver med bacon mellom, fløte og parmesan i leirgryte, asparges surret med parmaskinke og blomkål/brokkolimos.

Tror jeg prøver meg på et år til, jeg

  Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 01:05   #62
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Mmm, hørtes herlig ut! Det blir 3 kg kalkunbryst neste år?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 01:11   #63
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ett år med lavkarbo

Haha - tror ikke det. Kjøpte en 12 kg kalkun på Smartclub til nyttårsaften i fjor som jeg omtrent måtte ta springfart og sparke inn i ovnen. Ble litt smålei av kalkunrester sånn ut i april en gang

  Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 01:31   #64
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Ett år med lavkarbo

Tolvkilos kalkun? Er du gal, mann? Men du kan jo kanskje prøve deg på en turducken? Det blir ikke så mye hulrom på en turducken, så tror du får plass til den i ovnen. Men det blir nok fortsatt masse rester... Men er det ikke bare å finne frem de restene når dere får besøk av en skokk med ungdommer da?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 08:58   #65
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Fantastisk flott og inspirerandes tråd Er veldig imponert over kva dokke har fått til Skulle ynskje eg hadde fått min kjære over på lavkarbo, hadde vår så mykje lettare. Men her går det i to middagar og det er eigentleg rimeleg kjipt å måtte lage. Men slik er det, ho må finne det ut sjølv

Eg har hatt ei eventyrleg reise sjølv. Starta med ketolysekur i juni 2010. Gjekk ned 17 kg til oktober, men november, desember og januar har vore harde månadar psykisk og då har eg dessverre "gløymt" heile ketolysen og ete "normal" mat/snop. Dette har resultert i ein vektoppgang på drøye 4 kg, dårlig hud, flass/psoiriassis i haudebotnen, fryktelege humørsvingingar, depresive tankar og sjukmeldt sidan 4. januar.

Eg hadde ei innstilling i at eg skulle over på lavkarbo når eg var "ferdig slanka" og no er eg endeleg på rett vei igjen Sjølv om eg ikkje er ferdig slanka (vil gjerne ned 20 kg til) så har eg gått over til generell lavkarbo og ligg på maks 50 gram pr dag og stortrivast med det. Merkar allereie at kroppen endrar seg og det motiverar til å fortsette.

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 09:36   #66
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Ett år med lavkarbo

Dette er Veldig inspirerende, og du skriver :

6. Madamen har blitt tilnærmet 100% frisk fra Fibromyalgi !!!

Dette er mitt store håp ! Å bli bedre av denne forferdelige sykdommen som har slått meg helt ut i 6 år nå. Og vekten som går ned er et stort bonus
Dere har vært kjempe flinke

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no