Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Novemberrens

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-07, 13:52   #51
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Novemberrens

Opprinnelig lagt inn av Trollemor, her.

Gjør det noe at man spiser litt mørk sjokolade uten sukker, så lenge man holder seg innen for grensen av karber?

Poenget med rensen er vel at man ikke skal spise søtsaker o.l.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 18:44   #52
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Novemberrens

Hurra, nå er jeg i gang. 2 egg og 1/2 pakke bacon til frokost, 1 kyllingfilè med 1/4 blomkålhode og en smørklatt til lunsj, en svinekotelett med 1/2 løk og 1/4 blomkålhode til middag, og så masse vann naturligvis.
Så får jeg prøve å la vinflaskene ligge i fred i dag, da. Har ryddet flere kott og kjørt på dynga, det var dagens morsjon.

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 09:59   #53
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Novemberrens

Juhuuuu!!

Her går det i løvstek, kyllinglår, blomkål, egg og vann!!
Resultat siden 1. november: minus 2 kilo!! HERLIG!!!

  Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 12:12   #54
reidun50
Medlem
 
reidun50 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 66
Innlegg: 215
reidun50 er en juvelreidun50 er en juvelreidun50 er en juvel

Sv: Novemberrens

Nå er jeg i gang!

Har spist egg og bacon til frokost, drukket litt kaffe og vann.
Omelett av egg, bacon, vann og litt blomkål/brokkoli til lunsj.

Kjenner allerede hodet er på tur sine egne veier..... Kanskje ikke så rart etter noen dager med max tull!!!
Vekta var gått opp, og det var ikke helt uventa etter mine sprell.

Dette skal vel gå.... Vet jo at jeg klarer det, men må nok jobbe litt mere enn jeg gjorde i forrige runde!!!

__________________


Mål: Midje???
1.delmål: Kanskje 85 kg (minus 20 kilo)
Men viktigst for meg at det går litt innover i midja!
reidun50 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 09:11   #55
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Novemberrens

Da er det en uke siden vi startet Novemberrens. Håper det har gått greit for alle For min egen del har det gått bra. Spist ok mat og drukket mye vann. Håper vektnegangen fortsetter slik at neste rapport blir like morsom. Lykke til alle sammen

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 09:26   #56
moinx
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Novemberrens

For meg har det også gått veldig bra, men jeg lurer på om det er mange som har hoppet av underveis!? Kan det stemme?
Kan vi ta et navneopprop?

  Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 10:02   #57
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Novemberrens

Jeg kjører mitt eget løp, kall det gjerne "rens". Jeg er iallefall streng, og er nå nede i 65 kilo!

Men, jeg orker ikke å "forplikte" meg til en tråd hvor det hoppes av, "sprekkes", "unnes", og div. slike ting.
Jeg orker ikke å irritere meg over at folk ikke er "trofaste" mot hverandre...

Så derfor kjører jeg for meg selv, hvor jeg kun stoler på meg selv, forholder meg til meg selv og dermed kun har èn å evt. bli skuffet over, nemlig meg selv!

Mulig jeg er litt streng nå, men for meg det være strengt, og det blir demotiverende å forholde seg til folk som ikke har samme syn på saken...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 12:58   #58
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien
Thumbs up

Sv: Novemberrens

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

Jeg kjører mitt eget løp, kall det gjerne "rens". Jeg er iallefall streng, og er nå nede i 65 kilo!

Men, jeg orker ikke å "forplikte" meg til en tråd hvor det hoppes av, "sprekkes", "unnes", og div. slike ting.
Jeg orker ikke å irritere meg over at folk ikke er "trofaste" mot hverandre...

Så derfor kjører jeg for meg selv, hvor jeg kun stoler på meg selv, forholder meg til meg selv og dermed kun har èn å evt. bli skuffet over, nemlig meg selv!

Mulig jeg er litt streng nå, men for meg det være strengt, og det blir demotiverende å forholde seg til folk som ikke har samme syn på saken...

Du er jæ... flink da Lokkis! Så har du fått på deg nissedrakta alt! Kanskje du skal stille opp bli kalender-pike snart! Det hadde kledd deg.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 14:00   #59
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Novemberrens

Opprinnelig lagt inn av Knubbelubba, her.

Du er jæ... flink da Lokkis! Så har du fått på deg nissedrakta alt! Kanskje du skal stille opp bli kalender-pike snart! Det hadde kledd deg.

Ææææh.... *stum*

Men åh, taaaaaakk!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 13:37   #60
0,1 tonn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Alder: 51
Innlegg: 12
0,1 tonn er ny på veien

Sv: Novemberrens

Satte igang en "rens" jeg også, men fra man 29/10, og har siden da tatt av meg hvertfall over 2,5 kg. (vet ikke hva jeg veide akkurat den dagen).

Har kutta ut fløte og ost i den daglige omeletten, samt holdt meg unna alt av søtningsstoffer. Dessuten har det blitt nesten null grønnsaker. Har til og med nesten kutta ut kaffe. Vekta har stått stille lenge, men dette satte igang kroppen skikkelig!!

Men hovedpoenget her er at jeg har klart å komme meg ned på TOSIFRA!!

Har vært nede og lukta på 100 kg 3-4 ganger de siste åra, men nå har jeg endelig kommet meg under (99,8 viste vekta idag)
Passerte 100 en gang for ca 7-8 år siden, og har ikke vært komfortabel med det i det hele tatt. Var oppe i 120 i januar ifjor, men da kjøpte jeg skaldeman-boka, og fikk snudd trenden.

Siden jeg har vært nede å lukta på 100-tallet flere ganger, for så å få alt ødelagt av ferier o.l., så har denne grensen blitt ganske "magisk" etterhvert. Hadde vært moro å høre om flere har det samme forholdet til 100 kilos-grensa. Jeg er ihvertfall STORFORNØYD med å se 90-tallet for første gang siden 90-tallet!!

Forøvrig går det veldig greit å spise som jeg gjør nå, så jeg tror jeg skal fortsette å "rense" litt til

0,1 tonn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 10:21   #61
Dadda
Medlem
 
Dadda sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 370
Dadda har en fantastisk aura rundt segDadda har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Novemberrens

gratulerer så utrolig mye 0,1 tonn
fantastisk nedgang !

__________________




Andre mål: -25cm rundt mage 30 minutters aktivitet hver dag -1,5cm nå
Dadda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, Aktivitet, Gabriel method Svar med sitat
Gammel 18-11-07, 11:40   #62
cilemora
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 42
Innlegg: 373
cilemora er ny på veien

Sv: Novemberrens

heeeeeeeei

bare lurte litt eg
men hvordan vil rensing bli for meg på fedon??
bare kutte ut søtning (splenda, brus osv) eller
er det itillegg ost, rømme, fløte osv osv...
kutte ned på karbene?? (ketolyse)

bare lurer litt, hehe

__________________
midje: start ca 85cm, mål 70cm eller mindre - nå: 74cm (- 11cm)
mage: start 101cm, mål 80cm eller mindre - nå: 85cm (- 16cm)
hofte: start ca 102cm, mål ca 90cm - nå: 88,5cm (- 13,5cm)
vekttap til nå: - 6,5kg og BMI på 24
cilemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon/lavkarbo/sunn fornuft... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no