Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-11-10, 14:21   #51
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Mmmmm... Sjokoladeprinsen var gooood!!

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-10, 04:02   #52
Hillemoi
Juniormedlem
 
Hillemoi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østlandet
Alder: 38
Innlegg: 19
Hillemoi er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Julie-x, her.

Skjønner den altså, og til å være sukkerfri sjokolade på matvarebutikk så var den ikke så ille dyr heller, 29.90 om jeg husker riktig.

Cavalier sin mørkeste koster 24 kroner på Sunkost på Trondheim Torg, tror jeg, men nettovekta på den er 85 gram i forhold til Cloetta sin, som er 100 gram.

Har lagt til bilder under, og her er ingrediensene på hver av dem:

Cloetta 72% mörk choklad: kakaomassa, sötningsmedel (maltitol, sukralose), kakaosmør, kakaopulver, emulgatorer (sojalecithin og E476), mælkepulver (mindre end 0,5%), aroma.

Cavalier belgian dark: maltitol, kakaosmør, kakaomasse, melkeprotein, smørolje, hasselnøtter, emulgatorer (sojalecithin), vaniljearoma.

Med tanke på plassering og fordeling så regner jeg med at Cavalier-sjokoladen har mer maltitol i enn Cloetta-sjokoladen, også fordi Cloetta sin er søtet delvis med Splenda (sukralose).

Det som er så merkelig er at Cavalier sin mørkeste (extra dark) sjokolade har MER karber enn den nest mørkeste (dark, den det er vedlagt bilde av). Sjekket ut næringsinnholdet på websiden og der står det følgende:

Cavalier, dark:
Carbohydrates - 42,9 gram
Polyols - 38,7 g
Sugars - 1,0 g
Lactose - 0,0 g

Cavalier, extra dark:
Carbohydrates - 27,5 gram
Polyols - 22,0 g
Sugars - 1,4 g
Lactose - 0,0 g

Cloetta mörk choklad, 72%:
Kolhydrater - 35,0 gram
varav sockerarter - 1,0 g
varav sockeralkoholer - 25,0 g

Polyols/sockeralkoholer er sukkeralkoholer - som vil si at de kan trekkes ifra - sugars/sockerarter er sukkerarter, og lactose er laktose. Med andre ord:

Cavalier, dark:
4.2 g kh (per 100 gram)
3.57 g kh (per plate på 85 gram)

Cavalier, extra dark:
5.5 g kh (per 100 gram)
4.675 g kh (per plate på 85 gram)

Cloetta mörk choklad, 72%:
10 g kh (per 100 gram/plate)

Håper dette var til hjelp!


Kilder:

Tusen tusen takk dette var til god hjelp,-nyttig info.! Skal se hva jeg finner neste gang jeg er "over grensa"

__________________
Det motsatte av kjærlighet er ikke hat,men likegyldighet
Hillemoi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon,ny lavkarbo"kanin" Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 00:32   #53
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Spiste cloetta sin lyse i dag og merker ingenting i magen foreløpig. Er et par timer siden nå. Cavalier hater meg tror jeg. Huff. Magen min blir ikke glad når den får det nei.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 00:53   #54
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Det jeg lurer på er om de som ikke får magetrøbbel av maltitol faktisk tar opp maltitolet fra tarmen. Dette lurer jeg på fordi magetrøbbelet skyldes at det blir i tarmen og jeg tenker dette også fordi ved overdose av magnesium og også c vitamin går dette også rett igjennom med dertil løsere avføring. Det vil da bety at alle bør holde seg langt unna!!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 10:04   #55
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Ja men både cavalier og cloetta er vel søtet med maltitol? Er rart jeg bare skal reagere på den ene... Hmm...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 10:24   #56
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Ja. Det er snodig. Samme mengde søtstoffer de dagene?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 22:46   #57
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

det vet jeg ikke da, men blir ikke så altfor mye av det generelt sett så.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 21:47   #58
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Hmm.. kom til ¨å tenke på en ting nå da.. jeg har jo ikke tygget sukkerfri tyggis eller spist noen sukkerfrie pastiller pga det høye kh-innholdet.. vil det si at jeg også trygt kan spise det allikevel da? Hvis det bare er sukkeralkoholer i tyggisen f.eks?

SYnes å huske at jeg leste i Ketolysekurenboka at bl.a Maltitol omdannes til glukose i kroppen, og at man skulle unngå det?

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-10, 10:57   #59
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Tyggis inneholder en rekke forskjellige søtstoffer som gir ca 2-4 kcal fra karbohydrater per bit. (4 i stimorol fusion).Innhold er gjerne maltitolsirup,aspartam, mannitol, sorbitol og acesulfam-c i en blanding. Du er lur om du fortsetter å holde deg unna dette.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-10, 22:24   #60
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Vi investerte i en liten plate fra sjokoladeprinsen forleden dag. Den er møkkdyr, men akk så vannvittig god. Det var jo omtrent som å spise vanlig melkesjokolade jo. Ellers liker jeg den mørke fra cloetta. Har den lyse utgaven liggende i kjøleskapet til en annen gang, men har ikke smakt den. Hadde den mørke med meg på hyttetur for noen uker siden, og det var veldig godt å lage en snop-pose med den, valnøtter og mandler. Gav litt energi på tur. Hvertfall føltes det sånn

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 15:53   #61
Tulipa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sør-Troms
Innlegg: 18
Tulipa er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Jeg kjøpte en på MIX, 29 kroner for en bitteliten plate.
Noen som vet hvor ellers jeg får kjøpt den? Den holdt lenge for meg, trenger ikke så mye av gangen. Veldig god, nesten litt for søt etter min smak.

__________________



Tulipa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten- deretter lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 16:06   #62
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Meny her har i alle fall Sjokoladeprinsen. Mulig at det er standard sortiment for Meny-kjeden. Litt billigere enn på mix, men ikke fryktelig.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 16:12   #63
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Cloetta sin lyse var også veldig god. Smakte i grunnen som vanlig melkesjokolade. Glimrende, da har jeg et alternativ om jeg bare må ha noe... Har desverre ikke helt mistet behovet for noe søtt innimellom, men jeg har blitt flinkere til å begrense meg. En dag vi var helt på tuppa her, delte vi en sjokolade på 42 g, og det var passe. Før hadde jeg sikkert spist flere sånne alene... Husker ikke helt navnet, men vi kjøpte flere ulike sjokoladetyper i Sverige, for å teste ut. Bl.a. noe som lignet på belgisk konfekt, men den har vi ikke testet ut foreløpig.

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 16:19   #64
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

nå har jeg vært en tur i danmark og kjøpt Cavalier konfekt. DEN var god den. glad jeg bare kjøpte en pakke. hadde nok ikke klart å ligge unna hvis jeg skulle hatt mye av den liggene

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:44   #65
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Jeg har funnet en type her jeg bor som er 35 gram karbohydrater, hvorav 2 gram sukker og 33 polyalkoholer (maltitol). Koster 10 kr. Farlig...

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:04   #66
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Jaja, ser hvertfall ikke ut til at jeg skal frykte at sukkerfri sjokolade er en partystopper for meg. Har spist endel av det denne helgen, og -2,6 kg. denne uka

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 11:06   #67
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Jeg har funnet en type her jeg bor som er 35 gram karbohydrater, hvorav 2 gram sukker og 33 polyalkoholer (maltitol). Koster 10 kr. Farlig...

Hvilken sjokolade er dette, og hva slags butikk solgte den? Høres jo for godt ut til å være sant

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 00:05   #68
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Blir litt langt for deg å reise kanskje, jeg bor i Italia
Den og cottage cheesen med 1 karb er ganske geniale lavkarbo-produkter

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 11:21   #69
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

nå har jeg vært en tur i danmark og kjøpt Cavalier konfekt. DEN var god den. glad jeg bare kjøpte en pakke. hadde nok ikke klart å ligge unna hvis jeg skulle hatt mye av den liggene

Huff. Jeg kjøpte inn en stor sånn konfekteske i går. Skulle ha noe å tilby gjestene som skulle komme i dag. Men så ble treffet avlyst.

Gjett hvem som spiser sjokolade i dag da? De er sååå gode!

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 11:22   #70
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Jaja, ser hvertfall ikke ut til at jeg skal frykte at sukkerfri sjokolade er en partystopper for meg. Har spist endel av det denne helgen, og -2,6 kg. denne uka

Herlig! Merket ikke noe negativt på vekta etter min første utskeielse med sukkerfri sjokolade jeg heller

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 09:04   #71
kirami
Medlem
 
kirami sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
Innlegg: 183
kirami er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

For min del, må det være beste slankekuren ever å spise kunstig søta sjokolade.... Alt går jo tvers igjennom den dagen i alle fall:P

__________________
Min Blogg



kirami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:23   #72
Phoebe
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 5
Phoebe er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Blir litt langt for deg å reise kanskje, jeg bor i Italia
Den og cottage cheesen med 1 karb er ganske geniale lavkarbo-produkter

Men vil gjerne ha navnet om du har. Kanskje det går an å importere den...

Phoebe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (helst Ketose) Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 12:39   #73
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

lurer på en ting... jeg har en sånn cloetta mørk sjokolade i kjøleskapet; går man ut av ketose om man tar en bit av den?

__________________
min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33720

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w5acq58/]
ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 13:27   #74
Lindaplinda
Medlem
 
Lindaplinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Mysen
Alder: 43
Innlegg: 270
Lindaplinda er på en erverdig vei

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Ikke hvis det er den uten sukker Men, søtningsstoffer kan være en partystopper for noen, men det finner du jo ikke ut før du prøver

__________________


Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 19:03   #75
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Dere som spiser sukkerfri sjokolade

Jenta mi hadde snaska i lavkarbo-konfekten min og gjort kål på alt saman, så da eg kom og hadde tenkt å ta ein bit, "måtte" eg vende meg til den sukkerfrie sjokoladen frå Sjokoladeprinsen som eg hadde i kjøleskapet frå tidlegare i haust.

Eg tok vel sånn sirkus 10 gram eller så. Den smakte akkurat som vanleg mjølkesjokolade. Og eigentleg er ikkje mjølkesjokolade så veldig godt. Litt for søtt, rett og slett. Sjølv om det er søtt utan sukker. Eg vil nok halde meg til heimelaga på 86% mørk sjokolade for dei spesielle anledningane, trur eg...

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukkerfri sjokolade ..? Manne85 Ketolysekuren 11 04-03-11 17:27
Ang sukkerfri sjokolade Poca Spørsmål og svar 5 06-02-10 11:02
Sukkerfri sjokolade mih Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 21-01-10 15:40
Sukkerfri sjokolade Shadow Spørsmål og svar 2 06-04-09 18:36
Sukkerfri sjokolade cariell Ketolysekuren 18 06-04-07 17:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no