Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-01-09, 15:58   #51
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Næmmen. Blir det ikke litt hva man gjør det til da?

Er sikker på at hvis man "gidder" å legge litt effort inn i det, så klarer man å finne mye bra lavkarbostoff her.. men det man finner, det vet man vel fra før av, når man har vært her og levd lavkarbo i lange stunder?

Er grenser for hvor mye man kan få sagt om lavkarbo også, så tror det hadde blitt litt glissent her, skulle det kun handlet om det.

Skjønner at gamle travere blir lei av alle de enkle spørsmålene osv, men da er det vel enkelt og greit bare til å overse det?

Og det at folk nå bruker lavkarbo kun til å slanke seg, det er kanskje en ringvirkning av det at lavkarbo nå blir mer og mer "anerkjent" som slankekur i media osv. Er kanskje ikke særlig positivt, men sånn er det nå engang..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:01   #52
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.

Jeg har aldri oppfattet dette forumet som noe annet enn et slankeforum faktisk, og det er den største grunnen til at jeg er lite aktiv her. Jeg går ikke på lavkarbo for å slanke meg, men fordi jeg har fibromyalgi og blir bedre av å følge generell lavkarbo.

Synd du ikke oppfatter det som et kostholdsforum, for det er det det er ment som, og mange av oss fremhever nettopp dette. Alle andre helsegevinster i tillegg til vektregulering/matbalansering for de som trenger det.

Jeg har veldig ofte snakket om nettopp dette aspektet, for jeg og har fibromyalgi...

Og alle vi som har oppnådd vekt med dette kostholdet fortsetter jo nettopp med lavkarbo pga alle helsegevinster det gir.

Håper du finner tråder om nettopp dette .

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 16:24   #53
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner overskriften.
Etter min oppfatning er det heller motsatt, jeg synes forumet har vokst på mange plan.

Det har da aldri vært fokusert på kortvarig vekttap, og manglende fokus på helsegevinster av lavkarbo her inne? Ofte leser jeg poster hvor det poengteres at helsegevinstene overgår vekttapet, og det kommer jo stadig nye tråder om utrolige helsegevinster folk får av lavkarbo.
Jeg synes de fleste som kommer med spm får veldig gode svar, gode råd og støtte.

Og aktiviteten i dagbøkene ... Det å dele livene våre med hverandre, snakke om alt mulig, spøke, le, ha det gøy, få trøst og råd - ja, alt mulig - det gir jo en stor helsegevinst i seg selv for mange - i hvert fall for meg. På den måten blir forumet mye mer levende og sosialt, jeg har fått mange venner her inne, og venner er viktig for både helse, motivasjon og velvære.

Men jeg skjønner selvsagt at ikke alle er like interessert i dagbokpratet, og da synes jeg altså at den andre delen av forumet også er veldig bra, med mange saklige og gode svar, mye støtte og folk som deler erfaringer.

Jeg synes forumet er fantastisk både i blogger, kostholdsdel og journaler

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 18:52   #54
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Men når man bruker ordet REDUSERT.. føler jo i alle fall jeg at da er jeg med å "redusere" kvaliteten på forumet... Vet ikke om det var det HI mente? Etterlyses det mer lavkarbo ting generelt foruten at det skal dreie seg om vektnedgang?

Du reduserer ikke kvaliteten på forumet, det er masse i din journal som handler om mat, trening og vekt. Som du vet er min journal full av rør og vås fra ende til annen, men folk er forskjellige

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:14   #55
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Alyssa

Flotte betraktninger, du bør forgylles i gull.

All respekt for ei flott dame.

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 19:52   #56
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Synd du ikke oppfatter det som et kostholdsforum, for det er det det er ment som, og mange av oss fremhever nettopp dette. Alle andre helsegevinster i tillegg til vektregulering/matbalansering for de som trenger det.

Jeg har veldig ofte snakket om nettopp dette aspektet, for jeg og har fibromyalgi...

Og alle vi som har oppnådd vekt med dette kostholdet fortsetter jo nettopp med lavkarbo pga alle helsegevinster det gir.

Håper du finner tråder om nettopp dette .

Jeg finner sikkert tråder om det hvis jeg leter, men det jeg ser er jo det som kommer opp på Uleste innlegg når jeg er innom. Jeg har ikke behov for å lete etter svar, siden jeg allerede har levd med dette kostholdet i lang tid, og siden de aller, aller fleste trådene handler om vektnedgang i en eller annen forbindelse blir forumet noe uinteressant for meg personlig. Det fungerer sikkert kjempebra for overvektige som bruker lavkarbo som "slankekur". Min kommentar var til HI, siden hun tydeligvis ikke har sett det som et slankeforum tidligere.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 20:25   #57
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Sitat:

Men synes jo det er utrolig frustrerende selv å skrive innlegg på innlegg i en journal eller i en blogg når en ikke får tilbakemeldinger.

Hannek - siden du skriver om dette her - jeg kan skjønne at det er frustrerende. Jeg husker deg godt da du startet med blogg, og jeg tror du fikk en god del respons fra andre bloggere, noe som oftest skjer når nye kommer inn. Jeg har også lagt merke til at du har hatt fantastiske resultater, noe jeg bare tar av meg hatten for og gratulerer deg så mye med!
Men en av grunnene til at du ikke får så mye respons nå, tror jeg kommer av at du skjeldent gir respons tilbake til andre. Det er som flere skriver her vedr journaler - legg igjen spor og kommentarer i andres journaler, og de ser sporet ditt og legger igjen tilbakemelding hos deg. Slik er det også i bloggene. Jeg har fått enormt mye hjelp og støtte fra andre bloggere, men har også gitt mye hjelp og støtte tilbake. Slik backer man hverandre opp. Det er flere i bloggene som i ny og ne skriver litt om hva de gjør og har oppnådd, ønsker svar på noen utfordringer og sånt. Men de kommenterer ikke svarene de har fått, og de er ikke inne i andres blogger. Da gir jeg gjerne noen kommentarer og oppmuntring, men hvis det ikke er noen feedback så velger jeg å hoppe over. Beklager, men det er nå slik jeg velger å forholde meg til det. Og kanskje det gjelder flere?
Lykke til videre - og jeg skal se om jeg ikke legger igjen en liten hilsen til deg om du dukker opp inne i bloggen igjen

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 11:59   #58
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Opprinnelig lagt inn av Omelett, her.

Min kommentar var til HI, siden hun tydeligvis ikke har sett det som et slankeforum tidligere.

Ok

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 13:29   #59
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 46
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Er lavkarbo nå redusert til et et nytt slankeforum?

Du tar IKKE feil... Jeg savner forumet sånn det var i 2004/2005.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Redusert kaloriinntak når de siste kiloa skal vekk nattinatt Ketolysekuren 10 31-08-08 17:58
Nytt lavkarbo-øl Kanutten Lavkarbo generelt 7 16-03-07 14:24
Lavfett bidrar ikke til redusert kreftfare! HP Nyheter / media 19 02-05-06 14:37
Hæh? Atkins-shopen er STERKT redusert jo!! Iset Atkins kosthold 6 15-07-05 15:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no