Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

3 uker og ingen resultater

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-09, 14:11   #51
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Yazzy, les denne: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Den er en forenklet variant av den linken fra lommelegen


Med polarbrød, mener du da lappene av egg og ost? Disse er ikke det samme som brøderstatninger, det består ofte av mye nøtter. Polarlappene tror jeg ikke er noe hinder.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 14:35   #52
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Er nok det han mener, men når eg klikka på linken han la ut så leste eg første oppskrifta og der var det kruskakli og nøtter + div div
Men nei da skal det ikke være noe behov å kutte dem

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 22:28   #53
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Yazzy, les denne: http://www.lchfnorge.no/lavkarbo3minutter.pdf

Den er en forenklet variant av den linken fra lommelegen


Med polarbrød, mener du da lappene av egg og ost? Disse er ikke det samme som brøderstatninger, det består ofte av mye nøtter. Polarlappene tror jeg ikke er noe hinder.

Ja, kona lager de av cottage cheese, ost, egg og krydder.
Jeg har vært i sterk ketose i over en uke nå (100, 150++ mg/dl ketoner) og har enda ikke gått ned. Fader, så frustrerende. Er det normalt? Kan det være at noen ikke er skapt for å følge denne dietten? Jeg spiser ikke sukkererstatniger, drikker ikke sukkerfribrus.

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 22:51   #54
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Jeg har vært i sterk ketose i over en uke nå (100, 150++ mg/dl ketoner)

Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag. Mørk farge på stixen kan indikere for lite vann, altså at du er dehydrert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 23:05   #55
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det finnes ikke grader av ketose, utslag er utslag. Mørk farge på stixen kan indikere for lite vann, altså at du er dehydrert.

Det jeg bruker heter Keto-Diabur-Test-5000. Den viser forskjellige farger for antall ketoner i urinen: rosa for 10, lilla for 50 og fiolett for 150 og mer ketoner mg/dL. Men det kan hende at jeg er dehydrert. Vi har vært på hytta på fjellet det kan hende at jeg ikke drakk nok vann. Jeg mener at jeg drikker mye vann men leppene mine er tørre og sprukne...Har mengden av vann man drikker noe å gjøre med vekttapet? Er det vanlig at man ikke går ned i vekt den første uken selv om man er i ketose?


Sist redigert av YazzY : 03-10-09 kl 10:16.
YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 21:02   #56
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Du kan fint være i ketose og ikke gå ned og du kan gå ned masse på lavkarbo uten å være i ketose en eneste dag!

Her kan du lese om hvorfor vann er så viktig!

Det aller meste man går ned den første uken er vann. Om du allerede er dehydrert, har du jo ikke noe vann å miste!

Husk, på stiksen er utsalg utslag, men veldig mørk farge betyr som regel alt for konsentrert urin!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 06:53   #57
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Ja, kona lager de av cottage cheese, ost, egg og krydder.
Jeg har vært i sterk ketose i over en uke nå (100, 150++ mg/dl ketoner) og har enda ikke gått ned. Fader, så frustrerende. Er det normalt? Kan det være at noen ikke er skapt for å følge denne dietten? Jeg spiser ikke sukkererstatniger, drikker ikke sukkerfribrus.

Jeg har ikke gått ned mens jeg har vært i ketose, trolig fordi jeg spiser for mye. Jeg prøver nå å innta mindre matmengder pr dag (altså færre kalorier totalt sett) for å se om det kan løsne.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:36   #58
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg har ikke gått ned mens jeg har vært i ketose, trolig fordi jeg spiser for mye. Jeg prøver nå å innta mindre matmengder pr dag (altså færre kalorier totalt sett) for å se om det kan løsne.

Da er det vel like greit å spise karbo også, bare færre kalorier?
Etter jeg jeg leste så skal kroppen forbrenne fett når den er i ketose.
For de som ikke har gått ned i vekt, vil det si at kroppen forbrenner bare fettet i maten man spiser og ikke den som er lagret?

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 11:44   #59
YazzY
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Råde
Innlegg: 13
YazzY er på en erverdig vei

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du kan fint være i ketose og ikke gå ned og du kan gå ned masse på lavkarbo uten å være i ketose en eneste dag!

Her kan du lese om hvorfor vann er så viktig!

Det aller meste man går ned den første uken er vann. Om du allerede er dehydrert, har du jo ikke noe vann å miste!

Husk, på stiksen er utsalg utslag, men veldig mørk farge betyr som regel alt for konsentrert urin!

Ok, vil det da si at dietten fungerer som forventet og de kjemiske prosessene er i full sving og at kroppen min har brukt opp det vannet som trengs for å forbrenne fett og ikke har så mye mer å hente? Og derfor klarer det ikke å forbrenne fett lenger?

YazzY er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-09, 18:20   #60
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: 3 uker og ingen resultater.

Opprinnelig lagt inn av YazzY, her.

Da er det vel like greit å spise karbo også, bare færre kalorier?
Etter jeg jeg leste så skal kroppen forbrenne fett når den er i ketose.
For de som ikke har gått ned i vekt, vil det si at kroppen forbrenner bare fettet i maten man spiser og ikke den som er lagret?

Jeg har lurt på akkurat det samme og konklusjonen var vel omtrent det siste spørsmålet ditt.

Grunnen til at jeg ikke har gitt opp enda og gått tilbake til lavkaloriprodukter (men høye på karbo, som det finnes ufattelig mange av i dette landet) er at jeg liker meg godt på lavkarbo. Jeg liker stabilt blodsukker og at jeg ikke craver etter mat.

Men jeg må også innse at jeg er blant de som tydeligvis ikke trenger noe særlig energi. Stoffskiftet mitt er vistnok fint, men jeg legger på meg på 1400 kcal på høykarbo - og det virker som litt av det samme gjelder på lavkarbo. Problemet med lavkarbo er balansen mellom hvor mye fett du trenger for å ha nok energi til å unngå sparebluss, samtidig som du skal ha lite nok fett til at kroppen forbrenner fra fettlagre.

Jeg vil ikke gi meg enda, men har bestilt South Beach boken og skal lese den. Det er en lavkarbovariant som ikke er et ketosediett, ergo ligger du litt høyere på riktige karbohydrater og mye lavere på fett - altså er det lettere å få kaloriinntaket ned.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Svar

Emneord
høy kolosterol, ingen resultat


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva slags resultater ga ED for deg? Avjo Eurodiett 54 10-08-10 10:43
RESULTATER: Ned 10 kg til jul ketomamma Ketolysekuren 159 20-11-09 13:50
Ingen nedgang etter to uker klompenmio Ketolysekuren 9 16-09-09 10:28
Resultater N3rfh3rd Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 29-04-08 12:46
Pilates og resultater Kanari Trening 16 09-05-07 11:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no