Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gamle synder. ... ikke synder?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-08, 18:05   #51
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Nei, sorry, det jeg mener er at folk som før ble kritisert for sin oppførsel, og betegnet som de ovennevnte faktisk hadde en medisinsk årsak. Jeg ville ikke være stigmatiserende. Jeg synes det er tildels positivt at man prøve mer så se på årsaken bak, i stedet for å bare stemple unger som "problembarn".
Litt uheldig formulert av meg, men ikke vondt ment. Jeg var selv "problembarn" i PPtjenestens hule hånd i mange år. Noen diagnose har jeg aldri fått, pappa kaller det "personlighet". Ikke vet jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 19:08   #52
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Nå bør vi ikke gjøre dette om til en ADHD-tråd, men det vi på norsk kaller ADHD inkluderer også det de som kalles ADD på engelsk. Ikke alle med ADHD passer til noen av beskrivelsene dine, spesielt mange jenter med ADHD er innesluttede, stille- de sliter først og fremst med oppmerksomheten. De er ikke hyperaktive overhodet.

Jeg har den hyperaktive varianten, og var heller aldri verken ugangskråke, problembarn eller klassens klovn i mer en minimal grad.

Er litt lei av at folk alltid assosierer ADHD med den typen oppførsel.

Jeg fikk diagnosen ADHD fordi jeg var svært hyperaktiv som barn, men har vokst det av meg. Jeg preges nå for det meste av ADD (og passer fint inn i det du nevner over), men jeg merker HD'en, mest på kvelden, hvis jeg feks har drukket cola. (Da blir det lite søvn på meg den natten).

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 19:10   #53
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Hei Rosa Skydott.
Jeg vil sterkt anbefale deg ala Fedon når du er ferdig med Ketolyse.
Trenger ikke være så vanskelig. Jeg ligger ganske tett opptil det, men spsier ikke brød/ pasta eller ris.
Etterhvert skal jeg prøve med litt knekkebrød og sånt.
Du har sikkert mye tilgang på fisk på den øya de? Det er jo topp. Og i stedet for poteter lager du masse grønnsaker, gjerne frosne.
Middagen min i dag er f eks steinbitkaker med salat og fetaost. Til kvelds skal jeg ha cottage chees med bær og mandler.
Når du kommer så langt kan jeg godt gi deg noen tips for noen dagsmenyer man fint kan leve med på en øye ute i havet

Hei, ja. Jeg heller mer og mer mot fedon, eller en annen karbofri diett. Men mest fedon fordi det er han som er norsk, og som dermed gjør det lettere å finne ingredienser til maten.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 19:11   #54
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Du er tilgitt, darling. Blir bare svært provosert når folk blir sinte når en forsøker å hjelpe.

Om du går over til Fedon vil du legge på deg mindre vann enn om du går over til Grete Roede, siden du da går over til et kosthold som har mer karbohydrater en ketolyse, men forsatt få (det blir vel rundt en tredjedel av vanlig).

Jeg har også ADHD, og stadig flere eksperter i land som har kommet litt lenger i ADHD-forskningen enn oss, presiserer hvor viktig det er å leve på en diett med mye protein og minst mulig raske karbohydrater. Mange her inne har peiling, det er for øvrig et hyggelig forum for folk med ADHD.

Har dere helsekostbutikk på øya? Der får du jo kjøpt en del, som f.eks. bønner og linser. Hvis ikke har Kinsarvik helsekost nettbutikk, trorr du finner dem på www.kinsarvik.no.

Hvorfor får jeg følelsen av at du vet hvem jeg er?

Vi har ikke helsekostbutikk her ute, men jeg er i Bergen 1 - 2 ganger i måneden og kan stikke innom plasser da!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 19:45   #55
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Selv er jeg kvitt allergi, migrene, søvnproblemer, depresjon/lettere mani, og tjue kg på toppen av det

Jeg er diagnostisert bipolar, så jeg måtte bare sperre opp øynene litt når jeg leste dette: Vet du om det er "bevist" at lavkarbo hjelper på slike tilstander? Jeg har blitt betraktelig bedre siden jeg ble litt mer oppmerksom på karbene, men samtidig ble livet mitt generelt mer strukturert og forutsigbart i den tiden så jeg har alltid trodd at det var dette og ikke karbsene som gjorde meg bedre. Men hvis lavkarbo virkelig kan hjelpe på bipolaritet hadde det jo vært fantastisk

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 19:54   #56
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av ~Rosa Skydått~, her.

Hvorfor får jeg følelsen av at du vet hvem jeg er?

Vi har ikke helsekostbutikk her ute, men jeg er i Bergen 1 - 2 ganger i måneden og kan stikke innom plasser da!


Ta det med ro, jeg aner overhodet ikke hvem du er, alt jeg vet om deg er det jeg har lest i denne tråden.

Men:

Sitat:

Hei, ja. Jeg heller mer og mer mot fedon, eller en annen karbofri diett. Men mest fedon fordi det er han som er norsk, og som dermed gjør det lettere å finne ingredienser til maten.

De som spiser etter Fedon Linderbergs' prinsipper kan lett få i seg rundt 100 gram karbohydrater eller mer pr. dag, så det er absolutt ikke en karbofri diett!

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 19:56   #57
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Denne tråden tok en god vending etter en litt vrient start.

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

en trommis vi vurderer i bandet er sterkt preget av ADHD.

Heavy metal trommis? Jaaa, det er lov å spøke om det - fikk selv diagnosen i tjueårene.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 19:57   #58
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Nei, det er ikke bevist. Og jeg har for eksempel ikke merket noen som helst bedring i min psykiske tilstand av å spise lavkarbo. Men så har ikke jeg spist så konsekvent lavkarbo som Photo (altså uten sprekker) i mer enn et par måneder av gangen.





Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg er diagnostisert bipolar, så jeg måtte bare sperre opp øynene litt når jeg leste dette: Vet du om det er "bevist" at lavkarbo hjelper på slike tilstander? Jeg har blitt betraktelig bedre siden jeg ble litt mer oppmerksom på karbene, men samtidig ble livet mitt generelt mer strukturert og forutsigbart i den tiden så jeg har alltid trodd at det var dette og ikke karbsene som gjorde meg bedre. Men hvis lavkarbo virkelig kan hjelpe på bipolaritet hadde det jo vært fantastisk

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 19:58   #59
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg er diagnostisert bipolar, så jeg måtte bare sperre opp øynene litt når jeg leste dette: Vet du om det er "bevist" at lavkarbo hjelper på slike tilstander? Jeg har blitt betraktelig bedre siden jeg ble litt mer oppmerksom på karbene, men samtidig ble livet mitt generelt mer strukturert og forutsigbart i den tiden så jeg har alltid trodd at det var dette og ikke karbsene som gjorde meg bedre. Men hvis lavkarbo virkelig kan hjelpe på bipolaritet hadde det jo vært fantastisk


Bipolart på meg også Og når du nevner det så forklarer det den store roen jeg hadde under bryllupet mitt, og at jeg klarte å organisere alt. Da hadde det vær noen uker siden noen hadde kalt meg et rotehue (sett bortifra kvelden før)

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 23:23   #60
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg er diagnostisert bipolar, så jeg måtte bare sperre opp øynene litt når jeg leste dette: Vet du om det er "bevist" at lavkarbo hjelper på slike tilstander? Jeg har blitt betraktelig bedre siden jeg ble litt mer oppmerksom på karbene, men samtidig ble livet mitt generelt mer strukturert og forutsigbart i den tiden så jeg har alltid trodd at det var dette og ikke karbsene som gjorde meg bedre. Men hvis lavkarbo virkelig kan hjelpe på bipolaritet hadde det jo vært fantastisk

Jeg vet ikke om det er bevist, men det er nok påvist mange tilfeller. Vet ikke hva som gjør det, men raffinert og bearbeidet mat kan påvirke hormonene og energinivået vårt negativt, og det kan kanskje være sånn at ting faller på plass med lavkarbo over en viss tid.

Jeg er velsignet med å ha et mye roligere sinn enn jeg hadde før, mine maniske perioder er borte, så lenge jeg husker å spise og ikke gå sulten. Jeg har vel fortsatt noe mer å bære på skuldrene enn den jevne mann i gata, men det har med påvirkninger utefra i min historie mer enn hva som skjer i kroppen min, og jeg har fått ganske andre perspektiver og kommet meg ut av den berømte gropa.
At det har skjedd proposjonalt med lavkarbo tror jeg ikke er tilfeldig, men jeg kan ikke bevise det akkurat

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Denne tråden tok en god vending etter en litt vrient start.



Heavy metal trommis? Jaaa, det er lov å spøke om det - fikk selv diagnosen i tjueårene.

Diagnosen "heavy metal trommis" eller "ADHD"? Sorry, kunne ikke dy meg.
Nei, ja, han har gjort mye forskjellig, og kan spille de fleste instrumenter, men jeg tror trommer er det som gir han mest utløp, han er av typen som aldri sitter stille.
Ironisk nok ble vi kjent over felles progrock-interesse, ironisk når han ikke klarte å høre på mer enn ti sekunder av ei låt om ganga .
Han er en fin fyr, og et stort musikalsk talent, om det er på grunn av eller tross av ADHD vet jeg ikke.

Der spora jeg litt av igjen. Beklager det! Denne tråden tar bare så mange interessante retninger

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 23:36   #61
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Folk med ADHD er ofte kreative, det gjelder jo for psykiske lidelser generelt, men spesielt ADHD. John Lennon hadde ADHD! Og Mozart (selvsagt diagostisert post mortem, så det er jo ikke 100% sikkert)! Og både første og andreinntrykket mitt av Hank von Helvete var "denne fyren lider av ekstrem ADHD (og er ekstremt usympatisk...).

Kanskje du burde dele tråden?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 19-08-08, 23:39   #62
~Rosa Skydått~
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Austevoll
Alder: 39
Innlegg: 131
~Rosa Skydått~ er på en erverdig vei

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Folk med ADHD er ofte kreative, det gjelder jo for psykiske lidelser generelt, men spesielt ADHD. John Lennon hadde ADHD! Og Mozart (selvsagt diagostisert post mortem, så det er jo ikke 100% sikkert)! Og både første og andreinntrykket mitt av Hank von Helvete var "denne fyren lider av ekstrem ADHD (og er ekstremt usympatisk...).

Kanskje du burde dele tråden?

Dele tråden?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wu7qHZj/]
~Rosa Skydått~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 00:06   #63
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gamle synder. ... ikke synder?

Man kan dele en tråd dersom den sporer av, men på en konstruktiv måte

Kan godt det, men nå må jeg logge av. Hodepine fra glukosebelastninga i dag, og i tillegg så begynner det å tordne.

Det om kreativitet og ADHD er jeg helt med på. Det går liksom et mønster i det blant de jeg kjenner med tilstanden

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor gamle er vi? Max Generell diskusjon 47 12-09-08 08:13
I dag føler jeg at jeg "synder" Millsi Ketolysekuren 3 03-02-08 18:24
Steinalder mennesker ble jo ikke gamle.. Anitave Atkins kosthold 7 06-07-04 15:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no