Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Alternativ til p-piller?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-11, 21:12   #51
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av fjanni, her.

Denne teorien om Analsex må være den beste jeg har hørt på lenge!

Er du ikke riktig vel bevart Ada?!!!! Har du kun analsex hver gang du skal ha sex fordi da slipper du å styre med prevensjon? Har du ikke hørt om kondomer feks. Ikke at jeg er negativ til litt analsex nå og da.. men ehm.. Energi?

Kondomer, hva er det for noe? Er det noe godteri?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:20   #52
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Alternativ til p-piller?

i og med at jeg har overproduksjon av testosteron allikevel, klarer ikke å huske piller og vil slippe mens (etter flere omganger med mens på langtur, er jeg dyktig lei), syntest jeg sprøyta var helt ok. gjør ikke vondt, til legen hver 3 mnd må jeg uansett, og sålangt ingen bivirkninger. alt er farlig for tiden, også.
hadde jeg fått lov hadde jeg sterilisert meg (men dem gjør jo ikke sånt på unge kvinner uten barn)

typen min stoler ikke på piller heller, flere av vennene hans fikk barn mens de/partneren brukte p-piller. og han tåler ikke latex, samt at kondomer ville veldig fort blitt veldig dyrt...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:34   #53
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Alternativ til p-piller?

Jeg har brukt p-sprøyte helt siden jeg fikk siste barn og har ikke hatt mensen siden våren i 1999... Jeg har spurt både fastlegen min og de på blodbanken om hva kroppen min mener om å ikke kvitte seg med blod fra tid til annen ... Jeg fikk til svar at det ikke har noe som helst å si... Så da satser jeg på at det stemmer ...

Et liv uten månedlige besøk er i alle fall supert...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:39   #54
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Taoistisk praksis for kvinner innebærer å gjøre fysiske øvelser for å hindre eggløsning og mens for å bevare energien som frigjøres fra ubefruktede egg.Slik menn ikke skal ejakulere og miste energien som finnes i sædcellene. Jeg har heller ikke mens og finnes ikke urolig for at det skal være skadelig. Fint legene er enige.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:43   #55
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg har lest det flere stder jeg. Hm, men jeg stoler litt på deg. Går det ikke utover hormonbalansen i det hele tatt? Har du ikke hørt om ettervirkninger etter et slikt inngrep hos kvinner?

Da tør jeg ikke tenke på hva slags litteratur du leser, for det er så absolutt ikke sant!
Nei, en sterilisering har ingen ting som helst med hormoner å gjøre! Hverken hos kvinner eller menn! Det er en mekanisk hindring som gjør at egg- eller sædceller ikke kommer dit de skal slik at befruktning kan skje!
Har aldri hørt om fysiske bivirkninger, men vet at særlig kvinner kan få en psykisk nedtur i etterkant!

En kastrering, som man gjør på hunder og katter, er en hormonell- greie fordi man rett og slett fjerner livmor og eggstokker og testikler. Men det gjør man jo ikke på mennesker med mindre det forligger alvorlig sykdom! Da får man kunstige hormoner og mange lever helt fint i mange år med det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:21   #56
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da tør jeg ikke tenke på hva slags litteratur du leser, for det er så absolutt ikke sant!
Nei, en sterilisering har ingen ting som helst med hormoner å gjøre! Hverken hos kvinner eller menn! Det er en mekanisk hindring som gjør at egg- eller sædceller ikke kommer dit de skal slik at befruktning kan skje!
Har aldri hørt om fysiske bivirkninger, men vet at særlig kvinner kan få en psykisk nedtur i etterkant!

En kastrering, som man gjør på hunder og katter, er en hormonell- greie fordi man rett og slett fjerner livmor og eggstokker og testikler. Men det gjør man jo ikke på mennesker med mindre det forligger alvorlig sykdom! Da får man kunstige hormoner og mange lever helt fint i mange år med det!

Litteratur var det ikke. Jeg bare søkte på nettet en gang jeg vurderte å sterilisere meg. Ble skremt da det sto at man får et snitt ved navlen for å komme innunder. Hjelp, det blir ikke jeg med på

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-02-11, 00:43   #57
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Litteratur var det ikke. Jeg bare søkte på nettet en gang jeg vurderte å sterilisere meg. Ble skremt da det sto at man får et snitt ved navlen for å komme innunder. Hjelp, det blir ikke jeg med på

For å ikke lage mer stygge arr enn nødvendig går de inn ved navlen ved kikkehullskirurgi, ja. Ikke noe problem. Har alt gjort det 3 ganger,jeg! For andre ting!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:03   #58
Leoline
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 38
Innlegg: 64
Leoline er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men nå er det vel normalt svært lite av blødningene som faktisk er blod. Mulig jeg vakler litt nå, men kroppen samler vann i forkant av en menstruasjon til blødningene, så hvor mye blod man mister er som regel ikke stort. Igjen er det de med unormalt sterke blødninger, men det er jo igjen utenfor normalen.
Ellers er jeg veldig med på tankegangen til Kitt at det jo er en kunstig tilstand, og det er et tankekors i seg selv. Det skal også en del forutsetninger for blodpropp til sammen med det å ta hormonprevansjon, men det kan være greit å være obs. Legen min tok ikke blodprøver av meg første gang han skrev ut p-piller til meg, men han spurte grundig om familiehistorie, mine vaner i forhold til røyking etc.
Skal man først tenke litt større på det å ta hormonprevansjon så er nok p-ring og hormonspiral det beste for kroppen (og fiskene ), ettersom det kommer jevne doser lokalt, og ikke store doser via piller eller sprøyter.
At man ikke skal ha hatt barn før man setter inn hormonspiral har jeg fått fortalt at ikke er så farlig, men det kan være en fordel at man har vært gravid, f.eks om man har gjennomført en abort. Men jeg kjenner flere som verken har barn eller har vært gravid som har fått satt i hormonspiral, det kan bare være litt vanskeligere å plassere den, og det er større fare for smerter, ettersom kanalan opp til til livmora er trangere.
En annen ting som er greit å være obs på er dersom man har pcos, noe som ikke er så uvanlig for f.eks overvektige kvinner. Da vil vanlige p-piller gjøre vondt verre for hormonbildet, og alternativer som Diane og Yasmin bør vurderes.
Jada ... Jeg har vært igjennom hundre runder med en haug gynokologer om prevansjonsmiddel, og selv om det går greit med p-piller (yasmin), så er jeg hele tida livredd for å glemme å ta pilla mi, og skulle ønske hormonbildet mitt tillot meg å sette inn en hormonspiral, men det kan jeg ikke på grunn av østrogendominans . Jeg trodde faktisk at man MÅTTE ha født barn for å ha kobberspiral, Kitt, men det går altså å få satt inn selv om man ikke har født? Det har aldri vært nevnt som et alternativ for meg en gang, men hormonspiral har blitt foreslått flere ganger, inntil jeg fikk pcos-diagnosen, og yasmin-pillene er jo også medisin, og skal hjelpe til å rette opp hormonbildet.

Ellers har jeg hørt at et ganske kurant prevansjonsmiddel med lite bivirkning er progesteronkrem gjennom hele syklusen (de som bruker den medisinelt bruker den kun så og så mange dager i måneden). Men det må man ha resept på, og det er ikke så veldig vanlig at allmennleger skriver det ut.

Sånn lady/baby-comp er en dårlig idé. På like mange år kjenner jeg tre jenter som har blir gravide selv om de har brukt en sånn. Jeg tror den fungerer best andre veien; altså i forbindelse med planlegging av barn. Den tar jo ikke med i regnskapet at man i perioder kan løsne flere egg, hvor lenge spermier kan overleve inne i en etc,

Oiiiiii ... Detta ble langt! Bare with me .



Hei du!
Jo, ladycomp er både for de som bare vil ha prevensjon og de som vil ha barn, mens BABY comp er mer for de som vil planlegge barn.
Den får med seg alt, både eggløsninger og evnt feber, så den er altså helt trygg, på lik linje med p-piller.
Det finnes selvsagt de som blir gravide, men da måler de nok ikke hver morgen som en skal/ bør gjøre.
Virker hvertfall for meg!! Beste jeg noengang har investert i
Ha en strålende dag, og håper du finner det som passer deg best

Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:08   #59
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Bikinilove, her.

Hei du!
Jo, ladycomp er både for de som bare vil ha prevensjon og de som vil ha barn, mens BABY comp er mer for de som vil planlegge barn.
Den får med seg alt, både eggløsninger og evnt feber, så den er altså helt trygg, på lik linje med p-piller.
Det finnes selvsagt de som blir gravide, men da måler de nok ikke hver morgen som en skal/ bør gjøre.
Virker hvertfall for meg!! Beste jeg noengang har investert i
Ha en strålende dag, og håper du finner det som passer deg best

Men tar den hensyn til spermiers levetid?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:14   #60
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men tar den hensyn til spermiers levetid?

Trodde da du var tilhenger av å tenke litt sjæl!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:20   #61
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Trodde da du var tilhenger av å tenke litt sjæl!

Ehm ... Hva mener du med det? Poenget er at selv om disse ladycompene tar hensyn til temperaturer og eggløsninger, så har de vel ingen måte å måle hvor lenge sperm overlever i deg etter utløsning. Det kan være alt fra en til fire dager.
Det er at mange, inkludert både en lege og en gynokolog jeg har spurt som er enige om at disse apparatene er utrygge. Kjenner som sagt tre stykker som har blitt gravide tross for at de har brukt disse, og kun holdt seg til såkalt sikre perioder.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 10:56   #62
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ehm ... Hva mener du med det? Poenget er at selv om disse ladycompene tar hensyn til temperaturer og eggløsninger, så har de vel ingen måte å måle hvor lenge sperm overlever i deg etter utløsning. Det kan være alt fra en til fire dager.
Det er at mange, inkludert både en lege og en gynokolog jeg har spurt som er enige om at disse apparatene er utrygge. Kjenner som sagt tre stykker som har blitt gravide tross for at de har brukt disse, og kun holdt seg til såkalt sikre perioder.

Det jeg mener er at når man vet at spermiene lever noen dager (der av planlegging av gutt eller jente) kan man selv ta høyde for det!
Tenke sjæl!

Eneste 100% sikre prevensjon er ordet NEI, vet du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:08   #63
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det jeg mener er at når man vet at spermiene lever noen dager (der av planlegging av gutt eller jente) kan man selv ta høyde for det!
Tenke sjæl!

Eneste 100% sikre prevensjon er ordet NEI, vet du!

Det har da ingenting med "tenke sjæl" å gjøre. Dette handler ikke om alternativet til å si nei, hvilket ikke er et prevansjonsmiddel, akkurat. Hele poenget med prevansjon er vel å faktisk kunna ha et sexliv uten å være redd for å bli gravid bl.a. Jeg prøver bare å si at det kan være skummelt å stole på disse maskinene når det finnes faktorer man ikke kan ta fullstendig høyde for!
Det blir som å si at det er sikkert å hoppe av i svingen, når det finnes "precum", f.eks. Eller glemme en og annen p-pille, eller bruke for små kondomer etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 11:11   #64
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Alternativ til p-piller?

Jeg går på Cerazette. De er østrogenfrie, men har den samme slingringsperioden på 12 timer som kombinasjonspiller har. Legen min anbefalte den til overvektige og stillesittende kvinner (for min del var det fordi jeg har et yrke som innebærer å sitte på en stol hele dagen).

Uansett, hun sa også at man ikke skal tenke på at mensen er naturlig for oss. Det vil ikke ha noen konsekvenser verken å ta (lavdoserte) hormoner eller å hoppe over mensen.

Historiemessig har kvinnen gått gravid eller ammet store deler av sitt fruktbare liv, og vil faktisk veldig sjelden faktisk ha mensen. Det er antakelig litt av grunnen til at kvinner ofte har jernmangel og lignende.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 13:14   #65
Leoline
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 38
Innlegg: 64
Leoline er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men tar den hensyn til spermiers levetid?




Hei igjen!
Den tar ikke hensyn til spermiers levetid i den grad, men viser når og rundt den tida du er fruktbar, altså den tiden du ikke bør ha sex (ubeskyttet) om du ikke vil ha barn. Viser også eggløsningsdag og registrerer den.
Den lyser helt til din eggløsning er bekreftet.

Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 13:39   #66
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men tar den hensyn til spermiers levetid?

Jeg har Pearly, den minste av pfc'ene, for oss som IKKE ønsker å bli gravide Den tar hensyn til spermienes levetid, ja, og man vil derfor aldri få mindre enn seks røde (usikre) dager ila en syklus (5dager for spermiens levetid, og 1dag for eggeløsning. Den har ofte mer enn 1 rød dag for eggeløsningen hvis den ikke er veldig sikker på akkurat når den kommer, altså at man har en regelmessig syklus)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:00   #67
Leoline
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 38
Innlegg: 64
Leoline er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Bikinilove, her.

Hei igjen!
Den tar ikke hensyn til spermiers levetid i den grad, men viser når og rundt den tida du er fruktbar, altså den tiden du ikke bør ha sex (ubeskyttet) om du ikke vil ha barn. Viser også eggløsningsdag og registrerer den.
Den lyser helt til din eggløsning er bekreftet.


Obbbs! oppdaget at jeg har skrevet at den IKKE tar hensyn til spermienes levetid....det skulle ikke stå "IKKE" der...hehe...skjønner?
Likejack har formulert det litt bedre ser jeg

Leoline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver ketolyse.....;) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:30   #68
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Ah, ok. Det er jo bra! Men jeg tør ikke likevel. Har fullstendig spader ved tanken på å skulle bli gravid! . Men så "må" jeg jo liksom ta yasmin også, på grunn av pcos.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 20:33   #69
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alternativ til p-piller?

De som har uregelmessig mens får mange færre sikre dager med ladycomp.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 21:06   #70
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Photobscura: Kor lenge har du gått på Yasmin pga PCOS?

Grunnen til at eg spør er at eg meinar at Hexeberg sa til meg, at om eg klarte å legge om til lavkarbo for resten av livet, så meinte ho at eg etterkvart skal kunne slutte på Diane (som eg har tatt i snart 10 år)? Fordi lavkarbo klarar å halde hormona mine i sjakk.

Skulle gjerne slutta på p-pilla, trenger dei ikkje som prevensjon, berre som medisin. Er litt bekymra for biverknadar (dvs mi mor er litt bekymra ) etter så lang bruk, så eg trur eg må sette meg ned å lese ordentleg på kva som evt kanskje kan vere i vente i framtida.

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:28   #71
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Photobscura: Kor lenge har du gått på Yasmin pga PCOS?

Grunnen til at eg spør er at eg meinar at Hexeberg sa til meg, at om eg klarte å legge om til lavkarbo for resten av livet, så meinte ho at eg etterkvart skal kunne slutte på Diane (som eg har tatt i snart 10 år)? Fordi lavkarbo klarar å halde hormona mine i sjakk.

Skulle gjerne slutta på p-pilla, trenger dei ikkje som prevensjon, berre som medisin. Er litt bekymra for biverknadar (dvs mi mor er litt bekymra ) etter så lang bruk, så eg trur eg må sette meg ned å lese ordentleg på kva som evt kanskje kan vere i vente i framtida.

Jeg har gått på de i ett og et halv år, men med et halvårs opprom (av en så idiotisk grunn som økonomi …), så teknisk sett i et år tilsammen. Men jeg bruker jo dem som prevansjon også, da. Jeg skal helst ikke bruke vanlige p-piller på grunn av østrogendominans, har jeg forstått.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:32   #72
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

Har du lagt merke til biverknadar?
Veit du kva slags biverknadar som kan vere reelle på lang tids bruk?

(Kan vere greitt å roe mamman min snart, sjølv om eg ikkje skjønna at ho gidd å bruke kaloriar på det enda ).

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:35   #73
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

Har du lagt merke til biverknadar?
Veit du kva slags biverknadar som kan vere reelle på lang tids bruk?

(Kan vere greitt å roe mamman min snart, sjølv om eg ikkje skjønna at ho gidd å bruke kaloriar på det enda ).

Jeg har mer eller mindre gått på p-piller siden jeg var seksten. Har aldri hatt bivirkninger noensinne. Om du ikke selv merker noe, som f. eks humørsvingninger, vektoppgang, manglende sexlyst etc som varer i mer enn tre måneder, så er vel den eneste reelle bivirkningen blodpropp, som i grunn har mest relevans om du røyker, er arvelig belasta og/eller er 35+.
Det er evigmange som går på p-piller, majoriteten av disse klarer seg heeelt fint! Be mora di om å passe på seg selv . Hehe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:59   #74
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Alternativ til p-piller?

hehe... skal jaggu be ho passe seg sjølv ja

Har ikkje kjent til noko biverknadar eigentleg og har brukt Diane stort sett samanhengande i snart 10 år.

Har vore røykfri i snart 3 år
Blodpropp er i familia, men det er også kreft, hjarte- og karsjukdomar + + + +

Takk for raske svar Du er eit levande lavkarbo leksikon og eg er imponert av kunnskapen du har

__________________
Min journal
Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 23:05   #75
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alternativ til p-piller?

Opprinnelig lagt inn av Sunroad78, her.

hehe... skal jaggu be ho passe seg sjølv ja

Har ikkje kjent til noko biverknadar eigentleg og har brukt Diane stort sett samanhengande i snart 10 år.

Har vore røykfri i snart 3 år
Blodpropp er i familia, men det er også kreft, hjarte- og karsjukdomar + + + +

Takk for raske svar Du er eit levande lavkarbo leksikon og eg er imponert av kunnskapen du har

Hehe, takk for det! Men om du ikke har bruk for dem som prevansjonsmiddel, og har tett oppfølging, så er det jo greit å følge med, sånn at du faktisk kan slutte med dem når de er overflødige .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
P-piller... MissIt Lavkarbo generelt 1 17-01-11 13:06
P-piller Bambolona Spørsmål og svar 0 16-03-09 20:41
P-piller og PCOS BS2 PCOS og karbohydratkontroll 60 13-05-07 15:44
P-piller ? stinasol Spørsmål og svar 3 27-11-06 00:41
Ang P-piller Tidligere bruker PCOS og karbohydratkontroll 6 08-08-05 04:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no