Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Desemberskravletråden

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-10, 23:32   #51
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Jaa... Å måle gir vel egentlig ett bedre inntrykk av hva som faktisk er sannheten enn vekten gjør.. Det er jo her beinbyggning, muskelmasse - OG ikke minst HVOR det berømtet fettet legger seg spiller en stor rolle..
Jeg håper og tror at jeg har litt muskler da.. =P

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 00:24   #52
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg har negerrumpe og hengemage i stedet..

Hva i all videste verden er negerrumpe????

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 00:36   #53
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Jeg veide 113 kg og er 170 cm. Da jeg var hos legen (Aker Sykehus) Ble jeg utskeldt av legen fordi jeg var så feit. Han ville ha en forklaring.
Ikke noe positiv erfaring.

ATTDETGÅRAN!!!! Fy fader.... Skjønner det ikke var hyggelig ja. Det er så mange fordommer med fedme; kan for det selv, latskap, osv. Jeg er selv sykepleier, men det har hjulpet lite med "kunnskap" gitt. -Men har tro på ketolyse/lavkarbo etter å lest om det!

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 00:44   #54
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jeg håper og tror at jeg har litt muskler da.. =P

Å ja, vi som er tung har nok muskler som skal bære de ekstra kiloene!!!
Jeg bare tenker på hvor lekker de leggene mine må være når/om jeg greier å gå ned i vekt . Nice! *drømme-drømme*

Jeg liker sitatet;
Jeg er perfekt, det er bare litt for mye av meg!

Men en tåpelig unnskyldning for å ikke gjøre noe med problemet da

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 01:07   #55
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Jeg tar 5 kg om gangen, så jeg ser lyset i tunnelen hele tiden.
Gleder meg seriøst til den dagen der jeg er på 2 sifferede tall igjen på vekta, skjønt det vil nok være en god stund til ja. :-)

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 01:22   #56
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Det er utrolig hva folk kan finne på å si. Virker ikke som de tenker på at det er sårende.
Ei venninne ta mormor spør hyggelig og positivt om jeg skal ha en unge til. Jeg svarer: nei, jeg bare ER feit. Morro å se trynet hennes da gitt, vart brått stille på hu også

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 01:27   #57
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har denne:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...lfa-stavmikser

Hadde ikke klart meg uten! Den er helt super! Koster 499,- på Obs! elektro forøvrig og 599,- på Lefdal, så sjekk priser om du har mulighet til det. Bruker alle delene titt og ofte.

Kommer til å sjekke priser rundt omkring. Trur kanskje jeg går for en foodprossesor og en enkel stavmikser. Da trur jeg at jeg får det jeg trenger hvertfall

Opprinnelig lagt inn av ekenna, her.

Ja det er noe med det også.. Jeg er hvertfall fornøyd med stavmixeren min, bruker den mye mer enn "monsteret" oppi skapet.. Men så hadde det vært greit med en litt mindre, nyere maskin som gjorde det stavmixeren ikke gjør. Fikk et tilbud i posten der en maskin som hadde kostet nesten 6000 var satt ned til litt over tusenlappen. Den hadde alt jeg ville ha + Kjøttkvern! og det må vel være greit når man skal lage feitest mulig kjøttkaker..

Oi, det var jo veldig billig da Jeg har kjøttkvern på monsteret mitt, men har aldri brukt den.

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:07   #58
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Hva i all videste verden er negerrumpe????

hahha... en negerrumpe, er ikke i negativ forstand... Men det er en sprettrumpe.. Og jeg har det.. En SKIKKELIG en... Det er bare det at på meg så ser det ikke så fint ut som det det gjør på f.eks afroamerikanere som SKAL ha en sånn rumpe... -,-

Jaa... Jeg gleder meg nesten litt til alle de musklene forsvinner og jeg... For tror det er umulig å i fremtiden skulle veie 70 kg og ha like mye muskelmasse som jeg hadde for å bære mine 150 kg's tunge kropp...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:36   #59
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Jaa... Jeg gleder meg nesten litt til alle de musklene forsvinner og jeg... For tror det er umulig å i fremtiden skulle veie 70 kg og ha like mye muskelmasse som jeg hadde for å bære mine 150 kg's tunge kropp...

Dersom eg mister overskuddsfettet, så vil eg sitte igjen med "overvekt" etter BMI dersom eg klarer å beholde muskelmassen og beinmassen. Eg ser ikkje på det som eit problem, og håper eg gjer det, for musklar er bra. Morsomt at eg er aller mest muskuløs i overkroppen - det er jo ikkje i første rekke armane som har båret vekta mi, men det kjem nok av løfting og bæring av barn eit titalls gongar per dag i ti år. Å vere sterk og motstandsdyktig mot beinbrot er for meg mykje meire viktig enn å passe inn i str 38, og god helse vil eg jo ha sjølv om talet på vekta seier "overvektig". Så min kroppsanalyse foreslo 72 kilo som passande for meg basert på muskel-og beinmasse, og det er faktisk heile 15 kilo over det eg sjølv såg for meg som mål basert på mine stutte 158 cm. Eg trur ikkje det blir uproporsjonert i det heile tatt, men det må ein vel kanskje nesten berre sjå an ettersom ein går ned og mistar flesket.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 09:45   #60
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Dersom eg mister overskuddsfettet, så vil eg sitte igjen med "overvekt" etter BMI dersom eg klarer å beholde muskelmassen og beinmassen. Eg ser ikkje på det som eit problem, og håper eg gjer det, for musklar er bra. Morsomt at eg er aller mest muskuløs i overkroppen - det er jo ikkje i første rekke armane som har båret vekta mi, men det kjem nok av løfting og bæring av barn eit titalls gongar per dag i ti år. Å vere sterk og motstandsdyktig mot beinbrot er for meg mykje meire viktig enn å passe inn i str 38, og god helse vil eg jo ha sjølv om talet på vekta seier "overvektig". Så min kroppsanalyse foreslo 72 kilo som passande for meg basert på muskel-og beinmasse, og det er faktisk heile 15 kilo over det eg sjølv såg for meg som mål basert på mine stutte 158 cm. Eg trur ikkje det blir uproporsjonert i det heile tatt, men det må ein vel kanskje nesten berre sjå an ettersom ein går ned og mistar flesket.

Ja.. Jeg tror vel omtrent det er umulig å vite hvor mye som er den beste vekten for en når man som meg har vært overvektig hele livet...
Jeg aner ikke om jeg har tung beinbyggning eller hva jeg har, men kan aldri se for meg at jeg blir noen stilk noensinne, da hele familien min - tjukke som tynne er kraftige i utgangspunktet...
For når jeg går inn på en BMI-kalkulator for å regne ut min trivselsvekt, så er 72 i øverste sjiktet av "normalvektig".. og jeg er jo faktisk 12 cm høyere enn deg..
Kanskje jeg skal få tatt en kroppsanalyse jeg også, for å se hvor jeg burde ligge...

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:36   #61
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Det er utrolig hva folk kan finne på å si. Virker ikke som de tenker på at det er sårende.

Uff, ja. Sant. Svigermor hadde "panikk" når hun nærmet seg 50, med slanking og trening. (Hun ER slank). Hun sa så mye sårende i den tida, skapte ikke noen god stemning mellom oss. Har liksom ikke ordnet seg i ettertid heller. Men det har kanskje mye med at vi er to helt forskjellige kvinner med to helt forskjellige livsverdier.

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:46   #62
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

[quote=StineH;978447]Ja.. Jeg tror vel omtrent det er umulig å vite hvor mye som er den beste vekten for en når man som meg har vært overvektig hele livet...quote]
Hm, ja ikke sant. Jeg var slank en gang, før første bebis. Men var ikke lett fordi. Jeg var (veldig) godt trent da, 165 og 69kg. Masse muskler.

Om jeg nå slanker meg, tror jeg nok at idealvekta mi kommer til å ligge over 69kg, nettopp pga muskelmasse. Jeg liker muskler. Trener gjerne for å få dem. Synes det er et "sunnhetstegn" -selv på kvinner. Tror nok 75 vil være mer korrekt når jeg går ned. Screw BMI.

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 11:48   #63
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg har denne:
http://www.elkjop.no/product/hus-hje...lfa-stavmikser

Hadde ikke klart meg uten! Den er helt super! Koster 499,- på Obs! elektro forøvrig og 599,- på Lefdal, så sjekk priser om du har mulighet til det. Bruker alle delene titt og ofte.

Sånn har jeg også, og jeg ELSKER den! Bruker den hver dag, flere ganger om dagen. Kjøpte min på Smart Club til 499,- og har nettopp vært der og kjøpt en som min mor skal gi dama til broren min til jul. Etter sterk anbefaling fra meg!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 11:55   #64
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden

Jeg ER så imponert over å lese om dere som har tatt av 10-40kg! Det er så utrolig inspirerende! Jeg blir så glad og rørt på deres vegne! Jeg unner dere hver bidige kg dere greier å ta av! -Jeg kommer etter....

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 13:14   #65
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Desemberskravletråden

Det gikk akkurat opp for meg at jeg nå veier mindre enn jeg gjorde da jeg konfirmerte meg. Det er egentlig en veldig merkelig tanke, men det er også ufattelig motiverende til å forsette videre.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:49   #66
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Har ikke vært innom på noen dager siden jeg har vært hos familien i helgen. Noe med det første min mor sa til meg: jøsses så du har gått ned da.
DET varmet Så i dag var jeg tenkt å veie meg på vekten deres men fikk beskjed om low batt. Så det får vente på seg. Men håper jeg er nede på to-sifret nå. Og tror da jeg har gått ned over 3 kg siden min mor ser det så godt? Var 103 kg i oktober.
Så det ga en boost til selvtilliten

StineH: på første siden av desembertråden, haha, fantastisk bilde!

Jeg har en blender jeg er glad i. Men den blir først og fremst brukt til smoothies, og nå siste mnd har vært lei av bringebærsmoothies. Noe jeg derimot er veldig glad i er cottage cheese, en t-skje sukkerfritt syltetøy, valnøtter og kanel. Det er snadder!

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 10:34   #67
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

God morgon alle saman! Ja så var det Hovedveiedag igjen, da. Etter 3 måndagar på 102,4 har eg kome ned på 101,6 kg. Det går i rykk og napp, ja. Det kjennest faktisk mest som om eg sit på ei humpedisse. Og jakten på "kva det er som gjer det" held fram. Likevel må eg jo glede meg over positivt resultat i dag, så får vi sjå koss det går. Ikkje så røte gale midjemål heller, men eg lurer på om ikkje alle tidlegare mål har vore målt feil, rett og slett, så -10 cm på ein månad er nok langt frå reellt Men det gir meg i alle fall meire håp om å kome inn i eit av dei lekre korsetta eg har funne meg på nettet. Men eg ventar nok litt til... kanskje ved 85 kg - da treng eg nemlig ikkje ta til takke med største storleiken hos Baci&Farfalle. Dog er det vel gledeleg at eg har kome såpass mykje ned at eg passar inn i dét, hm?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 11:37   #68
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Jeg synes faktisk at det er ganske fasinerende at mange her inne ligger på samme vekten uker i strekk. Det gjør nemlig aldri jeg. Jeg går opp og ned og opp og ned i vekt alt ettersom når i syklusen det er og hva jeg har spist osv. Så jeg er nødt til å se på et gjennomsnitt over en uke minst for å se hva jeg veier. Ellers så fyker det lett opp et kilo en dag og ned halvannet den neste.

Når det gjelder midjemål så har det i alle fall på meg flyttet seg litt hvor jeg er smalest. før var det akkurat ved navelen, men nå er det noen cm over navelen jeg er smalest.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:04   #69
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt
Cool

Sv: Desemberskravletråden

For når jeg går inn på en BMI-kalkulator for å regne ut min trivselsvekt, så er 72 i øverste sjiktet av "normalvektig".. og jeg er jo faktisk 12 cm høyere enn deg..
Kanskje jeg skal få tatt en kroppsanalyse jeg også, for å se hvor jeg burde ligge...[/quote]

Når jeg sjekker min BMI skal jeg ligge rundt 75kg.
Jeg har ligget rundt 75kg en gang i tiden, etter jeg hadde hatt kjeveoperasjon med låst munn og kun væskeinntak.
Det kan UMULIG være min BMI.
Jeg var så tynn at en kunne se skjelettet overalt på meg omtrent.
Med mindre det ikke er det som er meninga da???
Nei, i og med jeg har kraftig benbygning etc etc, så vil jeg ha 5kg mer på kroppen altså.
Vil ikke skal se ut som jeg kommer fra noe fangeleir heller.
Så jeg går for 80kg uansett.
Derfor bryr jeg meg ikke om hva BMI'en sier.
Det er MEG som skal være fornøyd med den vekta jeg finner jeg trives best i.
Og da snakker jeg ikke om å se ut som skjelett, som BMI'en vil at jeg skal gjøre.

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:06   #70
Kvakk
Seniormedlem
 
Kvakk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 44
Innlegg: 1.563
Kvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt liktKvakk er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Men nå skal denne tøtta snart ut og handle.
Prøve seg på matmekking i dag på enkelte av oppskrifter som står her inne.
Gleder meg!!
Kommer sikkert hjem med de fulle handleposene. Hihi
Dum Da Dum.

__________________

Tro på deg selv

Kvakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:36   #71
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Desemberskravletråden

Mobilen min har kollapset fullstendig. FULLSTENDIG. Men har snakket med netcom som jeg kjøpte den med, og de skal fikse den. Så har jeg attpåtil fått låst opp gamletelefonen til kjæresten min, slik at jeg har noe å bruke når jeg er på jobb osv. Eneste problemet der er at jeg mangler nesten alle nr mine.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 12:57   #72
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Desemberskravletråden

Nam, nam. Jeg sitter på jobb og koser meg med sukkerfri konfekt. Tusen takk for tips Grotingeling, har vært innom på Galleriet. Så nå forventer jeg magetrøbbel snart, men det er såååå verd det av og til.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 14:39   #73
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Kvakk, her.

For når jeg går inn på en BMI-kalkulator for å regne ut min trivselsvekt, så er 72 i øverste sjiktet av "normalvektig".. og jeg er jo faktisk 12 cm høyere enn deg..
Kanskje jeg skal få tatt en kroppsanalyse jeg også, for å se hvor jeg burde ligge...

Når jeg sjekker min BMI skal jeg ligge rundt 75kg.
Jeg har ligget rundt 75kg en gang i tiden, etter jeg hadde hatt kjeveoperasjon med låst munn og kun væskeinntak.
Det kan UMULIG være min BMI.
Jeg var så tynn at en kunne se skjelettet overalt på meg omtrent.
Med mindre det ikke er det som er meninga da???
Nei, i og med jeg har kraftig benbygning etc etc, så vil jeg ha 5kg mer på kroppen altså.
Vil ikke skal se ut som jeg kommer fra noe fangeleir heller.
Så jeg går for 80kg uansett.
Derfor bryr jeg meg ikke om hva BMI'en sier.
Det er MEG som skal være fornøyd med den vekta jeg finner jeg trives best i.
Og da snakker jeg ikke om å se ut som skjelett, som BMI'en vil at jeg skal gjøre.[/quote]

Æsj, BMI skal ta seg en hvetebolle. Det stemmer sjelden bra for enkeltpersoner uansett. Det er jo beregna på gjennomsnitt av en befolkning osv Hos meg sier BMI at idealvekta mi er på 55 kilo, men det er jeg langt fra enig i, da blir jeg så mager atte. Mager og med løshud. Herlig kombo Gå for de kg som du tror vil kle deg best du!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 20:07   #74
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Desemberskravletråden

ååå, idag hadde jeg første ostesmørbrødet på over 4 måneder! Det smakte helt fantastisk! Takk gud for fedon-brødet <3

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 20:14   #75
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

ååå, idag hadde jeg første ostesmørbrødet på over 4 måneder! Det smakte helt fantastisk! Takk gud for fedon-brødet <3

Du må vel heller takke Fedon...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Desemberskravletråden til 30+ vaskeklut Mer enn 30 kg overvekt 90 31-12-09 11:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no