Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Karbo-block?

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 14:04   #51
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karbo-block?

Da tror jeg dere stopper deres "interne diskusjon" her og nå

Hilsen Gerd
Moderator.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 10-09-10, 14:04   #52
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Karbo-block?

Kan vel være greit å ta en i blant når man skal spise en potet med de hjemmelagede kjøttkakene sine, bare for at man ikke sklir ut av ketose de dagene man skal kose seg litt ekstra. Det er ikke bare raffinert sukker og dårlige varer som har karber i seg.. Men jeg ville ikke gjort det til en permanent løsning.

Jeg har karboblokkere hjemme, og de sies å blokkere x antall prosent av karbene fra måltidet, og alle monner drar de dagene det blir litt ekstra. Er vanskelig å få i seg variert kost uten å nærme seg 15-grensen drastisk, da er det skummelt å unne seg noe uten "hjelp".

Lykke til TS.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 10-09-10, 14:12   #53
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

I følge JVB har far din ett psykiske helseproblemer ettersom han velger en slik løsning.
Noe jeg verken kan si han har eller ikke har. Jeg mener det kan like gjerne være at han IKKE har det.

Marius

Jeg begynner egentlig å synes at det ER en god ide at du tar deg en pille

Jeg aner virkelig ikke hva faren til Kanutten synes om lavkarbo. Han kan da spise karboblokkere for å slanke seg uten at han tar stilling til om han vil leve lavkarbo eller ei. Men hvis han vil leve lavkarbo, og synes det er logisk å spise piller sammen med den maten han alltid har spist - ja da vil jeg si han har et psykisk problem. (Jeg gjentar at jeg ANER ikke hva han synes)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD
Gammel 10-09-10, 14:12   #54
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Herregud Marius, legg inn årene og les hva folk skriver mann! Virker som om du bevisst er ute etter noe å missforstå og kverulere på..

Ingen sier at brukere av karbo-blokkere er sosiopater, manisk depressive, scuicidale eller schizophrene. Poenget er (i allefall for meg) at man ikke vil ha noen helsemessig fordel dersom man spiser usunn mat kombinert med piller som gjør at noe av det usunne kommer ut igjen bakveien.

Du kan ikke påstå at bulimi ikke er en effektiv måte å gå ned i vekt dersom vektnedgang er ditt eneste mål og hensyn, men her på lavkarbo-forumet er de fleste av oss ute etter god helse som følge av en sunn, fornuftig livsstil. Nå er nok bulimi en noget ekstrem ting å sammenligne med, men poenget blir det samme.

Om man bare ønsker å gå ned i vekt uten tanke eller hensyn for helse eller fornuft, så har man et problem, og det problemet sitter hverken i tåa, albuen eller nesa. Det sitter mellom øra. (Nei, snakker ikke om psykisk sykdom, det er et spørsmål om motivasjon og innstilling til egen kropp og helse).

Når det er sagt.. Funker faktisk Phase2 til blokking av stivelse? For jeg kunne godt tenkt meg ei bakt potet en skjelden gang i blandt, og ovnsbakte potetbåter med skinn krydret med timian og maldonsalt er djevelsk godt. :P

I utgangspunktet er det da ikke usunt å spise karbohydrater, men man går ikke ned i vekt om man har et stabilt kosthold(det gjelder de aller fleste av oss i normalsituasjoner), man går forøvrig heller ikke opp. Men vil man gå ned noen kilo må man gjøre noe aktivt. Jeg har valgt lavkarbo av den enkle grunn at sult er den verste følelsen jeg kan tenke meg. Ikke fordi jeg tror at det er noe lurer/smartere/sunnere eller what ever enn f.eks Grethe Roede-kost. Å sammenlikne bruk av karbo-blokkere for vektnedgang med oppkast, det er mildt sagt horribelt.

Jeg blir matt over at det snakkes om karbohydrater som djevelen selv. Jeg gjentar forøvrig at for meg fungerer karbo-blokkerne de gangene jeg har spist litt for mange karber, men jeg har aldri testet det ut over en lengre periode.(dvs mer enn et sporadisk tilfelle i ny og ne).

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;)
Gammel 10-09-10, 14:16   #55
Minimeg78
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 59
Minimeg78 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg begynner egentlig å synes at det ER en god ide at du tar deg en pille

Jeg aner virkelig ikke hva faren til Kanutten synes om lavkarbo. Han kan da spise karboblokkere for å slanke seg uten at han tar stilling til om han vil leve lavkarbo eller ei. Men hvis han vil leve lavkarbo, og synes det er logisk å spise piller sammen med den maten han alltid har spist - ja da vil jeg si han har et psykisk problem. (Jeg gjentar at jeg ANER ikke hva han synes)

Jeg synes det er på tide at du skal slutte å være overdommer i forhold til hvem som har pyskiske problemer eller ei. Det klirrer kraftig i glasshus.

__________________
Minimeg78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: salig blanding;)
Gammel 10-09-10, 14:17   #56
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Karbo-block?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Jeg begynner egentlig å synes at det ER en god ide at du tar deg en pille

Jeg aner virkelig ikke hva faren til Kanutten synes om lavkarbo. Han kan da spise karboblokkere for å slanke seg uten at han tar stilling til om han vil leve lavkarbo eller ei. Men hvis han vil leve lavkarbo, og synes det er logisk å spise piller sammen med den maten han alltid har spist - ja da vil jeg si han har et psykisk problem. (Jeg gjentar at jeg ANER ikke hva han synes)

Kan man også si det slik at alle de som går på medisin for diaII og ikke har spist seg frisk på lavkarbo har psykiske problemer?? For det ER jo tydligvis lavkarbo som er "svaret" på i begge situasjoner??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-09-10, 14:20   #57
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Karbo-block?

Tråden lukkes, og rapportert til adm.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke 0-karboprodukter skal man alikevel regne karbo på? Lollypop! Ketolysekuren 20 12-09-10 12:10
Regnes ikke all karbo som karbo?? Fofa Generell ernæringsdebatt 5 07-07-10 19:06
øl og karbo! solamito Spørsmål og svar 2 01-05-10 21:06
Karbo-block nordlandsjenta Generell diskusjon 3 16-04-08 09:46
Karbo-dag happygolucky Ketolysekuren 7 10-10-07 17:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no