Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bukplastikk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-01-07, 20:23   #51
Snikende Saccosekk
Medlem

Snikende Saccosekk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bukplastikk?

Hold motet oppe, kanskje du er en bedre kandidat når du har mistet et par kilo til? Med litt flaks så blir det en varm svett sommer som gjør at du får et par utslett under fettforkleet også slik at du virkelig kan si at du trenger å få det dekket :-)

(Ikke det at eksem/sopp under magen er noe å trakte etter da.. :-/)

Som noen andre har sagt så kan det være at du har hell hos en annen lege, og uansett er det ikke legen som skal vurdere det men trygdekontoret. Få de til å sende inn en søknad i det minste.

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:24   #52
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 45
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Hold motet oppe, kanskje du er en bedre kandidat når du har mistet et par kilo til? Med litt flaks så blir det en varm svett sommer som gjør at du får et par utslett under fettforkleet også slik at du virkelig kan si at du trenger å få det dekket :-)

(Ikke det at eksem/sopp under magen er noe å trakte etter da.. :-/)

Som noen andre har sagt så kan det være at du har hell hos en annen lege, og uansett er det ikke legen som skal vurdere det men trygdekontoret. Få de til å sende inn en søknad i det minste.

Hei vet ikke om du leste det siste innlegget mitt,men saken er at jeg er FOR Tynn for å få dette dekket,jeg har ikke nok mage/hud til at trygde etaten dekker min operasjon... aldri har jeg hatt eksem heller og nå er jo magen mye mindre enn det den var sist sommer så er nok ikke så heldig at jeg oppnår eksem hehe men jeg sparer jeg tusen takk for oppmuntring

stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:32   #53
Snikende Saccosekk
Medlem

Snikende Saccosekk sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Vel ingenting er jo bedre hvis magen din trekker seg sammen av seg selv! (Eller misforsto jeg deg nå?)

Må jo uansett være en bra boost å få høre at du er for tynn

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 16:23   #54
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Snikende Saccosekk, her.

Vel ingenting er jo bedre hvis magen din trekker seg sammen av seg selv! (Eller misforsto jeg deg nå?)

Må jo uansett være en bra boost å få høre at du er for tynn

han kirurgen mente det var sånne som meg som burde fått det dekket men jeg er egentlig enig i at trygde etaten bare vil dekke vist det er til plage eller av helse messige årsaker,for min del er det jo en skjønnhet operasjon...for at jeg skal få det bra med meg selv...og jeg har jo lagt på meg så mye i utgangspunktet fordi jeg ikke tok vare på kroppen min...

Gammel 29-01-07, 13:14   #55
Strikken
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2007
Alder: 44
Strikken er på en erverdig vei

Dette er igrunn spennende lesing. jeg har også en super lekker mage jge absolutt ikke ser noe håp for at skal bli fin av seg selv med kun trening og bra kosthold..
må snakke med legen min på onsdag jeg trur jeg...

Strikken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: usikker enda jeg.. Svar med sitat
Gammel 29-01-07, 18:04   #56
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Strikken, her.

Dette er igrunn spennende lesing. jeg har også en super lekker mage jge absolutt ikke ser noe håp for at skal bli fin av seg selv med kun trening og bra kosthold..
må snakke med legen min på onsdag jeg trur jeg...

jepp,ta å hør/søk så går du ikke glipp av noe iallefall...jeg kommer nok til å ta buk plastikk før sommeren så skal passe på å holde dere oppdatert iallefall

Gammel 05-03-07, 10:05   #57
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Da er operasjonen bestilt..23 april skjer det...huff gruer og gleder meg på samme tid...

Gammel 05-03-07, 11:08   #58
Hildani
Nytt Medlem

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 66
Hildani er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

er det noen av dere som har tatt buk plastikk? jeg har bestilt time for konsultasjon og vist noen kan fortelle meg litt mer så sier jeg tusen takk

Hei. jeg tok buk plastikk i august 2006 og angrer ikke et sekund. Har aldri hatt så flat mage som nå, enda jeg har lagt på meg 6 kg pga. røykeslutt. Har bestemt meg for å leve på Atkins diet resten av livet( Har slanket meg 43 kg på vanlig diet før) men lysten på sjokolade har bestandig vært sterk. Nå har jeg brukt denne dietten i 5 dager og har ikke vært sulten i det hele tatt. 2.3 kg borte på disse dagene. Fantastisk, spør du meg
Lykke til med valget ditt om bukplastikk. Hadde foresten veldig lite smerter etterpå og gikk tur 2 dager etter operasjonen

Hildani er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 11:31   #59
MonicaA
Medlem

MonicaA er ny på veien

Jeg skal under kniven 26. mars og få utført full bukplastikk... Synest at lavkarbo funker spesielt godt for å få bort magefettet, og har gått fra å være epleformet til å få mer pærefasong Jeg får operasjonen dekket, og har hørt at kirurgene er veldig forskjellige i hvordan de vurderer dette.. Lykke til i alle fall Stinasol!

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 11:39   #60
MonicaA
Medlem

MonicaA er ny på veien

Forresten, kavene er ulike i de forskjellige delene av landet. Om magen din er så fæl som du mener, er jeg sikker på at du hadde fått det dekket om du gikk utenom helse-vest, de skal visst ha de srengeste kravene...

MonicaA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen variant av Atkins/Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 12:41   #61
nomma
Seniormedlem

nomma sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 53
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

så bra Stinasol.. ønsker deg lykke til blir spennede å se resultatet for du legger vel ut bilder ja..

Et lite tips til dere som ikke har nådd målet ennå.. :

Min fastlege er nøye med at jeg veier hvergang jeg er der.. fordi det vil dokumentere vektnedgangen slik at jeg lettere kan få bukplasikk når jeg har nådd målet mitt..

"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-07, 14:20   #62
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MonicaA, her.

Forresten, kavene er ulike i de forskjellige delene av landet. Om magen din er så fæl som du mener, er jeg sikker på at du hadde fått det dekket om du gikk utenom helse-vest, de skal visst ha de srengeste kravene...

hei magen min er ikke så fæl egentlig det kan jeg ikke påstå men den er fæl nok til at jeg vil ha krøllete hud osv vekk reglene fikk jeg lese når jeg var der og det var ikke kirurgen som bestemte disse..det var trygdekontoret...

Gammel 05-03-07, 14:29   #63
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

så bra Stinasol.. ønsker deg lykke til blir spennede å se resultatet for du legger vel ut bilder ja..

Et lite tips til dere som ikke har nådd målet ennå.. :

Min fastlege er nøye med at jeg veier hvergang jeg er der.. fordi det vil dokumentere vektnedgangen slik at jeg lettere kan få bukplasikk når jeg har nådd målet mitt..

hmmm bilder blir det nok ikke

Gammel 05-03-07, 14:30   #64
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

tusen takk for lykkeønskninger...oppdaterer her etterhvert jeg
kansje jeg kan ta bilder etter operasjonen men før vil jeg ikke
tror jeg...får se...kansje litt gøy å se forskjellen og

Gammel 05-03-07, 14:37   #65
MonicaA
Medlem

MonicaA er ny på veien

Ok.. Men det er regionene som setter kravene, og jeg vet at det er mange som har fått nei hos sykehus i helse vest regionen og ja hos feks helse midt-klinikker. Urettferdig, men slik er det faktisk. Heldigvis har vi fritt sykehusvalg. Helse vest har URIMELIGE krav, der nesten ingen kvalifiserer til å få det dekket. Om du har sett innpå bukplastikk.com, så ser du jo raskt om magen din er penere enn alle som er der, for de fleste før/etter-damene har fått det dekket... Gleder meg stort til å få fikset min jeg også, og hadde nok gladelig betalt av egen lomme, dersom jeg ikke hadde fått det dekket..

Gammel 05-03-07, 14:53   #66
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MonicaA, her.

Ok.. Men det er regionene som setter kravene, og jeg vet at det er mange som har fått nei hos sykehus i helse vest regionen og ja hos feks helse midt-klinikker. Urettferdig, men slik er det faktisk. Heldigvis har vi fritt sykehusvalg. Helse vest har URIMELIGE krav, der nesten ingen kvalifiserer til å få det dekket. Om du har sett innpå bukplastikk.com, så ser du jo raskt om magen din er penere enn alle som er der, for de fleste før/etter-damene har fått det dekket... Gleder meg stort til å få fikset min jeg også, og hadde nok gladelig betalt av egen lomme, dersom jeg ikke hadde fått det dekket..

ja de kravene var helt syke spør du meg og kirurgen mente og de var helt urimelige...nå er jeg heldig som ikke har problemet med pengene så skal bli spennende..har lest masse på bukplastikk siden ja

Gammel 05-03-07, 22:49   #67
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve

donjuanwannabe sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Er bukplastikk noe man søker på mens man går ned i vekt eller gjør man det når man er ferdig (eller nesten ferdig) slanket?

Gammel 06-03-07, 08:25   #68
MonicaA
Medlem

MonicaA er ny på veien

Hei!
Det er nok best å være ferdigslanket. De fleste kirurgene krever en bmi under 28 for å operere, andre har grensen på 25.

Gammel 07-04-07, 18:10   #69
linkn
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Drammen
Alder: 51
linkn er på en erverdig vei

Hei!! Har du bestemt deg for å betale selv???

Jeg vil annbefale deg og ta en tur på Colosseumklinikken i Oslo. Jeg er ganske sikker på at de vil dekke det for deg, hvis magen er stygg.

Jeg er overvektig og hadde BMI på rundt 30-31 da jeg fikk operasjon i okt.06

Jeg påsto og sa det klødde veldig om sommeren og når det var varmt. Jeg hadde ikke utslett da jeg var der.

Nå fikk jeg kun dekket liten bukplastikk da, for å få dekket stor, så burde jeg gå ned 10 kg ca.sa legen der, så det fikk jeg ikke dekket nå. men når jeg hadde slanket meg ned de kiloene så kunne jeg få stor bukplastikk.

Han var veldig grei han jeg var hos da. Jeg var et annet sted først og der fikk jeg det ikke dekket i det hele tatt.

På colosseum krever de vel egentlig at du er plaget med utslett og heng på 4-5.cm.... Det er ikke 10 cm. iallefall, for det hadde ikke jeg.og det kan være psykiske plager også. F.eks. du ikke tørr kle deg naken sammen med kjæreste,gå i bikini om sommeren osv.

Jeg ville kostet på meg en tur til oslo for å få konsultasjon eller tror kanskje det holder å sende bilder også når du bor såpass langt unna.

Du kan tross alt spare 30.000 på det. :-) Lykke til.

http://www.colosseumklinikken.com/Oslo/mageO.htm

[/url]

Linkn
linkn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 13:29   #70
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Er det meg du spør? svarer jeg uansett
jeg skal betale selv ja..nå er operasjonen
bare et par uker unna og jeg gidder ikke
stresse mer med å prøve å få det dekket.
jeg tok hardt i når jeg var til konsultasjon
og sa at jeg hadde utslett med kløe
osv...men i de papirene jeg fikk lese(fra
trygde etaten) stod det at man måtte ha
heng på 10 cm(jeg har kansje 2 cm) og utslett når
man kom til konsultasjon...pengene er ikke noe
problem(da jeg er rik )neida...

Gammel 08-04-07, 13:36   #71
monki
Medlem

Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Greåker
Alder: 40
monki er på en erverdig vei

du er jammen heldig

monki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 15:21   #72
stinasol
Seniormedlem

stinasol sin avatar

Opprinnelig lagt inn av monki, her.

du er jammen heldig

ja,det har du helt rett i

Svar

Emneord
bukplastikk

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjenstridig magefett. Fjonken Fysisk og mental helse 21 29-01-10 18:36
Paprikas slankedagbok paprika Åpne dagbøker 45 20-09-06 20:03
Bukplastikk på tirsdag pandalakris Generell diskusjon 13 09-02-05 22:19
Da har jeg fått time til bukplastikk! Kanel Fysisk og mental helse 30 04-10-04 23:16

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.