Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

THEs dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-04-07, 21:17   #51
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: THEs dagbok

Ja, jeg skrøyt på meg gr.saker jeg ikke har i hus engang

Typisk at mannfolkene liker maten og spiser opp alt, kjenner til den der ja

Har du veiedag i morgen? Eller hvordan var det igjen.

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:18   #52
THE
Seniormedlem

Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
THE er ny på veien

Superspennende imorgen, da..

THE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg - sånn ca.. Svar med sitat
Gammel 26-04-07, 21:24   #53
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Lykke til!

Gammel 27-04-07, 08:24   #54
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Dag. 15

Ja, gått ned 600g., ikke verst, men vil jo helst ikke gå ned så mye mindre enn dette i uken i fase 1.

Ferskenfrokost, kaffe latte med the real kicking coffee.. En bar, pannekake med ett egg, en shake, en halv bar til, ett jordbær (måtte bare..) Så blir det artisjokk til middag, tror det er på fase 3 listen, i allefall tror jeg det er begrenset. Og en pudding til fredagskos.

Artisjokk med litt for mye vinaigrette/hjemmelaget mayo, ca. 3 ss. Og altfor mye av artisjokken og, ca. 6 karber per 100g., men hvordan telle... En liten ostebit. 6 produkter i dag igjen. Er generelt litt sulten. Må finne noen favorittretter med grønnsaker.

Sist redigert av THE : 27-04-07 kl 22:22.
Gammel 27-04-07, 08:48   #55
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Gratulerer med nedgangen, THE!

Skjønner hva du mener, jeg prøver å si til meg selv at jeg bare skal være glad at det går nedover, men man føler jo tross alt at man ofrer en del i fase 1 da.

Ha en fin dag

Gammel 27-04-07, 10:25   #56
Ani
Gjest

Hei THE. Har leita lenge etter deg så godt jeg nå endelig fant deg. Har du målt cm igjen? du ble jo kvitt masse cm sist. Ser du tar litt nøtter og sånn... følger du et et litt annet opplegg, eller har du fått beskjed om å spise det. Nysgjerrig

Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 10:40   #57
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Hei jeg synes det er mye å ofre, ja, men vet jo at jeg i motsetning til andre mennesker ikke går ned noe særlig med mindre jeg gjør noe radikalt, så jeg skal som deg, Titti, glede meg så lenge jeg går ned noe.

Tok jo 4 mnd. sist å gå ned 10-12 kilo, så det hadde jo vært underlig om det gikk raskere nå, men vi er jo alle litt optimister, i allefall jeg.

Så snittet kommer nok til å ligge på 6-700 gram, håper jeg.

Hei Ani, jeg er ikke så flink som sist, men ærlig og skriver ned det jeg spiser. Skal jo selvfølgelig ikke spise noe som ikke er på listen egentlig. Det er det som er faren med å gå på en kur man har tatt tidligere, man begynner med ting man egentlig ikke har lov til før laaangt ut i løpet. Jeg er motivert, men ikke like mye som sist, og har dessuten hatt migrene og antydninger til det i det siste, og det gjør at jeg kvier meg for å bli altfor sulten, det trigger anfall. Nøkkelen med ED-kuren er planlegging, iom at det tar litt lenger tid å lage mat, må man ha gjort i stand litt før man blir sulten, og alltid ha med en bar...

Så uten nøtter og andre småting hadde jeg kanskje gått ned 3-4 kg denne uken ....

Gammel 27-04-07, 10:41   #58
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Hei ser forresten av BMI`en min at jeg ikke er feit lenger! JUHUU! Bare tjukkebolla!!

Gammel 27-04-07, 10:51   #59
Ani
Gjest

Det viktigste er jo at det funker for deg så er det jo flott at du er ærlig og skriver ned det du spiser så du ikke lurer deg selv Gratulere med BMI... den er jo litt diskutert den da.. for den tar jo ikke hensyn til muskelmasse eller slikt.. en bodybuilder ville jo i forhold til høyden kommet i katerogien bæl fæit og snart døden nær katerogien Tror det viktigste at man selv er fornøyd og ikke følger disse målingene.. min Bmi har alltid vært "overvektig" selv når jeg har følt meg slank......(forresten ikke så ofte ) Lykke til videre THE

Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 12:27   #60
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Gratulerer med nedgangen, det går riktig vei!!

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-04-07, 15:54   #61
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Ani, her.

Det viktigste er jo at det funker for deg så er det jo flott at du er ærlig og skriver ned det du spiser så du ikke lurer deg selv Gratulere med BMI... den er jo litt diskutert den da.. for den tar jo ikke hensyn til muskelmasse eller slikt.. en bodybuilder ville jo i forhold til høyden kommet i katerogien bæl fæit og snart døden nær katerogien Tror det viktigste at man selv er fornøyd og ikke følger disse målingene.. min Bmi har alltid vært "overvektig" selv når jeg har følt meg slank......(forresten ikke så ofte ) Lykke til videre THE

Hei helt enig at BMI er tull, og det er jo viktigere å være i form enn å være slank. Når jeg er i øvre sjikt av "normal" BMI, ser jeg veldig tynn ut. For meg er det aller viktigste å ha kondisjon, og orke, og helst litt muskler også, mye løft med tre unger.

Men det er 8 år siden jeg var innen normal BMI, så de dager er kanskje talt?

Gammel 28-04-07, 00:47   #62
Ani
Gjest

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Hei helt enig at BMI er tull, og det er jo viktigere å være i form enn å være slank. Når jeg er i øvre sjikt av "normal" BMI, ser jeg veldig tynn ut. For meg er det aller viktigste å ha kondisjon, og orke, og helst litt muskler også, mye løft med tre unger.

Men det er 8 år siden jeg var innen normal BMI, så de dager er kanskje talt?

Ja så gammal som du er så er det vel ikke håp.. he he he (jeg er 3 år eldre enn deg).
Selvfølgelig klarer du det!! Du klarer det du vil klare.

Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 09:51   #63
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Du er flink! Og så bra at bmi er kommet innenfor nye grense!!! Jeg gleder meg til min er under 30...sånn 29,9999 hadde vært noe
Håper du får en fin helg

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 12:55   #64
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Takk, takk.

Ble litt motløs av å lese at fase 3 varer i 3 måneder. Men på den annen side er fase 3 ganske nærme et Lindberg-kosthold. Tror det økes gradvis til to skiver brød/tilsvarende, en frukt, en melkeprotein-porsjon og en neve nøtter (der har jo jeg tjuvstartet litt, da.. ).

Det jeg da kommer til å savne, er vel ost, så det er mulig jeg må justere litt der. Kan utmerket leve med bare en karbe-ting om dagen, det vil da bli frokosten, og en frukt, nei forresten, minimum en frukt, men vil gjerne kunne spise litt mer fett enn det de anbefaler. F.eks blomkålgrateng, chikori- og skinkegrateng, litt creme fraiche her og der. Må bare teste ut litt etterhvert, tenker jeg. Det aller viktigste er å klare og fortsette med et lav-karbo kosthold livet ut, så da får det bli som det blir. Er livredd for at jeg skal sprekke helt og spise meg opp igjen. Derfor er jeg litt "slepphendt" på antall produkter, litt nøtter osv. Jeg har god erfaring i Nutrilett og andre radikale type grapefruktkurer, og det går alltid galt. Jeg er flink, altfor fanatisk flink, faktisk, til jeg blir lei, så lei, og så går det skikkelig dårlig. Så lenge jeg ikke lurer meg selv, tror jeg dette kan fungere. Må bare være ærlig her på denne dagboken, skrive opp alt, selv om jeg må rødme der jeg jeg sitter når jeg har spist noe ulovlig.

Ellers: Minus 3 cm. denne uken, 13 tilsammen på to uker. Måler hals, overarm, bryst, under bryst, mage, hofte, rumpe og omkrets lår. Det er magen som forsvinner i stort tempo, men det er også litt å ta av der.. Er fremdeles 17 cm. bredere om livet enn før graviditetene...

Idag: Fersken, to kaffe med melk, en bar, en omelett med ett egg. Vært å svømt med ungene. Blomkål, en pannekake med ett egg, en kaffe, salat, broccoli, litt kjøttdeig med peanøttsaus, en Atkins bar, tre ruter 70% sjokolade.

Sist redigert av THE : 28-04-07 kl 19:58.
Gammel 28-04-07, 23:10   #65
Hedda:)
Seniormedlem

Hedda:) sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hedda:) er en juvelHedda:) er en juvelHedda:) er en juvel

Det å skulle leve lavkarbo resten av livet har jeg ingen problemer med, det er jeg så vant til fra før. Føler ikke jeg ofrer noe da, MYE verre nå med mat som smaker jævlig og ikke skikkelig mat, bare pulver og dritt. Huffameg, jeg gleder meg vilt til jeg skal fortsette mitt vanlige liv.

Min journal
Hedda:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 00:55   #66
Ani
Gjest

Ha en strålende søndag. Du er kjempe flink!! stå på videre.

Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:03   #67
Euroslankerinnen
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Det blide sølandet
Alder: 50
Euroslankerinnen er på en erverdig vei

Det er så viktig å gjøre dette på vår egen måte. Synes det høres ut som du gjør dette på en veldig god måte for deg. Du vet hva dine fallgruver er, og unngår de ved å ikke blir drittlei ved å stå på for så å sprekke!
Det var ei dritt dårlig setning der ja... (og jeg som er norsklærer ha ha) Håper du skjønner hva jeg mente! Stå på Du er kjempe flink
og ha en fin fin søndag

Euroslankerinnen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 12:07   #68
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Jeg skjønte hva du mente, Euro og kunne ikke sagt det bedre selv

Stå på, THE, synes du er flink jeg!

Gammel 29-04-07, 15:28   #69
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Takk for kommentarer!

Det er jo i tillegg ulike psykologiske årsaker til at det er vanskelig å bryte tidigere spisemønstre. Jobber med å fjerne noe av symbolfunksjonen mat har for meg. Noen spurte meg om å kjenne etter hva man egentlig føler når man "gafler" innpå noe ulovlig, eks om man spiser raskere enn vanlig, og det gjorde jo jeg. I tillegg er det mye mat og følelser, selvfølgelig. Har begynt å jobbe meg bort fra det å spise meg altfor mett (litt vanskelig å bli altfor mett i denne kuren, da ) og det har egentlig gått greit. Noe av det jeg må jobbe mer med, er det å ikke kunne ha noe liggende, at en sjokolade må spises opp, aldri kunne bare ta en rad, eller bare ta tre ting av en smågodtpose, alt må inn til kvalmen tar deg.. Og det at "nå er alt dritt, da kan jeg like gjerne straffe meg selv med å bli enda feitere og styggere og kjipere ved å spise all denne usunne maten, ingenting hjelper uansett, osv." Og belønning, og tusen andre grunner til å overspise eller spise feil. Det er ikke lett, men jeg prøver å finne ut hvorfor jeg spiser som jeg gjør. Det er også derfor Atkins ikke funker for meg, det blir for mye "syk" mat-tankegang, kjør på med vispa krem, men fy til en tomat, fikset ikke det, fikk karbo-fobi og tilegnet med bare mange dårlige vaner det har tatt lang tid å bli kvitt etter at jeg sluttet. (Dessuten gikk jeg ikke ned noe særlig). En annen lur person sa en gang at det er ikke grovbrød med makrell i tomat som gjør deg fet, og det er jo selvsagt ikke litt (sunne!) karboer i et balansert kosthold som har skylda, men alt det andre. Ikke et kakestykke, men den 5 browniesen..

Idag: Ferskenfrokost, to kaffe latte med ekte kaffe, en omelett med ett egg, salat med tomat, pannekake med ett egg. Litt av en proteinbar. Mer av en proteinbar, en bar, en shake, en pudding, littegrann ost, tre kvarters kardio-trening på elixia og 17 minutter solarium der jeg glemte skru av ansiktssolen...

Sist redigert av THE : 30-04-07 kl 10:47.
Gammel 29-04-07, 18:17   #70
Ani
Gjest

Hei THE.

Sliter med mye av det samme som deg, og er helt enig at det er utrolig viktig at hodet klarer å følge med.. like viktig å jobbe med det "emosjonelle" som det er å endre matvarene. Følger ikke hodet med så er man jo fort tilbake til det samme mønsteret.

Tror det er et eller annet spesielt jenter driver med... vi fortjener liksom den sjokoladen vi.. det er deg vel unnt sier vi til oss selv.. så spiser vi da fordi vi faktisk fortjener det.. og en liten stund etter kommer samvittigheten snikende og vi blir sittende og kjefte på oss selv... så er runddansen i gang.

Ikke enkelt detta her.... du får si ifra hvis du finner løsningen.. he he . Lykke til videre iallefall

Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:20   #71
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Jeg snakket med en ernæringscoach på Lindbergs om dette, og hun sa man skulle nyte det ulovlige man spiste, man skulle unne seg en is når det var sommer, men at man ikke trengte å ta den største, og ikke spise en hver dag. Hun fokuserte på at man skal kvitte seg med skyldfølelsen, at man skal spise fordi man er sulten og iblant fordi man har lyst på noe, og at man da skulle unne seg det uten vonde følelser.

Så kanskje det handler om å si at "nå tar jeg den isen fordi jeg har lyst på den, rett og slett, og jeg kommer til å nyte hver eneste bit." Og så heller prøve å sette seg ned å identifisere hvilken følelse det er som er på besøk når man har lyst til å hive i seg en plate melkesjokolade, før man spiser den, slik at det i allefall er på det rene hva som faktisk fikk deg til å sprekke. Og, forhåpentligvis, når man er blitt erfaren nok, vil denne identifiseringen av emosjoner føre til en tilfredstillelse i seg selv som gjør at man kanskje ikke føler behovet for å døyve følelsen med mat.... Litt sånn slutt-å-røyk-taktikk.

Gammel 29-04-07, 21:34   #72
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Ja, en kan nok sammenligne dette litt med å slutte å røyke. Bare at det er enda vanskeligere med å slanke seg, for en må jo ha mat. Røyk kutter man jo ut (selv om jeg har full forståelse for at det også er vanskelig).

Det er viktig å få fokuset over på annet enn mat og prøve å finne andre måter og belønne eller trøste seg på

Jeg har lært masse om dette på Emmy-kurs og har virkelig jobbet med meg selv der, jeg har kommet langt, men det er utrolig rart hvor fort man går tilbake til gamle synder hvis man først får smaken.

Jeg husker jeg var på GR-kurs og hadde gått ned og jeg var så glad at jeg hadde lyst å gå hjem og feire med å spise mat og kose meg.

Tror det er viktig å spørre seg selv hvorfor man vil putte noe inn i munnen, er det fordi man er sulten eller fordi man har lyst på noe, kjeder seg, lei seg...osv.

Og spiser man et kakestykke så er det helt greit, kos deg med det, men det behøver ikke bety at man skal spise masse usunt resten av dagen, uka osv, fordi alt allerede er ødelagt (sånn tenkte jeg hvertfall før).

Ha en fin kveld, THE. Denne gangen skal vi lykkes og bli der!

Gammel 29-04-07, 23:49   #73
Ani
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Ja, en kan nok sammenligne dette litt med å slutte å røyke. Bare at det er enda vanskeligere med å slanke seg, for en må jo ha mat. Røyk kutter man jo ut (selv om jeg har full forståelse for at det også er vanskelig).

Det er viktig å få fokuset over på annet enn mat og prøve å finne andre måter og belønne eller trøste seg på

Jeg har lært masse om dette på Emmy-kurs og har virkelig jobbet med meg selv der, jeg har kommet langt, men det er utrolig rart hvor fort man går tilbake til gamle synder hvis man først får smaken.

Jeg husker jeg var på GR-kurs og hadde gått ned og jeg var så glad at jeg hadde lyst å gå hjem og feire med å spise mat og kose meg.

Tror det er viktig å spørre seg selv hvorfor man vil putte noe inn i munnen, er det fordi man er sulten eller fordi man har lyst på noe, kjeder seg, lei seg...osv.

Og spiser man et kakestykke så er det helt greit, kos deg med det, men det behøver ikke bety at man skal spise masse usunt resten av dagen, uka osv, fordi alt allerede er ødelagt (sånn tenkte jeg hvertfall før).

Ha en fin kveld, THE. Denne gangen skal vi lykkes og bli der!

Hva er Emmy kurs??

Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 10:22   #74
Titti
Seniormedlem

Titti sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ani, her.

Hva er Emmy kurs??

Det er kostholdskurs, men går også like mye på dette med tankens kraft og postiv tenkning. Se her. www.emmy.no

Gammel 30-04-07, 10:46   #75
THE
Seniormedlem

THE er ny på veien

Uke 3.

Spennende, det skal jeg sjekke ut. Det fysiske ved slankingen er jo egentlig bare en liten del, den viktigste veien til suksess går gjennom hodet.

I dag: Ferskendessert til frokost, to kaffe latte, reagerer ikke lenger. En pannekake-vaffel uten egg, fysj, det var ikke så godt. En skje peanøttsmør. En skje til. Salat med litt tomat, en bar, fennikel, broccoli, littegrann kokt laks, to puddinger. To ruter sjokolade, litt ost, er så sulten.

Magen blir mindre og mindre, det er gøy å se. Nå går den faktisk innenfor puppa når jeg trekker den inn...

Sist redigert av THE : 30-04-07 kl 21:37.
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dagbok? mabe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 9 17-08-11 14:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.