Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Freia med ny 70% sjokolade

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-05-07, 11:44   #51
sma
Seniormedlem

sma sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 46
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Freia med ny 70% sjokolade

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men seriøst, en hel plate mørk sjokolade er vel for mektig på en gang?

Jeg synes mørk sjokkis er så mektig at at det holder med en rute eller to. Heldigvis får jeg vel si da.

Er ikke så veldig lenge siden jeg begynte å like mørk sjokolade, før syntes jeg ikke det var godt i det hele tatt, bare bittert.

Jepp, du får si heldigvis. For jeg klarer ikke lengre vanlig melkesjokolade (sur ettersmak), så jeg kan lett hive i meg ei plate med mørk sjokolade om jeg har lyst..

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:47   #52
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

I dag fant jeg denne, på Ica i Thv Meyers gt. Men jeg greier ikke å avgjøre om jeg liker den eller ikke

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:55   #53
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

I dag fant jeg denne, på Ica i Thv Meyers gt. Men jeg greier ikke å avgjøre om jeg liker den eller ikke

Du liker den

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-05-07, 23:56   #54
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtta, her.

Du liker den

Det tror jeg også.

Nå har jeg greidd å unngå den i en uke her! :stolt:

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 00:02   #55
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Du liker den

He he

Hvis den er borte i løpet av uka, så liker jeg den nok litt

Gammel 22-05-07, 08:35   #56
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Er heller ikke overvettes bebeistret. Kjøpte den for over 1 uke siden, og har vel ikke spist mer en 3 - 4 ruter, og at den skal smake marsipan har jeg ikke merket!
Og jeg liker marsipan. Ble litt nysgjerrig nå av denne tråden, så jeg skal smake på en rute til og legge godviljen til. Kanskje jeg kan like den litt jeg også.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 09:49   #57
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hvis dere ikke er sikker på om dere liker den er det vel best å fastslå at dere ikke liker den? i stedet for å tvinge seg til å like den? Alle sånne fristelser man kan unngå er vel positivt?

Gammel 22-05-07, 10:53   #58
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis dere ikke er sikker på om dere liker den er det vel best å fastslå at dere ikke liker den? i stedet for å tvinge seg til å like den? Alle sånne fristelser man kan unngå er vel positivt?

Vel, for min del er det bedre å like mørk sjokolade enn noe annet, hvis du skjønner ...

Gammel 22-05-07, 11:13   #59
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vel, for min del er det bedre å like mørk sjokolade enn noe annet, hvis du skjønner ...

Ja, den er jeg helt med på, men det er likevel bedre å like en eller 2 godt, enn å like veldig mange...

Gammel 22-05-07, 11:19   #60
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, den er jeg helt med på, men det er likevel bedre å like en eller 2 godt, enn å like veldig mange...

Ja, da skjønner jeg hva du mener . Men det er godt med litt variasjon. Akkurat nå liker jeg heller ikke de andre Freia Premium'ene så godt. Har i det hele tatt litt problemer med å like mørk sjokolade ... (og da blir det gjerne andre søtsaker i stedet ).

Men det er ikke noe problem for meg om jeg ikke liker Pistachio altså. Det var vel mest tullete ment fra min side

Gammel 22-05-07, 19:20   #61
shallow
Juniormedlem

shallow sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Florø
Alder: 57
shallow er ny på veien

Jeg og kona fant den "dessverre" også ;-) - likte den kjeeeempegodt !

Shallow

shallow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkinsaktig mot fedon Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 19:24   #62
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg smakte et par ruter av denne i helga, synes den smakte svakt av konjakkuler...! (som jeg spiste meg full på da jeg var liten, og naturlig nok ikke liker):
Men jeg syntes den var veldig god, men jeg "skal jo ikke" spise sjokolade på en stund jeg da, så jeg anser to ruter som "ikkeno". Hahaha.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-07, 21:26   #63
silje
Seniormedlem

silje sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Jeg oppdaget en ny sjokolade i dag den heter freia premium : dark pistachio og den er digg, digg, DIGG !!!!

35 khd per 100 gram så med MÅTE bare en rute inneholder jo 3.5 khd men tenk på alle antioksydantene to ruter dekker dagsbehovet (20g)

bare skulle si ifra jeg

oi! dette høres jo knallbra ut! dessverre kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet at det ikke bare hadde blitt ei rute om jeg hadde kjøpt den.. hadde nok spist til det var slutt.. men kanskje en gang i framtida

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-05-07, 23:36   #64
nalana
Seniormedlem

nalana sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Jeg har gitt den en sjanse til, og når jeg "fant" marsipansmaken så ble den mye bedre. Jeg synes også det er litt OK å like et par forskjellige mørke sjokolader. Mest fordi det er så lett å bare ta en rute av gangen og være fornøyd med det.
Men når det er sagt, så var min kommentar høyere opp i tråden også mest for gøy.

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 08:35   #65
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Jeg liker den visst jeg også ...

Men den nyinnkjøpte fikk bein å gå på hos venninninen min Skjønner at noen liker den bedre enn andre, ja

Gammel 27-05-07, 10:25   #66
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lemen, her.

Hihi, da fikk jeg femdobbel dose i går.

Kanskje du ikke bør ha den i hus i det hele tatt!?
Bortsett fra det tror jeg at det er lurt for alle å holde seg helt borte fra sjokolade mens en går på Ketolysekuren. For noe vil kanskje også resultatet bli at vektnedgangen stopper opp. Ketolysekuren er en fin måte å kvitte seg med søthungeren. Hvis en stadig tilfører søtsaker vil jeg tror en har lettere for å vende tilbake til "gamle synder" når en engang er ferdig med kuren.
Bortsett fra det har en jo bedre av å bruke de få gram med KH en skal ha i Ketolysekuren til salater og grønnsaker.
Hilsen en gledesdreper!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 27-05-07, 11:39   #67
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Kjøpte den tilslutt jeg også, på torsdag. Blæh! Bortkasta penger!
Ja, den smaker marsipan!

Gammel 28-05-07, 12:33   #68
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

Kanskje du ikke bør ha den i hus i det hele tatt!?
Bortsett fra det tror jeg at det er lurt for alle å holde seg helt borte fra sjokolade mens en går på Ketolysekuren. For noe vil kanskje også resultatet bli at vektnedgangen stopper opp. Ketolysekuren er en fin måte å kvitte seg med søthungeren. Hvis en stadig tilfører søtsaker vil jeg tror en har lettere for å vende tilbake til "gamle synder" når en engang er ferdig med kuren.
Bortsett fra det har en jo bedre av å bruke de få gram med KH en skal ha i Ketolysekuren til salater og grønnsaker.
Hilsen en gledesdreper!

Det nok sant som du sier, jeg bør ikke ha sjokolade i hus i det hele tatt. Nå er det heldigvis 14 dager siden jeg kjøpte den sjokoladen.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Optimale Smoothies Ziggy Optimal Ernæring 61 27-12-14 22:52
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 17:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.