Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#51 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?
Ta seg tid?! Det tar da sannelig kortere tid å lage en lavkarbomiddag ettersom man slipper å vente på at potetene eller risen blir ferdigkokt?! Jeg spiser ikke hurtigris da.
![]() |
![]() |
#52 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Jeg har også tilgode å bruke like lang tid på en lavkarbo middag som jeg ville gjort på en "normal" middag...
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#53 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
De er ikke sååå gode lenger når man har smakt Valdres Fjellgrill. Mmmm, sukk! Lammepølser fra halalslakter har jeg ikke prøvd. Er det dyrt? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#54 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
![]() |
Det som var tiltrekkande med ferdigmat for min del var ikkje kor lang tid det tok, men at eg slapp å -gjere- noko. Venter heller ein time på mat som går rett fra fryser til steikeovn, enn å bruke eit kvarter/halvtime på å stå på kjøkenet og skjære opp diverse og hive i gryta. Lage mat er dønn kjedelig, sjølv om det tar kortare tid frå start til slutt så må eg stå der heile tida, det er meir arbeid, meir rot og meir oppvask etterpå. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf
![]() |
![]() |
#55 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
![]() |
Ja, den ser jeg også! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz
![]() |
![]() |
#56 |
Medlem
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
![]() ![]() |
Jeg er enig i at det som tiltrekker er å slippe å gjøre noe... Jeg er alenemor og de dagene jeg ikke har ungene er det deilig å slippe å lage middag, selv om jeg i utgangspunktet er glad i å lage mat. Jeg savner lasagne/ moussaka |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle
![]() |
![]() |
#57 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 56
![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er nok mange som er enig i prinsippet, og som klarer å lage sin egen middag hver dag selv med 2-4 barn og 2 jobber. Men realistisk over tid så vil flere av hverdagens måltider bli noe man velger fra ferdig- eller halvferdige produkttyper. Det er bare å se i alle fryse- og kjølediskene, ferdigmatpakker, boksmat og micro/"5 minutters" tilberedning. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 59
![]() ![]() |
Det tror jeg også. Det ene store minuset for meg med lavkarbo er at alt (bortimot) må lages fra bunnen av, og at det innimellom hadde vært veldig deilig å bare plukke med seg noe fra frysedisken. Og da er det medregnet det faktum at jeg som regel lager store porsjoner og fryser ned. Over tid blir det likevel en "belastning", ettersom alt fra iskrem til knekkebrød må lages hjemme.
![]() |
![]() |
#59 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stadsbygd - Trøndelag
![]() |
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?Glimrende forretningsidè!!!
![]() |
![]() |
#60 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Ordentlig Moussaka er jo noe av det mest lavkarbo man finner. De i pakke smaker jo ikke moussaka engang...
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#61 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 47
![]() ![]() ![]() |
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?Kjøper gjerne en aksje! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#62 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?Tante steker lefser, det har ho gjort i over 30 år.. Men det ble det bom stopp på for plutselig en dag fikk ho besøk av helsetilsynet... Det var mange krav ho IKKE kunne tilfredsstille og det var nok til at ho fikk beskjed om å stenge butikken. Et av kravene som IKKE var tilfredsstilt var toalett i produksjonslokalene... Hallo, dama steker lefsene hjemme og der har de i allefall tre toalett!! I tillegg mangla det pauserom...
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#63 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?Jeg synes det var en god idé, og kjøper gjerne noen aksjer hvis/når det kommer så langt! Jeg ser absolutt potensialet! Jeg misjonerer jo som bare det, og har allerede fått en del venner og bekjente til å kutte ned på karbohydrater og øke på fettet. Og jeg regner med at jeg ikke akkurat er den eneste her som gjør det heller. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
![]() |
![]() |
#64 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
En fordel er det tydeligvis med å ha unger som er så kresne at ferdigretter er bare å glemme. "Blainnamat" spiser de nemlig ikke.
![]() |
![]() |
#65 |
Medlem
Jeg synes det er helt greitt med mat/helsetilsyn. Da trenger forbrukerene være mindre bekymret for hva som ender opp i butikker. Ifølge forskriftene jeg leste på lovdata er det kun når man selger offisielt, dvs. ikke til venner og venners bekjente at man kommer under offentlige forskrifter for matlaging. Det høres fornuftig ut i utgangspunktet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd..
![]() |
![]() |
#66 |
Seniormedlem
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?Og da blir 250 kr fra hver av oss på nettet her for lite. Det bør være as, men jeg vet ikke hva aksjekapitalen har som minimum nå. Det var 50 000 kr for en tid tilbake. Og hvem skal lage maten? Og blir den landsomspennende? Gidder ikke betale jeg hvis jeg ikke kan kjøpe og hvis jeg ikke får lønn for innsatsen. Synes egentlig forslaget var bra, men meget lite gjennomtenkt.
![]() |
![]() |
#67 |
Medlem
Hei Kanutten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?Spennende og morsomt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
![]() |
![]() |
#69 |
Pauset
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?Lavkarbo-pizza, som flere har nevnt, tror jeg har potensiale til å bli en bestselger. Fedons variant smakte ikke godt overhodet, men jeg savner den likevel- hvis noen kunne lage lavkarbo-pizza som faktisk smakte godt, ville den garantert bli populær. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
![]() |
![]() |
#70 |
Medlem
Godt tenkt Ethereal, det skulle ikke forundre meg om en lavkarbobunn m. fyll ville inneholdt ~10% mindre kalorier pga. alt hvetemelet og sukkeret i vanlig bunn/fyll, tross at (sunt) fett er mer energirikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Pauset
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Fedon-pizzaen inneholdt forsvinnende lite kalorier i forhold til vanlig pizza, så det har du nok helt rett i- selv med litt fetere (og mer spennende) fyll enn skinke-skivpet som toppet Fedon-pizzaen ville nok totalsummen bli lavere enn i standard pizza. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
![]() |
![]() |
#72 |
Seniormedlem
Hvor: Stavanger
Alder: 67
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Starte lavkarboprodukt-firma?Jeg synes stort sett også at det går fint å lage maten selv, men det hender jeg har det veldig travelt, og da hadde det vært kjempefint med lavkarbo frossenmat fra frysedisken. Jeg drømmer om noen virkelig gode middager.
![]() |
![]() |
#73 |
Medlem
![]() ![]() |
Nettopp! Også har jeg lyst å slippe å lage den selv... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Medlem
![]() ![]() |
....eller uten egen kapital, da blir det jo enkeltmannsforetak, ikke sant? For du hadde vel ikke tenkt til at vi på lav- karbo skulle stå for egenkapitalen din vel....??Det hadde jo vært passe useriøst... |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Seniormedlem
Mener det er sant det; at man IKKE kan være flere om egenkapitalen (med mindre det er meget grundig avtalt spekulantene imellom), men det utover egenkapitalen kan seff flere være med på...
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Starte på ED? | paprika | Eurodiett | 6 | 15-04-08 23:45 |
Starte med ketolysekuren? | Snowreven | Ketolysekuren | 3 | 02-03-08 22:38 |