Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er det vanlig å føle seg dårlig når man begynner på lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-01-11, 11:47   #51
alexsandra
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Er det vanlig å føle seg dårlig når man begynner på lavkarbo?

føler meg fortsatt slapp,men det er ting jeg lurer på. jeg spiser når jeg er sulten men jeg har mye diare og da er jeg sulten igjen. skal jeg da spise igjen,eller er det andre ting jeg kan gjøre. begynte med lavkarbo på lørdag

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 13:30   #52
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

føler meg fortsatt slapp,men det er ting jeg lurer på. jeg spiser når jeg er sulten men jeg har mye diare og da er jeg sulten igjen. skal jeg da spise igjen,eller er det andre ting jeg kan gjøre. begynte med lavkarbo på lørdag

Siare er ikke uvanlig sånn i begynnelsen. Ofte kommer det av fettmengden. Da kan du spise litt mindre fett en periode for så å øke sakte igjen!

Spis deg passe mett hver gang du er sulten!

Etterhvert vil du bli mindre sulten!

Gammel 10-01-11, 18:16   #53
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

For det første så vil jeg presisere atter en gang at det er ikke uten grunn at Andersen ber oss ta tabelettene hvis vi spiser lavkarbo og især ketolyse.
Lavkarbo og især ketolyse er vanndrivende i seg selv, og hvis man pøser på med vann i tillegg KAN elektrolyttbalansen i kroppen komme i ubalanse. Jeg visste ikke at jeg var disponert for det og det er sikker mange ala meg.
Derfor vil jeg gjerne oppmuntre til Andersens oppfordring om å ta tabelettene samt ta en sjekk hos lege i løpet av lavkarbotiden.

Du, Photo har en unik megakontroll på hva som skjer i kroppen din, du har lært deg å lytte til den og vet hva du må gjøre. Det er ikke alle som har det slik, jeg hadde det ikke, lenge. Nå mener jeg at jeg har litt mer kontroll.
NÅ kjenner jeg om kroppen vil ha vann eller kalium/magnesium.

Jeg slet med konstant hodepine og slapphet, lenge. Jeg leste det jeg kom over her og fant ut at mangel på vann i kroppen kan gi hodepine og slapphet. Jeg drakk vann, opptil 4-5 liter hver dag. Hodepinen forsvant ikke. Tvert imot. Det er nok derfor jeg havnet utpå kaliummangelgaleien. Jeg fikk påvist hypokalemi.

Mangel på kalium i kroppen kan nemlig også gi hodepine og slapphet. Hva er det kroppen egentlig vil ha!?
Salt eller vann?? Derfor er, som nevnt av både deg og Kitt, Farris en fabelaktig sak; den inneholder endel salter og mineraler slik at man ikke skyller ut alt. Og derfor jeg mener at man må være forsiktige med å anbefale folk med å pøse på med vann. Skal man først drikke mye er Farris et mye bedre alternativ da Farris tilsetter endel av det man skyller ut.

Og jeg er enig med dem som sier at man skal drikke når man er tørst. Man trenger overhodet ikke være dehydrert for å være tørst. Ofte gir sykdom og medisiner følelse av tørrhet blant annet i munn og strupe uten at "kroppen" er tørst. Dette fordi slimhinnene oppleves tørrere. Deriblant kan jeg nevne Sjøgren og diabetes.

Den beste indikatoren på vannmangel må vel være som endel sier, fargen på urinen. Drikk nok! Ikke drikk MYE!

Håper jeg med dette innlegget prøvd å forklare hva jeg mener. Jeg er en knot til å forklare! Enda mer knot hvis det skal foregå skriftlig.

HER står litt mer om vann..

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det vanlig å føle hjertebank i ketose? ingers Spørsmål og svar 5 05-06-09 19:20
Dårlig råd og lavkarbo Enid Lavkarbo generelt 14 05-01-07 21:24
Dårlig øko og lavkarbo. Titti Lavkarbo generelt 16 26-11-06 18:28
Angående lavkarbo blandet med vanlig kosthold Kanari Lavkarbo generelt 6 28-03-06 21:15
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:41.