Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 06-12-11, 17:44   #51
ToreH
Gjest

Sv: Stinker jeg virkelig SÅ ille?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Er ikke sikkert du har ketoseånde, sylwester.....
Gammel hvitløkslukt er jo helt grusomt...da foretrekker jeg faktisk ketoseånde

Du får bare ta og holde deg unna den personen da, det er jo ikke hans feil at du synes det er grusomt

Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:46   #52
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

1. Hun hadde nettopp kommet på jobb (ingen ketoseånde i rommet ennå)

2. Kollegaen måtte ha stått en stund og snust på henne ganske nær om han skulle ha rukket å kjent ketoseånden i slik detalj, og det kunne han ikke på de få sekundene det tar å si de ordene som ble sagt.Han hadde planlagt å si dette uansett ketoseånde eller ikke.

3. Kollegaen kjente henne ikke, men hadde hørt at hun gikk på lavkarbo. Det kan virke som at vi har med en person som missliker Lavkarbo og nyttet høvet til å få sagt sitt på en ufin måte for å hevde seg og TA en lavkarboperson.....

4. Han kan ha fått i oppdrag fra andre å si dette til henne fordi han ikke er redd for å såre andre.......Dette kalles mobbing.......

Hmm, dette har du tenkt på lenge
Men en veldig bra forsvarstale, kan ikke argumentere mot noe slikt nei

Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:55   #53
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Greit. En kommentar som er direkte nok til at tilogmed mannfolk burde skjønt greia, uten at den trenger å være direkte slem kunne jo f.eks. gått sånn som dette.. "Hører du går på lavkarbo.. Jeg mener ikke å være frekk nå, men det kjennes godt på ånden din altså. Tenkte det var greit å si ifra, visste ikke om du var klar over det selv." Enkelt og greit, og man får fram meningen bak kommentaren, uten at man trenger å kalle noen kvalmende og stinkende. Det er unødvendig etter man har gått ut av barneskolen, syns jeg

Så bra Shailene! Men, selv bare det å utelate ord som kvalm og stinkende, så ville nok rette person synes du var frekk nok til å i det hele tatt kommentere ånden.

Poenget mitt er at det finnes ikke alltid gode måter å si ting på fordi du vet aldri hvordan en mottaker vil reagere siden personen ikke er deg. Verdenshistorien er full av eksempler på små, velmenende ord som har resultert i nærmest krig og diplomatisk krøll

Enkelte ting må bare vedkommende selv innse og be om tilbakemelding. Ved å lese denne tråden vil jo kanskje flere stille spørsmålstegn ved sin egen lukt og BE om tilbakemeldinger. Da er det også lettere og GI tilbakemeldinger uten å bli oppfattet som uforskammet, frekk og mannevond

En morsom historie: For ca 15 år siden før lavkarbo var allment kjent så var jeg ca 1 uke i alvorlig ketose. Hele laget stinket jo, men vi kjente ikke vår egen lukt. Så i teltet en kveld så klarte jeg ikke la vær å kommentere og spurte sidemannen min: "Du, hvis jeg lukter like jævlig som det din ånde og kroppslukt nå, ja da synes jeg oppriktig synd på deg..." og så lo vi godt før utmattelsen, trøttheten og kaoset i hjernen tok overhånd. Kan informere om at settingen var under ekstreme umenneskelige forhold. Men lukten fra den gang er velkjent fra dagens ketonånde ja...

Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 17:58   #54
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Du får bare ta og holde deg unna den personen da, det er jo ikke hans feil at du synes det er grusomt

Sang i kor en gang i tiden.....satt foran en som hadde spist hvitløk dagen i forveien...gjett om det var behagelig da? Ikke lett å komme seg unna der du....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:03   #55
ToreH
Gjest

Du kunne jo sagt fra på en høflig måte da. "Er du glad i hvitløk? - Ja, i går spiste vi masse til middag.- Ja takk det merker jeg du".

Det er en rimelig diplomatisk måte og du sikrer at han kanskje ikke spiser hvitløk rett før korøving neste gang.

Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:12   #56
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Totalt OT, men......

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Uten sammenlikning forøvrig, men Charlott (uten e) sa det i en annen tråd her inne til meg: Det er kanskje fordi dette er et kvinnedominert forum at man reagerer så sterkt på en mannsdominert kultur med å være direkte i kommunikasjonen?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Det har definitivt med din måte å ordlegge deg på, det er kanskje fordi dette er et kvinnedominert forum hvor de aller fleste ordlegger seg på en hyggelig måte, at du fremstår som du gjør?

Du legger fortsatt frem dine egne tolkninger som sannhet.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 18:15   #57
ToreH
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Totalt OT, men......
Du legger fortsatt frem dine egne tolkninger som sannhet.

I like måte. Vi er nok ikke så forskjellige, men vi bruker andre skrevne ord for det samme
Men DET vil du selvsagt benekte og det er du i din fulle rett til, jeg synes faktisk du er hyggelig å diskutere med og være uenig/enig med, selv om vi står i hver vår virtuelle leir

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ... Jeg stinker minna Spørsmål og svar 0 05-05-11 23:59
Hjelp, jeg STINKER! u-no-hoo Ketolysekuren 17 15-06-10 22:11
Jeg stinker. Hjelp Poteta Spørsmål og svar 2 18-09-09 13:32
Stinker tynner ... søt uten sukker Trening 13 29-05-08 08:02
Jeg stinker! annemerete Ketolysekuren 2 19-03-07 19:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.