Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-12, 18:54   #751
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vi står han av! Og hun. Og hvem andre som kommer i veien!
Og klart det handler om psyke og ikke maten i seg selv. Blah!

Og JA! Jeg er med på utfordringen Fedona. Takk for at du hjelper meg! Utfordringer som dette trigger meg (mer enn du kan ane)! Jeg trenger noen som «ser meg i kortene» når jeg har det som nå. Hittil i dag har det gått veldig bra; men jeg har jo vært på jobb og da er det sjelden noe som frister. Nå er jeg hjemme og da blir det stadig litt mer spennende. Har tenkt mye på hvorfor det ble som det ble, og jeg tror det rett og slett ble for mye kh jeg, først med speltpizza på fredag, sjokolade på lørdag – nei jeg skal ikke gå i detaljer, men dette var bare starten. Det som kom etter…. Hele tiden mens jeg tenkte at jeg hadde jo gått så langt/mye at det kom til å gå bra. Vekta viste 1,1 kg opp i morges i forhold til sist fredag, og det sier vel sitt….
I dag har jeg drukket skvettene mine, spist til fast tid, og skal gjøre mitt beste for å holde meg til den smale sti resten av dagen. Rapport kommer!
Nå skal jeg varme middag fra i går. Kanskje litt styrketrening på slutten vil gjøre seg?

....og du VSB: blir du med på utfordringen om å holde et sunt kosthold uten utskeielser? Festina er kanskje godt i sporet allerede? Eller??

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 19:51   #752
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Vi står han av! Og hun. Og hvem andre som kommer i veien!
Og klart det handler om psyke og ikke maten i seg selv. Blah!

Og JA! Jeg er med på utfordringen Fedona. Takk for at du hjelper meg! Utfordringer som dette trigger meg (mer enn du kan ane)! Jeg trenger noen som «ser meg i kortene» når jeg har det som nå. Hittil i dag har det gått veldig bra; men jeg har jo vært på jobb og da er det sjelden noe som frister. Nå er jeg hjemme og da blir det stadig litt mer spennende. Har tenkt mye på hvorfor det ble som det ble, og jeg tror det rett og slett ble for mye kh jeg, først med speltpizza på fredag, sjokolade på lørdag – nei jeg skal ikke gå i detaljer, men dette var bare starten. Det som kom etter…. Hele tiden mens jeg tenkte at jeg hadde jo gått så langt/mye at det kom til å gå bra. Vekta viste 1,1 kg opp i morges i forhold til sist fredag, og det sier vel sitt….
I dag har jeg drukket skvettene mine, spist til fast tid, og skal gjøre mitt beste for å holde meg til den smale sti resten av dagen. Rapport kommer!
Nå skal jeg varme middag fra i går. Kanskje litt styrketrening på slutten vil gjøre seg?

....og du VSB: blir du med på utfordringen om å holde et sunt kosthold uten utskeielser? Festina er kanskje godt i sporet allerede? Eller??

Da er vi igang! Og jo flere jo bedre har avgitt rapport i journalen min so far so good! Kjenner jeg trenger en sånn konkurranse/utfordring jeg også nå stå på Tarato! Dette klarer vi! Tjo ho!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 20:26   #753
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg tar utfordringen, men må rapportere at det sprakk på vanlige Pølser i dag. Upraktisk med altfor mye særbehandling når vi arrangerer barnebursdag i skogen... Hadde med egen kake (leftover fra familiefeiringen,) så holdt meg unna lomper, muffins og pinnebrød med syltetøy, godis og marshmallows... Alt i alt en god dag!

Øker fett og matmengde litt framover, nærme meg et stabiliseringsnivå, før jeg ev. Får gå hardt til verks for den siste kiloen. Er jeg fornøyd, gir jeg meg der, ev. Nedre grense for meg er 68, men prøver å bygge litt muskler og, i og med at jeg vel offisielt kan erklæres som treningsnarkoman...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 20:58   #754
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Jeg tar utfordringen, men må rapportere at det sprakk på vanlige Pølser i dag. Upraktisk med altfor mye særbehandling når vi arrangerer barnebursdag i skogen... Hadde med egen kake (leftover fra familiefeiringen,) så holdt meg unna lomper, muffins og pinnebrød med syltetøy, godis og marshmallows... Alt i alt en god dag!

Øker fett og matmengde litt framover, nærme meg et stabiliseringsnivå, før jeg ev. Får gå hardt til verks for den siste kiloen. Er jeg fornøyd, gir jeg meg der, ev. Nedre grense for meg er 68, men prøver å bygge litt muskler og, i og med at jeg vel offisielt kan erklæres som treningsnarkoman...

Så flott at du også tar utfordringen! Og synes du var ganske flink jeg, i skogs bursdagen da får vi rapportere og backe hverandre så godt vi kan! Kjenner det gir meg en ny giv

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:03   #755
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg har lest meg opp på jounalen din Fedona; greit å ha en sånn oversikt. Er det ikke herlig å måtte sende bort klær en går og venter på skal bli passe?? Da jeg ryddet klær sist sa mannen min at det kunne bli et problem hvis det fortsatte sånn - jeg kom jo til å bli klesløs. Som om det er et problem som ikke kan fikses liksom
Synes du var veldig flink på bursdagen VSB; pølser er ikke det aller aller verste heller; de er jo stappfulle av fett. Du var kjempeflink som ikke tok for deg av alt de andre! Jeg ser at selv om det er ganske utfordrende å ikke tåle melk/mel - det er greit å "gjemme" seg bak i slike sammenhenger for eksempel.

Jeg har spist lavkarbo knekkebrød til frokost og kvelds, med smør og ost på. Salat til lunsj og restemat fra i går til middag (kjøtt og salat/grønnsaker). Har drukket 2 liter vann og hatt ei økt med styrketrening. Avslutta med romaskin; deilig for hele kroppen. Har forberedt morgendagen både med tanke på mat og på klær. Nå er jeg i gang! Kommer innom i morgen igjen; takk til dere for utfordringen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 23:18   #756
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Jeg har lest meg opp på jounalen din Fedona; greit å ha en sånn oversikt. Er det ikke herlig å måtte sende bort klær en går og venter på skal bli passe?? Da jeg ryddet klær sist sa mannen min at det kunne bli et problem hvis det fortsatte sånn - jeg kom jo til å bli klesløs. Som om det er et problem som ikke kan fikses liksom
Synes du var veldig flink på bursdagen VSB; pølser er ikke det aller aller verste heller; de er jo stappfulle av fett. Du var kjempeflink som ikke tok for deg av alt de andre! Jeg ser at selv om det er ganske utfordrende å ikke tåle melk/mel - det er greit å "gjemme" seg bak i slike sammenhenger for eksempel.

Jeg har spist lavkarbo knekkebrød til frokost og kvelds, med smør og ost på. Salat til lunsj og restemat fra i går til middag (kjøtt og salat/grønnsaker). Har drukket 2 liter vann og hatt ei økt med styrketrening. Avslutta med romaskin; deilig for hele kroppen. Har forberedt morgendagen både med tanke på mat og på klær. Nå er jeg i gang! Kommer innom i morgen igjen; takk til dere for utfordringen!

Du har vært kjempeflink!!! Vi snakkes i morra til en enda bedre dag

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 23:59   #757
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Synes du var veldig flink på bursdagen VSB; pølser er ikke det aller aller verste heller; de er jo stappfulle av fett. Du var kjempeflink som ikke tok for deg av alt de andre!

Signerer denne! Du har vært kjempeflink i mine øyne - jeg kunne lett bare ha stupt uti det.... Du har all grunn til å være fornøyd med den, VSB!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 00:05   #758
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.


....og du VSB: blir du med på utfordringen om å holde et sunt kosthold uten utskeielser? Festina er kanskje godt i sporet allerede? Eller??

Jepp, er faktisk kry over å melde at jeg har vært flink siden forrige fredag, og er i ketose på 5.? 6.? dagen. Har også vært flink med trimmen sist uke med coretrening, hundelufting og dykking på søndagen. Bare så utrolig fortærende at vekta ikke beveger seg!! nå er det den vanskelige uken med godtesjuke og alt, så det er bra dere utfordrer meg - det trenger jeg!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 15:42   #759
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har hormonspiral og ergo ganske uregelmessig "uke", så kan ikke skylle på det...

Får tilstå, tok med muffinsrester på jobb for å "kvitte" meg med, men det havnet en på feil sted... Ja, får gå på videre, men denne gangen handlet det kun om fristelsen...

Kjøpte fiskekaker i dag, men blir i grunnen for mye kh for meg, se hva jeg finner i frysen... Måtte ha noe enkelt til ungene etter trening og fiskekaker ligger mange hakk over feks pizza!

Ellers er det for mye stress rundt meg for tiden... Regulere aktivitetsnivå... Kjempevanskelig for øyeblikket. Må, bør, vil... Prioritering! Det jeg kan kutte er muligens de tingene som ikke bare er gøy, men som også gjør godt for helsa. Tur, trening og hest. Meditativ effekt, endorfiner i store mengder, tar knekken på stress og angst...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 18:27   #760
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Får tilstå, tok med muffinsrester på jobb for å "kvitte" meg med, men det havnet en på feil sted... Ja, får gå på videre, men denne gangen handlet det kun om fristelsen... Neste gang kaster du de i søppla før du drar på jobb VSB; da slipper du den dårlige opplevelsen....

Kjøpte fiskekaker i dag, men blir i grunnen for mye kh for meg, se hva jeg finner i frysen... Måtte ha noe enkelt til ungene etter trening og fiskekaker ligger mange hakk over feks pizza! Enig!

Ellers er det for mye stress rundt meg for tiden... Regulere aktivitetsnivå... Kjempevanskelig for øyeblikket. Må, bør, vil... Prioritering! Det jeg kan kutte er muligens de tingene som ikke bare er gøy, men som også gjør godt for helsa. Tur, trening og hest. Meditativ effekt, endorfiner i store mengder, tar knekken på stress og angst...

Hold på det som gir deg energi og kutt ut det andre. Hva med å lage en plan for trening, en hvor du planlegger dagene framover slik at du ikke gaper over for mye? Ikke la deg rive med av impuls og lyst men fordi det ligger en plan bak det?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Jepp, er faktisk kry over å melde at jeg har vært flink siden forrige fredag, og er i ketose på 5.? 6.? dagen. herlig!!! Har også vært flink med trimmen sist uke med coretrening (hva er det??), hundelufting og dykking (tøffa!) på søndagen. Bare så utrolig fortærende at vekta ikke beveger seg!! nå er det den vanskelige uken med godtesjuke og alt, så det er bra dere utfordrer meg - det trenger jeg!

Hold ut Festina! Du finner din oppskrift; bare vent. Jeg holdt på med LK i 2,5 år før jeg fant ut hva som var riktig å gjøre for min del. 2,5 år er lang tid. Var mer som den standhaftige tinnsoldat den tiden. Gikk jo litt lei innimellom, og "kasta innpå" annen mat (litt som nå egentlig) men holdt ut. På det meste den tiden greide jeg å gå ned 5 kg mens jeg størsteparten av tiden lå i minus 2. Og etter at jeg la om tankene og fjernet fokus fra vekt til å se på trivsel (jfr "levereglene" mine) har jeg gått ned 10. Jeg tror at fokus/tanker på at vi skal gå ned i vekt er en så stor stressfaktor at det ikke hjelper uansett hva vi gjør. Noen har slike forutsetninger at de "raser" ned i vekt; andre har det ikke ikke. jeg er blant de siste, og velger å fokusere på å mestre enkle ting som i sum gir resultat. Ja jeg kaller det å mestre, for det er det det handler om - for meg i allefall. Mestre å spise den maten jeg tåler, å ikke spise for mye i hvert måltid, drikke nok, trimme nok osv. Og ikke minst - mestre å ikke se på hva jeg ikke kan spise, men heller fokusere på hva jeg kan spise. Å sette små og overkommelige mål er viktig for meg og gir meg en følelse av mestring.

Hvordan har din dag vært Fedona?

Så litt om min dag i dag. Knekkebrød til frokost og lunsj (må få igang magen; masse frø hjelper på det), middag med ekstra fett. Målet med vannmengde nås i løpet av kvelden. Har planer om å gå en tur med et par damer i kveld; det gjør godt. regner med det blir litt salat eller kokt egg med majones/smeltet smør til kveld. Tror det er litt lurt med ekstra fett i disse dagene... For øvrig merker jeg at det å ha dere i ryggen gjør at jeg løfter hodet; takk!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 21:41   #761
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jo takk som spør Tarato, Fedona har vært flink i dag denne utfordringen mellom oss hjelper! Tenkte på dere i dag da jeg var på butikken og var svært fristet til å kjøpe min elskede fishermans friend dere vant! Det kom ikke noe av sånt i handlekurven!

Ellers er jeg som Festina lente... Godtesjuk uka... Er ekstremt pms denne gangen og jeg føler meg som en blanding av en ballong og Dolly Parton snikveide meg i dag og plutselig 2-3 kg opp!!! Det må da være vann slik jeg føler meg nå? Og kanskje en liten ettervirkning etter isen på søndag...? Nå skal jeg bli flinkere til å veie meg kun på fredager... Sukk... Klarer jeg det da?

Du nevner mestring ja, Tarato! Det vet jeg alt om! Synes de tre siste årene har handlet kun om det... I dag ble det en liten mestring med å gå en tur på 40 min. Det gikk veldig bra, formen har blitt mye bedre de siste månedene bortsett fra en liten smell etter vegas turen. Men nå skal det gå riktig vei igjen så det så!

VSB: nå er muffinsene borte, og det er bra! Ny start og nye muligheter i morra kjenner meg veldig igjen i det du sier om å spise de opp for å bli kvitt de det har skjedd meg også!

Ønsker dere en fin kveld, av det som er igjen av den. Skal inn i journalen min litt senere og skrive ned hva som er spist. nå er det Greys Anatomy

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 22:14   #762
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Heier på deg også Fedona; godt at den fisherman'en ikke ble med deg hjem. Sååå godt er det nå ikke da!? Synes jeg ser for meg Ballongdolly; berre lekkert ja Klart det er bare vann; det forsvinner når uka er omme. Drikk nok vann for å utligne det du har innvortes

Du kom deg ut på tur i 40 min - veldig bra!

her er det senga nå; det har blitt altfor sene kvelder de siste dagene. Skjerpings!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 22:44   #763
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Hold ut Festina! Du finner din oppskrift; bare vent. Jeg holdt på med LK i 2,5 år før jeg fant ut hva som var riktig å gjøre for min del. 2,5 år er lang tid. Å, nå oppdaget jeg at jeg også snart har holdt på i 2,5 år! Og JA, det er lenge ( i alle fall med slikt begredelig resultat.....)Var mer som den standhaftige tinnsoldat den tiden. Gikk jo litt lei innimellom, og "kasta innpå" annen mat (litt som nå egentlig) men holdt ut. Jeg har for så vidt holdt ut jeg også, men med laaaange pauser innimellom. Jeg er bare så redd for at lavkarbo ikke skal "virke" på meg lenger. Hva gjør jeg da?På det meste den tiden greide jeg å gå ned 5 kg mens jeg størsteparten av tiden lå i minus 2. Og etter at jeg la om tankene og fjernet fokus fra vekt til å se på trivsel (jfr "levereglene" mine) har jeg gått ned 10. Jeg tror at fokus/tanker på at vi skal gå ned i vekt er en så stor stressfaktor at det ikke hjelper uansett hva vi gjør. Tror nok du (dessverre) har rett....Noen har slike forutsetninger at de "raser" ned i vekt; andre har det ikke ikke. jeg er blant de siste, og velger å fokusere på å mestre enkle ting som i sum gir resultat. Ja jeg kaller det å mestre, for det er det det handler om - for meg i allefall. Mestre å spise den maten jeg tåler, å ikke spise for mye i hvert måltid, drikke nok, trimme nok osv. Og ikke minst - mestre å ikke se på hva jeg ikke kan spise, men heller fokusere på hva jeg kan spise. Å sette små og overkommelige mål er viktig for meg og gir meg en følelse av mestring. Dette er nok det jeg må jobbe mest med, mestring og unngå fokus på alt det jeg ikke kan spise

Hvordan har din dag vært Fedona?

Så litt om min dag i dag. Knekkebrød til frokost og lunsj (må få igang magen; masse frø hjelper på det), middag med ekstra fett. Målet med vannmengde nås i løpet av kvelden. Har planer om å gå en tur med et par damer i kveld; det gjør godt. regner med det blir litt salat eller kokt egg med majones/smeltet smør til kveld. Tror det er litt lurt med ekstra fett i disse dagene... For øvrig merker jeg at det å ha dere i ryggen gjør at jeg løfter hodet; takk!

Selv takk!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 22:50   #764
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Jo takk som spør Tarato, Fedona har vært flink i dag denne utfordringen mellom oss hjelper! Tenkte på dere i dag da jeg var på butikken og var svært fristet til å kjøpe min elskede fishermans friend dere vant! Det kom ikke noe av sånt i handlekurven! Gratulerer!

Ellers er jeg som Festina lente... Godtesjuk uka... Er ekstremt pms denne gangen og jeg føler meg som en blanding av en ballong og Dolly Parton snikveide meg i dag og plutselig 2-3 kg opp!!! OMG! 2-3 kg over natta?? Da tror jeg at jeg hadde blitt panisk! Du er kjempeflink som takler det så bra. Det hadde ikke jeg klart. Det må da være vann slik jeg føler meg nå? Og kanskje en liten ettervirkning etter isen på søndag...? Nå skal jeg bli flinkere til å veie meg kun på fredager... Sukk... Klarer jeg det da?

Du nevner mestring ja, Tarato! Det vet jeg alt om! Synes de tre siste årene har handlet kun om det... I dag ble det en liten mestring med å gå en tur på 40 min. Det gikk veldig bra, formen har blitt mye bedre de siste månedene bortsett fra en liten smell etter vegas turen. Men nå skal det gå riktig vei igjen så det så!

Ønsker dere en fin kveld, av det som er igjen av den. Skal inn i journalen min litt senere og skrive ned hva som er spist. nå er det Greys Anatomy

Her skjedde det plutselig noe, fargene forsvant og jeg får ikke postet vi prøver igjen....

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 23:35   #765
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Og forresten, Tarato; coretrening er mage/ryggtrening.
Styrking av kjernemuskulaturen eller "core" på "nynorsk"

Anbefales av både kiropraktor og naprapat mot ryggvondtene. Antar mange av øvelsene er hentet fra pilates (uten at jeg vet det sikkert).

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 10:08   #766
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

VSB: nå er muffinsene borte, og det er bra! Ny start og nye muligheter i morra kjenner meg veldig igjen i det du sier om å spise de opp for å bli kvitt de det har skjedd

Vel, planen var å gi de bort, men tydeligvis tryggere å sende de med mannen (men tror ikke han holder seg unna heller...)

Her har dagen startet med salat, gråpære fra hagen og proteinbombe av en pannekake (egg, cc, ketolyse bakemiks) med lettrømme og litt sukkerfritt syltetøy. Samlet under 15g kh. Orket bare halve pannekaka, det der å stoppe når man er mett...

Nå blir det ut i stallen!

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:04   #767
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Du har vært riktig så flink i dag VSB og heldige du som kan være i stallen! Jeg var stalljente i mine unge dager mange gode minner og savner å være i nærheten av hester...

Vært flink i dag jeg også. Til middag hadde jeg en sds middag og ellers lavkarbo brød med skinke og majones. Jeg bruker vanligvis å spise masse grønt hver dag, men ser at det har blitt lite av det de siste dagene. I morgen regner jeg derfor med å ha en kjøttrett med mange grønnsaker til.

Snikveide med igjen i dag noe jeg ikke skulle... og har mistet to av de vannkiloene som kom over natta Fortsatt ballong mage, skikkelig og det, så ille bruker det virkelig ikke å være! Men det går nok over det også.

Hvordan har det gått med dere andre?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:39   #768
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg henger med! Tradisjonell dag; knekkebrød med ost, salat, kjøtt og grønnsaker/salat til middag. Ikke så spennende, og ganske mye repetisjoner - men det er det som må til. Ikke ha fokus på at mat skal være så fryktelig godt. På samme tid som jeg tror det er med og trigger lysten på ett eller annet nettopp fodri det er lite variasjon over smak.

Ikke i formen så jeg dro hjem tidligere fra jobb; det er jeg ikke så veldig flink til nemlig, så derfor et klapp på skuldra til meg selv siden jeg dro hjem Det ble ikke noe trim i dag da; holder meg i sofaen under et teppe og synes det er helt greit i grunnen.

Hva slags lavkarbobrød bruker du Fedona? Lager du selv eller er det ferdigpakke?
Jeg veier meg hver dag jeg nå, uten bekymring. Det stresser meg mer å ikke gjøre det. Det er blitt like vanlig som å pusse tennene og å sette opp håret Å vite hva vekta viser gir meg en støtte for å komme gjennom dagen og en pekepinn på om jeg har spist noe jeg ikke burde spist. Jeg er veldig bevisst på å analysere hva som kan være årsaken hvis vekta har gått opp; er det noe jeg burde unngått? for lite trim? for lite vann? for mye mat? for lite grønnsaker? For deretter å gjøre det bedre neste dag.

Å stoppe når man er mett... ja ikke enkelt. For meg hjelper det å spise sakte og kjenne etter hvordan magen er. Hender jeg må tvinge meg til å spise sakte for er jeg sulte så slukes maten. Huff...

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 05-09-12, 20:53   #769
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kjempeflink er du Tarato både med mat og med at du tar hensyn til kroppen når den ikke er helt i form! Riktig god bedring til deg! Kos deg og slapp av under pleddet ditt du

Jeg lager mitt eget brød. Bruker oppskriften til Karin her inne. Det heter "mitt aller beste brød" det er kjempegodt og veldig lite karber i. Hvis du søker det opp så finner du det

Kjenner igjen det med å sluke maten! Jeg er også en matsluker... Prøver å være bevisst på det, men det er ikke lett alltid.

Kjenner høsten har satt inn og i kveld har jeg tent opp i ovnen. Aldri tent opp så tidlig før tror jeg. Men nå begynner det å bli veldig hett her... må kanskje åpne vinduet he he he.

Vi holder koken! Dette klarer vi! Avlegger ny rapport i morra

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 09:50   #770
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God matdag i går, men måtte fylle på litt på kvelden, hadde blitt litt lite mat... Registrerer ALT på diett.no for tiden. Startet dagen med omelett og salat i dag. En tredjedel ligger igjen i panna til senere.

Og Tarato, du er kjempeflink som går hjem og holder deg på sofaen, der må jeg jobbe med meg selv.

Snikveier jeg og, positiv i dag, med fare for skuffelse i morgen.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 19:53   #771
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld! Da er det på tide å rapportere fra dagen i dag: den har vært som de andre dagene, matmessig spiser jeg ca det samme hver dag. Og i dag oppdaget jeg hvorfor jeg er som et vandrende utsultet ett-og-annet etter middag; den uka er på vei. Kjente med en gang at jeg slappet av da jeg forstod årsaken. Da er det mye lettere å stå i mot/takle suget rett og slett fordi det er hormonene som styrer meg. Har ingen forhåpninger om nedgang i morgen, noe veiingen de siste dagene heller ikke har gitt inntrykk av. Er ganske sliten, og håper å komme meg ut en tur i helga igjen. Da samler jeg energi så det holder.

Apropos snikveieing: kan vi kalle det snikveiing siden vi gjør det så åpenlyst??
Ha en riktig god torsdagskveld.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 20:33   #772
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Lurer på om vi har synkronisert "uke" her inne vi er jo flere der akkurat nå...

Kan vi kalle det snikveiing? Hmmm du har kanskje rett i at det blir litt uriktig ja. Jeg er så glad for at de tre vannkiloene er forsvunnet selv om jeg fortsatt er pms. Det var nok den isen på søndag tenker jeg. Men lærte en lekse der.

I dag har jeg vært hos frisøren og tatt av hele 15 cm på lengden! ganske uvant! Men det var deilig og nå skal jeg ikke spare til langt mer. Om jeg en gang skulle ønske langt hår igjen så skal jeg kjøpe det og ikke spare i tre år

Spist god og riktig mat i dag, ingen utskeielser å melde. Juhu

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 07:30   #773
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Gårdsdagen var bra matmessig. Så kommer helg og utfordringer...

Glemte rent veiing på morgenen, litt livat og litt trøtt mamma. Får registrere gårdsdagen som viste 70,1. Med fare for at den var vel optimistisk... Ca. 1kg ned, mye vann tenker jeg.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 09:28   #774
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Pluss 1 ift minstenotering. Snakkes i kveld!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 09:42   #775
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Vi får heller komme ut av skapet og kalle det veiing - så får vi heller kalle den veiingen som teller for offisiell veiing!

Jeg for min del sliter med motivasjonen for øyeblikket. OPP! 1 kg siste uken! Det gir en nedgang på 100 gram på 1 måned hvor jeg har vært dyktig både med kosthold og trim Hva i all verden må til, da??

Nå skal det sies at jeg var på konferanse onsdag og torsdag, og selv om jeg var flink med maten ble det aaaalt for mye vin onsdagskvelden. Faktisk så mye at jeg sliter med etterdønningene enda.... Håper derfor det er mest vann og at det retter seg til neste ukes veiing. Hvis ikke det skjer noe da, så må jeg nok inn på diett.no jeg også, og det håpet jeg å unngå. Jeg blir nemlig litt nazi når jeg begynner med veiing og telling, og da er jo en av fordelene med lavkarbo borte......

Uansett så får dere ha god helg og lykke til. Kryss fingrene for at jeg ikke stuper ut i 86%-skålen - jeg er veldig nær.....

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no