Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-04-09, 22:37   #776
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av
Smile

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei - bør vel presentere meg her jeg også - har ca 40 kg som skal vekk!

Jeg er 36 år og har vært overvektig i 24 av dem. På det tyngste har jeg veid 122 kg (2005) - det er mye for en kropp på 160cm!!!! Hadde en runde med Eurodietten for 3 år siden, gikk ca 25kg som jeg siden har lagt på meg det meste av - skuff. Men nå er det ny frisk, og jeg startet opp med eurodietten i slutten av februar. Da viste vekten 117 kg. Målet er å komme ned i 70kg. Har både insulinresistens og PCOS, så jeg tar Glucophag. I de siste årene har jeg også slitt med migrene flere ganger i mnd, men den har vært fraværende helt siden jeg startet på dietten
Vet at eurodietten fungerer, det er tiden etter at dietten er gjennomført som var utfordringen jeg feilet på forrige gang. Nå har jeg funnet dette fantastiske forumet, og suger til meg all informasjon, råd og tips jeg kan finne.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-04-09, 23:59   #777
ixi
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Fredrikstad
Alder: 44
Innlegg: 163
ixi er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen til trulte, Pippilotta, Tindra og grotingeling!

__________________
Fake it till you make it!
Har krympet 11 cm, 43 cm igjen!
Ixi skal bli sunn!
ixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-04-09, 10:37   #778
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen til alle dere nye

Ønsker dere lykke til på ferden

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 23:13   #779
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann!

En liten presentasjon fra meg:

Jeg er 29 år, har vært kraftig hele livet. Etter tenårene kom kiloene snikende på i stor fart. Det viste seg at jeg har PCOS, fikk denne diagnosen i fjor.
Jeg har alltid elsket mat og har gått på x antall kurer de siste 10 årene, men hver gang sprekker jeg og ender opp med mer kilo enn i utgangspunktet. Så fortsetter det med trøstespising.

Jeg har nå over 40 kilo for mye, men har satt meg et delmål på å gå ned 21 kilo. Det ser jeg på som et realistisk mål.

Har lest litt her inne på "mer enn 30 kilo overvekt" og det virker som et veldig bra miljø her inne. Gode tilbakemeldinger og hyggelige folk. Gleder meg til å bli bedre kjent med dere og dele erfaringer underveis.

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 23:21   #780
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen, du med det artige nicket
Om du har PCOS har du kommet til rett sted. Lavkarbo har reversert sykdommen for mange, og det er store ressurser og mye info om det her inne
Jeg selv gikk ned tjue kg for et par år siden, og et år senere var jeg hos gynekolog. Har aldri fått påvist PCOS, men gynekologen mente han så noe som kunne vitne om cyster på eggstokkene. Det er en sjanse for at jeg har kurert meg selv for sykdommen uten å noen gang vite at jeg har hatt den!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 20:06   #781
Svane
Medlem
 
Svane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 54
Innlegg: 150
Svane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snillSvane er virkelig snill

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg får vel presentere meg jeg også.

Jeg er kvinne på 39 år, gift og har to barn. Jeg startet på lavkarbo for 2 uker siden, følger sånn omtrentlig Fedon Lindberg. Startvekta mi var 126,6 kg, og jeg skal ned ca 50 kg. Foreløpig har jeg satt meg som mål å komme ned til 80 kg, da er jeg "normalvektig" (BMI = 25).

Delmålet mitt er å komme under 100 kg.

Vekta mi kom sigende på gradvis fra ca 19-20 års alder. Litt nå og litt da. Jeg har faktisk bare slanket meg en gang i mitt liv. Da var jeg 25, og gikk ned 25 kg på 3 mnd. Gikk ned fra 100 til ca 75 kg. Vekta spratt forholdsvis fort opp til ca 80 kg, og der lå den et par-tre år. Trivdes godt med den vekta. Men.. kiloene krøp på, ett nå og ett da.

Nå er jeg blitt 39 år, og har blitt mer obs på helsa... sliter med rygg, nakke, skuldre, bekken, hofter og knær. Har fått lett astma, og har spiserørsbrokk. Slik har det vært i en del år nå. Legene har anbefalt meg å gå ned i vekt, men jeg har ikke vært motivert.

Jeg hater slanking. Se der sa jeg det. Jeg hater slanking. Der sa jeg det igjen. Folk som slanker seg blir så selvopptatte og kroppsfikserte, og jeg orker ikke å være sånn. Det er så slitsomt... jeg er en livsnyter, og liker ikke slit, smerte, selvdisiplin og sånt.

Så nå legger jeg om livsstilen, til et kosthold som fungerer i forhold til at blodsukkeret mitt har fortalt meg en del ting de siste par årene. På tide å gjøre noe nå.

Ja det ble langt. Så jeg kan avslutte med å si at jeg er en person som sjelden fatter meg i korthet.

__________________


Svane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 20:24   #782
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 23:56   #783
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Velkommen, du med det artige nicket
Om du har PCOS har du kommet til rett sted. Lavkarbo har reversert sykdommen for mange, og det er store ressurser og mye info om det her inne
Jeg selv gikk ned tjue kg for et par år siden, og et år senere var jeg hos gynekolog. Har aldri fått påvist PCOS, men gynekologen mente han så noe som kunne vitne om cyster på eggstokkene. Det er en sjanse for at jeg har kurert meg selv for sykdommen uten å noen gang vite at jeg har hatt den!


Etter jeg fikk diagnosen PCOS har det gått opp flere lys for meg. Nå er jeg mer motivert enn det jeg noen gang har vært til å endre livstil. Har lest om flere som har hatt positive resultater av å gå på lavkarbo, så tror absolutt det er rette veien å gå.

Gleder meg til å se resultatene underveis...når det gjelder helsen generelt, ikke kun vekttapet.

Må si det er utrolig motiverende å lese om folk som deg som har gått ned så mye

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 23:59   #784
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen så mye til dere nye og lykke til så mye!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 17:01   #785
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Lena Beatrice heter jeg.
Startet med ca 60 kilo overvekt, veide 135 kilo.
Har gått ned 45, men de siste 18 månendene har jeg stått rolig, med vilje altså. Ble litt lei, men er nå klar for å ta de siste kiloene.

Dere kan lese og se bilder i bloggen min hvis dere er intressert :-)
http://lenabeatrice.net/generelt/overvekt/

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 04:57   #786
Aeneas
Nytt Medlem
 
Aeneas sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 50
Innlegg: 1
Aeneas er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann, jeg er mann på 34 år, og har hentet nyttig info fra dette forumet en god stund, men ikke registrert meg før nå.

Jeg er storvokst (190 cm) med mye muskler, men har vært overvektig siden studietiden, og krevende jobb kombinert med lite matvett har sakte men sikkert dyttet vektnåla opp til 150 kilo.

Jeg ble diagnostisert med hypothyreose (lavt stoffskifte) i august i fjor. Dette syntes jeg var et råttent pek av verden. Jeg var faktisk fly forbannet, og det eneste logiske var å hevne meg på verden ved å endre livsstil. Jeg veide på det tidspunktet 154 kilo (BMI 42).

Jeg har i løpet av de siste ni månedene gått ned 36 kilo, og veier nå 118 kilo (BMI 32). Målet er å komme ned til 90-95 kilo (BMI 25).

Jeg har kjørt et beinhardt treningsregime, og har prøvd å lage mat av gode råvarer, og med lav andel karbo. Nå skal jeg bruke dette forumet mye mere aktivt, for jeg ser at jeg kan ikke nok om kosthold til å gjøre dette forsvarlig på egenhånd. Jeg har prøvd å spise variert, men har ikke brukt kosttilskudd/vitaminer etc. Nå sliter jeg med svimmelhet hver morgen, og i perioder gjennom hele dagen. Jeg har trappet litt ned på treningen, og har funnet flere gode tips her om endringer som jeg skal inkorporere i kostholdet mitt.

__________________



Sist redigert av Aeneas : 09-05-09 kl 19:23.
Aeneas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Treningsdisiplin, lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 10:03   #787
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen

Ønsker dere hell å lykke på vidre nedovertur

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 15:12   #788
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Aeneas, her.

Heisann, jeg er mann på 34 år, og har hentet nyttig info fra dette forumet en god stund, men ikke registrert meg før nå.

Jeg er storvokst (190 cm) med mye muskler, men har vært overvektig siden studietiden, og krevende jobb kombinert med lite matvett har sakte men sikkert dyttet vektnåla opp til 150 kilo.

Jeg ble diagnostisert med hypothyreose (lavt stoffskifte) i august i fjor. Dette syntes jeg var et råttent pek av verden. Jeg var faktisk fly forbannet, og det eneste logiske var å hevne meg på verden ved å endre livsstil. Jeg veide på det tidspunktet 154 kilo (BMI 42).

Jeg har i løpet av de siste ni månedene gått ned 36 kilo, og veier nå 118 kilo (BMI 32). Målet er å komme ned til 90-95 kilo (BMI 25).

Jeg har kjørt et beinhardt treningsregime, og har prøvd å lage mat av gode råvarer, og med lav andel karbo. Nå skal jeg bruke dette forumet mye mere aktivt, for jeg ser at jeg kan ikke nok om kosthold til å gjøre dette forsvarlig på egenhånd. Jeg har prøvd å spise variert, men har ikke brukt kosttilskudd/vitaminer etc. Nå sliter jeg med svimmelhet hver morgen, og i perioder gjennom hele dagen. Jeg har trappet litt ned på treningen, og har funnet flere gode tips her om endringer som jeg skal inkorporerei kostholdet mitt.

wow...du har vært flink! :-)
Ja, det er mye å hente her inne, ikke minst inspirasjon og oppmuntring, men også praktiske gode råd i hverdagen når det gjelder slanking.
Stå på videre, men vær litt varsom med deg selv...svimmelheten er noe du skal ta på alvor, og jeg synes kanskje du burde ta en tur til lege, sånn for sikkerhets skyld.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 15:30   #789
sisseln
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
sisseln er på en erverdig vei
Talking

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Er ny her. Håper å gå i gang med ketolyse fra mandag av, men det tar jo tid å få dette jeg bestiller. Tar gjerne i mot gode råd om hvordan jeg kommer i gang.
BMI per i dag er på 36,9 og jeg må ned, helst til 28, for å få mageoperasjon. Magen ble skikkelig ille etter et keisersnitt for ni år siden.

Et år på GR. Vel, det gikk fint i begynnelsen, men så stoppet det. Er litt for glad i vin og drink i helgene. Gråter når jeg skjærer fettranden av koteletten min. Elsker smaken av fet mat. Kan bruke ostehøvel på meierismøret. Elsker kremete supper og sauser.

Er også glad i brød, men skal prøve lavkarbobrødet jeg fant oppskrift på. Hvor mange gr. karbo kan man tillate seg på en dag?

Dette må da være noe for meg?

Glad dere er her. Virker som en fin gjeng.

sisseln er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 15:47   #790
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sisseln, her.

Hei!
Er ny her. Håper å gå i gang med ketolyse fra mandag av, men det tar jo tid å få dette jeg bestiller. Tar gjerne i mot gode råd om hvordan jeg kommer i gang.
BMI per i dag er på 36,9 og jeg må ned, helst til 28, for å få mageoperasjon. Magen ble skikkelig ille etter et keisersnitt for ni år siden.

Et år på GR. Vel, det gikk fint i begynnelsen, men så stoppet det. Er litt for glad i vin og drink i helgene. Gråter når jeg skjærer fettranden av koteletten min. Elsker smaken av fet mat. Kan bruke ostehøvel på meierismøret. Elsker kremete supper og sauser.

Er også glad i brød, men skal prøve lavkarbobrødet jeg fant oppskrift på. Hvor mange gr. karbo kan man tillate seg på en dag?

Dette må da være noe for meg?

Glad dere er her. Virker som en fin gjeng.

Vin og drink i helgene må du nok være litt varsom med hvis du skal spise lavkarbo, men fettrender, meierismør, kremete suppper og sauser og ellers fet mat generelt trenger du ikke holde deg unna (pass deg for ferdig-sauser i butikken)
Trust me, I know, har spist smør og fett og gått ned 45 kilo :-)
Lavkarbobrød har jeg også laget, ble kjempegodt :-)
Når det gjelder hvor mange gram karbo du kan spise hver dag....
Det er veldig individuelt, men jeg må holde meg under 20 gram/dag for å gå ned i vekt, og jeg må samtidig være nøye med å få i meg FETT.
Spiser jeg for lite fett går jeg saktere ned i vekt, eller det stopper rett og slett opp.
Lykke til :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 17:01   #791
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

men fettrender, meierismør, kremete suppper og sauser og ellers fet mat generelt trenger du ikke holde deg unna

Siden det står Lindberg i kostholdsfilosofi-feltet på den som stilte spørsmålet, så stemmer nok ikke dette. Lindberg er mer mager mat, dvs ikke noe fettrander, absolutt ikke meierismør i oste-skiver og det er viktig å velge rett type fett. Det er stor forskjell på de forskjellige filosofiene sånn sett.
Forøvrig er det heller ikke antall gram karbo som er viktig på lindberg, men hvilken type; langsomme karber med lav GI.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 21:07   #792
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden det står Lindberg i kostholdsfilosofi-feltet på den som stilte spørsmålet, så stemmer nok ikke dette. Lindberg er mer mager mat, dvs ikke noe fettrander, absolutt ikke meierismør i oste-skiver og det er viktig å velge rett type fett. Det er stor forskjell på de forskjellige filosofiene sånn sett.
Forøvrig er det heller ikke antall gram karbo som er viktig på lindberg, men hvilken type; langsomme karber med lav GI.

Jepp, stemmer det, har prøvd Lindberg også.
Men Sisseln skrev om lavkarbobrød og spurte etter karbo/dag, så jeg antok at hun så for seg et lavkarbokosthold selv om det står at hun følger Lindberg :-)

Sisseln: skal du følge Lindberg, eller tenker du deg en lavkarbodiett?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 10:57   #793
sisseln
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
sisseln er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

hei!
Jeg tenker å gå på en lavkarbodiett. Skrev Fedon fordi jeg ikke husket ordet ketolyse. Der har du meg i et nøtteskal. Fort og gæli.

Jeg er opptatt av å gå raskt ned i vekt. Ser for meg bukplastikk til vinteren, neste år.

Jeg er egentlig ikke veldig glad i måle, veie, men skjønner at jeg må det. Min venninne prøvde lavkarbo, og syntes det var vanskelig. Ville ikke anbefale det til meg.

Men jeg må jo prøve noe. Og hun skulle ned 4 kg. Jeg skal ned 30. hehe

I dag skal jeg ha nakkekoteletter. Namnam. Tenkte også på å koke nykål, men det er jo ganske mye karbo i det?

Tusen takk for raske svar.

Sissel

sisseln er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 11:18   #794
sisseln
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
sisseln er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ja, også var det en viktig ting til.

Frityrgryte?? Er det bra?

I så fall, hvilken olje.

sisseln er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 11:48   #795
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sisseln, her.

hei!
Jeg tenker å gå på en lavkarbodiett. Skrev Fedon fordi jeg ikke husket ordet ketolyse. Der har du meg i et nøtteskal. Fort og gæli.

Jeg er opptatt av å gå raskt ned i vekt. Ser for meg bukplastikk til vinteren, neste år.

Jeg er egentlig ikke veldig glad i måle, veie, men skjønner at jeg må det. Min venninne prøvde lavkarbo, og syntes det var vanskelig. Ville ikke anbefale det til meg.

Men jeg må jo prøve noe. Og hun skulle ned 4 kg. Jeg skal ned 30. hehe

I dag skal jeg ha nakkekoteletter. Namnam. Tenkte også på å koke nykål, men det er jo ganske mye karbo i det?

Tusen takk for raske svar.

Sissel

Du må nok veie ja....men en god digitalvekt underletter mye, en sånn som du kan nullstille etter hvert som du legger på ting.
Funker fint for meg :-)
Som regel er jeg også flink og skriver opp hvor mye karbo jeg spiser til hvert måltid, det er så lett å glemme i løpet av dagen.
Når kvelden kommer er det greit å vite om jeg har karbo "til gode" eller ikke.
Det er vitkig at du har kontroll, og det underletter mye for deg selv også, da slipper du å gruble på om du har spist for mye eller ikke.
Det er ikke gøy å veie og måle, men det må nesten til.
Trøsten er at du kan spise mye god mat da :-)

Innimellom bruker jeg keto sticks for å sjekke om jeg er i ketose eller ikke.

Det er ikke bar enkelt med lavkarbo, det krever innsats, så jeg forstår på en måte att du er blitt frarådet å prøve.
Jeg tror ikke at jeg hadde klart det uten min samboer som har hjulpet med veldig mye, intressert som han er i kosthold og alt som hører til.
Men det er ikke alle som har en perosn i nærheten som støtter, og da kan det være vanskelig, man gir lettere opp.
Men du....du kan jo bruke oss her inne for alt hva vi er verdt, det er mye kunnskap å hente her :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 11:50   #796
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Sisseln: glemte å gi deg denne linken, ser du lurer på karbo i nykål. I matvaretabellen finner du det meste, jeg har brukt den mye:

http://matportalen.no/matvaretabellen

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 12:08   #797
sisseln
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 9
sisseln er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Så flink du har vært!!
Jeg skjønner at jeg må veie ja, og joa. Digital kjøkkenvekt finnes her. Har jo gått et år på GR.

Må vel noen "harry" turer til Sverige også. Alt er jo mye billigere der. Dattern var der på fredag, og handle litt for meg også. Bacon, flesk og kyllingklubber.

Frityrgryta står og skammer seg i boden. Den skal opp, men jeg bruker den på verandaen. Orker ikke den lukta i huset. hehe

Per i dag har jeg bare meg selv å stole på. Min livsledsager gjennom 20 år fant seg en ny dame og forsvant ut av huset. Han støttet meg ikke det året på GR, heller motarbeidelse.

Og ut med han håper jeg mange av de dårlige vaner/uvaner også forsvant.

Så det er kun meg selv, og dette er viktig for meg. Bukplastikken skjer ikke uten BMI på under 30. Jeg trener litt, og har mye musker, derfor mente legen at de kunne vurdere meg individuelt. Men altså under 30. Hårda bud.

Og ja, jeg lener meg mer enn gjerne til dere. Tusen, tusen takk.

sisseln er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 15:03   #798
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Fritert mat er ikke nødvendigvis det samme som bra fett.. Endel olje er direkte skadelig for kroppen når den blir så varm som fritering krever. Søk på olje her inne så kommer det opp endel. Stek maten i smør (ordentlig smør, ikke margarintull), det er best og sunnest.
Bruk heller kaldpresset olje på salater o.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 16:54   #799
mars
Nytt Medlem
 
mars sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 7
mars er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Ei ung frøken på 28 her...
Etter å ha gått opp igjen nesten alle dei 23 kilo jeg tok av for ett par år siden ved hjelp av pulverkura å anna jojo-slanking...
Er jeg no fast bestemt på å legge om livet å kutte drastisk ned på fy-karboa...å forsøke å holde på det....for no er det nok jojo-tull
Skal ned iallefall 30,8 kg til 68 kg, so jeg har nok en lang vei, men har stor tro på
at forumet her inne vil vere til stor oppmuntring å hjelp
Har en hund, so med den som turkompis vil jeg prøve å komme meg ut på en god tur kvar dag Har gått lang tur i over 6 uker nå, men vekttapet kom ikkje før karboa vart kutta so dette har jeg stooor tru på allereie Lykke til alle sammen, dette klarer vi

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wEU0Zsg/]
mars er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbo :) Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 20:50   #800
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Sisseln: skal du følge Lindberg, eller tenker du deg en lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av sisseln, her.

hei!
Jeg tenker å gå på en lavkarbodiett. Skrev Fedon fordi jeg ikke husket ordet ketolyse. Der har du meg i et nøtteskal. Fort og gæli.

Fedon Lindberg er lavkarbo, det også

Opprinnelig lagt inn av sisseln, her.

Ja, også var det en viktig ting til.

Frityrgryte?? Er det bra?

I så fall, hvilken olje.

Nei, dropp frityrgryte, det finnes ikke den olje som ikke blir ødelagt med så høye temperaturer, tror jeg ...
Olje bør i det hele tatt ikke varmes opp, men man kan godt bruke ekstra virgin kaldpresset olivenolje til å helle over salater!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no