Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 17:06   #776
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Akkurat sånn har jeg det også, spiste masse av den med sopp og ost på forrige runde, men nå orker jeg dem ikke lenger.....

fint med tips om kanel,kardemomme, vanilje og ingefær.

Og dere som bruker stix: Målte i går kveld 2 timer etter mat, den var beige....selv om jeg VET 100 % sikkert at jeg hadde gjort alt riktig i flere dager, og kroppen er varm, ånden er dårlig osv. ALLE tegn på at jeg skulle være i ketose....Merkelig....kan være en feil med stixa?

'

Kan være feil på stixs, men også mulig atdu må enda lavare ned for å komme i ketose.
Er jo faktisk endel karbs i dette ser jeg, jeg har vært i ketose siden jeg begynte og det er forsåvidt kroppen min vant til, men har vært vant til å leve med mindre karbs enn det som er her på ED.
Men er det utslag, ikke nødvendigvis maks utslag så er du i ketose.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 17:30   #777
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Huff, jeg leste litt i Fase 2 innleggene. Syns litt synd på deg, men regner med at du er klar for "fight" igjen. Kan jeg spørre deg om hvorfor det gikk galt slik at vi andre ikke går i den samme fellen?
Lykke til igjen, arkine. Men det er ikke lov til å være i fase 1 når jeg kommer tilbake igjen etter fase 3.

vel hvorfor jeg sprakk..var vel dritlei antaglig og gikk på macdonald av alle ting ,,og da kom jeg liksom ikke i gang igjen,,
men nå er jeg her igjen

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 17:38   #778
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

vel hvorfor jeg sprakk..var vel dritlei antaglig og gikk på macdonald av alle ting ,,og da kom jeg liksom ikke i gang igjen,,
men nå er jeg her igjen

Velkommen tilbake

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 17:59   #779
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

takk for det,,,bare jeg blir kvitt de kiloene med vann jeg har lagt på meg nå veldig fort håper jeg er vel en 2. til.1,5 kilo igjen så er jeg på skræts

hadde håpet til påske og komme ned i 68..67 men to bursdager ødelegger mye ,,antaglig ,,men skal ha fokus og bare spise en lavkarbo middag,

og holde meg unna kaker ,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 18:47   #780
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

'

Kan være feil på stixs, men også mulig atdu må enda lavare ned for å komme i ketose.
Er jo faktisk endel karbs i dette ser jeg, jeg har vært i ketose siden jeg begynte og det er forsåvidt kroppen min vant til, men har vært vant til å leve med mindre karbs enn det som er her på ED.
Men er det utslag, ikke nødvendigvis maks utslag så er du i ketose.

Jeg har vært i ketose mesteparten av tida jeg også, også på småutskjeielser faktisk. Regnet jo med at jeg iallefall ville være i ketose når opplegget var fulgt slavisk. Men anyway, idag er jeg i ketose iallefall

Jeg leser her på forumet at mange blir MER følsomme for karbohydrater etter en stund, men med meg er det omvendt, tåler mer og mer. Men det er vel egentlig det de som har laget kuren forutsetter, siden man skal spise mer og mer karbohydrater?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 18:51   #781
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg har vært i ketose mesteparten av tida jeg også, også på småutskjeielser faktisk. Regnet jo med at jeg iallefall ville være i ketose når opplegget var fulgt slavisk. Men anyway, idag er jeg i ketose iallefall

Jeg leser her på forumet at mange blir MER følsomme for karbohydrater etter en stund, men med meg er det omvendt, tåler mer og mer. Men det er vel egentlig det de som har laget kuren forutsetter, siden man skal spise mer og mer karbohydrater?

for ketose

Hva tenker du på når du tåler de mer og mer? Er dette iforhold til ketose eller?

Mange merker at kroppen rett og slett tåler de dårligere, magesmerter, fordøyelseproblemer, dårligere humør osv.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 18:53   #782
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

En ting til, for meg som tar ting litt treigt....Hva er forskjellen på blogg og journal?

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 18:59   #783
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

for ketose

Hva tenker du på når du tåler de mer og mer? Er dette iforhold til ketose eller?

Mange merker at kroppen rett og slett tåler de dårligere, magesmerter, fordøyelseproblemer, dårligere humør osv.

Jeg mener at jeg kan spise flere karbohydrater uten å falle ut av ketosen. Jeg har heldigvis mindre og mindre glede av å sprekke totalt på søppelmat. Det er mer slik at jeg lengter etter en rugsprø, litt ost eller litt frukt. Og det er jo slik jeg har tenkt til å spise når jeg er ferdig.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:03   #784
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

En ting til, for meg som tar ting litt treigt....Hva er forskjellen på blogg og journal?

Journal er som en vanlig tråd, akkurat som den vi skriver i her. Men den ligger under journaler og blir en slags dagbok.

Blogg kan man dele inn i forskjellige kategorier, skrive nye innlegg så ofte man vil. En dagbok der også, selv følger jeg stort sett bare med på bloggene, bloggene kan man også lukke hvis man vil det.
Jeg har lukket blogg så kun de som står på vennelista mi kan lese den, jeg kan lese alle blogger fordi jeg er moderator, men jeg kommenterer kun i de hvor jeg er venn med bloggeren/medlemmet

Grunnen til at jeg har lukket blogg er at jeg skriver ganske mye og er ganske åpnet og dermed ønsker jeg ikke at alle skal lese den, dvs mennekser som aldri kommenterer eller er i bloggene/forumet. Er også redd for at andre fra mitt hjemsted skal lese den.
Er også mange som kun er inne og lese blogger og journaler til andre og aldri legger igjen ett spor noen sted på forumet og det er jeg ikke storfan av

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:05   #785
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg mener at jeg kan spise flere karbohydrater uten å falle ut av ketosen. Jeg har heldigvis mindre og mindre glede av å sprekke totalt på søppelmat. Det er mer slik at jeg lengter etter en rugsprø, litt ost eller litt frukt. Og det er jo slik jeg har tenkt til å spise når jeg er ferdig.

Er nok ikke på den måten folk mener at de tåler karbs mindre, er nok pga problemer det kan gi.
Men selv om man kan være i ketose på 50 g karbs så betyr det dessverre ikke at man går ned i vekt.

Lengter forresten etter det samme som deg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:19   #786
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Journal er som en vanlig tråd, akkurat som den vi skriver i her. Men den ligger under journaler og blir en slags dagbok.

Blogg kan man dele inn i forskjellige kategorier, skrive nye innlegg så ofte man vil. En dagbok der også, selv følger jeg stort sett bare med på bloggene, bloggene kan man også lukke hvis man vil det.
Jeg har lukket blogg så kun de som står på vennelista mi kan lese den, jeg kan lese alle blogger fordi jeg er moderator, men jeg kommenterer kun i de hvor jeg er venn med bloggeren/medlemmet

Grunnen til at jeg har lukket blogg er at jeg skriver ganske mye og er ganske åpnet og dermed ønsker jeg ikke at alle skal lese den, dvs mennekser som aldri kommenterer eller er i bloggene/forumet. Er også redd for at andre fra mitt hjemsted skal lese den.
Er også mange som kun er inne og lese blogger og journaler til andre og aldri legger igjen ett spor noen sted på forumet og det er jeg ikke storfan av

OK, da skjønner jeg litt mer. Har bare vært på bloggene en gang i begynnelsen, for jeg skjønte ikke opplegget, tenkte det var for at folk som kjente hverandre kunne snakke sammen, og det er vel også det som er meninga Nå har jeg vært her litt lenger, og føler at jeg begynner å bli litt mer "kjent" med folk. Har lest noen journaler, og det er en fin måte å bli litt kjent med folk på. Jeg vurderer å lage egen journal, men for det første er jeg veldig klønete med alt nytt, og for det andre føler jeg at jeg vel ikke er noe eksempel til etterfølgelse egentlig....gjør ofte mye min egen vri på dietten, noe funker, noe funker ikke.... Vel, vi får se. Jeg setter ihverfall veldig pris på dette forumet og prøver å bli gradvis mer aktiv i å skrive innlegg. Høres lurt ut med et lukket sted hvor man kan være litt mer åpen. Er enig i at det er fint at folk viser seg, iallefall når man er blitt litt varm i trøya, og tør å skrive selv

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:34   #787
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hvor raskt kommer man egentlig i ketose? Og hvordan merker man det? Har liksom bare den dårlige ånden å gå etter.. ugh, hehe..

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:38   #788
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Hvor raskt kommer man egentlig i ketose? Og hvordan merker man det? Har liksom bare den dårlige ånden å gå etter.. ugh, hehe..

Dette er veldig individuelt, og ikke alle har får den dårlige ånden heller.....
Jeg sjekker ca 1 gang i uken med ketostix, men er ikke veldig opphengt i dette.
Sjekker heller mål og vekt for å se om jeg er på riktig vei - tempoet er liksom ikke så relevant bare det går nedover

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:44   #789
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er det andre her som har diagnosen diabetes 2, og går dere i så tilfelle til øyelege?
Jeg var i dag til min årlige øye-kontroll, alt stod bra til - fikk masse ros av legen for mitt lave langtidsblodsukker

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:45   #790
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Dette er veldig individuelt, og ikke alle har får den dårlige ånden heller.....
Jeg sjekker ca 1 gang i uken med ketostix, men er ikke veldig opphengt i dette.
Sjekker heller mål og vekt for å se om jeg er på riktig vei - tempoet er liksom ikke så relevant bare det går nedover

Ja det er jammen meg sant.

De er jammen heldig de som ikke har dårlig ånde, tror nesten jeg kunne drept en død mann med den ånden min nå..

Hvor får man tak i ketostix???

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:47   #791
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Hvor raskt kommer man egentlig i ketose? Og hvordan merker man det? Har liksom bare den dårlige ånden å gå etter.. ugh, hehe..

Som grotingeling skriver, så er det individuelt. For meg tar det som regel et par dager. Merker det på at jeg får "hetetokter", foruten ånden da.... Blir også litt svimmel, av og til vondt i hodet. (noe som går over)

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:47   #792
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Er det andre her som har diagnosen diabetes 2, og går dere i så tilfelle til øyelege?
Jeg var i dag til min årlige øye-kontroll, alt stod bra til - fikk masse ros av legen for mitt lave langtidsblodsukker

Å så bra!!!

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:48   #793
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ketostix får du på apoteket.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:50   #794
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Som grotingeling skriver, så er det individuelt. For meg tar det som regel et par dager. Merker det på at jeg får "hetetokter", foruten ånden da.... Blir også litt svimmel, av og til vondt i hodet. (noe som går over)

Hmm, kan det da hende at jeg alt er i ketose da. Etter en dag? I går kveld trodde jeg nesten jeg at jeg hadde kommet i overgangs alderen. Men synes kanskje det var litt vel tidlig i en alder av 33.. også har jeg som sagt stål ånde da..

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 19:57   #795
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Hmm, kan det da hende at jeg alt er i ketose da. Etter en dag? I går kveld trodde jeg nesten jeg at jeg hadde kommet i overgangs alderen. Men synes kanskje det var litt vel tidlig i en alder av 33.. også har jeg som sagt stål ånde da..

Det er slett ikke umulig at det går så fort for deg Høres jo ut som ketose det du beskriver.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:06   #796
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jepp - hetetokter, vanvittig ånde, svimmelhet og hodepine er alle klassiske tegn på ketose, så en eller flere av disse betyr nok at ketose er oppnådd

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:12   #797
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Jepp - hetetokter, vanvittig ånde, svimmelhet og hodepine er alle klassiske tegn på ketose, så en eller flere av disse betyr nok at ketose er oppnådd

Hehe, jeg må le litt, det høres jo ikke veldig sunt ut

Også et lite sånn utenom spørsmål, hvor skal jeg sette inn koden til den ticker factory saken?? Huff jeg er så dårlig på data.

JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:24   #798
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

.......
Også et lite sånn utenom spørsmål, hvor skal jeg sette inn koden til den ticker factory saken?? Huff jeg er så dårlig på data.

HUff, det med ticker har jeg prøvd meg på 2 ganger nå, men jeg glemmer pin code for hver gang. Og klarer ikke å legge inn oppdateringer, så jeg må lage helt ny hver gang. Jeg føler at IT verden farer forbi meg, og ikke med meg.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:30   #799
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Jepp - hetetokter, vanvittig ånde, svimmelhet og hodepine er alle klassiske tegn på ketose, så en eller flere av disse betyr nok at ketose er oppnådd

Kanskje jeg skal være glad? for at jeg bare hadde en DUNDRENDE hodepine 1 dag.... Nå er jeg hvertfall glad for det, hetetokter...brrrrr kjenner jeg gruer meg til overgangsalderen. Men i en alder av 33 skal det vel mye til for å komme dit, Jolly Vi får satse på at det er ketosen i stedet!

Nå står det Krem Brûle i kjøleskapet, husket kanel idag så da er alt ok. Den skal jeg kooooose meg med senere ikveld. Lurer på hvordan det gikk med dessertdagen til mokki idag?

Ketostix bruker jeg ikke, nå er jeg snart ferdig med Fase 1, er det fortsatt ketose tilstander i Fase 2?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 20:54   #800
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Kanskje jeg skal være glad? for at jeg bare hadde en DUNDRENDE hodepine 1 dag....

Hadde hodepine i 3-4 dager i oppstarten jeg, men dette varierer veldig - noen slipper unna helt uten....

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Ketostix bruker jeg ikke, nå er jeg snart ferdig med Fase 1, er det fortsatt ketose tilstander i Fase 2?

Jepp - ketose tilstanden fortsetter i fase 2 under forutsetning av at en ikke tillater seg avvik fra dietten Men igjen, dette er veldig individuelt - jeg greide å holde meg i ketose de første 3 mnd i fase 2 i fjor, men så kom min venninnes bryllup og deretter høsten - og da ble jeg for slapp med opplegget

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no