Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-09-12, 10:23   #776
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg samler vann som en svamp bare jeg kikker på en flaske hvor noe måles i %.... Merkelig det der. Da jeg var i 20årene kunne jeg drikke som bare det og så være et kilo lettere dagen etterpå (jupp, alkohol skal virke vanndrivende.) Nå? Vel - et par små glass bailyes, eller 2 glass vin, eller en liter cider ... og 1-1,5kg OPP... og det henger i gjerne en halv uke.

Etter at jeg begynte å bruke ovuview har jeg blitt oppmerksom på en annen sammenheng... Det er alltid mest hyggelig å gå på vekta rundt eggløsning. Fordi da er jeg gjerne 1kg lettere enn baseline ellers i måneden.

Festina lente - du skal gå å pusse tennene i stedet for å sikle på den sjokoladen...

Gammel 07-09-12, 11:10   #777
Fedona
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Offisiell veiing i dag. To kg opp fra minstenotering i vår, men ca det samme som påske. vannkiloene er som sagt bort og jeg føler meg lettere. Må tenke at det går riktig vei nå

Er det lov med 70% sjokolade på lørdager eller er det forbudt også? Det må vi bli enige om jeg regner med det blir litt vin i kveld og enda litt mindre i morgen. Skal på yoga fra 12-15 på søndag og da kan jeg ikke ha drukket så mange glassene dagen før

Jeg har har holdt på vinen min helt siden jeg startet og har ikke så lyst til å gi slipp på den. Men det blir klart mindre enn i sommer Hva med dere? Vin og sjokolade i helgen eller helt strikt? Sjokoladen kan jeg godt droppe. Og har vært uten fishermans friend siden søndag, det er min største utfordring akkurat nå. Det er om å gjøre å ikke ha det i hus, det er veldig avhengighetsskapende for meg. Det er den salmiakk uten tilsatt sukker... Sukk... Men skal klare det også! Funlight er det neste som skal droppes igjen. Pepsi Max er heldigvis ute av verden for lenge siden

Vi snakkes!

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 11:24   #778
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Min sjokoladeregel er som følger:
A L D R I sjokolade 2 dager på rad. Denne er sånn fordi jeg
- ikke klarer å la være å fråtse (så når jeg spiser gir jeg meg selv lov til å spise... til jeg er kvalm om så er)
- det er sjokolade på dag 2 som fører meg ut i avhengighetssirkus, og jeg blir lett sjokoladeavhengig...
Så langt ser det ut til at dette fungerer. Jeg har vel i snitt spist sjokolade 1 eller 2 ganger ukentlig siden jeg fant ut å gjøre det på denne måten.

Og det fine er at hver gang jeg har lyst på sjokolade så må jeg tenke på om jeg ikke skal spare "sjokoladedagen" til i morgen i stedet... Så i går gikk jeg i krok rundt skåla med sjokolade (snille svigers tok med da de kom på besøk) fordi jeg ikke kunne bestemme meg - og i dag skal jeg være borte mesteparten av dagen så jeg kommer til å spare sjokoladedagen min til lørdag.... Vel - hvordan man "lurer seg selv" er ikke så nøye, bare det fungerer. Dette høres helt teit ut, men det er regler som virker for meg (så langt - skal på 14 dager ferie snart, og har planer om å overholde det da også).

Vin er det verre med. Har ikke noe problem å holde meg unna lengre tid av gangen, men må innrømme at jeg blir litt sur over å ha såpass stor negativ virkning av så lite...
Uansett - dette er en livsstil primært for meg (særlig siden det ikke ser ut til å virke som en slankekur .. ) og dermed må jeg spise på en måte som kan funke... Dvs at jeg tar vinen og den medfølgende oppgangen innimellom. (Men sjeldnere enn jeg nok ville ha gjort uten det sure halvannetkiloet...spesielt siden jeg antar det egentlig signaliserer at kroppen ikke har særlig godt av det - hvadetnåenner... )

Kunstig sukker i drikke er det lite av. Jeg drikker vann, farris/ramløsa, usøtet grønn te/urte-te eller kombucha. Ikke pastiller eller sånt heller. Heldigvis. Har andre uvaner nok...

Gammel 07-09-12, 21:20   #779
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Jeg for min del sliter med motivasjonen for øyeblikket. OPP! 1 kg siste uken! Det gir en nedgang på 100 gram på 1 måned hvor jeg har vært dyktig både med kosthold og trim Hva i all verden må til, da??

Hold fokus! Det må til; ikke slipp det ut avs synet. Må du telle på diett.no, så må du telle på diett,no. Nazi eller ikke! Etterdønninger to dager etter.....kanskje en smule for mye alkohol? Har du (og flere) sjekket sukkerinnholdet i vinen dere drikker? Kan være mye skjult her altså! Og drikker du for mye så forbrenner kroppen alkoholne før fettet; det kan være nok hvis en drikker for mye... Og du...husk å puss tenna - den var god!

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg samler vann som en svamp bare jeg kikker på en flaske hvor noe måles i %.... etter at jeg begynte å bruke ovuview har jeg blitt oppmerksom på en annen sammenheng....

Sånn er jeg også (svampaktig ja); når jeg drikker sjelden. Men når jeg tar et glass et par tre kvelder i uka så fungerer det ikke sånn. MOralen er altså å småsupe litt jevnt gjennom uka

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Offisiell veiing i dag. To kg opp fra minstenotering i vår, men ca det samme som påske. vannkiloene er som sagt bort og jeg føler meg lettere. Må tenke at det går riktig vei nå

Fokus. Fokus. Fokus!

For meg er det helt uaktuelt (liker ikke ordene lov/ikke lov) med 70% sjokkis. Den er for god og jeg går ammok. 86% er ikke så veldig god, så den takler jeg annerledes. Det beste var da jeg laga sjokolade av 86% og cocosa; det ble så mektige at jeg ikke greide å spise så mange i slengen.... når jeg tenker meg om, så brukte jeg det i forbindelse med "den" uka hver mnd. Hm....
Vin og sjokolade høre absolutt sammen - så lenge vi snakker om nonstop. Er det ikke nonstop kan det være det samme
Jeg savner veldig en smak i munnen, smak, smak på ett eller annet. Så i dag handlet jeg inn et par esker fribol lakris; også noe jeg har brukt å ha i bakhånda når "den" uka kom. Eller når andre lyster tok overhånd Men fisherman??? nei...... Pepsi max....ja men kan ikke. Da er cola light annerledes; den trigges jeg ikke av.

Min sjokoladeregel er som følger: det er sjokolade på dag 2 som fører meg ut i avhengighetssirkus, og jeg blir lett sjokoladeavhengig...

LURT!!! Mon tro om jeg greide noe av det samme??

Dagen og arbeidsuka er endelig over. Formen er stabil; dvs ikke verre men heller ikke bedre. Håper å kunne gå en tur i morgen om ikke annet. Skulle/burde/ønsket å rydde litt i huset i morgen også. Det blir en lang og krevende uke neste uke også, og dess mer som er "på stell" før dess bedre er det å komme hjem på ettermiddagen. Har druknet tankene mine litt i rødvin i kveld; spørs om bonangeren tar meg i morgen. Ikke lett når en tåler så lite

har forøvrig ikke noe problemer med å forklare oppgangen på 1 kg den siste uka/to ukene. Har større utfordringer med å gå den ned igjen, når hodet og kroppen er opptatt av å kunne spise alt mulig annet enn det jeg bør spise. Blah!

Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 22:45   #780
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Det var seriøst ment med tannpuss altså. Det er noe med tannkremsmaken og rene tenner som gjør at veien blir lengre ned i sukkerskåla... Sjokoladedagen ble forresten idag. Tryna i ei skål med m&m på et vennelag, så da er morgendagen avgjort. Den blir "hvit".

Gammel 08-09-12, 11:42   #781
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

God morgen! Her er frokosten unnagjort etter en laaang sløvestund i senga med aviser. Det er bare så deilig! Tenkte å ta en kikk i klesskapet i dag, og se om det er noen klær som kan legges vekk/sendes vekk igjen. Ikke fordi jeg nødvendigvis har krympet så veldig siden sist, men for å gi meg selv litt fokus og motivasjon Og så var det en del jeg ikke pakket unna sist jeg ryddet fordi jeg tenkte de kunne være kjekt å ha - og som jeg nå spekulerer på virkelig er meg. Når jeg ikke trenger å skjule/gjemme meg i omfangsrike klær så kan det være greit å legge vekk de som er i den kategorien Har spist for mye og i tillegg noe jeg ikke burde igjen, og jeg vet hva.... Spesielt rå gulrot (bruker i salat) og for mye proteiner. Da vet jeg hvordan dagen her blir, og så håper jeg at jeg ikke glemmer den så fort Nå er det tilbake til hverdagen igjen for å unngå dette. Skal fylle opp ei stor mugge med vann og sette i kjøleskapet; den skal tømmes før jeg "kan" spise neste måltid. Ha en god lørdag alle sammen!

Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 17:49   #782
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Gårdsdagen var utfordring for meg, med sosiale lag. Da stress spiser jeg lett. (sosial angst...) klarte meg bra, 0 sjokolade, en del jordbær og nesten en liten pose øffer. Tror kroppen trengte det saltet... Kinamat minus ris (ok, to små skjeer) og ergo lite saus som kan inneholde mye sukker. Scampi og brokkoli, mmm. Ja, litt pærer fra hagen, men de er små og hører med til sesongen. Vipper litt mellom Fedon og LCHF her ja... Men må finne min vei!

En dag i uka er det lov for meg med litt utskeielser, cluet er måtehold! Så litt sjokolade blir det nok lørdagskvelden! Sukkerfri, mørk eller fruktose...

Maten i dag, eh... Glemte lunsj, meldte meg på nytt treningsstudio, ordnet barnevakt og obs sann... Lk proteinbar ble redningen... Ellers omelett til frokost og fiske- skalldyrsuppe til middag. Teste baker hansen sine smartkarbo rundstykker, men har ikke funnet næringsinnhold, så uvisst hvor på skalaen de ligger. Ble bare 1/4, mektig, så all verden utgjør det ikke. Hjemmelaget pærekompott med sabayonne... Den tok en evighet å lage...

Vin kan jeg fint klare meg uten, og skal jeg ha så jo tørrere jo bedre, så det passer jo bra!

Protein er ikke mitt problem, men trengs jo med mitt treningsnivå, så jeg sliter vel heller ofte med å komme opp i 2x kroppsvekt som bør være minimum...

Cola zero er min store synd... Jeg vet at den kan ødelegge for mye, hodepine, søvn, søtsug... Men må finne pågangsmot og motivasjon! Ikke minst er det penger å spare!

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 19:19   #783
Fedona
Seniormedlem

Stikker innom for å ønske dere en fin lørdagskveld ser ut som dere har blitt flinkere og flinkere med maten det går bra her også, bortsett fra rødvin da har kjøpt mørk sjokolade, men den skal få ligge i kjøleskapet så lenge den kan har jo ikke spist sånt på ei uke og det frister ikke så mye lenger.

I går hadde vi pizza med sds bunn. Den var veldig god! Må kjøpe mer av de. I kveld blir det kalkun lår med blomkål og sellleri grateng. I morgen er det tre timers yoga økt med fokus på hofter og nedre del av rygg. Det trenger jeg med tanke på at halve slekta har skiftet hofte

Du har rett Tarato! Fokus fokus fokus! Den skal jeg ta med meg hver dag fremover trenger noen til å holde meg i øra

Gammel 08-09-12, 20:51   #784
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.

Gårdsdagen var utfordring for meg, med sosiale lag. Da stress spiser jeg lett. (sosial angst...) klarte meg bra, 0 sjokolade, en del jordbær og nesten en liten pose øffer. Tror kroppen trengte det saltet... Kinamat minus ris (ok, to små skjeer) og ergo lite saus som kan inneholde mye sukker. Scampi og brokkoli, mmm. Ja, litt pærer fra hagen, men de er små og hører med til sesongen. Vipper litt mellom Fedon og LCHF her ja... Men må finne min vei! Så flink du er!!! Det står respekt av deg og innsatsen din, med tanke på hvilke utfordringer du står overfor i hverdagen. Støtter deg helt og fullt; og når du kjenner det butter i mot skal du vite at bak deg står jeg og andre med!!

En dag i uka er det lov for meg med litt utskeielser, cluet er måtehold! Så litt sjokolade blir det nok lørdagskvelden! Sukkerfri, mørk eller fruktose...

Maten i dag, eh... Glemte lunsj, OMG: går det an!!???

Protein er ikke mitt problem, men trengs jo med mitt treningsnivå, så jeg sliter vel heller ofte med å komme opp i 2x kroppsvekt som bør være minimum... Hvor mye trener du egentlig??

Cola zero er min store synd... Jeg vet at den kan ødelegge for mye, hodepine, søvn, søtsug... Men må finne pågangsmot og motivasjon! Ikke minst er det penger å spare!Den kommer etterhvert, bare vent! Når du er klar for å kutte ut zeron, så gjør du det.

Jeg har hatt en ganske illle dag; egentlig vil jeg si forferdelig, men det går sikkert an å få det verre. Magen er utsprengt, vondt, og uansett så er det slitsomt. Et veldig tydelig tegn på at jeg har spist for mye/feil. Been there, done that.... Men i dag har jeg tatt skjeia i den andre handa, og holdt meg på matta. I stede for tre store og ett lite måltid, har jeg spist ca hver 2. time og da heller i mindre mengder. Knekkebrød med smørost har jeg spist to ganger. Ett kokt egg med smeltet smør to ganger. Til middag i kveld ble det en lett salat med majones (og det mens mannen mesket seg med en diger biff....). Nå kjennes det ut som magen begynner å samarbeide med meg, så jeg tror det verste er over. Det sier vel sitt når jeg blir ubehagelig stappmett av ett egg med litt smør? Vann har jeg drukket hele dagen, og jeg har tatt et par fribol når trangen på "noe" har vært for sterkt. Nå er det "trangen" til rødvin som gjelder , dvs jeg har tatt et glass og koser meg med det. Det er en rolig lørdagskveld, med TV, aviser, og litt ukeblad. Lader batteriene på den måten God lørdagskveld til dere!

PS: Fedona: hvilket øre vil du bli holdt i? Så du kan holde i mitt på den andre siden mener jeg

Og litt mer aktiv!

Gammel 08-09-12, 21:59   #785
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Godt å være flere her ja, og flinke dere og.

Trener nok litt mye, men ikke alltid høyintensivt. Trening har blitt min"medisin" for å holde angste i sjakk. Når den kommer er alternativene: spise, sove, trene... Hva velger man? Har noe medisiner enda, men har ikke tatt på evigheter, sta også ser dere... Trening er i hvert fall sunnere! Så da kan jeg jo like gjerne sette meg noen mål å jobbe mot. Ser mange ulike meninger om protein og 2x er vel i nederkant om du ser bort fra offentlige anbefalinger og set er vel noe jeg sjelden kommer opp i og. Men merker ikke noe problem om det blir mye en dag

Min journal
Gammel 09-09-12, 09:41   #786
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Du har funnet litt av din oppskrift VSB; fortsett med det som fungerer for deg og jobb videre med det som kan bli bedre. JEg er ingen medisiner, men noe erfaring har jeg da. Selv om jeg ikke har sosial angst slik du har, så undrer jeg meg på om ikke litt medisin kan hjelpe deg, slik at du slipper å bruke så mye energi på å takle det sosiale - og heller kan bruke denne på å jobbe med de andre utfordringene du har? Og når du har fått taket på dette resten så trappe ned på medisinene for da har du energi til å ta det også? Mer som en krykke når føttene ikke greier å holde oss oppe av seg selv? Skjønner du hva jeg mener?

Jeg blir dårlig i magen av for mye kjøtt (som jeg bl.a har spist de siste dagene), så du er heldig som kan spise "ubegrenset" (i mine øyne) av det.

Nå er frokosten spist, og kroppen begynner å bli levelig med igjen. Dagen skal brukes til akkurat det jeg har lyst til - selv om denne "lysten" også består av noe må-gjøre-noe-husarbeid. Ha en fortreffelig søndag!

Og litt mer aktiv!

Gammel 09-09-12, 13:11   #787
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Problemet med medisiner er mye bivirkninger, resulterte bl.a. i +18kg. Så glad jeg er kvitt mest mulig. Ikke helt fri enda... Så jeg bruker det jeg kan av andre teknikker. Trener på "meditasjon" funnet en app til iphone, mindfullness. Men krever ro og konsentrasjon. Av trening og mat... Ja, da er vel det fornuftigste valget lett å se, ikke alltid lett å gjennomføre... Men, effektivt!

Nå er det bursdagsbesøk. Har bakt pærepai som jeg tar med, og så er vi lovet lammestek, mmmm....

Min journal
Gammel 09-09-12, 13:22   #788
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

åh...bivirkninger tenkte jeg ikke på Beklager! Men osm jeg sa tidligere; du har funnet din oppskrift, som du kan foredle videre. Lammestek til bursdag....høres deilig ut. Det gjør også pærepai; hvordan lager du den? Savner virkelig pai som jeg spiste mye av før både til lunsj og middager. Favoritt i huset hos alle mann, store og små.

God bursdag! Jeg skal ut å gå tur; har spist lunsjen min - to egg med smør og et lite knekkebrød ved siden av. Det ble for mye gitt, ser nå (kjenner rettere sagt) at jeg kunne droppet det ene egget eller knekkebrødet. Lært av den! Snakkes!

Og litt mer aktiv!

Gammel 09-09-12, 18:05   #789
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Mat er medisin for overraskende mye. Men det kan ta uhyggelig lang tid å finne "riktig retning" og riktig mengde.... Og man kan for all del trenge medikamenter i kortere og lengre perioder.
Ellers er jeg blitt mer og mer skeptisk på bivirkninger. Det er nok fordi jeg etter å ha kommet ut av de sterke tidlige 20-årene "hvor man tåler alt" oppdager at jeg må være mer og mer forsiktig ... spesielt med medikamenter da bivirkningene ofte kan være like sterke som "virkningene"...

Gammel 09-09-12, 18:40   #790
Tarato
Seniormedlem

Tarato sin avatar

Du har veldig rett i det du sier smgj. Hippocrates sa allerede for 2500 år siden at vi skulle "La maten være din medisin, og la medisin være din mat". Dette kostholdet (altså at man ikke spiser mat kroppen ikke tåler) har hvertfall hjulpet på mange av mine helseproblemer, både med betennelser ved (den minste) overbelastning, migrene, magetrøbbel, som igjen også virker inn på psyken.

jeg har bakt denne kaka i dag; den kan jeg nok prøve meg på igjen senere også. Nå skal den i fryseren før jeg spiser for mye!

Og litt mer aktiv!

Gammel 09-09-12, 19:54   #791
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

åh...bivirkninger tenkte jeg ikke på Beklager! Men osm jeg sa tidligere; du har funnet din oppskrift, som du kan foredle videre. Lammestek til bursdag....høres deilig ut. Det gjør også pærepai; hvordan lager du den? Savner virkelig pai som jeg spiste mye av før både til lunsj og middager. Favoritt i huset hos alle mann, store og små.

Jeg brukte oppskrift fra "fristende lavkarbo". Smuldrepai, opprinnelig med rabarbra, men etter Schønberg Ercen, man tager vad man haver... Da er bunnen på topp, så enkelt. Toppen ble laget av smør, sukrin og finhakkede mandler og valnøtter. Pærene kokte jeg først i "sukkerlake" av sukrin og tagatesse.

Mengder ja... Fornøyd med meg selv egentlig. Mye bær, men med litt kremfløte, ikke ubegrenset. Bær anser jeg som sundt godteri. Tok en skje is, altfor søtt! Ellers spiste jeg godt av lammestek og salat, litt bønner og passe med fet sjy.

Har blitt mye frukt nå, men det er fordi det kommer fra egen hage, ellers gÅr det lenge mellom... Men, tror nok kroppen trives litt over ketogent nivå, men er vel på let etter balansen...

Min journal
Gammel 10-09-12, 10:56   #792
Festina lente
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Jeg samler vann som en svamp bare jeg kikker på en flaske hvor noe måles i %.... Merkelig det der. Da jeg var i 20årene kunne jeg drikke som bare det og så være et kilo lettere dagen etterpå (jupp, alkohol skal virke vanndrivende.) Nå? Vel - et par små glass bailyes, eller 2 glass vin, eller en liter cider ... og 1-1,5kg OPP... og det henger i gjerne en halv uke.
Godt å se at jeg ikke er den eneste - men fortærende er det likevel når det har stått på stedet hvil såpass lenge

Festina lente - du skal gå å pusse tennene i stedet for å sikle på den sjokoladen...

Jeg greide meg uten både sjokolade og tannpuss :-) Men jeg har lest før at dette er et godt "hjelpemiddel" når søtsuget slår inn, så du skal ikke se vekk fra at jeg må ta det i bruk snart. Foreløpig har jeg trøstet meg med tørrfisk, men da må jeg smugspise når hunden er ute på luftetur!

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 11:01   #793
Festina lente
Seniormedlem

Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

[quote=VSB;1380761]Så jeg bruker det jeg kan av andre teknikker. Trener på "meditasjon" funnet en app til iphone, mindfullness. Men krever ro og konsentrasjon. quote]

Den bør kanskje jeg installere også, for det å finne roen er kanskje vel så viktig som å stresse kroppen med trening. Er det en gratisversjon, og er du fornøyd med den?

Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 11:07   #794
Fedona
Seniormedlem

God mandag alle sammen!

Ser ut som dere har greid dere bra i helga? Tarato, Jeg var så redd for øret mitt at jeg turde ikke røre sjokoladen men vino ble det

Ellers hadde jeg en tre timers yoga økt i går og gjett om det kjennes da! Ganske mørbanket i dag! Men jeg et det gjør godt på lang sikt.

På lørdag hadde jeg god energi og brukte den på å male et maleri. Det er vel det første bildet jeg er fornøyd med etter jeg startet å male på nyåret. Det skal få komme på veggen på stua

I går hadde vi lammekoteletter med kålrabi stappe og brokkoli. Nam! En sjelden gang unner jeg meg litt Kålrabi stappe da jeg blir så lei av blomkål stappe... Hva bruker dere som tillegg til kjøtt retter?

Gammel 10-09-12, 11:11   #795
Festina lente
Seniormedlem

Har egentlig klart meg veldig bra med kostholdet. Ingen sjokkis eller noe annet søtt. Er livredd for å havne på sukkerkjøret igjen nå når jeg er avvent, så jeg holder meg unna det meste så lenge jeg bare klarer.

MEN.... tenkte jeg skulle skeie ut og bake kake nå ifm bursdagsfeiring, og flesket til i går med lavkarbo Pavlova. Det ble IKKE noen suksess for å si det slik.... Bunnen ble brun allerede etter 20 minutter (skulle stå i 50), så jeg måtte til med bakepapir over. Det gikk for så vidt greit, men da jeg skulle smake på den var den så god at jeg og sambo spiste opp alt sammen(!). Note to self: Ikke lag kakebunn på tom mage etter luftetur med hunden!

Men det stopper ikke her.... Gjett hvem som ble KNALLDÅRLIG i magen etter å ha kastet i seg alt dette?? Note to self: Husk at magen kan reagere kraftig på for mye "fuskesukker" - i dette tilfellet Tagatesse! Til mitt forsvar vil jeg si at det var første gangen jeg brukte denne typen, men vet faktisk ikke om jeg orker å lage ny bunn i dag med sukrin i stedet. Tror jeg bare serverer blåbær og bringebær i tyrkisk yoghurt!

Trimmen har jeg sløvet litt med, men fikk en luftetur med hunden i går + øvelsene mine. Satser på øvelser i dag og coretrening i morgen.

Vekta ser ut som den går den riktige veien, selv om gårsdagens vekttap nok er noe i meste laget .

Ha en god uke!

Gammel 10-09-12, 16:03   #796
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

[quote=Festina lente;1381058]

Så jeg bruker det jeg kan av andre teknikker. Trener på "meditasjon" funnet en app til iphone, mindfullness. Men krever ro og konsentrasjon. quote]

Den bør kanskje jeg installere også, for det å finne roen er kanskje vel så viktig som å stresse kroppen med trening. Er det en gratisversjon, og er du fornøyd med den?

Betalte vel 15-20kr, svensk den jeg har, grønn og heter mindfullnes II, men det kom opp mange da jeg søkte

Min journal
Gammel 10-09-12, 16:08   #797
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Ideer til tilbehør ja...

Blomkålris, sellerirotmos, gratinert sellerirot, kokte grønnsaker, salat (enkelt så altfor ofte...) bruker iblant litt kålrot, men sjelden alene. I dag blir det nok revne gulrøtter til fisken (kjøpte blåkveite på Ica lørdag, 40%).

Smugveide, mellomveide, jukset... I hvert fall 100g opp fra torsdag (egentlig ingen endring altså...) så jeg krysser av for vel gjennomført helg

Min journal
Gammel 11-09-12, 21:57   #798
Fedona
Seniormedlem

Takk for tips VSB. Hadde nesten glemt den blomkålrisen så godt med påminnelse. Og så bra du er fornøyd med helga, ikke verst det

Her går det bra med kostholdet. Har ikke skrevet noe i journalen i det siste da jeg har brukt mye tid på å male et maleri som jeg skal gi i gave til en venninne som fyller 50. Litt skummelt siden det er første gang jeg gir bort et...

Har egentlig ikke så mye mer å legge til akkurat nå, ville bare innom og si hei

Kommer sterkere tilbake spent på veiinga på fredag...fingers crossed!

Gammel 12-09-12, 08:08   #799
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Høres flott ut med eget maleri!

Her går det bra i matveien, men synes litt synd på meg selv. Lånte mannens sykkel og trynte godt, nyere bremser enn meg... Pluss at det LAVE setet (han er høyere) irriterte, så er litt gul og blå og har et skikkelig hovent lår... Kom hjem til hærlig lammegryte i går da, litt trøst...

Min journal

Sist redigert av VSB : 12-09-12 kl 17:29.
Gammel 12-09-12, 09:03   #800
Fedona
Seniormedlem

Høres flott ut med eget maleri!

Her går det bra i matveien, men synes litt synd på meg selv. Lånte mannens sykkel og trynte godt, nyere bremser enn meg... Pluss at det LAVE (han er høyere) irriterte, så er litt gul og blå og har et skikkelig hovent lår... Kom hjem til hærlig lammegryte i går da, litt trøst...

Auda! Det hørtes ikke godt ut! Skikkelig lårhøne?
Trøsteklem fa meg

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:57.