Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#776 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Jeg samler vann som en svamp bare jeg kikker på en flaske hvor noe måles i %.... Merkelig det der. Da jeg var i 20årene kunne jeg drikke som bare det og så være et kilo lettere dagen etterpå (jupp, alkohol skal virke vanndrivende.) Nå? Vel - et par små glass bailyes, eller 2 glass vin, eller en liter cider ... og 1-1,5kg OPP... og det henger i gjerne en halv uke.
![]() |
![]() |
#777 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Offisiell veiing i dag. To kg opp fra minstenotering i vår, men ca det samme som påske. vannkiloene er som sagt bort og jeg føler meg lettere. Må tenke at det går riktig vei nå |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#778 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Min sjokoladeregel er som følger:
![]() |
![]() |
#779 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Hold fokus! Det må til; ikke slipp det ut avs synet. Må du telle på diett.no, så må du telle på diett,no. Nazi eller ikke! Etterdønninger to dager etter.....kanskje en smule for mye alkohol? Har du (og flere) sjekket sukkerinnholdet i vinen dere drikker? Kan være mye skjult her altså! Og drikker du for mye så forbrenner kroppen alkoholne før fettet; det kan være nok hvis en drikker for mye... Og du...husk å puss tenna
Sånn er jeg også (svampaktig ja); når jeg drikker sjelden. Men når jeg tar et glass et par tre kvelder i uka så fungerer det ikke sånn. MOralen er altså å småsupe litt jevnt gjennom uka
Fokus. Fokus. Fokus!
LURT!!! Mon tro om jeg greide noe av det samme?? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker
![]() |
![]() |
#780 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Det var seriøst ment med tannpuss altså. Det er noe med tannkremsmaken og rene tenner som gjør at veien blir lengre ned i sukkerskåla... Sjokoladedagen ble forresten idag. Tryna i ei skål med m&m på et vennelag, så da er morgendagen avgjort. Den blir "hvit".
![]() |
![]() |
#781 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God morgen! Her er frokosten unnagjort etter en laaang sløvestund i senga med aviser. Det er bare så deilig! Tenkte å ta en kikk i klesskapet i dag, og se om det er noen klær som kan legges vekk/sendes vekk igjen. Ikke fordi jeg nødvendigvis har krympet så veldig siden sist, men for å gi meg selv litt fokus og motivasjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Gårdsdagen var utfordring for meg, med sosiale lag. Da stress spiser jeg lett. (sosial angst...) klarte meg bra, 0 sjokolade, en del jordbær og nesten en liten pose øffer. Tror kroppen trengte det saltet... Kinamat minus ris (ok, to små skjeer) og ergo lite saus som kan inneholde mye sukker. Scampi og brokkoli, mmm. Ja, litt pærer fra hagen, men de er små og hører med til sesongen. Vipper litt mellom Fedon og LCHF her ja... Men må finne min vei! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#783 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Stikker innom for å ønske dere en fin lørdagskveld |
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Jeg har hatt en ganske illle dag; egentlig vil jeg si forferdelig, men det går sikkert an å få det verre. Magen er utsprengt, vondt, og uansett så er det slitsomt. Et veldig tydelig tegn på at jeg har spist for mye/feil. Been there, done that.... Men i dag har jeg tatt skjeia i den andre handa, og holdt meg på matta. I stede for tre store og ett lite måltid, har jeg spist ca hver 2. time og da heller i mindre mengder. Knekkebrød med smørost har jeg spist to ganger. Ett kokt egg med smeltet smør to ganger. Til middag i kveld ble det en lett salat med majones (og det mens mannen mesket seg med en diger biff....). Nå kjennes det ut som magen begynner å samarbeide med meg, så jeg tror det verste er over. Det sier vel sitt når jeg blir ubehagelig stappmett av ett egg med litt smør? Vann har jeg drukket hele dagen, og jeg har tatt et par fribol når trangen på "noe" har vært for sterkt. Nå er det "trangen" til rødvin som gjelder |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Godt å være flere her ja, og flinke dere og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Du har funnet litt av din oppskrift VSB; fortsett med det som fungerer for deg og jobb videre med det som kan bli bedre. JEg er ingen medisiner, men noe erfaring har jeg da. Selv om jeg ikke har sosial angst slik du har, så undrer jeg meg på om ikke litt medisin kan hjelpe deg, slik at du slipper å bruke så mye energi på å takle det sosiale - og heller kan bruke denne på å jobbe med de andre utfordringene du har? Og når du har fått taket på dette resten så trappe ned på medisinene for da har du energi til å ta det også? Mer som en krykke når føttene ikke greier å holde oss oppe av seg selv? Skjønner du hva jeg mener? |
![]() |
![]() |
![]() |
#787 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Problemet med medisiner er mye bivirkninger, resulterte bl.a. i +18kg. Så glad jeg er kvitt mest mulig. Ikke helt fri enda... Så jeg bruker det jeg kan av andre teknikker. Trener på "meditasjon" funnet en app til iphone, mindfullness. Men krever ro og konsentrasjon. Av trening og mat... Ja, da er vel det fornuftigste valget lett å se, ikke alltid lett å gjennomføre... Men, effektivt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#788 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?åh...bivirkninger tenkte jeg ikke på |
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Mat er medisin for overraskende mye. Men det kan ta uhyggelig lang tid å finne "riktig retning" og riktig mengde.... Og man kan for all del trenge medikamenter i kortere og lengre perioder.
![]() |
![]() |
#790 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Du har veldig rett i det du sier smgj. Hippocrates sa allerede for 2500 år siden at vi skulle "La maten være din medisin, og la medisin være din mat". Dette kostholdet (altså at man ikke spiser mat kroppen ikke tåler) har hvertfall hjulpet på mange av mine helseproblemer, både med betennelser ved (den minste) overbelastning, migrene, magetrøbbel, som igjen også virker inn på psyken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Jeg brukte oppskrift fra "fristende lavkarbo". Smuldrepai, opprinnelig med rabarbra, men etter Schønberg Ercen, man tager vad man haver... Da er bunnen på topp, så enkelt. Toppen ble laget av smør, sukrin og finhakkede mandler og valnøtter. Pærene kokte jeg først i "sukkerlake" av sukrin og tagatesse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#792 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg greide meg uten både sjokolade og tannpuss :-) Men jeg har lest før at dette er et godt "hjelpemiddel" når søtsuget slår inn, så du skal ikke se vekk fra at jeg må ta det i bruk snart. Foreløpig har jeg trøstet meg med tørrfisk, men da må jeg smugspise når hunden er ute på luftetur! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-)
![]() |
![]() |
#793 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?[quote=VSB;1380761]Så jeg bruker det jeg kan av andre teknikker. Trener på "meditasjon" funnet en app til iphone, mindfullness. Men krever ro og konsentrasjon. quote] |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-)
![]() |
![]() |
#794 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?God mandag alle sammen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Har egentlig klart meg veldig bra med kostholdet. Ingen sjokkis eller noe annet søtt. Er livredd for å havne på sukkerkjøret igjen nå når jeg er avvent, så jeg holder meg unna det meste så lenge jeg bare klarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?[quote=Festina lente;1381058]
Betalte vel 15-20kr, svensk den jeg har, grønn og heter mindfullnes II, men det kom opp mange da jeg søkte |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Ideer til tilbehør ja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Takk for tips VSB. Hadde nesten glemt den blomkålrisen så godt med påminnelse. Og så bra du er fornøyd med helga, ikke verst det |
![]() |
![]() |
![]() |
#799 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Høres flott ut med eget maleri! Sist redigert av VSB : 12-09-12 kl 17:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#800 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Auda! Det hørtes ikke godt ut! Skikkelig lårhøne? |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? | dakota | Spørsmål og svar | 10 | 31-05-11 01:02 |
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) | Kanskje | Generell ernæringsdebatt | 30 | 11-03-11 11:12 |
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) | meme | Lavkarbo generelt | 1 | 16-10-10 18:00 |
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? | blå | Vedlikeholdsdietten | 3 | 03-11-07 15:48 |