Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 03:21   #8126
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hvilken sukkeralkohol snakker du om? Mange av sukkeralkoholene blir delvis tatt opp i tarmen. Det er få som er GI=0. Sukrin og stevia er blant de få som er GI=0, men dem blir jeg ikke dårlig i magen av i det hele tatt. Maltitol tar vi opp ca 50% av, og jeg blir utrolig dårlig i magen av maltitol. Så det høres ikke ut som at det stemmer det du har lest...

Ja, det var det da. Jeg tror kanskje det var snakk om maltitol eller xylitol, muligens i forbindelse med sukkerfri sjokolade eller noe, men det blir delvis gjetning fra min side. Jeg tror tanken var at sukkeralkoholene fórer bakteriene lenger i tykktarmen hvis de ikke blir tatt opp tidligere i tynntarmen, og resultatet er luft og sånt, noe som "beviser" at opptaket er minimalt. Får man ikke magetrøbbel, så er det fordi bakteriene ikke har fått mat, fordi de ble tatt opp i tarmen på et tidligere tidspunkt (og dermed påvirker blodsukkeret).

Litt sånn muligens-kanskje-hvis-atte-spørsmål dette her, men jeg ville bare høre allikevel. Synes det var en interessant tanke, og det hadde vært superkjekt om det var riktig, da hadde det jo vært enkelt å vite hva man burde holde seg unna.

Edit: Jeg fant denne tråden, det kan være der jeg har lest det. På side to er det i alle fall en påstand om det jeg lurer på, men jeg veit ikke helt hva jeg skal tro.


Sist redigert av Glorfinia : 15-06-11 kl 03:36.
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-06-11, 09:27   #8127
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det var det jeg mente Hvor lenge kan du bruke dem før du skifter dem?

Det varierer litt, men i snitt bruker jeg de mellom tre og fire uker i slengen. Kommer litt an på hvor tørre de begynner å bli mot slutten. Jeg elsker disse linsene, da jeg synes briller er helt fantastisk upraktisk (men akk så pent!).

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 15-06-11, 17:15   #8128
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg leser stadig rundt omkring at folk skal "Bli kvitt baby-kiloene". Hva mener man egentlig med babykilo? Det man gikk opp i graviditeten? Forsvinner ikke mesteparten ved fødselen? Går man opp igjen raskt? Eller spiser man de på seg når man går hjemme?
Ja, jeg obsesser litt med dette for tida...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-06-11, 18:03   #8129
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det man går ned under fødsel er kun hva babyen veier, morkake, fostervann og alt som skal ut, DU veier fortsatt like mye. Babykiloene er gjerne det fettet man får på kroppen ved overspising eller ved hormonforstyrrelsene, dette må slankes bort, det forsvinner ikke av seg selv altså. Jeg gikk kun ned under svangerskapet og veide knappe 57kg når alt var ute (bmi på 19), men i løpet av de første 18 månedene (fram til jeg begynte med lavkarbo) så la jeg på meg 16 kg, så babykiloene mine kom etter svangerskapet. Forbrenningen min var helt på bærtur og hormonene, samt stress rundt den nyfødte gjorde at vekta føyk opp.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-06-11, 18:50   #8130
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Det man går ned under fødsel er kun hva babyen veier, morkake, fostervann og alt som skal ut, DU veier fortsatt like mye. Babykiloene er gjerne det fettet man får på kroppen ved overspising eller ved hormonforstyrrelsene, dette må slankes bort, det forsvinner ikke av seg selv altså. Jeg gikk kun ned under svangerskapet og veide knappe 57kg når alt var ute (bmi på 19), men i løpet av de første 18 månedene (fram til jeg begynte med lavkarbo) så la jeg på meg 16 kg, så babykiloene mine kom etter svangerskapet. Forbrenningen min var helt på bærtur og hormonene, samt stress rundt den nyfødte gjorde at vekta føyk opp.

Babykilo kan også være vann.... Jeg gikk opp 30 kilo bare i vann!
Gikk ned 40 kilo på to-tre måneder.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-06-11, 19:15   #8131
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eksen skal ha ungene med seg til syden i to uker. Etter at de er kommet hjem skal vi reise med dem til Irland. Jeg har grunn til å mistenke eksen for å somle med passene slik at ungene ikke får dem med seg hjem igjen og grunnet postgang vil vi ikke klare få dem tilbake før vår avreise. Dermed kan Irlandsturen bli spolert. Vil det gagne at jeg fyker til politistasjonen i morgen tidlig og viser dem at ungene allerede har pass og ev få tatt kopi av dem slik at vi kan få utstedt nødpass i full fart hvis eksen skulle slå seg vrang??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-06-11, 19:23   #8132
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Eksen skal ha ungene med seg til syden i to uker. Etter at de er kommet hjem skal vi reise med dem til Irland. Jeg har grunn til å mistenke eksen for å somle med passene slik at ungene ikke får dem med seg hjem igjen og grunnet postgang vil vi ikke klare få dem tilbake før vår avreise. Dermed kan Irlandsturen bli spolert. Vil det gagne at jeg fyker til politistasjonen i morgen tidlig og viser dem at ungene allerede har pass og ev få tatt kopi av dem slik at vi kan få utstedt nødpass i full fart hvis eksen skulle slå seg vrang??

Kan vel ikkje skade, nei. Få dei til å ta kopi og få stempla med rett kopi, så kanskje det ordnar seg kjapt om "uløkka" skulle vere ute.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-06-11, 19:28   #8133
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kan vel ikkje skade, nei. Få dei til å ta kopi og få stempla med rett kopi, så kanskje det ordnar seg kjapt om "uløkka" skulle vere ute.

Klarte ikke vente på svar herifra så jeg ringte politistasjonen! Kjekkemannen derifra sa det samme som deg .

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-06-11, 19:30   #8134
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Klarte ikke vente på svar herifra så jeg ringte politistasjonen! Kjekkemannen derifra sa det samme som deg .

Ok, såg spørsmålet ditt først no, nemlig. Men bra du fekk svar! Håper vel og merke at du slepp å måtte bruke dei.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-06-11, 19:33   #8135
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Ok, såg spørsmålet ditt først no, nemlig. Men bra du fekk svar! Håper vel og merke at du slepp å måtte bruke dei.

INGENTING overrasker meg når det gjelder den mannen.. Jeg har lært..

Det som bekymrer meg nå er at ungene ikke har lært ennå.. Eldstepoden har lært litt og spør derfor etter bursdagsgave og får det. Minstepoden har ikke lært og får aldri gave.. Og ikke vil han spør heller for han mener gaver skal komme av seg selv..(som også jeg mener..)

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-06-11, 19:37   #8136
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

INGENTING overrasker meg når det gjelder den mannen.. Jeg har lært..

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7663649 NRK tok opp dette nå nettopp....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 15-06-11, 19:44   #8137
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7663649 NRK tok opp dette nå nettopp....


Det er heldigvis kommet nye regler! Den som IKKE vil underskrive papirene må nå dokumentere at det er fare for ting og tang ved å utstede pass. Tidligere var det forsørgeren som ønsket pass som måtte dokumentere at det IKKE var noen fare ved å utstede pass. Eksen min fikk tre uker på seg til å komme med gode grunner til hvorfor politiet ikke skulle utstede pass. Kunne han ikke det så ble passet utstedt, og det ble det. han kom aldri med noen grunn, men ville heller ikke underskrive. Nå er han glad fordi at han skal ha ungene med seg på sydentur! med et pass jeg tvang gjennom...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-06-11, 19:45   #8138
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er heldigvis kommet nye regler! Den som IKKE vil underskrive papirene må nå dokumentere at det er fare for ting og tang ved å utstede pass. Tidligere var det forsørgeren som ønsket pass som måtte dokumentere at det IKKE var noen fare ved å utstede pass. Eksen min fikk tre uker på seg til å komme med gode grunner til hvorfor politiet ikke skulle utstede pass. Kunne han ikke det så ble passet utstedt, og det ble det. han kom aldri med noen grunn, men ville heller ikke underskrive. Nå er han glad fordi at han skal ha ungene med seg på sydentur! med et pass jeg tvang gjennom...


Ser at den regelen kanskje ikke gjelder??? Var det bare politiet som var snill mot mine?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-06-11, 19:46   #8139
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Babykilo kan også være vann.... Jeg gikk opp 30 kilo bare i vann!
Gikk ned 40 kilo på to-tre måneder.

Ah tror jeg inkluderte det litt i hva som skal ut my bad. Selvsagt trenger det ikke å være fett som har skylden i vektoppgang!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-06-11, 00:03   #8140
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Vi sa jo at den tørker ut? I alle fall burde det være lett å dra den konklusjonen ut fra hva som ble skrevet over her. Den kan også få sprekker og hakk og støv og ikke minst bakterier på seg. Men jeg skjønner ikke helt interessen for hva som skjer med linsen, og hvorfor spør du ikke hun som bruker dem?

Jeg kom bare til å tenke på hva som skjer med en linse over tid, om virkningen av den forsvant osv. Jeg har spurt henne, og hun sa at hun ikke merket forskjell utenom at linsene begynte å irritere etter noen dager. Ren nysgjerrighet

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 16-06-11, 09:04   #8141
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg kom bare til å tenke på hva som skjer med en linse over tid, om virkningen av den forsvant osv. Jeg har spurt henne, og hun sa at hun ikke merket forskjell utenom at linsene begynte å irritere etter noen dager. Ren nysgjerrighet

Når jeg tenker meg om så ser jeg pittelitt dårligere på slutten av en linseperiode. Men det kan sikkert ha noe med at linsene begynner å bli litt tørre å gjøre.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 16-06-11, 09:08   #8142
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Når jeg tenker meg om så ser jeg pittelitt dårligere på slutten av en linseperiode. Men det kan sikkert ha noe med at linsene begynner å bli litt tørre å gjøre.

Det kan også skyldes at det kommer et proteinbelegg på linsene samt at linsene blir ropte. Og blir de ripete kan de begynne irritere øyet som igjen kan gi betennelser.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 16-06-11, 09:35   #8143
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Blir ikkje dei mindre "tøyelege" på eit vis også? Sambu seier han merkar at dei verkar dårlegare når månaden snart er over, han har månadslinser vel og merke.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 16-06-11, 10:11   #8144
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan jeg fortsatt si at jeg går på lavkarbo dersom jeg fokuserer mest på kaloriene, men også holder meg under 70-100g karbo pr. døgn?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-06-11, 10:18   #8145
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Kan jeg fortsatt si at jeg går på lavkarbo dersom jeg fokuserer mest på kaloriene, men også holder meg under 70-100g karbo pr. døgn?

Ja det vil jeg si, lavkarbo blir ofte definert som 0-150 g kh daglig også er et jo alle retninger innen det. Det du beskriver er vel sånn Fedon-ish og husk bare at du må kutte på fettet.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-06-11, 10:25   #8146
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ja det vil jeg si, lavkarbo blir ofte definert som 0-150 g kh daglig også er et jo alle retninger innen det. Det du beskriver er vel sånn Fedon-ish og husk bare at du må kutte på fettet.

Wohoo!
Kroppen min er sta, nemlig! Den tror jeg er ferdigslanket nå, så jeg må trå til med litt lavkalori for å få litt mer reaksjon, men jeg vil ikke gi opp lavkarboen fordi, så prøver å finne en balanse. Får en så god kropp på lavkarbo og jeg vil ikke tilbake til å være tung og oppblåst.. men desverre så må man jo litt opp på karbene på lavkalori. Har prøvd ketolyse i tillegg til lavkalori og da blir man sulten! veldig sulten, så det fungerte ikke..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-06-11, 11:04   #8147
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Wohoo!
Kroppen min er sta, nemlig! Den tror jeg er ferdigslanket nå, så jeg må trå til med litt lavkalori for å få litt mer reaksjon, men jeg vil ikke gi opp lavkarboen fordi, så prøver å finne en balanse. Får en så god kropp på lavkarbo og jeg vil ikke tilbake til å være tung og oppblåst.. men desverre så må man jo litt opp på karbene på lavkalori. Har prøvd ketolyse i tillegg til lavkalori og da blir man sulten! veldig sulten, så det fungerte ikke..

Ok det beviser bare nok en gang hvor forskjellige vi er. Jeg spiser 30-50 g kh daglig og rundt 1600 kcal, ca 60% av dette er fett. Jeg spiser det fordelt i ca 5 små måltider. Holder meg mett og god jeg, men ser at dess mer jeg spiser dess mer sulten blir jeg. Mat avler sult hos meg rett og slett. trening derimot får bort sultfølelsen. Så for meg er det ingen grunn til å gå opp mye på karber for å kunne leve lavkalori. Er jo de som også spiser 75-80% fett daglig og holder seg under 1500 kcal daglig. men hva som passer deg er det bare du som kan finne ut av, har prøvd å feilet mye jeg også.

Lykke til

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-06-11, 11:14   #8148
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg drev med periodevis fasting en stund, og da var jeg under 15g karbo, gjerne mellom 5 og 10g om dagen, 75% fett, 20% protein. Da lå jeg gjerne på 800-1500 kcal om dagen, men jeg ble bare slapp og uvel og kroppen skrek etter karbohydrater, så jeg droppet det. Men vekta smilte da, vekten raste. Så om jeg finner en bra balanse hvor jeg føler meg vel fortsatt så vil vekten mest sannsynlig synke også! Mat avler sult for meg også, så ved å kutte ett og annet måltid så gikk det bedre for meg. Så det holder med 3 måltider hvertfall, når jeg var oppe i 5 så gikk jeg stadig å letet etter noe spennende i skapene.. Jeg går raskere ned i vekt på lavkarbo når karbene ligger oppe mot 20-30g, så jeg tror det vil gå bra om jeg ikke har for mye karber og lav kalori. I teorien i såfall så høres det bra ut!
Vet du hvilke prosenter jeg bør satse på når jeg skal opp mot 70-100g karbo? Fettet må vel ned fra 75% i såfall, men hvor mye..? og proteiner?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-06-11, 12:20   #8149
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg drev med periodevis fasting en stund, og da var jeg under 15g karbo, gjerne mellom 5 og 10g om dagen, 75% fett, 20% protein. Da lå jeg gjerne på 800-1500 kcal om dagen, men jeg ble bare slapp og uvel og kroppen skrek etter karbohydrater, så jeg droppet det. Men vekta smilte da, vekten raste. Så om jeg finner en bra balanse hvor jeg føler meg vel fortsatt så vil vekten mest sannsynlig synke også! Mat avler sult for meg også, så ved å kutte ett og annet måltid så gikk det bedre for meg. Så det holder med 3 måltider hvertfall, når jeg var oppe i 5 så gikk jeg stadig å letet etter noe spennende i skapene.. Jeg går raskere ned i vekt på lavkarbo når karbene ligger oppe mot 20-30g, så jeg tror det vil gå bra om jeg ikke har for mye karber og lav kalori. I teorien i såfall så høres det bra ut!

Vet du hvilke prosenter jeg bør satse på når jeg skal opp mot 70-100g karbo? Fettet må vel ned fra 75% i såfall, men hvor mye..? og proteiner?

Det vet jeg dessverre lite om, var jeg deg ville jeg prøvd å fått tak i boka til Fedon og sjekke litt mengder og sånn der. I bedre uten brød av Lutz skriver han at inntil ca 70 g kh daglig kan man spise mye fett, men over det må man redusere hvor mye vet jeg ikke.

Jeg blir også slapp og uvel med for mye fett og for lite kh. Jeg holder meg fint i ketose inntil 50 g kh daglig. Ligger på rundt 60% fett for det passer med kcal daglig. Dette har jeg bare prøvd meg frem til og det føles veldig bra, men jeg går dessverre inne noe mer ned i vekt. Har hatt stillstand i over et år nå men så litt bevegelse i vekta da jeg kutte cola z og atkins, det er tydeligvis en partystopper for meg. Håper å få gang på ting nå for jeg teller alt veldig nøye. Jeg driver vel også med periodisk faste og spsier kun mellom 11 og 19, i itlleg trener jeg 5 dager i uka.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 16-06-11, 17:03   #8150
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har betennelse i det ene hullet i øret mitt. Kjærringråd eller andre tips, anyone?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no