Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-05-09, 21:41   #801
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fedon Lindberg er lavkarbo, det også

Men om jeg sier "very lavkarbo" da?

Jeg fulgte Lindbergkostholdet for noen år siden, var så langt som inne på klinikken til Fedon Oslo, hvor jeg så ham ansikt til ansikt....yeah :-)
Jeg spiste en god del mere karbo med det kostholdet.
Hvor går egentlig grensa for lavkarbo?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 21:44   #802
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av sisseln, her.

Så flink du har vært!!
Jeg skjønner at jeg må veie ja, og joa. Digital kjøkkenvekt finnes her. Har jo gått et år på GR.

Må vel noen "harry" turer til Sverige også. Alt er jo mye billigere der. Dattern var der på fredag, og handle litt for meg også. Bacon, flesk og kyllingklubber.

Frityrgryta står og skammer seg i boden. Den skal opp, men jeg bruker den på verandaen. Orker ikke den lukta i huset. hehe

Per i dag har jeg bare meg selv å stole på. Min livsledsager gjennom 20 år fant seg en ny dame og forsvant ut av huset. Han støttet meg ikke det året på GR, heller motarbeidelse.

Og ut med han håper jeg mange av de dårlige vaner/uvaner også forsvant.

Så det er kun meg selv, og dette er viktig for meg. Bukplastikken skjer ikke uten BMI på under 30. Jeg trener litt, og har mye musker, derfor mente legen at de kunne vurdere meg individuelt. Men altså under 30. Hårda bud.

Og ja, jeg lener meg mer enn gjerne til dere. Tusen, tusen takk.

Jeg er også "Harry"

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 21:50   #803
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 53
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av mars, her.

Ei ung frøken på 28 her...
Etter å ha gått opp igjen nesten alle dei 23 kilo jeg tok av for ett par år siden ved hjelp av pulverkura å anna jojo-slanking...
Er jeg no fast bestemt på å legge om livet å kutte drastisk ned på fy-karboa...å forsøke å holde på det....for no er det nok jojo-tull
Skal ned iallefall 30,8 kg til 68 kg, so jeg har nok en lang vei, men har stor tro på
at forumet her inne vil vere til stor oppmuntring å hjelp
Har en hund, so med den som turkompis vil jeg prøve å komme meg ut på en god tur kvar dag Har gått lang tur i over 6 uker nå, men vekttapet kom ikkje før karboa vart kutta so dette har jeg stooor tru på allereie Lykke til alle sammen, dette klarer vi

Hei :-)

Det kan være lettere å holde ut om du deler opp i mindre mål, da føles ikke veien så lang; 2 kilo, 5 kilo....eller hva som passer deg.
Mitt første mål var å få en vekt som begynte på 12, ikke 13.
Jeg orket ikke tanken på å se de 60 kiloene jeg skulle ned under ett.
Jeg jublet hver gang jeg nådde et lite mål, og tok da straks fatt på neste mål.

Dette klarer du nok greit tenker jeg :-)

Good luck

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 01:11   #804
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Men om jeg sier "very lavkarbo" da?

Jeg fulgte Lindbergkostholdet for noen år siden, var så langt som inne på klinikken til Fedon Oslo, hvor jeg så ham ansikt til ansikt....yeah :-)
Jeg spiste en god del mere karbo med det kostholdet.
Hvor går egentlig grensa for lavkarbo?

Det er vel ikke bare hvor mange karber det går på, men også GI og GB, men noen sier at grensen går ved 150 gr kh om dagen.
Lavkarbo er bare fellesbetegnelsen for selve livsstilen -om det så er Skaldemann eller Lindberg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-09, 16:13   #805
tahk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 4
tahk er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann folkens

Etter et opphold fra Atkins-dietten på 4 år, så prøver jeg meg igjen. I mellomtida har jeg vært på rehabiliteringsopphold hvor jeg har lært veldig mye om kosthold, og da såklart fettfattig kosthold. Men jeg har også lært mye om bl.a. hormoner og forbrenning som jeg kommer til å ta med meg på Atkinsdietten denne gangen. Det viktigste der er antakelig "aldri gå mer enn 3 timer uten mat".

For 6 år siden startet jeg på Atkins, og gikk ned 36 kg. Dette var pga Atkins, men også pga mye hard trening. Men jeg falt av etterhvert, og ble støttemedlem på treningssenteret det siste halve året. Gikk over til Fedon-aktiv kosthold, uten å lese godt nok om det - og la på meg 20 kg igjen. Gikk på rehab-oppholdene ned 19 kg, men pga en operasjon og lite trening, la jeg på meg 12 kg i høst. Har en stor dag som kommer til sensommeren/høsten, og vil i alle fall ned de siste 12 igjen.

Begynte på Atkins igjen i går - og gikk ned 1,3 kg til idag. Tror ikke det blir akkurat standarden fremover, og det kan jo være fryktelig tilfeldig. Hva vet jeg.

Planen fremover er å gå ned de 12 kg, så få ryddet opp i hodet hos psykolog, og deretter forhåpentligvis få et mer normalt forhold til mat enn det jeg har idag (der mat er belønning, trøst og antakelig først og fremst demping av følelser, både gode og dårlige). Om det blir Atkins-kosthold etter dagen til høsten, vet jeg ikke enda. Jeg vet bare at jeg klarer å holde vekta med fettfattig kosthold, og ikke gå ned. Med Atkins klarer jeg i alle fall å gå ned.

tahk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:15   #806
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei

Jeg er 38 år gammel. Har kone, 2 barn (1 eget og 1 inngiftet), pusekatt og nymfeparakitter.

Jeg er litt av en tungvekter. Jeg veier (dvs veide) 170,5 kilo og er 180 cm høy. Jeg har slanket meg masse tidligere. I 2001 gikk jeg ned 55 kilo på et halvt år og syklet birkebeinerrittet det samme året. Da spiste jeg tradisjonell norsk mat og trente 3-4 timer hver eneste dag. På sykkel og rulleskøyter. Så endret livssituasjonen seg og jeg kunne ikke trene like mye. Jeg gikk opp 60 kilo på halvannet år.

Så fikk jeg vite at jeg hadde diabetes og måtte ned i vekt for å kunne lage barn. La igjen opp til monstertrening og gikk ned 30 kilo. Kona ble gravid, jeg ble sympatigravid og gikk opp 40 kilo igjen. Og der har jeg blitt med svak stigning opp til 170,5 kilo på tirsdag denne uka. Så jeg har konkludert med at monstertrening ikke fungerer på sikt. Samtidig har jeg begynt på insulin fordi jeg ble syk av diabetes-pillene. Insulin-behandling og vekttap er ufattelig vanskelig. Uansett hva jeg har gjort så har vekta stått stille eller økt sakte.

På tirsdag denne uka bestemte jeg meg for å kutte ut karbohydrater. Jeg sluttet å spise brød, pasta, ris og poteter (og snop selvsagt) og begynte å spise mer "pålegg", salat og grønnsaker.

Jeg er sjokkert over resultatene. Jeg har nå kuttet helt ut måltidsinsulin og har nesten halvert mengden langtids-insulin. (måltids virker i 2 timer, langtids i 24 timer). Blodsukkeret har stabilisert seg på ca. 6,5 og svinger maksimalt 2 mmol i løpet av et døgn. Og det samtidig som jeg nesten har kuttet ut diabetes-medisiner helt. Slik det ser ut nå er jeg helt insulin-fri innen en uke.

Også kommer rosinen i pølsa da: på disse 5 dagene har jeg gått ned hele 2,5 kilo. Før lavkarbo-forsøket gikk vekta aldri under 170, så jeg tilskriver ikke dette såkalte "naturlige svinginger" heller. Dette er et direkte resultat av å ha kuttet ut karbohydrater.

Dette er jo helt utrolig. For å få råd kommer jeg til å være en aktiv lurker på forumene her og det kan hende jeg poster litt innimellom også. Kan jo hende jeg kan komme med noen råd etter hvert også.

Det jeg stusser litt på er hvorfor hverken sykehuset, legen eller såkalte kostholds- og diabetes-eksperter ikke har tipset meg om dette før. Jeg føler meg jo sinnsykt mye bedre også, så dette kan vel ikke være farlig på noe vis?

raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:27   #807
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Det står litt om dette i ketolyse-boka. Jeg har ikke diabetes (ennå) men måler blodsukker innimellom pga at jeg er i grenseland. Etter jeg begynte på Ketolyse-kuren har blodsukkeret holdt seg stabilt på 5-6 og jeg gidder nesten ikke måle lenger

De første kiloene er visst mest vann, men likevel... Det gir i alle fall en kick-start! Jeg ble skikkelig kamel-tørst de første dagene og drakk sikkert 3-4 liter vann om dagen. Likevel går jeg ned.

Ønsker deg masse lykke til og er spent på å følge deg videre

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:32   #808
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Velkommen Raskall og gratulerer med intet mindre enn fantastiske resultater på bare noen få dager. Du kommer til å stortrives på lavkarbo.

Sitat:

Det jeg stusser litt på er hvorfor hverken sykehuset, legen eller såkalte kostholds- og diabetes-eksperter ikke har tipset meg om dette før. Jeg føler meg jo sinnsykt mye bedre også, så dette kan vel ikke være farlig på noe vis?

Ja, det er virkelig noe å stusse over. Etter hvert som jeg også har erfart hvor bra kroppen har det på lavkarbokost har jeg rett og slett blitt litt forbanna på mainstream-legestanden som ikke har fått opp øynene for dette.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:34   #809
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

De første kiloene er visst mest vann, men likevel... Det gir i alle fall en kick-start! Jeg ble skikkelig kamel-tørst de første dagene og drakk sikkert 3-4 liter vann om dagen. Likevel går jeg ned.

Ønsker deg masse lykke til og er spent på å følge deg videre

hehe.. jeg vet at de første kiloene går veldig lett og sannsynligvis bare er vann. Men det er likevel vann jeg tidligere har vært nødt for å bære rundt på.

Jeg skal forøvrig på rehabilitering på Tonsåsen rehabiliteringssenter i januar/februar. Er veldig spent på hva de vil si til kostholdet mitt nå. Uansett så gleder jeg meg enormt til 4 uker med fokus på kun kosthold, mosjon og helse. Forventningene er store.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:41   #810
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

hehe.. jeg vet at de første kiloene går veldig lett og sannsynligvis bare er vann. Men det er likevel vann jeg tidligere har vært nødt for å bære rundt på.

Jeg skal forøvrig på rehabilitering på Tonsåsen rehabiliteringssenter i januar/februar. Er veldig spent på hva de vil si til kostholdet mitt nå. Uansett så gleder jeg meg enormt til 4 uker med fokus på kun kosthold, mosjon og helse. Forventningene er store.

Ikke for å skuffe deg, men det jeg har hørt om Tonsåsen er masse brød, poteter og fettfattig kosthold.. Altså langt fra et blodsukkerstabiiserende kostold, i allefall sammenlignet med lavkarbo.

Ellers velkommen så mye og lykke til så mye med kostoldsendring og vektstabilisering!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 11:54   #811
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ikke for å skuffe deg, men det jeg har hørt om Tonsåsen er masse brød, poteter og fettfattig kosthold.. Altså langt fra et blodsukkerstabiiserende kostold, i allefall sammenlignet med lavkarbo.

Ellers velkommen så mye og lykke til så mye med kostoldsendring og vektstabilisering!

Det overrasker meg egentlig litt med tanke på at Tonsåsen har spesielt fokus på diabetikere. Men jeg får se når det kommer så langt. Jeg elsker å trene mye, så da får jeg bare trene 8-9 timer pr. dag mens jeg er der. Problemet med treningen i hverdagen er at jeg ikke har tid.

De skriver jo også i brosjyrene sine at opplegget er veldig indivduelt så det er jo lov å håpe at jeg kan fortelle litt selv hva jeg ønsker. Mitt problem er at jeg kan veldig mye teori om både kosthold og trening men jeg klarer ikke å omsette det i praksis for egen del. Det er den siste delen jeg håper å få hjelp til.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 13:49   #812
MatGlad!
Juniormedlem
 
MatGlad! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 44
Innlegg: 13
MatGlad! er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!

Har vel egentlig skrevet litt om meg selv under "skravle"-linken, November, men her er meg i korte trekk:

Jeg har alltid vært litt "lubben". Ble bortkjemt allerede som liten unge, og mat/godteri ble jeg aldri nekta. Men ettersom årene gikk ble jeg bare større og større. Når jeg tippa over 100kg aner jeg ikke, men tipper det allerede var på ungdomskolen.. Skolen og helesøster prøvde å få meg til å gå ned, men det fungerte ikke. Hadde ett 2-ukers opphold på Beitostølen da jeg gikk i 8. klasse. Men fungerte ikke over lengre tid. Har vel bare snudd ryggen til og ikke tenkt over hvor stor jeg egentlig var og at jeg bare ble større og større.. Etter at skolen var ferdig og jeg begynte å jobbe gikk jeg faktisk ned noen kg. Aner ikke hvor mange, men nok til at jeg kunne kjøpe meg klær i ett par str. mindre. Men så møtte jeg min nåværende samboer og da kom kg på igjen, og det ble bare flere og flere... I 2004 (eller 2005?) ble jeg med på ett opplegg hvor det var fokus på livstilendringer og ikke bare mat. Klarte å gå ned ca 20 kg. Etter det var vekta stabil ei god stund, men så begynte de å snike seg på igjen.. Og jeg vet akkurat hva som var grunnen, men klarte ikke å stoppe!

Men nå i høst fant jeg ut at nå måtte jeg bare! Begynte på en 3-ukers Nutrilett "kick-start" pulverkur. Gikk ned nesten 8 kg Og før jeg skulle begynne å spise normalt igjen hadde jeg ett møte med en ernærigsfysiolog. Det ble også konstatert at jeg var insulinresistent.. Kuttet ut alt som heter pasta, ris, potet, brød. Passer også på å drikke nok vann, og ca 5 måltider om dagen. Og det fungere veldig bra for meg. Har til å tatt av tilsammen 15 kg. Har ennå ikke kommet sikkelig i gang med trening, men etter at jeg nå skal skifte treningssenter (har vært støttemdl. i laaang tid på mitt nåværende senter) og kommer i gang med mer regelmessig trening, håper jeg bare på at kg renner av

Har trent regelmessig og passe ofte før også, men da hadde jeg ikke matkunnskapene iorden. Spiste mye pasta, ris, pølse også videre. Og godteri selvfølgelig. Har neste ikke spist godteri, og da spesielt sjokolade, på snart 2 mnd. Og det beste er at jeg ikke savner det Håper det holder seg slik. Men jeg unner meg litt innimellom. Men ikke hver helg hvis jeg ikke har lyste på.

Ble tipset om denne nettsiden av ernæringsfysiologen, og kommer til å bruke denne aktivt. Og kanskje spesielt når motgangen melder seg...

Dessuten er det jo en høytid med ofte mye mat, kaker og godteri som er over oss før vi aner det. Kommer nok til å bli en utfordring for meg som tidligere har bare puttet ting inn i munnen uten å tenke seg først..

Men nå er det adventlys og stjerner som står for tur , og masse små julekalendergaver som skal pakkes inn til min samboers datter som er hos oss i helgene.

Ha en fin søndag folkens!!

__________________


MatGlad! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 14:03   #813
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Juletida er jo den best tilrettelagte høytiden, skulle jeg mene! Så mye rent kjøtt og god, fet mat, ribbe, pinnekjøtt, kalkun eller hva man nå spiser på julaften, alle gode kjøttpålegg, sildesalater osv osv. For meg er juletida en lavkarbofest uten sidestykke!
Klart, man har julekaker, poteter, lefse, sånne ting, men det finnes alternativer. Mange oppskrifter på julegodterier her inne, poteter kan man bytte ut med andre grønnsaker (Denne skal være genial til ribba), og lefse klarer man seg fint uten, pålegg er jo fantastisk godt å spise som det er!
God jul

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 16:06   #814
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Sitat:

lefse klarer man seg fint uten, pålegg er jo fantastisk godt å spise som det er!
God jul

Hmm.. og jeg som er så glad i lefse, det er jo en del av julekosen. Jeg spiser jo aldri lesfe ellers i året..så den kan vel ikke skade med lit lefse til jul Jeg kommer nok til å kose meg lit ekstra i julen. Kan vel ikke gå opp igjen de 4 kiloen jeg har mistet??

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 16:12   #815
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Chess79, her.

Hmm.. og jeg som er så glad i lefse, det er jo en del av julekosen. Jeg spiser jo aldri lesfe ellers i året..så den kan vel ikke skade med lit lefse til jul Jeg kommer nok til å kose meg lit ekstra i julen. Kan vel ikke gå opp igjen de 4 kiloen jeg har mistet??

Du må jo bare spise lefse om du vil det! Om du går opp igjen det du har gått ned så kan du med stor sikkerhet trøste deg med at det bare er vann. Poenget mitt er at dersom man har gått en stund uten å spise sånne karbobomber så kan man ende opp med å få ubehag; hodepine, oppblåst mage etc. Det gjelder vel ikke alle, men det er veldig vanlig å oppleve det. Samt at det kan trigge en videre og langvarig sprekk hos noen.
For min del så synes jeg ikke det veier opp å føle meg i dårlig form den tilmålte tida jeg har med familien min som bor så langt unna mot det å spise lefse. Jeg spiser en knøttliten potet noen smååå flake med flatbrød til rakfisken annen dag jul, men joggu betaler jeg for det også ... . Det er vel den eneste lille avstikkeren jeg tar.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 16:24   #816
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du må jo bare spise lefse om du vil det! Om du går opp igjen det du har gått ned så kan du med stor sikkerhet trøste deg med at det bare er vann. Poenget mitt er at dersom man har gått en stund uten å spise sånne karbobomber så kan man ende opp med å få ubehag; hodepine, oppblåst mage etc. Det gjelder vel ikke alle, men det er veldig vanlig å oppleve det. Samt at det kan trigge en videre og langvarig sprekk hos noen.
For min del så synes jeg ikke det veier opp å føle meg i dårlig form den tilmålte tida jeg har med familien min som bor så langt unna mot det å spise lefse. Jeg spiser en knøttliten potet noen smååå flake med flatbrød til rakfisken annen dag jul, men joggu betaler jeg for det også ... . Det er vel den eneste lille avstikkeren jeg tar.


4 kilo med vann Da hadde jeg blitt skuffet! Men tar kanskje en stund før fettforbrenningen for fart på seg

Men ja.. det skal vel en del selvdisiplin og ikke få en langvarig sprekk..men det må jeg bare ha denne gangen. Er så godt i gang

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 17:04   #817
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Chess79, her.

4 kilo med vann Da hadde jeg blitt skuffet! Men tar kanskje en stund før fettforbrenningen for fart på seg

Men ja.. det skal vel en del selvdisiplin og ikke få en langvarig sprekk..men det må jeg bare ha denne gangen. Er så godt i gang

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, du sier du er redd for å legge på deg de fire kiloene du har gått ned, det jeg mente er at DERSOM du skulle legge på deg fire kg i løpet av jula, som tross alt bare er noen dager, så vil det være vann, det er ikke fysisk mulig å legge på seg fire kg fett på bare noen dager. Jeg ville vært glad om det var vannvekt, ikke skuffet .
Men, om det var det du mente, så ja, mye av de første kiloene man går ned er gjerne vann, men det er fortsatt fire kilo med overflødigheter som man tross alt skal være glad for at man er kvitt . Dersom du er i ketose, så pleier den ordentlige rene fettforbrenninga å komme etter ca tre fire uker.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 17:33   #818
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener, du sier du er redd for å legge på deg de fire kiloene du har gått ned, det jeg mente er at DERSOM du skulle legge på deg fire kg i løpet av jula, som tross alt bare er noen dager, så vil det være vann, det er ikke fysisk mulig å legge på seg fire kg fett på bare noen dager. Jeg ville vært glad om det var vannvekt, ikke skuffet .
Men, om det var det du mente, så ja, mye av de første kiloene man går ned er gjerne vann, men det er fortsatt fire kilo med overflødigheter som man tross alt skal være glad for at man er kvitt . Dersom du er i ketose, så pleier den ordentlige rene fettforbrenninga å komme etter ca tre fire uker.

Jeg har gått ned 4 kilo...og da mener du det først og fremt er væske. Da er det lett å gå opp igjen de fire kiloene. Jeg vet at man ikke kan gå opp 4 kilo i fett på så kort tid. Derfor må jeg være forsiktig, i og met at det kun er væsketap og ikke fett jeg har mistet! Merker det på klærne da at jeg har gått inn i centimeter

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 17:40   #819
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Fire kg fett og fire kg vann tar jo omtrent like stor plass i kroppen, så klart du merker forskjell

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:48   #820
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har bestemt meg på forhånd for hva jeg vil spise, som er utenfor lavkarbo- dietten, i jula. Jeg spiser lutefisk med lefse og potet en dag i jula og en dag før, og det vil jeg gjøre, tiltross for dietten. Ellers så ser jeg ikke på kaker og slike ting som problematisk. Jeg har rett og slett ikke noe sukkerbehov. Prøver å kjenne etter: bløtkake.....nei det er ikke noe savn, sjokoladkake.....nei, ikke det heller. Det er veldig rart, men sånn er det.
Har bursdag til helgen og tenkte å ta med familien min på indisk restaurant (har snakket om det lenge og da skal jeg spise litt ris. Har ikke smakt hverken ris, potet. pasta eller annen sukkerholdige produkter på snart 6 uker. Og til helgen gjør jeg det først og fremst for familien min sin skyld. Prøver å gjøre ting så uproblematisk og normalt som mulig overfor barna mine.
Det som overrasker meg mest med denne måten å leve på, og spise på, er at det er så enkelt Ikke det at jeg har gått ned så mye men jeg tror veldig på det jeg holder på med

kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 12:01   #821
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av kiwo, her.

Jeg har bestemt meg på forhånd for hva jeg vil spise, som er utenfor lavkarbo- dietten, i jula. Jeg spiser lutefisk med lefse og potet en dag i jula og en dag før, og det vil jeg gjøre, tiltross for dietten. Ellers så ser jeg ikke på kaker og slike ting som problematisk. Jeg har rett og slett ikke noe sukkerbehov. Prøver å kjenne etter: bløtkake.....nei det er ikke noe savn, sjokoladkake.....nei, ikke det heller. Det er veldig rart, men sånn er det.
Har bursdag til helgen og tenkte å ta med familien min på indisk restaurant (har snakket om det lenge og da skal jeg spise litt ris. Har ikke smakt hverken ris, potet. pasta eller annen sukkerholdige produkter på snart 6 uker. Og til helgen gjør jeg det først og fremst for familien min sin skyld. Prøver å gjøre ting så uproblematisk og normalt som mulig overfor barna mine.
Det som overrasker meg mest med denne måten å leve på, og spise på, er at det er så enkelt Ikke det at jeg har gått ned så mye men jeg tror veldig på det jeg holder på med


Jeg tenker det at om man skal leve på lavkarbo..så må man kunne unne seg lit godt på helligdager eller dager som skal markeres. Om man er flink ellers så kan det ikke skade. Man skal jo leve også..ellers vil man jo gå lei og mistrives med hele opplegget. Jeg har ikke noe problem med å holde meg unna sukker ellers så lenge jeg kan kose meg en sjelden gang som i jula Så jeg gjør som deg..koser meg med lit lefse til jul, kaker er jeg ikke så glad i så det går greit

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 15:00   #822
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Chess79, her.

Jeg tenker det at om man skal leve på lavkarbo..så må man kunne unne seg lit godt på helligdager eller dager som skal markeres. Om man er flink ellers så kan det ikke skade. Man skal jo leve også..ellers vil man jo gå lei og mistrives med hele opplegget. Jeg har ikke noe problem med å holde meg unna sukker ellers så lenge jeg kan kose meg en sjelden gang som i jula Så jeg gjør som deg..koser meg med lit lefse til jul, kaker er jeg ikke så glad i så det går greit

Ja, tror det er viktig for motivasjonen at man kan unne seg litt ekstra. Vil jo at dette skal være en livsstil og en endring i livet mitt, og da må jeg lære meg å leve med lavkarbo til hverdags og så skeie ut innimellom. Men jeg liker egentlig ikke å kalle det å skeie ut, for det skal jo være en naturlig, men kontrollert del av livet mitt det også

kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 17:03   #823
Chess79
Medlem
 
Chess79 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 76
Chess79 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av kiwo, her.

Ja, tror det er viktig for motivasjonen at man kan unne seg litt ekstra. Vil jo at dette skal være en livsstil og en endring i livet mitt, og da må jeg lære meg å leve med lavkarbo til hverdags og så skeie ut innimellom. Men jeg liker egentlig ikke å kalle det å skeie ut, for det skal jo være en naturlig, men kontrollert del av livet mitt det også

Jepp det er sant

Chess79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren/Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 21:40   #824
MatGlad!
Juniormedlem
 
MatGlad! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 44
Innlegg: 13
MatGlad! er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Juletida er jo den best tilrettelagte høytiden, skulle jeg mene! Så mye rent kjøtt og god, fet mat, ribbe, pinnekjøtt, kalkun eller hva man nå spiser på julaften, alle gode kjøttpålegg, sildesalater osv osv.

Jo, det er sant det. Men har alltid hatt problemer med mengden. Har veeldig ofte overspist.. Dessutenhar alle kakene og anna godt som oftes står fremme ikke fått stå i fred for meg.. Det blir en mental utfordring

__________________



Sist redigert av MatGlad! : 03-12-09 kl 19:51.
MatGlad! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 05:22   #825
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Har visst ikke skrevet her enda.

Jente fra sør-Rogaland på 25 år og startvekten var 131 kg. Jeg har vel sånn 50-55 kg overvekt... Helt sykt å tenke på at jeg drasser rundt på så mye ekstra hver eneste dag... Jeg har alltid vært muskuløs, så jeg er usikker på hvor mye jeg bør veie. Så langt har jeg gått ned 7,4 kg siden oktober, og det er inkludert 6 uker der jeg stod stille. Ser ut til at jeg er insulinresistent og for meg funket det å spise mindre karbohydrater. Holder meg nå til 10-15 g til dagen. Da går jeg ned.

Som sagt, har alltid vært muskuløs. Jeg var sterkest i klassen (15 stk) frem til ungdomsskolen, og jeg var ikke spesielt stor men litt større enn de fleste andre. Jeg veide 85 kg da jeg flyttet hjemmefra som 19-åring for å studere og vekta raste oppover det første året. Gikk opp 30 kg det året... Og etter det har det gått sakte men sikkert fortsatt oppover.

Det eneste jeg hadde hørt om lavkarbo før sommeren 2009 var radmagre kjendiser som snakket om at karbohydrater ikke var sunt. Jeg tenkte at det var i samme gate som grapefrukt-diett og slike ting, og ristet på hodet.

Husker ikke hvor jeg fikk en halveis innføring i lavkarbo, men det var enten at jeg snublet over det på nettet eller at jeg så noe om det i en TV-serie. Jeg satte meg ned og leste mer om det. I løpet av sommeren og høsten leste jeg en god del og følte at jeg var klar. Ville jo ikke legge om kostholdet mitt før jeg hadde litt info slik at jeg følte meg sikrere når jeg skulle lage mat. Det gikk overraskende greit! Litt tips herfra, og vips så savner man jo ingenting i det daglige liv!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Klart, man har julekaker, poteter, lefse, sånne ting, men det finnes alternativer.

Hm, Mormor er lefsebaker, men vi har ingen tradisjon med lefse til jul... Vi har det resten av året.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no