Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 19-06-11, 17:11   #8251
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Demp alle lys og gjør rommet svalt er lettere sagt enn gjort... Det er midnattsol her nord og knallvarme med lite vind! Jeg har sagt jeg kunne sette inn ei vifte, men det vil hun ikke. Den bråker for mye. Synes synd på jenta jeg....

Om hun ikke har medisiner for det så har du egentlig gjort alt du kan... Har du en øyemaske eller noe du kan låne henne da? Det bruker å hjelpe litt for meg når migrenen min sprenger som verst og det ikke går å få rommet mørkt.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-06-11, 17:14   #8252
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Om hun ikke har medisiner for det så har du egentlig gjort alt du kan... Har du en øyemaske eller noe du kan låne henne da? Det bruker å hjelpe litt for meg når migrenen min sprenger som verst og det ikke går å få rommet mørkt.

Jeg har laget en "øyemaske " av frosne erter og en kopphåndduk..

Gammel 19-06-11, 17:31   #8253
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Norgesplaster? Jeg tåler overhodet ikke Norgesplaser, men alle andre merker går helt fint. Blir rød og hoven som du beskriver.

Tror faktisk ikke det er Norgesplaster, kom fra førstehjelpsboksen på jobb. Teipen minnet mer om bandasjeteip enn Norgesplaster. Tåler den i alle fall ikke, fy pokker som det klør.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 19-06-11, 20:15   #8254
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det stemmer, jeg kommer til å få utbetalt minstesats etter vanlige satser i følge veilederen min. Men kan jeg spørre om hvor mye du får? Jeg antar jeg kommer til å få ca det samme.

Jeg får før skatt 5800,- pr. to uker, ca 4500,- etter skatt. Jeg får i tillegg bostøtte på litt over 2000,- i måneden. Om du oppfyller kravene til det, så vil jeg råde deg til å søke. Det er ikke fett å leve på AAP som du ser, jeg hadde ikke hatt råd til å spise lavkarbo hadde det ikke vært for bostøtta.

Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-06-11, 20:49   #8255
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg får før skatt 5800,- pr. to uker, ca 4500,- etter skatt. Jeg får i tillegg bostøtte på litt over 2000,- i måneden. Om du oppfyller kravene til det, så vil jeg råde deg til å søke. Det er ikke fett å leve på AAP som du ser, jeg hadde ikke hatt råd til å spise lavkarbo hadde det ikke vært for bostøtta.

Aha, skjønner. Jeg skal høre med veileder i morra om jeg oppfyller kravene til bostøtte Tusen takk for svar og råd!

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 19-06-11, 22:29   #8256
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har laget en "øyemaske " av frosne erter og en kopphåndduk..

Her i huset klarer vi å stoppe eller begrense migrene-anfallene med å drikke Rooibush-te.
Nevnte det for øyenlegen en gang, og han sa han hadde hørt det samme fra andre også.....
Det fine med Rooibush-te er at det smaker godt og ikke har uheldige bivirkninger, noe medisinene vi tok før hadde.

Gammel 19-06-11, 22:46   #8257
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Jeg lurer på en ting.

Finnes det noe man kan kjøpe og ha utenpå brusflasker, for å holde innholdet avkjølt?

Skal til syden i sommer, og da drar vi jo med oss masse flasker med vann på stranden. Men det vannet blir jo bare varmere og varmere etter som timene går selv om det ligger i skyggen.

Så om jeg hadde noe jeg kunne trukket utenpå flaskene, så hadde de kanskje holdt seg litt svalere litt lengre. Det er bare ekkelt å drikke vann som har gått over grensen fra å være pisselunka til å bli for varmt.

Gammel 19-06-11, 22:59   #8258
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg lurer på en ting.

Finnes det noe man kan kjøpe og ha utenpå brusflasker, for å holde innholdet avkjølt?

Skal til syden i sommer, og da drar vi jo med oss masse flasker med vann på stranden. Men det vannet blir jo bare varmere og varmere etter som timene går selv om det ligger i skyggen.

Så om jeg hadde noe jeg kunne trukket utenpå flaskene, så hadde de kanskje holdt seg litt svalere litt lengre. Det er bare ekkelt å drikke vann som har gått over grensen fra å være pisselunka til å bli for varmt.

Ta ett vått håndkle rundt og legg det i sola.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 19-06-11, 23:30   #8259
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg lurer på en ting.

Jeg pleier å fryse ned halvannenliters flasker med vann i, da både holder det seg kaldt mens det smelter, og det funker også som elementer i kjølebag!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-06-11, 23:36   #8260
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Jeg lurer på en ting.

I syden henger det slike beholdere ved hver kiosk.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15
Gammel 19-06-11, 23:36   #8261
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Fryse var en god ide, men jeg tror ikke det er fryseboks i leiligheten på hotellet.

Ser for meg at det finnes noe til å ha utenpå vannkarafler ... noe slikt til falsker kanskje?

Gammel 20-06-11, 00:12   #8262
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Ser for meg at det finnes noe til å ha utenpå vannkarafler ... noe slikt til falsker kanskje?

Ja, men hvis du ligger på stranda har du så god tilgang på vann at det funker minst like bra å ta et vått håndkle rundt flaska og legge det i sola. Vannet i håndkleet fordamper og stjeler varme fra flaska slik at flaska blir kaldere. Ikke like greit med vått håndkle hvis du skal ha flaska i sekken, men du skrev at du skulle være på stranda.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 20-06-11, 00:41   #8263
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Noen som kan forklare meg hva fil er i svensk matoppskrift? TROR det er et meieriprodukt, men er ikke sikker.....

Gammel 20-06-11, 00:43   #8264
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Noen som kan forklare meg hva fil er i svensk matoppskrift? TROR det er et meieriprodukt, men er ikke sikker.....

Gräddfil er i hvert fall rømme!

Gammel 20-06-11, 00:43   #8265
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Rømme.

Gammel 20-06-11, 00:45   #8266
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Fil er syrna melkeprodukt, f.eks er gräddfil rømme, filmjölk er noe tilsvarende kulturmelk.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-06-11, 00:50   #8267
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Takk skal dere ha!
Kjøpte meg to svenske kokebøker (LCHF og GI/GB) og klarte ikke helt finne ut hva fil er......
Har etterhvert en anseelig haug kokebøker, men altfor få lavkarbo-nøker, så jeg måtte jo bare ha noen nye
Siden gubben og guttene liker like godt å spise mat, som jeg liker å lage mat, blir det ingen protester på den lange hylla med kokebøker.

Gammel 20-06-11, 08:43   #8268
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Er ikke begge betalte forum?

GR sitt var ikke betal i fjor iallfall. (Men teknisk sett uhyre dårlig...)

smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-06-11, 12:17   #8269
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Bruker dere sminke på standen når dere skal bade?

Gammel 20-06-11, 12:20   #8270
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Nei. Bruker nesten ikke sminke på sommeren i det hele tatt. Ikke har jeg noe vannfast heller, og så glad jeg er i å bade hadde jeg riskiert å bli ufrivillig seende ut som Robert Smith.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-06-11, 13:14   #8271
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Nei, i alle dager. Jeg ser ingen grunn til at jeg skal gjøre det!

vaskeklutpaleoblogg
Gammel 20-06-11, 13:23   #8272
Kitsu
Seniormedlem

Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Kanskje bittelitt foundation i kinnene - rett og slett fordi jeg har rosacea, og føler meg ukomfortabel uten sminke. Men jeg er jo klar over at det forsvinner om jeg bader, så er ikke kjempeviktig.

~*~
Gammel 20-06-11, 13:28   #8273
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Kan jeg spise ketolysepillene samlet? Hvis ikke, blir de visst ikke spist.

Gammel 20-06-11, 13:56   #8274
Kitsu
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Hvilken substans i plasterlim kan være skyld i at jeg nå har to hovne, røde fikanter som klør på overarmen der jeg hadde et plaster på i går?

Bump, bump, noen som vet?

I tillegg; den minste skrape jeg får i huden blir betent. Kan det være en spesiell grunn for dette?

~*~
Gammel 20-06-11, 14:03   #8275
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Hvilken substans i plasterlim kan være skyld i at jeg nå har to hovne, røde fikanter som klør på overarmen der jeg hadde et plaster på i går?

Bump, bump, noen som vet?

I tillegg; den minste skrape jeg får i huden blir betent. Kan det være en spesiell grunn for dette?

Jeg vet ikke hvilken substans det er, men den brukes i de aller fleste plaster/strips og jeg er allergisk mot dem nesten alle!

Lærte en gang at om man får reaksjoner på selv den minste skramme, har man anlegg for mye allergi!
Diabetikere har også lett for å få slike raksjoner pga dårlig grokjøtt.

Hvorfor bruker du sminke når du har rosacea? Da blir det jo bare verre på sikt! Det gjør i hvert fall min! Har akkurat vært å sprengt noen blodårer i ansiktet og lege var veldig streng på akkurat det. Rosex eller ikke noe!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.