Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-11, 12:56   #8351
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Fordi det ikke er alle som vil ha/kan få barn? Fordi man blir lei av å høre kommentarer om det? Jeg mener i alle fall at ingen, heller ikke familie, har noe med å spørre og grave om sånt. Det kan ha noe med at jeg har mange venner som er ufrivillig barnløse å gjøre, jeg ser hcor sårende det er for dem.

Veldig enig
Min søster ønsker seg barn så utrolig hardt, mens samboern hennes har trege svømmere og hun pcos, og begge er sterkt overvektige.
Jeg på min side, vil ikke ha barn, og er heldig som har en mann som ikke heller vil.
For begge oss parene er det slitsomt å få "barn/produksjon-kommentarer", av ulike grunner
Hvis man selv tar opp temaet, så er det jo greit, men å få random kommentarer ang det, selv av familie, er ikke greit

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-06-11, 13:16   #8352
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har en sweet chili saus som er sukkerfri. Den er søtet med maltitol, som jeg dessverre ikke tåler noe særlig. Jeg lurer da på om maltitol ikke får samme effekten på magen om den blir varmebehandlet?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 22-06-11, 13:21   #8353
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Jeg har en sweet chili saus som er sukkerfri. Den er søtet med maltitol, som jeg dessverre ikke tåler noe særlig. Jeg lurer da på om maltitol ikke får samme effekten på magen om den blir varmebehandlet?

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men et spørsmål Hvor har du fått tak i sukkerfri sweet chili?

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 22-06-11, 13:55   #8354
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av chippy, her.

Ny på forumet og lurer egentlig på hva jeg bør ligge på i fett(g) om dagen (på diett.no) ved lavkarbo. Leste noe om vekt = gram fett som du trenger om dagen.

Jeg kjører 10-15 karbs om dagen

Det spørs hvor mange kcal du spiser. Få i deg nok proteiner og så fyll på med fett til du blir mett. Ca fordeling av energi blir da:
fett: 70-80%
proteiner: 20-25%
karbohydrater: 0-5%

Og hvor mye proteiner du trenger spørs på hvor aktiv du er og hvor mye du veier.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-06-11, 14:23   #8355
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det natt TIL sankt.hans eller natten etterpå hvor man skal legge sju slag blomter under puta for å drømme om den man gifter seg med?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 22-06-11, 14:27   #8356
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du skal plukke dei på sankthansaften og sove med under puta natt til den 24. Gjerne flette ein blomsterkrans av dei. Det gjer eg. Gjorde det da eg var ung, og skal gjere det igjen i år :-D

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 22-06-11, 14:47   #8357
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Du skal plukke dei på sankthansaften og sove med under puta natt til den 24. Gjerne flette ein blomsterkrans av dei. Det gjer eg. Gjorde det da eg var ung, og skal gjere det igjen i år :-D

Du kan ikke snakke mens du plukker dem og ikke snakke etterpå heller.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-06-11, 15:10   #8358
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du kan ikke snakke mens du plukker dem og ikke snakke etterpå heller.

jeg trodde det var midtsommernatt man skulle gjøre det jeg??

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-06-11, 15:17   #8359
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

jeg trodde det var midtsommernatt man skulle gjøre det jeg??

Midtsommernatt var i går. Tenk at sola har snudd allerede!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-06-11, 15:19   #8360
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Midtsommernatt var i går. Tenk at sola har snudd allerede!

Ja, det vet jeg Men jeg mener fortsatt å huske at det er midtsommernatt? Er det ikke det da?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-06-11, 15:21   #8361
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ja, det vet jeg Men jeg mener fortsatt å huske at det er midtsommernatt? Er det ikke det da?

Nei, det er St Hans.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-06-11, 15:29   #8362
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjøpte i dag min dyreste bh noensinne. Den kostet 900 kr! Kommer jeg til å angre på den? Den ER jo god å ha på, og jeg får ikke skvisevalker der jeg får skvisevalker med billigere bher i samme størrelse. Lurer fælt... Bruker sjelden mye penger på meg selv.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-06-11, 15:42   #8363
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg kjøpte i dag min dyreste bh noensinne. Den kostet 900 kr! Kommer jeg til å angre på den? Den ER jo god å ha på, og jeg får ikke skvisevalker der jeg får skvisevalker med billigere bher i samme størrelse. Lurer fælt... Bruker sjelden mye penger på meg selv.

Nope, du fortjener å bruke litt penger på deg selv, og en god BH er fantastisk.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-06-11, 16:33   #8364
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men et spørsmål Hvor har du fått tak i sukkerfri sweet chili?

Mer info finner du her: Sukkerfri sweet chilisaus

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 22-06-11, 16:45   #8365
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

går det an å bruke plastboller til vannbad, altså ha de i vannet, om man er forsiktig med varmen??

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-06-11, 17:37   #8366
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Du kan ikke snakke mens du plukker dem og ikke snakke etterpå heller.

Å gurimalla, det hadde eg gløymd! Da må eg ut på blomsterplukkejakt etter at ungane har lagt seg, ellers kan eg ikkje vere tyssssssst. Godt at du minte meg på det. Og gratulerer med BHen. Om det er noko ei dame skal kunne unne seg, så er det godt undertøy, spesielt bh. Eller juroppheng, som det kunne kallast her i gården. Eg er på jakt etter ein om-ikkje-perfekt-så-nesten bh sjølv. Det er verdt å investere i. Eg trur ikkje du angrar. Eg håpar du vil elske den.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 22-06-11, 17:37   #8367
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

går det an å bruke plastboller til vannbad, altså ha de i vannet, om man er forsiktig med varmen??

Ja, om det er riktig plast og den er tynn nok til å lede nok varme til det du skal ha i vannbadet. Men det er BEDRE med en glassbolle.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 22-06-11, 17:40   #8368
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja, om det er riktig plast og den er tynn nok til å lede nok varme til det du skal ha i vannbadet. Men det er BEDRE med en glassbolle.

hadde jeg Hatt en glassbolle, så hadde jeg gjerne brukt den^^ nærmeste jeg har er dype tallerkner xD



Spørsmål til, om man smelter inn litt smør eller feks fløte i sjokolade, i vannbad, vil sjokoladen stivne når den blir kald igjen??

huff meg og "mat" altså <.<

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 22-06-11, 18:24   #8369
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ja, om det er riktig plast og den er tynn nok til å lede nok varme til det du skal ha i vannbadet. Men det er BEDRE med en glassbolle.

Eller metall.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-06-11, 19:10   #8370
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Jeg har dessverre ikke noe svar til deg, men et spørsmål Hvor har du fått tak i sukkerfri sweet chili?

Jeg fikk tak i det på vektertorget i Bergen. En sjappe med mye asiatisk og annen utenlandsk mat.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 22-06-11, 22:44   #8371
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan vet man om en tå er brukket? Moste tåa mi på mandag og nå er den lilla over det hele og gjør kjempevondt.. Som regel når jeg dunker den så blir den ikke blå og gjør såå vondt.. Men klarer å gå og bevege den.. Forstuet kanskje?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 22-06-11, 23:27   #8372
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Hvordan vet man om en tå er brukket? Moste tåa mi på mandag og nå er den lilla over det hele og gjør kjempevondt.. Som regel når jeg dunker den så blir den ikke blå og gjør såå vondt.. Men klarer å gå og bevege den.. Forstuet kanskje?

Kan du gå og bevege den, spiller det egentlig ingen rolle om den er forslått, forstuet eller brukket! Behandlingen er den samme: stødige sko med harde såler til den verste smerten gir seg!
Om mulig kan du tape sammen 2-3 tær slik at det blir enda vanskeligere å bøye den vonde tåen mye!
Sitt gjerne med foten høyt når du har anledning og du kan ta 400mg Ibumetin sammen med 500mg Paracetamol inntil 4 ganger pr døgn!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-06-11, 00:14   #8373
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Hvordan vet man om en tå er brukket? Moste tåa mi på mandag og nå er den lilla over det hele og gjør kjempevondt.. Som regel når jeg dunker den så blir den ikke blå og gjør såå vondt.. Men klarer å gå og bevege den.. Forstuet kanskje?

Jeg slo tåa kraftig, og fikk stadig mer trøbbel med å gå. Rett før jeg skulle bestille time hos legen, slo jeg tåa på nytt, og ble fin igjen!
Den var nok "ute av ledd" og kom på plass igjen med nytt dunk..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 23-06-11, 06:44   #8374
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Spørsmål til, om man smelter inn litt smør eller feks fløte i sjokolade, i vannbad, vil sjokoladen stivne når den blir kald igjen??

huff meg og &quot;mat&quot; altså <.<

Den vil stivne igjen så langt som det er mogleg for den å stivne, jo meir fløte eller smør det er iblanda, jo mjukare vil den halde seg. Om du skal trekke ei kake med sjokolade, til dømes, så vil litt smør gjere at du kan skjære eit stykke utan at det slår store sprekker i eit steinhardt trekk. Og matlaging er i stor grad ei erfaringssak, så ingen grunn til å bli oppgitt over seg sjølv eller føle seg dum. Det kjem etter kvart som du prøver og lærer

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 23-06-11, 08:43   #8375
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Den vil stivne igjen så langt som det er mogleg for den å stivne, jo meir fløte eller smør det er iblanda, jo mjukare vil den halde seg. Om du skal trekke ei kake med sjokolade, til dømes, så vil litt smør gjere at du kan skjære eit stykke utan at det slår store sprekker i eit steinhardt trekk. Og matlaging er i stor grad ei erfaringssak, så ingen grunn til å bli oppgitt over seg sjølv eller føle seg dum. Det kjem etter kvart som du prøver og lærer

har aldri likt å lage mat, men liker heller ikke ferdigmat i den forstand, og har også vokst opp med mat som stort sett alltid har vært laget fra bunnen, høykarbo delux da
Men har lyst å prøve så utrolig mange av de fine oppskriftene på forumet her, bare blitt litt mye godsaker først
Men 4dager fri, feriepenger,skattepenger og et rent fint kjøkken, da skal det bli digg her
Mitt første forsøk ; hønsefrikkasè ala lavkarbo

Spørsmål; noen som har ideer til hvordan jeg kan hvertfall Prøve å lære meg å like noe som egentlig smaker... vel ikke så godt for min del.. slik som avocado og tomater

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no