Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-09, 15:18   #826
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir d "Köttfärslimpa" og kantarellsaus

(Köttfärslimpa med litt havregryn, tyrkisk yogurt, blåmuggost, lök, krydder o älgkjöttdeig)

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt..
Gammel 23-10-09, 18:36   #827
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Himmelsk gryterett med salat til! Mmmmmm!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 23-10-09, 18:56   #828
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lutefisk!! Med bacon, sennepssaus (sukkerfri sennep m fløte) og krydret broccolimos til meg, poteter til karbo-folket. Gleeeder meg!

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 23-10-09, 20:44   #829
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

D ble rester fra "Köttfärslimpa" i dag og Vitkålstuvning + rårörte tyttebär Steike jeg ble mett! Den vitkålstuvningen ble helt sinnsykt god

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt..
Gammel 23-10-09, 23:35   #830
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har nettop vært ute og spist tapas

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-10-09, 15:01   #831
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kylling med baconterninger ...

Her er min middagsanbefaling. Fres opp baconterninger i en panne, stek en kyllingfilét ved siden av. Når baconterningene er stekt slik du vil ha dem heller du rikelig med Creme Fraice over, sammen med (lavkarbo)grønnsaker etter preferanse. Jeg bruker broccoli, asparges og rød paprika. Legg så den ferdigstekte kyllingfiléten over sammen med en god klatt med meierismør. Deretter setter du lokket på pannen og lar det surre til grønnsakene er møre.



Utrolig saftig og godt - anbefales virkelig. Husk på å få i dere all den gode sausen!

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a
Gammel 25-10-09, 16:06   #832
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag skal jeg ha ovnsbakt laks med brokkoli, dressing av majones og dijonsennep og eggesmør. Jeg er skikkelig fyllesyk, så jeg må ha fett, fett, fett!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-10-09, 17:17   #833
Bien
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 57
Innlegg: 7
Bien er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag har vi hatt pinnekjøtt med kålrabistappe :nam:

Bien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 25-10-09, 18:58   #834
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Fårikål med blomkålmos! LENGE sidan eg har ete fårikål, og det var berre fantastisk!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 28-10-09, 21:22   #835
Shrinking Line
Medlem
 
Shrinking Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
Innlegg: 277
Shrinking Line er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Første gang jeg poster her, men middagen i dag var så godt at jeg måtte bare fortelle hihi.

Jeg freste strimlet bacon i panna litt. Så tok jeg en ildfast form, smør i bunnen, 4 kylling filet oppi med hvitløksmør gnidd inn og bacon i. Inn i ovnen en liten stund.

Så blandet jeg sammen 2.5dl fløte, 1.5dl creme frais og 1 pakke cremet blåskimmel ost.
Dette helte jeg over kyllingen etterhvert og lot dette står og kose seg til det var så mørt at det smeltet på tungen.

Hadde grønnsaker til.

Shrinking Line er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 01-11-09, 18:05   #836
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hei..tenkte jeg ville legge ut middagen jeg har hatt i dag.

Jeg hadde endel igjen av en kald saus til reker. Så fant jeg resten av tilbehøret i kjøleskapet og frysa. Resultat ble synes jeg en veldig god og smaksrik middag...

Kald saus til fisk/skalldyr

1 pk. ekte mayones
1 beger med creme fraish
1 liten flaske med søt chilisaus
skall og saft av 1 lime
persille
pepper
røres sammen og settes kaldt... Denne er god som basis til hvertfall stekt fisk og fiskekaker, og reker og andre skalldyr

Jeg hadde stekt laks, kun krydret med salt og pepper og stekt i godt smør.
I mangel av annet tilbehør tok jeg fire blader med kinakål og snittet opp. Jeg stekte de raskt (ca 1-2 minutter) i pannen med cocosa og hakket vitløk..Bare til det "klapper" sammen..så tok jeg svart pepper over..
Synes det ble veldig godt...
ha en fortsatt fin kveld..

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte
Gammel 01-11-09, 18:11   #837
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Har spist pepret rådyrstek med broccolimos, soppstuing, rosenkål og grønn salat..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 01-11-09, 19:21   #838
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lammefrikasse stod på mitt bord i dag....snek meg til en liten gulrot.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 02-11-09, 04:02   #839
mål:littavetmenneske
Medlem
 
mål:littavetmenneske sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: hus under hver busk
Innlegg: 63
mål:littavetmenneske er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hei..tenkte jeg ville legge ut middagen jeg har hatt i dag.

Jeg hadde endel igjen av en kald saus til reker. Så fant jeg resten av tilbehøret i kjøleskapet og frysa. Resultat ble synes jeg en veldig god og smaksrik middag...

Kald saus til fisk/skalldyr

1 pk. ekte mayones
1 beger med creme fraish
1 liten flaske med søt chilisaus
skall og saft av 1 lime
persille
pepper
røres sammen og settes kaldt... Denne er god som basis til hvertfall stekt fisk og fiskekaker, og reker og andre skalldyr osv....

Hvor får man tak i lavkarbo søt chillisaus? De eneste jeg kjenner til er stappende fulle av søtmat...

mål:littavetmenneske er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 02-11-09, 10:22   #840
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av mål:littavetmenneske, her.

Hvor får man tak i lavkarbo søt chillisaus? De eneste jeg kjenner til er stappende fulle av søtmat...

Derav navnet "søt" chilisaus Du kan lage selv: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9745

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-11-09, 11:27   #841
mona42
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 19
mona42 er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Heisann.. den var jo genial..skal prøve den neste gang. Jeg tok nemlig bare bittelitt saus til fisken, men, ville gjerne hatt mer. Skal jammen lage den neste gang
Dette forumet har hjulpet meg mange ganger...

mona42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo på min måte
Gammel 08-11-09, 11:02   #842
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Du store all verden - denne må prøves selv om jeg ikke har chorizo, men jeg har en kraftig pepperpølse i som ligner litt. Den er jo lavkarbo rett ut av esken...

Ovnsbakt torsk med chorizo og paprikasaus

http://snakk.klikk.no/MatOgDrikke/Op...px?id=12088047

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a
Gammel 08-11-09, 11:31   #843
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg lagde middag i går kveld før jeg la meg og har tatt det med på jobb:

Kyllingfilét, ostesaus (fløte, parmesan, camembert, norvegia og en dæsj kyllingfond) og stekte grønnsaker (purre, grønn paprika, champignon og brokkoli)

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-11-09, 11:36   #844
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Skal ha restene av denne, fra igår. Fulgte oppskriften sånn nogenlunde, minus ertene og pastaen. Brukte jukseris istedet for pasta. Safran"sausen" og grønnsakene blandet jeg, til en helt "ny saus". Hadde breiflabb, men tenker at all hvit fisk kan brukes. Endel (20-25 stk til 6 porsjoner) finhakket blåskjell i sausen, ikke bare blåskjellkraft, ville ha litt "mat" i den, siden pastaen manglet. Herregud, det var godt!

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppsk...ft.php?id=2731

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..

Sist redigert av frifuggel : 08-11-09 kl 13:31.
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :))
Gammel 08-11-09, 13:22   #845
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg skal ha biff med rosenkål, blomkål og champion - resten av familien får fløtegratinerte poteter til.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-11-09, 13:44   #846
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det barbaque marinert ribbe, med coleslaw til.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-11-09, 15:09   #847
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Laksefilet på en seng av ulike grønnsaker stekt i form. Heller over en boks rømme på den delen som gubben skal ha - holder meg vekke fra melkeproteiner selv
Jukseris stekt i olivenolje eller cocosa pure som tilbehør nam nam.

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner.
Gammel 08-11-09, 15:31   #848
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Langstekt ribbe

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-11-09, 15:41   #849
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av smosje, her.

Siden vi noen ganger har litt probs med å finne nye retter/ spennende retter/ raske retter/ enkle retter/ rimelige retter/ flotte retter/ restemat-retter så starter jeg en tråd hvor vi kan fortelle hverandre hva vi skal ha til middag!

Så selv om du en dag synes du er kjedelig i matveien, så sleng inn likevel, for kanskje andre får en kjempegod ide!

Siden det er langt over (normal...) middagstid for de fleste, så begynner jeg tråden med å si hva jeg HADDE til middag

Idag, mandag:

* Hamburger (uten brød!) med smeltet ost, stekt løk, friske grønnsaker, en dæsj tacosaus og noen råstekte tomatskiver med basilikumdryss
* Dessert: Lavkalori/lavfett vaniljeyoghurt med div nøtter på toppen

Håper noen henger seg på fra i morgen!

I dag søndag skal jeg legge et ferdigstekt kyllinglår fra butikken i en form med litt broccoli, litt hvitløk, helle litt fløte over, en dash creme fraiche og et ostedryss over. Litt sprø issalat ved siden av. Til dessert sukkerfri gele med litt pisket krem. Mmmm -

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 10-11-09, 19:53   #850
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

For å si det sånn, jeg og samboer'n har tydeligvis et eller annet og feire, for her går det i luksusmiddag - på en tirsdag...

Hadde en hel ytrefilet av svin i frysern, var fysen på skinkerullet, ovnsstekt asparges og grønnsakspakke, så da ble det det!

Stekte ytrefileten kjapt i stekepanne på begge sider, snittet små hull langs siden av den og stappet halve hvitløksfedd langsmed hele siden --> tsjopp i ovnen på 150 grader i en improvisert folieform.

Tok hele, ferske asparges. La en "skive" parmesan langs midten, og rullet strandaskinke rundt (for smaken og for å holde parmesanen på plass) - pluss at jeg la en skive parmesan oppå tuppen av aspargesen. Hadde olje over og krydret med pepper. Disse i en egen ildfast form --> tsjopp i ovnen

"Grønnsakspakken" kunne vært mye mer fyldig, men siden det allerede var masse mat, laget jeg det bare for litt mer tilbehør og saus :P Løkbåter, hele cherrytomater og litt brokkoli ble toppet med rikelig Kavli smøreost (skinke, bacon eller lignende), og selvfølgelig olje så det ikke svir seg. Dette blir sausen til middagen! Krydres f.eks med salt og chili/limekrydder. Dette "balles inn" i en foliepakke, og "tsjoppes" i ovnen sammen med det andre

Se bilder under!
GLEDER MEG til middag!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC02186.jpg (614,5 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg DSC02187.jpg (671,9 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg DSC02188.jpg (613,2 KB, 7 visninger)
__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no