Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-02-10, 13:57   #826
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Jeg trodde også jeg var frisk som en fisk. Går jo aldri til legen såfremt det ikke er noe som feiler meg. Men jeg hadde blodsukker >10 (på vei til Diabetes II) og litt for lavt kalium nivå. Kjente at jeg ble litt stresset, og har googlet masse om tema Diabetes II etterpå. Håper neste blodprøve viser en nedgang!

Fungirl: WOW, ja 30 kg. Nettopp det som jeg skal gå ned, godt å høre at andre har klart det før meg.

Jeg gikk opp igjen endel også må du huske på så så bra er det ikke
Men er pr i dag 16.5 mindre enn når jeg startet, men uten tvil med en fastere kropp

Jeg har ca 50 kg til som skal bort

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:02   #827
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Idag har vi invitert mine foreldre på restaurant i lokal miljøet. De har supergod hjemmelagd mat der, så det er litt kjipt at jeg ikke kan spise det. Men det jeg ville fortelle var at: da vi ringte igår for å booke bord, så spurte vi om de kunne bare servere meg grønnsaker, enten rå, stekt eller what ever.
Det kunne de....så idag tar jeg med meg en pannekake som jeg stekte igår. Blir nesten litt rørt over at de er så serviceminded. For ofte er restauranter sære på dette. Så fortvil ikke når dere blir invitert ut, men prøv å finn løsningene.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:04   #828
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Jeg gikk opp igjen endel også må du huske på så så bra er det ikke
Men er pr i dag 16.5 mindre enn når jeg startet, men uten tvil med en fastere kropp

Jeg har ca 50 kg til som skal bort

Har du bilderesulater? Så at det var en "solskinnshistorielink" inne på Generell Lavkarbo, men det var lite bilder der. Det syns jeg er gøy, OG inspirerende å se...

50kg er bare et tall, som sakte og sikkert blir mindre og mindre. Jeg tror at jeg må innse at dette er et flerårig prosjekt, fra starten av. Og ikke noe som jeg er ferdig med om 7 mnd....

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:37   #829
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Idag har vi invitert mine foreldre på restaurant i lokal miljøet. De har supergod hjemmelagd mat der, så det er litt kjipt at jeg ikke kan spise det. Men det jeg ville fortelle var at: da vi ringte igår for å booke bord, så spurte vi om de kunne bare servere meg grønnsaker, enten rå, stekt eller what ever.
Det kunne de....så idag tar jeg med meg en pannekake som jeg stekte igår. Blir nesten litt rørt over at de er så serviceminded. For ofte er restauranter sære på dette. Så fortvil ikke når dere blir invitert ut, men prøv å finn løsningene.

Så flott da

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:38   #830
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Har du bilderesulater? Så at det var en "solskinnshistorielink" inne på Generell Lavkarbo, men det var lite bilder der. Det syns jeg er gøy, OG inspirerende å se...

50kg er bare et tall, som sakte og sikkert blir mindre og mindre. Jeg tror at jeg må innse at dette er et flerårig prosjekt, fra starten av. Og ikke noe som jeg er ferdig med om 7 mnd....

Har ikke lagt ut bilder ennå, kommer nok til å legge ut i bloggen etterhvert, tror jeg har lagt inn noen bilder der, men husker ikke

Problemet mitt er at når jeg gikk opp så mye igjen så ble hele tidsplanen forskjøvet, altså tar det enda lengre tid før jeg er ferdigslanket og det irriterer meg. Er garantert ikke ferdig i år, men håper at jeg kommer under 100 om ikke så lenge, da skal jeg juble

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:49   #831
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

....... Er garantert ikke ferdig i år, men håper at jeg kommer under 100 om ikke så lenge, da skal jeg juble

Da skal også vi juble...!

Angrer på at ikke jeg har fått tatt noen bilder før jeg startet, men skal lete å se om jeg finner noen bilder fra sommerferien ifjor. Skal be mannen ta noen bilder nå til helgen, da har jeg holdt på i 30 dager. Kikket gjennom en Før-og-etter-bilde-innlegg ett annet sted her på forumet, og det var utrolig flott forskjell på alle bildene. Ble rent misunnelig på de alle

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 14:51   #832
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Da skal også vi juble...!

Angrer på at ikke jeg har fått tatt noen bilder før jeg startet, men skal lete å se om jeg finner noen bilder fra sommerferien ifjor. Skal be mannen ta noen bilder nå til helgen, da har jeg holdt på i 30 dager. Kikket gjennom en Før-og-etter-bilde-innlegg ett annet sted her på forumet, og det var utrolig flott forskjell på alle bildene. Ble rent misunnelig på de alle

Tusen takk

Jeg ser stor forskjell på meg selv, og ett bilde jeg har hvor jeg er så smellfeit at man knapt vet om man ser på ett mennekse eller en hval liksom.
Men jeg vil se større forskjell

Kjekt med bilder, iallefall etterbildene

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 21:05   #833
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Er dere på vekten hver uke? Hvor mye forventer/håper dere å gå ned i uken da? Jeg fikk jo en pangstart med over 2kg ned første uken, og jeg kjenner jeg stresser litt for at tempoet skal sakke veldig på. jeg har jo et ønske om at minst 10kg er borte innen 19.mars. Jeg hadde 7kg igjen til det da jeg startet på ED for halvannen uke siden... Men kan vel ikke forvente 2kg nedgang ukentlig? Eller?

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 21:12   #834
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Er dere på vekten hver uke? Hvor mye forventer/håper dere å gå ned i uken da? Jeg fikk jo en pangstart med over 2kg ned første uken, og jeg kjenner jeg stresser litt for at tempoet skal sakke veldig på. jeg har jo et ønske om at minst 10kg er borte innen 19.mars. Jeg hadde 7kg igjen til det da jeg startet på ED for halvannen uke siden... Men kan vel ikke forvente 2kg nedgang ukentlig? Eller?

Nå har jeg akkurat begynt på fase 1, igjen Men jeg veier meg 1 gang i uken.
Jeg vet ikke hvor mye jeg kan forvente å gå ned , men sist gikk jeg ned 1-1,5 kg i uken. Mener legen min sa at det var vanlig å gå ned 1,5 -2 kg i uken i begynnelsen.

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:03   #835
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av mokki, her.

Er dere på vekten hver uke? Hvor mye forventer/håper dere å gå ned i uken da? Jeg fikk jo en pangstart med over 2kg ned første uken, og jeg kjenner jeg stresser litt for at tempoet skal sakke veldig på. jeg har jo et ønske om at minst 10kg er borte innen 19.mars. Jeg hadde 7kg igjen til det da jeg startet på ED for halvannen uke siden... Men kan vel ikke forvente 2kg nedgang ukentlig? Eller?

Hei, jeg veier meg hver dag....Men det er en gang i uken som "teller". Du går mye ned den første uken pga. at du mister vann. Videre kan du ikke forvente samme vektnedgang. Bra nedgang er mellom 1-1,5 kg i uka på fase 1, seinere er 1 kg pr uke bra. Så du kan ikke forvente 2 kg ned ukentlig, nei. Du KAN greie 10 kg til 19.mars, men jeg ville ikke stresse så mye hvis jeg var deg. Vet det er vanskelig å la være.... Men prøv å komme inn i en god rytme med måltider og mat du kan leve med. Kroppene våre er forskjellige, så det er også forskjellig hvor fort man går ned. Avhengig av startvekt osv. Man kan være kjempeflink en uke og ikke gå noe særlig ned, for så å få et hopp senere. Blir man for opphengt i å gå ned så og så mye hver uke kan man lett miste motet, og det er ikke bra for motivasjonen.

Bare noen erfaringer jeg har gjort meg

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 22:42   #836
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Hei, jeg veier meg hver dag....Men det er en gang i uken som "teller". Du går mye ned den første uken pga. at du mister vann. Videre kan du ikke forvente samme vektnedgang. Bra nedgang er mellom 1-1,5 kg i uka på fase 1, seinere er 1 kg pr uke bra. Så du kan ikke forvente 2 kg ned ukentlig, nei. Du KAN greie 10 kg til 19.mars, men jeg ville ikke stresse så mye hvis jeg var deg. Vet det er vanskelig å la være.... Men prøv å komme inn i en god rytme med måltider og mat du kan leve med. Kroppene våre er forskjellige, så det er også forskjellig hvor fort man går ned. Avhengig av startvekt osv. Man kan være kjempeflink en uke og ikke gå noe særlig ned, for så å få et hopp senere. Blir man for opphengt i å gå ned så og så mye hver uke kan man lett miste motet, og det er ikke bra for motivasjonen.

Bare noen erfaringer jeg har gjort meg

Ja, er nok sant som du sier. Jeg også snikveier meg hver dag, men bare fredagsvekten som teller. Ble vel litt stresset fordi jeg to dager nå ikke har gått ned noe. men samtidig ligger jeg over 1kg nedgang så langt denne uken. Uansett... ned er riktig vei. får fokusere på det...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 06:59   #837
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har veid meg av og til på kvelden i det siste, men det er bare for å se om jeg har klart å komme under 85 kg. Forløpig har det ikke slått til

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 12:21   #838
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nå ble jeg veldig inspirert av at dere veier dere hver dag, så jeg veide meg i dag. Jeg har gått ned 1 kg, jippi... Sikkert bare vann men en kilo er en kilo, hehe

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 13:54   #839
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har i all min ketolysetid hatt veiedager på lørdager og har kun tatt frem vekten da, funka helt fint utenom en periode der jeg ble litt småmanisk og veide meg hele tiden.
Det kutta jeg fort ut for å si det sånn.

Men det ser jammen meg ut som at jeg har havnet på vektvogna igjen, forrige uke gikk jo knallbra med 4 kg ned, men før noen begynner å juble så er dette vannkg som kom på igjen før ED start. Målet og ønsket mitt er 10 kg (6 kg igjen) til 19.mars også, dvs at jeg har 3 uker + 2 dager å klare dette på. Og det går ikke!
Jeg har vært på vekta hele uken og opptil ørten ganger for dag, dette fordi jeg synes det er artig å se variasjonene i løpet av en dag og ikke fordi jeg tror jeg går ned rett etter middag
Men tallene denne uka har ikke vært noe å rope hurra for så jeg harbestemt meg for at når jeg kommer hjem fra jobb i dag så skal vekta setter på sin vante gjemmeplass for deretter å bli tatt frem NESTE lørdag
Så får vi se hva tiden vil bringe, jeg mener jo at man bør kunne gå ned endel på ED i begynnelsen om man har litt å ta av da man knapt får i seg noe kcal, fett eller karbs i løpet av en dag.
Mulig jeg får i meg for lite rett og slett så skal bli enda flinkere fremover til å få i meg alle 5 måltid og få inn enda mere grønt i kosten

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 14:48   #840
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ikke mist motet, fungirl, jeg synes dette er en "hoppekur", jeg går alltid ned i rykk og napp på denne dietten...Det kan være slik at man er superflink i lange tider uten at NOE skjer, for så plutselig å hoppe ned 1-2 kg. Anyway, det er sikkert lurt å legge vekk vekta så man ikke blir hel manisk, har tendenser selv......

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 15:45   #841
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Ikke mist motet, fungirl, jeg synes dette er en "hoppekur", jeg går alltid ned i rykk og napp på denne dietten...Det kan være slik at man er superflink i lange tider uten at NOE skjer, for så plutselig å hoppe ned 1-2 kg. Anyway, det er sikkert lurt å legge vekk vekta så man ikke blir hel manisk, har tendenser selv......

Å nei du, denne jenta gir seg ikke så fort så skal nok holde ut vettu
Men tror pause fra vekta kan være bra for kropp og sjel

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 18:00   #842
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

egentlig burde vi ikke hatt vekt i det hele tatt,,i alle fall for oss som ikke greier og vente med og veie oss en gang i uka ,
jeg veier meg to ganger om dagen ,,når jeg vet jeg har holdt dietten,
veldig motivernede når jeg har gått ned litt ,,men fy fader når en ikke har gått ned ,, da kommer de sure tankene ,, som uff dette hjelper jo ikke , kan like godt spise , spesielt om en har en dårlig dag fra før,
som jeg i går kveld og natt, magesåret mitt slo ut for fulle mugger ,,helt jævlig kveld og natt,, joda hadde gått ned på morran og jublet for det , så vidt jeg greide og stå på vekta da ..men fikk karra meg på jobben ,,orket ikke og spise noe ,og orket ikke og jobbe heller , kom meg til legen og fikk verdens flotteste piller,,kjente meg sulten ,,hadde parkert ved siden av macdonnald ,, ja tenk ,, en minimeny ,, joda var godt ,men var dt vært det ,nei, for jeg får sånne syke tanker at da kan jeg like godt spise resten av dagen,,is og sjokolade ,, lurer på hva en har oppe i hue jeg ,,sitter her kvalm og trøtt istedet

så det blir ikke veing i morra ,,,,TRUR EG

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 18:34   #843
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sånn er jeg også, helt vilt. Spiser en liten ting utenom dieten tenker jeg at da er jo hele dagen ødelagt likevel, så da er kan jeg jo like gjerne spise hva som helst.
Mye rare unskyldninger man lager for seg selv altså, skjønner veldig godt at det bare er tull, men likevel så gjør jeg det hver gang .

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 18:36   #844
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

egentlig burde vi ikke hatt vekt i det hele tatt,,i alle fall for oss som ikke greier og vente med og veie oss en gang i uka ,
jeg veier meg to ganger om dagen ,,når jeg vet jeg har holdt dietten,
veldig motivernede når jeg har gått ned litt ,,men fy fader når en ikke har gått ned ,, da kommer de sure tankene ,, som uff dette hjelper jo ikke , kan like godt spise , spesielt om en har en dårlig dag fra før,
som jeg i går kveld og natt, magesåret mitt slo ut for fulle mugger ,,helt jævlig kveld og natt,, joda hadde gått ned på morran og jublet for det , så vidt jeg greide og stå på vekta da ..men fikk karra meg på jobben ,,orket ikke og spise noe ,og orket ikke og jobbe heller , kom meg til legen og fikk verdens flotteste piller,,kjente meg sulten ,,hadde parkert ved siden av macdonnald ,, ja tenk ,, en minimeny ,, joda var godt ,men var dt vært det ,nei, for jeg får sånne syke tanker at da kan jeg like godt spise resten av dagen,,is og sjokolade ,, lurer på hva en har oppe i hue jeg ,,sitter her kvalm og trøtt istedet

så det blir ikke veing i morra ,,,,TRUR EG

He,he, må le litt selv om det ikke er noe å le av. Ler fordi jeg har vært der sjøl og gjort det samma. Det har vel antagelig de fleste av oss her inne på forumet, ellers hadde vi vel ikke vært her Å gå ned i vekt er også en STOR jobb når det gjelder å få orden på alt som foregår i hodet. Jeg har brukt 15 år bare på å komme dit jeg er idag, og enda så bommer jeg stadig vekk.....Målet mitt med det jeg holder på med er ikke bare selve vektreduseringen, men også å jobbe konstant med tankegodset mitt rundt det å spise. Alt vi bruker mat til, alt det representerer for oss. Mat har jeg alltid brukt som kos,trøst, oppmuntring, sosialt samvær, ja mat er så mye mer enn bare det å overleve til neste dag....Føler at jeg holder på med en slags rehabilitering; må lære meg andre måter å kose meg på, være sammen med andre på, trøste meg med osv.osv. Jeg er fremdeles der at jeg tenker først på mat når jeg har det vondt eller noe skjer: "nå kan jeg vel unne meg litt god mat, stakkars meg" Problemet er at det ihverfall ikke hjelper lenger enn noen deilige minutter, også blir alt bare verre etterpå. De fleste av oss trenger stimuli, og tar det vi kjenner til.

Vel, det er bare å komme seg opp på hesten igjen! Jeg vet at jeg ikke kommer til å slutte å sprekke i overskuelig fremtid, målet mitt er å gjøre det skjeldnere og skjeldnere, og prøve å finne andre måter å gi meg selv noe på når jeg trenger det!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 19:30   #845
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

I orgen er offisiell veiedag. Så får vi se.. vekta til morgenen viste minus 1,7kg. Men dumme meg hoppet på vekta rett etter middag og da var jo vekta 2kg mer enn i morges.. Så hva som skjer i morgen må jo gudene vite.....
I dag har jeg hatt en turbodag med mye farting på helsestasjon, veiledning og legetime med misnten for så å hjelpe farmor å handle. Glemte å ta med lunsj, så en nødløsning måtte til. Kjøpte en salat og planen var å ha et egg oppi (slik plukk og miks salat). Tok bare lovlige grønnsaker. men hadde de egg da... neida.. Tok litt reker jeg for å få protein. Håper ikke det ødelagde noe. Men rekene var himmelske da....

De bestilte varene mine er forsinket. i dag fikk jeg couscous men resten av varene jeg har bestilt har ikke kommet. har en haug med desserter og kake igjen, og to supper. kan jeg lage en salat med kokt egg og ta med på skolen i morgen som lunsj? Har ikke lyst å ha med suppe, og ikke kul om jeg kommer på skolen med dessert eller kake i matboksen....

Nå er det straks kveldstid. men jeg finnes ikke sulten. var så mett etter middagen, så frister ikke med noe... mend a får jeg bare 3 måltider i dag, og det vil jeg ikke... Får ta litt eurosjokolade...

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 19:57   #846
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

går sikkert bra med salat med kokt egg

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:27   #847
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Arkine: til deg

Mokki: Går helt fint med salat og egg, ingen problem

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra to timers beinhard trening, jeg er rimelig sliten kjenner jeg.
Skulle egentlig ha med meg en bar så jeg kunne spise mellom timene, men det glemte jeg selvsgt. Dermed sitter jeg med en bar nå og har enda ett måltid som bør inntas før dagen er omme, jeg spiser garantert for lite og sliter med det....

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:31   #848
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Tak. Da blir det salat med egg. Åååååå som jeg gleder meg til det egget. jeg ELSKER egg. Så fra å ha spist sikkert nærmere 8-10 egg i uken til ingenting nå, så savner jeg egget..... Gleder meg!
I morgen kommer trolig resten av varene, så da kan jeg lage paste, pannekaker, spise kjeks og soyanøtter igjen. nam. Lørdag blir det soyanøtter og sprite zero. det er blitt lørdagskosen.. hehe

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:37   #849
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

takk for omtanken og trøsten ,, på full fart fra i morgen igjen , både med ED og jobb,,i alle fall ED

men rart med det der , har en skjeiet ut litt så kan en likegodt fortsette den dagen,,,
skal skylde på G.R , vektvokter , libra osv ,, de sa bestandig skjeiet du ut med en sjokolade , så spis hele ,,men etter et langt liv vet jo tilog med jeg at det er jo bedre og spise en rute om dagen ,en hele på en gang,,men det går liksom ikke inn ,, er livredd jeg for og ikke få spist opp alt samme dagen,,ellers så skjeier jeg ut neste dag også..

de tynne , som aldri har slanket seg ,, sier ,, får kjøpe noe godt og ha i huset , tilfelle det kommer noen ,,vel hit rekker det aldri og komme noen ,,det har jeg spist opp i en fei,,
så den unnskyldningen har jeg sluttet med

så en har nok blitt hjernevasket oppigjennom ...kan noen hjernevaske meg andre veien tro,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 20:43   #850
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Kjenner igjen det du sier arkine. Jeg har skeiet ut før, og sett at det ikke har hatt konsekvenser. den ene utskeielsen gav jo ikke utslag på vekten, så da kan jeg jo bare fortsette da.. Og vips, så er 3kg på igjen... Jeg jobber med meg selv hele tiden nå. Resten av familien spiste pølser til middag. Hadde sååå lyst på. Minstemor fikk en bolle på butikken i dag, men spiste ikke halve en gang. Åååå så lyst jeg hadde til å spise den opp for henne. Takket pent nei til en liten snopeting fra farmor i dag, selv om alt i kroppen sa jaaaaa, ta og kjenn det gode. det blir en lang vei å gå for å endre tankemønstrene mine. men jeg håper jeg til slutt kan gå i selskap og ta en vaffel og ikke 10.... Og kan kose meg med kaffe hjemme om kvelden uten å tenke at noe å spise til (les søt kaffemat) hadde vært deilig. vi får bare dra hverandre, motivere og trøste når ting ikke går helt som vi hadde tenkt. Jeg er hvertfall veldig glad for at jeg har dere her på forumet på min side.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no