Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-11, 17:58   #826
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Irriterende med sånne rotekopper, Streber. Liker å ha det ryddig jeg også, får liksom ikke helt ro i sjelen når ting flyter.

Vi jenter er dårlige på å ta fri med god samvittighet og ikke så gode på å ta imot hjelp og litt for stressa generelt. Men jeg jobber med saken hverfall.

Nå er julen ute av huset her,tørket støv, vasket bad og støvsuget oppe og nede, det får være dagens trim når en er hjemme med sykt barn.

Har ikke fått vært på posten og henta pakka i dag heller, men jeg klarer meg med produkter til i morgen ser jeg, så da drøyer jeg til i morgen... Lurer bare litt på hva jeg skal finne på til frokost...jeg nekter å ta suppe eller en middagsrett.

Går fint i ED sin ånd i dag også.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 17:59   #827
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Grattis med 200 gram ned, Monica. Alle gram drar oss mot målet.

400 gram per uke høres veldig fornuftig ut. Blir vel noe sånt på meg også...håper snart jeg ser nye tall på vekta nå.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:09   #828
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Grattis Monica - alt teller vet du
Husarbeid ja..... ikke en favoritt-aktivitet, men må til for trivselen sin den (ja sikker bra for helsen også)
Har normalt rydde/vaskedag på torsdager, men denne uka er den flyttet til lørdag for å få til en skikkelig storrengjøring.

Ellers så legger jeg ut kostholdsplanen jeg har satt opp for 2011.
Det er en dynamisk plan som nok endrer seg over tid, men her har jeg altså gjort følgende inndeling:

Framdrift: faktisk rapportering av hva som spises, angitt spesielle anledninger/hendelser jeg vet om og som jeg tar ekstra hensyn til (f.eks. tur med Kiel-ferga, bestilling av produkter osv) samt hvilke mål jeg har satt meg for vektreduksjonen.

Planlagte måltider: viser hvilke produkter jeg planlegger å spise til hvert måltid hver dag. Viser også hvilke produkter som er bestilt til de ulike fasene.

Belønning: angir hvilken belønning jeg gir meg selv ved oppmådde mål utover året. Denne er selvsagt også åpen for endringer....

Koder: Bruker noen koder (forkortelser) i planen, og de er definert her.

Feel free to use this as a template

Vedlagte filer
Filtype: xls Kostholdsplan.xls (49,5 KB, 10 visninger)
__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:23   #829
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Så flink og strukturert du er, Gro.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:29   #830
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk - kan ikke noe for det, men jeg er avhengig av en plan (kan det være logistikkingeniøren i meg som gjør dette tro???).
Trenger ikke nødvendigvis følge den slavisk, men den hjelper meg til å ikke ta helt av i feil retning.
Rett og slett en måte å tvinger meg selv til og aktivt forholde meg til hva jeg putter i munnen hver dag

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 23:26   #831
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Samme her Monica, ærlig så det svir til tider - men det funker jo
Ja da - dette går veien dere, 2011 ER mitt år!!!!!

Der "stjal" du min replikk gitt! Jeg er helt med på det, 2011 blir det året kroppen min skal bli vital og comfortabel! Kjenner jo masse herlige forandringer, men du verden så deilig det skal bli å bli helt bare meg, uten ekstra bagasje

Jeg ser så frem til å føle meg AVSLAPPET i bikini......

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Grattis med 200 gram ned, Monica. Alle gram drar oss mot målet.

400 gram per uke høres veldig fornuftig ut. Blir vel noe sånt på meg også...håper snart jeg ser nye tall på vekta nå.

Håper 400 gram går av i snitt de ukene. Kiloene går av i rykk og napp, så må belage meg på det, men godt å ha et mål. Da er det mer lystbetont å klare de 2 kiloene!
Vi har jo så lyst å klare det alle sammen, det er et virkelig strekt ønske...la oss dra hverandre inn i mål...heie på alle uansett hvor i "løypa" vi ligger

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 00:46   #832
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Veldig klar for å heie og bli heiet på

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 01:32   #833
Ada/80
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 162
Ada/80 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg har gått ned 2,8 kg denne første uka!! Juhuu!! (Vet at mesteparten er vann og div. men er så herlig å se vekta vise noen kjekke tall for en gangs skyld)

Nå må jeg virkelig legge meg... God natt til dere alle!

__________________






Ada/80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 07:36   #834
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Der "stjal" du min replikk gitt! Jeg er helt med på det, 2011 blir det året kroppen min skal bli vital og comfortabel! Kjenner jo masse herlige forandringer, men du verden så deilig det skal bli å bli helt bare meg, uten ekstra bagasje

Jeg ser så frem til å føle meg AVSLAPPET i bikini......

Håper 400 gram går av i snitt de ukene. Kiloene går av i rykk og napp, så må belage meg på det, men godt å ha et mål. Da er det mer lystbetont å klare de 2 kiloene!
Vi har jo så lyst å klare det alle sammen, det er et virkelig strekt ønske...la oss dra hverandre inn i mål...heie på alle uansett hvor i "løypa" vi ligger

Klart at 2011 er vårt år alle sammen , og bikini hadde vært noe du.....
Blir nok en stund til ennå, for jeg kommer nok til å ha en del løshud når jeg er ferdig med vektreduksjonen - og det ser jo ikke bra ut med bikini og en hudfold over trusekanten kan du si
Var faktisk å kjøpe ny badedrakt i går (skal jo på tur neste uke), og kunne faktisk kjøpe størrelse 42 på en vanlig sportsbutikk
4 størrelser mindre enn den jeg hadde hjemme, så jeg var rimelig fornøyd i går og ikke rent forbauset.
Legger liksom ikke merke til at jeg krymper for tiden, men nå har jeg jo ikke brukt badedrakt siden påsken i fjor da...
Heia heia heia

Opprinnelig lagt inn av Titti, her.

Veldig klar for å heie og bli heiet på

Heia heia heia

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.

Jeg har gått ned 2,8 kg denne første uka!! Juhuu!! (Vet at mesteparten er vann og div. men er så herlig å se vekta vise noen kjekke tall for en gangs skyld)

Nå må jeg virkelig legge meg... God natt til dere alle!

Så bra start Ada - ned er ned og alt teller, også overflødig vann

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 11:56   #835
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Steinbra ADA-gratulerer!

Jeg bare måtte veie meg i dag jeg også, selv om mensen ikke er over så har den roet seg betraktelig.

76,9-300 gr igjen til førjulsnoteringenSå her går det unna, selv om jeg må innrømme jeg spiser sukkerfrisjokoladen til cloetta,bruker noen ostebiter i salaten to-tre ganger i uken også, tenker som så at så lenge nedgangen fortsetter er de to tingene med på å gjøre hele greien letter å holde ut for min del. Jeg vet jeg elsker å være på lavkarbokost, men ED fase 1 og 2 er jo NOE mer begrenset enn "vanlig" lavkarbo liksom. Jeg holdt fint vekten med vanlig lavkarbo, men gikk ikke ned, så jeg gleder meg til etter "kuren".

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:06   #836
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

oi her gjelder det å følge med,,,,hmmm. gratulerer med nedgang monica! og grotingeling! og streber, hærlig å være "kvitt julen" (så godt som)!
og gratulerer ada, med å være ferdig med første uke og med et fantastisk resultat!!! HEIA

idag skal jeg på ikea med min mor (julegaven) og kjøpe inn nødvendige ting som hyller,,,og slikt. så blir det orden hos meg også.

dag 4 på ED og har fulgt det slavisk. utenom litt lite grønnsaker og en sukkerfri bringebærdrops. klarer dere å spise nok grønnsaker fordelt utover dagen? løper om regel ut døren om morgenen og spiser kjeks og barer til jeg kommer hjem og spiser da middag m grønnsaker.

vekten hjemme viser 89,6. hmmm. så da viser den 1,8 kilo mer en tanitavekten?? jeg har ikke satt meg noe mål ang vekt. 500gr i uken på fase en pluss to blir 3 kilo til sammen. minus tre kilo til mars. det burde kroppen min klare!?

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:17   #837
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Kjempemorsomt å lese om hvor bra dere gjør det! Så flinke dere er!

I dag har mine produkter kommet kommet, og søndag starter jeg på fase 1! Har egentlig lyst til å starte med en gang, men skal være borte på no greier hele morgendagen og har lyst til å ha litt tid på meg første dagen til å komme inn i det. Har lest her inne, og fått masse gode tips til grønnsakstilberedning. Gleder meg til både blomkålmos og omelett med masse grønnsaker!

Lurtepå en ting, kan man spise grønnsaker fra lista til alle måltider? Og kan man feks snavle agurk utenom måltidene, eller er det kun til åltidene?

Ser ut som dere andre følges av egne eurodiet-leger? Jeg har fått legeerklæring aav fastlege, og er egentlig spent på hvilken oppfølging jeg kommer til å få... Skal tilbake til ham etter 3 uker på kuren. Fikk ikke noe anbefaling på hvor lenge jeg skal gå på de forskjellige fasene. Han hadde ikke fylt på det på legeerklæringen, så det måtte jeg bare skrive på selv. Tenkte å forsøke med 30 dager på fase 1. Hvor lenge er dere i de forskjellige fasene?

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:32   #838
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Grønnsaker kan spises til alle måltider, men blir kanskje litt rart til kakao, kjeks og lignende....
Kan jeg spørre hvor du bor Eurojente? Interessant at det finnes fastleger som er knyttet til ordningen, her er det myyye penger å spare på oppfølgingstimene

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 14:37   #839
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

oi her gjelder det å følge med,,,,hmmm. gratulerer med nedgang monica! og grotingeling! og streber, hærlig å være "kvitt julen" (så godt som)!
og gratulerer ada, med å være ferdig med første uke og med et fantastisk resultat!!! HEIA

idag skal jeg på ikea med min mor (julegaven) og kjøpe inn nødvendige ting som hyller,,,og slikt. så blir det orden hos meg også.

dag 4 på ED og har fulgt det slavisk. utenom litt lite grønnsaker og en sukkerfri bringebærdrops. klarer dere å spise nok grønnsaker fordelt utover dagen? løper om regel ut døren om morgenen og spiser kjeks og barer til jeg kommer hjem og spiser da middag m grønnsaker.

vekten hjemme viser 89,6. hmmm. så da viser den 1,8 kilo mer en tanitavekten?? jeg har ikke satt meg noe mål ang vekt. 500gr i uken på fase en pluss to blir 3 kilo til sammen. minus tre kilo til mars. det burde kroppen min klare!?

Flott innsats Mille
Grønnsaker spiser jeg stortsett til lunch og middag, men innimellom blir det et rent grønnsaksmåltid for å fylle "kvoten"...
Vekten min hjemme viser også ca 1 kg mer enn Tanitavekten hos dr. Hetland.
For meg utgjør forskjellen differansen i vekt uten klær hjemme og med klær hos legen.
De trekker jo fra 2 kg for klær, og jeg har sjeldent på meg mer klær enn at det veier 1kg.
Så ved å legge til 1 kg på totalvekta som kommer fram på utskriften fra Tanitavekta, får jeg samme vekt begge steder.
Har et par ganger veid klærne jeg har på meg hos legen, og det stemmer de fleste gangene (har vel hatt avvik på 2-300 g et par ganger)

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:57   #840
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Ada/80, her.

Jeg har gått ned 2,8 kg denne første uka!! Juhuu!! (Vet at mesteparten er vann og div. men er så herlig å se vekta vise noen kjekke tall for en gangs skyld)

Wow Gratulere!!!!!! For en herllig start!! Vi heier på deg!!!!!

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Var faktisk å kjøpe ny badedrakt i går (skal jo på tur neste uke), og kunne faktisk kjøpe størrelse 42 på en vanlig sportsbutikk
4 størrelser mindre enn den jeg hadde hjemme, så jeg var rimelig fornøyd i går og ikke rent forbauset.
Legger liksom ikke merke til at jeg krymper for tiden, men nå har jeg jo ikke brukt badedrakt siden påsken i fjor da...

Du verden så deilig da! Men du får vel tilbud om kosmetisk operasjon for fjerning av overflødig hud?!?!?!? Har hørt andre fått det etter endt nedgang!
Idag kjøpte jeg to nye bukser til 70% RABATTT!! Men det beste av alt var at den ene var i str.44 og den andre i Large De satt som et skudd og var romslige!!!!!! Jippi, jippi, jaja....
Vi må bare nyte at vi krymper, men skjønner veldig godt hva du mener. Jeg er opptatt av å gå ned på vekta, men tenker liksom ikke på at jeg blir mindre alltid...

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

76,9-300 gr igjen til førjulsnoteringenSå her går det unna, selv om jeg må innrømme jeg spiser sukkerfrisjokoladen til cloetta,bruker noen ostebiter i salaten to-tre ganger i uken også, tenker som så at så lenge nedgangen fortsetter er de to tingene med på å gjøre hele greien letter å holde ut for min del. Jeg vet jeg elsker å være på lavkarbokost, men ED fase 1 og 2 er jo NOE mer begrenset enn "vanlig" lavkarbo liksom. Jeg holdt fint vekten med vanlig lavkarbo, men gikk ikke ned, så jeg gleder meg til etter "kuren".

Syntes du er super god Streber. 300 gr. til minstenotering er jo knallbra! Så herlig å se bare så lite igjen til sånn som du hadde det før jul.....

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Lurtepå en ting, kan man spise grønnsaker fra lista til alle måltider? Og kan man feks snavle agurk utenom måltidene, eller er det kun til åltidene?
Tenkte å forsøke med 30 dager på fase 1. Hvor lenge er dere i de forskjellige fasene?

Ja spis så mye grønsaker du orker! Jeg ble treg i magen hvis jeg ikke spiste endel grønnsaker. Men som Mille sier er det lett å bli travle dager og det blir fort bare grønnsaker til middag eller lunsj...
Eller skal det stå anngående lengden i hver fase i Eurodiett brosjyrene. Hvis ikke legene har gitt deg det, ring Lindbergklinikken å få de. Det er det som er en viktig del av oppfølgingen....for der er vi alle forskjellig. Du skal ikke være i ketose (i fase 1 og 2) mer enn tre måneder av gangen. Så må nyrer og lever ha en pause en stund hvis du vil gå tilbake til fase 1 eller 2.

Jeg var i fase 1 i en mnd, to mnd. i fase to og så er det bare å kjøre på til man er ferdig...jeg er i fase 3a nå.

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:46   #841
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

bare kjapt innom her. Så flotte resultater. Skriver mer i morgen. Ha en fin helg

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 09:39   #842
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Da er den store vaskedagen kommet, men jeg måtte bare innom først for å rapportere om ukas nedgang på 900g
Enorme mengder med vann og litt ekstra salt på maten ser ut til å funket mot den vanlige oppgangen ved mens, og 900g ned er jo uansett helt akseptabelt.
Nå er jeg bare 600g unna minstenoteringen fra november
I tillegg har jeg greid å trimme 4 ganger denne uka, så nå er jeg også i gang med "belønning for trim"-opplegget fra planen min
Ha en flott lørdag dere, her skal det skures

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 10:44   #843
Mille89
Medlem
 
Mille89 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 195
Mille89 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

sååå digg grotingeling, grattis.
apropo tanitavekt, viste hjemmevekten idag 87,7, så da var det minstenotering der også det er faktisk minus 2,3 kg siden tirsdag!
masse vann i stakkars kroppen min nå er jeg endelig snill med den og det begynner å føles slik også

__________________


Mille89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: moderat lkhf Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 12:51   #844
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Grattis Mille - 2,3 på 4 dager er jo kjempebra

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 17:06   #845
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Da er huset vasket, og jeg noterer meg for 1,5 timers trening som følge av dette
Har også rukket å vaske mesteparten av skittentøyet, så nå gjenstår det kun å legge alt på plass i skuffer og skap.
Det får bli i morgen, for nå er jeg klar for en avslappende lørdagskveld.
Blir nok en god film og litt pepsi max tenker jeg - ha en fin lørdagskveld da dere

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 17:50   #846
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg ORKER ikke mer fase 1-er egentlig ferdig når morgendagen er over, men jeg sier meg ferdig etter i dag jeg tenker jeg.I morgen skal vi barselbesøk til min bror,svigerinne og lille David Johan og vi 4 skal hvertfall spise på chinarestaurant(tror ikke min bror og de blir med) som har buffe på søndager, den er så digg at mmmm

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 18:21   #847
Monica31
Medlem
 
Monica31 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sola, Vestlandet
Innlegg: 380
Monica31 er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Da er den store vaskedagen kommet, men jeg måtte bare innom først for å rapportere om ukas nedgang på 900g

Du verden...her raser det av hos hele gjengen. Så flott da!!!!!!!!!!!!!!

Opprinnelig lagt inn av Mille89, her.

apropo tanitavekt, viste hjemmevekten idag 87,7, så da var det minstenotering der også det er faktisk minus 2,3 kg siden tirsdag!
masse vann i stakkars kroppen min nå er jeg endelig snill med den og det begynner å føles slik også

Gratulere så masse!!!! Det er så sant det du sier at man føler forskjell på når man spiser sunt/usunt! Det kjennes virkelig fysisk.
Når det gjelder den TANITA-vekten på klinikken veier jeg 1,3 kg. mindre der enn hjemme. Det slår aldri feil. Jeg veier meg alltid med klær, det er den vekten hun noterer seg på pc'n. Jeg syntes det er litt rart. Når jeg nærmer meg målet, håper jeg hun tar i betraktning at jeg har klær på. Det pleier å være litt over en kilo xtra med klær på!?!

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Jeg ORKER ikke mer fase 1-er egentlig ferdig når morgendagen er over, men jeg sier meg ferdig etter i dag jeg tenker jeg.I morgen skal vi barselbesøk til min bror,svigerinne og lille David Johan og vi 4 skal hvertfall spise på chinarestaurant(tror ikke min bror og de blir med) som har buffe på søndager, den er så digg at mmmm

Skjønner deg godt! Kos deg med kinamat og lille bayen

RIKTIG GOD HELG FOLKENS! Vi er bedt bort ikveld og håper jeg kan velge meg mest mulig lavkarbo mat. Har ikke orket å ringe idag for å si at jeg soiser ditt og datt. Det pleier som regel være salat og noe til....
Hadet på badet

__________________
EURODIETTEN STARTET 20.SEPT 2010
Monica31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten. Fase 3a Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:54   #848
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei så flinke dere er her går det for øyeblikket i rosa sjampis og karaoke<3

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:56   #849
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Da er jeg i gang! Er litt stotl av meg selv for å starte på en søndag i stedet for å vente til helga er ferdig.

Men fikk en dårlig start på dagen, for magen min har ikke vært helt bra, så jeg klarte ikke å spise noe før nå rundt 12.30. Blir nok bare 4 måltider i dag da, men har kjøpt inn masse gode grønnsaker som jeg skal ha ved siden av.

Prøvde meg på en varm kakao, men den ble litt rar... Gjorde som det sto, blandet først med litt kald melk, men det ble jo så tykt. Når jeg tømte på den varme melka var det litt vnaskelig å få rørt det ur ordentlig og den ble litt tykk. Endte med at jeg varmet en ekstra liten skvett med melk og tømte på... Skal prøve på nytt en annen dag, men det er kanskje meningen at den skal være så tykk?

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Grønnsaker kan spises til alle måltider, men blir kanskje litt rart til kakao, kjeks og lignende....
Kan jeg spørre hvor du bor Eurojente? Interessant at det finnes fastleger som er knyttet til ordningen, her er det myyye penger å spare på oppfølgingstimene

Jeg bor ved Trondheim. Er veldig glad for at jeg ikke trenger ut med så masse penger, selv om jeg nok tror at dere som går til egne eurodiet-leger sikkert får litt bedre oppfølging.

Opprinnelig lagt inn av Monica31, her.

Ja spis så mye grønsaker du orker! Jeg ble treg i magen hvis jeg ikke spiste endel grønnsaker. Men som Mille sier er det lett å bli travle dager og det blir fort bare grønnsaker til middag eller lunsj...
Eller skal det stå anngående lengden i hver fase i Eurodiett brosjyrene. Hvis ikke legene har gitt deg det, ring Lindbergklinikken å få de. Det er det som er en viktig del av oppfølgingen....for der er vi alle forskjellig. Du skal ikke være i ketose (i fase 1 og 2) mer enn tre måneder av gangen. Så må nyrer og lever ha en pause en stund hvis du vil gå tilbake til fase 1 eller 2.

Jeg var i fase 1 i en mnd, to mnd. i fase to og så er det bare å kjøre på til man er ferdig...jeg er i fase 3a nå.

Har fått brosjyrene ja, så jeg satser på at 30 dager i fase en går bra for min del. Har lyst til å mest mulig effekt ut av dette, slik at jeg blir motivert til å fortsette på lavkarbo også etter kuren.

Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 21:11   #850
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Da er jeg i gang! Er litt stotl av meg selv for å starte på en søndag i stedet for å vente til helga er ferdig.

Så bra - håper dagen har gått bra, og at du har fått i deg nok væske (og salt) slik at du unngår den hodepinen mange av oss har i oppstarten.

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Prøvde meg på en varm kakao, men den ble litt rar... Gjorde som det sto, blandet først med litt kald melk, men det ble jo så tykt. Når jeg tømte på den varme melka var det litt vnaskelig å få rørt det ur ordentlig og den ble litt tykk. Endte med at jeg varmet en ekstra liten skvett med melk og tømte på... Skal prøve på nytt en annen dag, men det er kanskje meningen at den skal være så tykk?

Væskemengden som er oppgitt på drikkene (og suppene) tar jeg med en veeeeldig stor klype salt.... Bruker sjeldent melk i kakaoen, men uansett så blander jeg ut med kald væske til drikken er litt tyktflytende, så tilsetter jeg varmt vann litt og litt (rører masse for å røre ut klumper) til jeg får den konsistensen jeg liker. Kanel, kardemomme, allehånde eller vanlije er godt i både kakaoen, sjokolade-/vaniljepunddingen og frokostblandingen.

Opprinnelig lagt inn av Eurojente, her.

Jeg bor ved Trondheim. Er veldig glad for at jeg ikke trenger ut med så masse penger, selv om jeg nok tror at dere som går til egne eurodiet-leger sikkert får litt bedre oppfølging.

Ååååå Trondheim (savner by'n litt ja ) Kan være enig i at oppfølgingen på Fedon-klinikkene nok er bedre, men etter 3-4 oppfølgingstimer kan fastlegen være like nyttig.
Da har en jo vært i gang i en del måneder, og vet jo hvordan dietten fungerer. Men jeg er uansett mer førnøyd med legen min på klinikken enn med fastlegen, så jeg er ikke interessert i å bytte....

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no