Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#826 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 58
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Gratulerer, Tarato! Du har vært flink Sist redigert av Fedona : 22-09-12 kl 14:17. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#827 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?takk Fedona. Du har også vært flink som jo ikke har gått opp! Og den spekematen kan ødelegge moroa i mange dager, hvertfall i kroppen min... Bra du går på med krum hals og overser fredagens vekt. Jeg tror at det er flere forbindelser mellom hodet og kroppen enn hva vi er klar over, herunder at kroppen spiller oss ett puss med å samle vann/whatever når vi har tankene på vektnedgang/siste vekt/neste (offisiselle) veiedag. For meg blir slike tanker en stressfaktor så jeg må jobbe med (les: i) hodet mitt når jeg kjenner de kommer. Nå er det snart lørdagskveld, og jeg holder på å lage noe godt til middag. Dvs noe enkelt som jeg spiser mye ellers også, med en eller annen variasjon over |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker
![]() |
![]() |
#828 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Endelig mandag! Har hatt en fin dag på jobb, kom meg hjem til vanlig tid. Sola skinner, fikk servert middag da jeg kom hjem (ikke hverdagskost det altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Her er det mer opp, men forventet... Ingen god uke bak meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#830 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?
Takk for det! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-)
![]() |
![]() |
#831 |
Seniormedlem
Og nå må jeg bare skrive noe her, eller så får jeg beskjed om at innlegget mitt er for kort.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-)
![]() |
![]() |
#832 |
Seniormedlem
Jeg har brukt Lerums sitt syltetøy "Utan tilsett sukker". Det har ca. 5 gram karb per 100 gram, resten er sukkeralkoholder. Jeg har sett variantene Bringebær og Eple, Blåbær, Jordbær og en Eple/Pære(?). Jeg foretrekker Bringerbær, den er frisk og god og passer kjempegodt i tyrkisk youghurt. Jordbærvarianten passer veldig godt til ost. Jeg har kjøpt det på ICA supermarket, men det finnes antagelig på andre store butikker også, som Coop og Meny. Anbefales! |
![]() |
![]() |
![]() |
#833 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?[quote=Fedona;1385353] |
![]() |
![]() |
![]() |
#834 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Så herlig å logge på og lese innleggene deres!! takk for tips om syltetøy; jeg skal se etter dem. Må være litt forsiktig for søtsuget aktiveres utrolig fort! Er det noen av dere som vet om en honning eller sirup som kan gå an? Mener jeg har sett noe men husker ikke hva det het. |
![]() |
![]() |
![]() |
#835 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Det blir litt etter skippertaksmetoden med innleggene mine |
![]() |
![]() |
![]() |
#836 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Iherb har en kalorifri sirup fra walden farm, sånn grei nok i smak, men det er jo individuelt hva man synes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#837 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke så enkelt det der.
![]() |
![]() |
#838 |
Seniormedlem
Merker at det blir lettere å slurve når man er stresset, og så får man så lyst på noe hele tiden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#839 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?0 nedgang denne uken |
![]() |
![]() |
![]() |
#840 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Heisann. Rimelig gjenkjennbart det med stress... |
![]() |
![]() |
![]() |
#841 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tarato, hva hjelper deg når du blir nedstemt? Trening og turer i marka er vel de klassiske rådene, men ikke alltid like lett... Sjekk hverdagen om du stresser for mye? Har du tid til deg selv? Eller går alle krefter til alle/alt rundt deg? Får du nok søvn og hvile? Noen sjekkpunkter fra meg, uten å si at det alltid er lett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#842 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Tarato - jeg får alltid høstdepresjon på denne tiden av året. Jeg tror at for meg henger det sammen med at det blir mørkere, fordi det pleier alltid å rette seg etter at lauvet faller (det blir som regel klarere og mer sol på samme tid) og klokka stilles tilbake sånn at vi får mer lys dag.
![]() |
![]() |
#843 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Det var veldig lenge å ha besøk av svigers smgj! De bor lang unna da eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#844 |
Seniormedlem
Ja, omtrent så langt man kan komme innenfor samme kontinent.
![]() |
![]() |
#845 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Hei og god morgen. Takk for gode innspill. Jeg leste dem i går og har brukt litt tid på å grunne på hva dette egnetlig handler om. Det er ikke bare en faktor; men en sammenheng av flere. Da jeg skrev innlegget brukte jeg bevisst ordet nedstemt fordi det ikke er depresjon det handler om (been there done that...). Og så klart - høsten og tiden vi går mot har betydning. Jeg merker jeg tenker på at det det (snart) er slutt på alle de fine turene mine i skogen, turene hvor jeg bare går og går og nyter hvert sekund. Det er jo alldeles nydelig i skog og fjell for tiden med de vakreste fargene i naturen - men jeg foretrekker det grønne rett og slett fordi jeg forbinder det med sommer. Høsten er en stadig reminder om at vinteren nærmer seg. Jeg er ingen skigåer, og om så hadde vært er det ikke alltid skiføre her i nærheten. men selv om jeg ikke er noen skigåer så tenker jeg stadig mer og mer på skigåing, særlig for å holde vekta så det spørs om jeg tar fram skiene i vinter hvis det viser seg å bli mulig. Da kommer jeg meg inn i skogen igjen. I tillegg har jeg mye hengende utover meg for tiden både på jobb og fritid; prosjekt med både korte og lange tidsfrister. NOen av oppgavene er sammen med andre som må "dras"/motiveres; veldig slitsomt siden jeg selv er sånn som får unna meg ting. Heldigvis er det få som er sånn, og at de fleste/andre tar ansvar og gjør det som skal gjøres når vi avtaler det. Dette samt tidsfrister har dette ført til at jeg har vært mye på jobb i de siste ukene; noe som går ut over fritiden og mulighten til å gå turer før det blir for mørkt på kveldene. Og når helga kommer er jeg så sliten at det verker i kroppen og jeg bare må ta det med ro. Og til sist tror jeg nok at det at jeg er litt matlei spiller en rolle. Egentlig skulle jeg skamme meg som sier matlei, fordi jeg bestemmer jo selv hva jeg spiser og ikke! Men jeg har ikke prioritert å utforske oppskrifter mv. Matallergien gir også en ekstra utfordring ved at det er så uendelig mye jeg ikke kan ha. Og på den andre siden så mye jeg kan ha - men som jeg ikke har funnet ut av ennå. I det siste har jeg også spist for mye (som for meg er et tegn på at noe ikke er helt bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#846 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Og disse svigers som kommer flyttende! Jeg støtter terapivalget ditt, og anbefaler at du gjør det mer!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#847 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Så bra at du har sett hvor problemet ligger. Det er jo halvveis til en løsning.
![]() |
![]() |
#848 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Det er bare fem måneder til påske |
![]() |
![]() |
![]() |
#849 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
JA! Det skal jeg tenke på! |
![]() |
![]() |
![]() |
#850 |
Seniormedlem
Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?Yoga høres deilig ut, men 3 timer litt voldsomt... Her ble det en liten 2-timers tur etter traktkantarell bak huset. Fant en del, selv om det er litt tidlig ennå. Og ikke altfor mye hjortelus, heldigvis.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? | dakota | Spørsmål og svar | 10 | 31-05-11 01:02 |
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) | Kanskje | Generell ernæringsdebatt | 30 | 11-03-11 11:12 |
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) | meme | Lavkarbo generelt | 1 | 16-10-10 18:00 |
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? | blå | Vedlikeholdsdietten | 3 | 03-11-07 15:48 |