Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 21:23   #8626
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Faren min har alltid sagt at konjakk er tingen ved vond hals; man blir ikke friskere, men det er mye kjekkere å være syk

Gammel 30-06-11, 21:47   #8627
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Faren min har alltid sagt at konjakk er tingen ved vond hals; man blir ikke friskere, men det er mye kjekkere å være syk

Faren din er en smart mann!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 30-06-11, 22:32   #8628
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Dytter:

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Kitt? Eller annet helsepersonell?

Sambo har vært til helsesjekk på jobben og tatt kolesterolprøver kl 15, etter fire timers faste, men altså etter kaffe med kokosolje.

Kolesterolet ble jo selvfølgelig på 7,1 og de vil gjerne prakke på han kostholdsveiledning og ekstra blodprøver og vita hjertepromp.
Jobben betaler og alle de andre er jo sjuke som griser liksom

Han har vært i møte med den og sagt at han ikke er bekymret, særlig siden prøven er tatt på ettermiddagen etter mat og kaffe, men helsesjekkfirmaet sier så kjekt at når prøven er tatt spiller ingen rolle!

Vær å snill å si at de er teite og at Fürst har rett? Kolesterolprøver skal taes fastende på morgenen.
Alle de han har tatt det siste året er tatt fastende om morgenen og med mellom 4 og 5 som resultat.

Ikke at vi er bekymret for tallet, jeg bare liker å ha rett

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 30-06-11, 23:07   #8629
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Kitt? Eller annet helsepersonell?

Sambo har vært til helsesjekk på jobben og tatt kolesterolprøver kl 15, etter fire timers faste, men altså etter kaffe med kokosolje.

Kolesterolet ble jo selvfølgelig på 7,1 og de vil gjerne prakke på han kostholdsveiledning og ekstra blodprøver og vita hjertepromp.
Jobben betaler og alle de andre er jo sjuke som griser liksom

Han har vært i møte med den og sagt at han ikke er bekymret, særlig siden prøven er tatt på ettermiddagen etter mat og kaffe, men helsesjekkfirmaet sier så kjekt at når prøven er tatt spiller ingen rolle!

Vær å snill å si at de er teite og at Fürst har rett? Kolesterolprøver skal taes fastende på morgenen.
Alle de han har tatt det siste året er tatt fastende om morgenen og med mellom 4 og 5 som resultat.

Ikke at vi er bekymret for tallet, jeg bare liker å ha rett

Dette sier dr. Torkil himself om den saken!!!

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Kolesterol SKAL tas fastende, ellers er det bortkastet.
Totalkolesterolen bør være 5 eller lavere.
Det gode kolesterol >1 og det dårlige < 3.
Man kan ikke plusse godt og dårlig kolesterol, da også triglyceridene må regnes med.

OG IKKE MINST. 30 min gange er MYE viktigere for å forebygge hjerte - og karsykdom enn selve kolesterolvediene. OG familiehistorien betyr enormt. Er kolesterolet 7 og familien uten hjertesykdom, hadde jeg ikke bekymret meg.

Jeg har startet kolesterolsenkende behandling på personer med 4,2 i kolesterol og en familiehistorie hvor "alle" får infarkt før de er 50 år gamle.

Vurdering av kolesterol og lipider bør overlates til leger med interesse på området.

God Påske
Torkil

Bør vel ikke være tvil der, eller..... (min utheving)

Gammel 30-06-11, 23:40   #8630
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Er lavkarbo BRØD og lavkarbo KNEKKEBRØD like "ille" - altså like mye partystoppere? Har litt lyst til å prøve å lage nannas gode knekkebrød, ser at mange skryter av dem. Men så var det det da, at mange sier det gjør at man stopper opp hvis man vil ned i vekt.

Gammel 01-07-11, 06:29   #8631
lille_trille
Seniormedlem

lille_trille sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
lille_trille er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Er lavkarbo BRØD og lavkarbo KNEKKEBRØD like "ille" - altså like mye partystoppere? Har litt lyst til å prøve å lage nannas gode knekkebrød, ser at mange skryter av dem. Men så var det det da, at mange sier det gjør at man stopper opp hvis man vil ned i vekt.

Syns du skal ta sjansen på å prøve, jeg. Det som er partystopper for noen, trenger ikke vere det for andre

lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 01-07-11, 07:20   #8632
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

For å svare på spørsmålet ditt - ja!! Det er samme typene frø/ kli som brukes men et brød inneholder i tillegg CF, CC, egg mm, men jeg ville prøvd var jeg deg er ikke sikkert din vektnedgang stopper opp. En annen ting er jo å begrense seg og bare spise maks 1-2 til dagen. Stopper ikke vekta er det ingenting å bekymre seg for.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 01-07-11, 08:11   #8633
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ups, jeg tror jeg utelot en detalj der, jeg mente dersom man går til psykolog som en del av et behandligsopplegg dersom man er forhindret fra å jobbe. Men jeg skal høre med henne en gang til for å være sikker.

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hehe, jeg har hørt det samme, men om whisky. Hvilket er bra, for jeg liker ikke cognac.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-07-11, 11:18   #8634
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Nei det fikk jeg for et par dager siden og var ikke mer enn 615 kr, men nå fikk jeg 4300 kr! Det er jo mye.. er ikke fra nav nei, da hadde det stått under utbetalinger fra de på deres side, men det gjør det ikke.. blir ikke klok på det så jeg har lagt de til side i tilfelle de blir krevd tilbake.

Jeg fant ut hva det var.. Det var kontantstøtte og barnetrygd som kom inn som 1 sum og var ikke merket med hva det var. Jaja, da var det ikke noe skumelt lell da

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 01-07-11, 16:22   #8635
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ups, jeg tror jeg utelot en detalj der, jeg mente dersom man går til psykolog som en del av et behandligsopplegg dersom man er forhindret fra å jobbe. Men jeg skal høre med henne en gang til for å være sikker.

Jeg er i alle fall veldig interessert i info om det. Jeg er i et behandlingsopplegg, og om et par måneder er det tid for en tannsjekk for min del. Supert om du sier ifra hvis du finner ut noe.

Gammel 01-07-11, 16:42   #8636
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg er i alle fall veldig interessert i info om det. Jeg er i et behandlingsopplegg, og om et par måneder er det tid for en tannsjekk for min del. Supert om du sier ifra hvis du finner ut noe.

Tannpleierstudent-venninna mi er på ferie, men jeg skal høre med henne med en gang hun er hjemme.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-07-11, 17:25   #8637
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Hjelp! Hva kler man på en baby i dette været?
Var ut og trillet første tur i dag, og da ble han alt for varm stakkars! I vognbag med bommulsbody tynn bomullsbukse, på lammeskinn (skal jo være varmeregulerende) med bomullslue, helseteppe og dyne.....

Gammel 01-07-11, 17:46   #8638
Olive Oil
Medlem

Hvor: Østfold
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hjelp! Hva kler man på en baby i dette været?
Var ut og trillet første tur i dag, og da ble han alt for varm stakkars! I vognbag med bommulsbody tynn bomullsbukse, på lammeskinn (skal jo være varmeregulerende) med bomullslue, helseteppe og dyne.....

Jeg ville droppet lammeskinnet når det er varmt. Legg også dyna bare over bena hans, og bre heller mer over ham hvis han blir kald. Det er jammen ikke lett å vite hva man skal gjøre med disse små i varmen. Om du ikke vet, kroppstemperaturen på en baby kjenner du best i nakkegropen.

Gratulerer med den lille, forresten.

Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 01-07-11, 17:52   #8639
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Jeg ville droppet lammeskinnet når det er varmt.

OK, "alle" snakker om hvor bra det er for temperaturreguleringen?

Gammel 01-07-11, 18:06   #8640
Olive Oil
Medlem

Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

OK, "alle" snakker om hvor bra det er for temperaturreguleringen?

Ja, jeg har hørt det jeg også, men min erfaring er at det gjelder mer når det er kjøligere i været. Min eldste ble født i ei varmebølge i juni, og han hadde bare på seg bomullsbody og helseteppe.

Gammel 01-07-11, 18:09   #8641
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Koselig å høre litt om dere! Og velkommen hjem fra sykehuset

Jeg tenker at det er litt mye med bukse, dyne OG helseteppe? Vet ikke med skinnet altså, men ville vel eksperimentert litt i forhold til påkledningen. Det er jo varmt, og kanskje bedre og mer behagelig med bare bein under teppet og evt ha dyna løst oppå beina, slik Olive Oil skriver?

... og der hadde hun skrevet mer ja

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 01-07-11, 18:14   #8642
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

bedre og mer behagelig med bare bein under teppet og evt ha dyna løst oppå beina

Ja, da jeg fikk han ned på Barsel hadde han på body, et lite tovet teppe og helseteppe. men da kom ene sykepleieren og mente han hadde alt for lite klær (sykepleiere på barneklinikken som hadde kledd han og godkjent det) og heiv på han bukse og dyne. Så da ble jeg bare forvirret.... For å være ærlig er jeg mer redd for overoppheting enn at han blir litt kald, for han har ganske bra temperatur jenvt over.
Nå har han sovet i bagen en stund med body, lange sokker, det tynne tovede teppet og helseteppe og virker veldig mye mer fornøyd!

Gammel 01-07-11, 18:18   #8643
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sitat:

Nå har han sovet i bagen en stund med body, lange sokker, det tynne tovede teppet og helseteppe og virker veldig mye mer fornøyd!

Så bra Skjønner at du ble forvirret, ja!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 01-07-11, 18:20   #8644
Olive Oil
Medlem

Du må nok regne med å bli mye forvirret fremover, Carisma. Mange velmenende der ute som mener forskjellig. Min kjære mor kan fortsatt mase om at jeg kler på minstemor for lite klær. Hun er 8..

Trøst deg med at det ikke tar lang tid før du får erfaringen med hva som er riktig for deg og babyen.

Gammel 01-07-11, 20:51   #8645
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Hva med å legge en gradestokk ned i vognen, og måle hvilken tenperatur det faktisk er der nedi? den tanken har jeg hatt før, men ikke hatt noen å prøve på. jeg synes mange pakker på babyene alt for masse, spesielt når om sommeren. Ja eldre unger i vogn også.

Gammel 01-07-11, 21:05   #8646
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Hvilken film er dette:

Et ungt par reiser på vandretur i skogen, og velger feil sti. Det er noen som lusker rundt der. Den ene av dem, eller begge blir kidnappet, og holdt fanget av et galt par, som vil ha barn. Så de tvinger disse to til å ha sex, så det skal bli et barn. Når de protesterer blir de torturert. Jeg husker bare ikke hva den heter !

Gammel 02-07-11, 18:44   #8647
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Er det noen som vet om det er riktig at vin BINDER vann? Har alltid hørt at det er vanndrivende...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 02-07-11, 18:51   #8648
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Er det noen som vet om det er riktig at vin BINDER vann? Har alltid hørt at det er vanndrivende...

Det har jeg aldri hørt, eller opplevd selv for den saks skyld. Da må det være snakk om en vin med mye sukker, for min umiddelbare tanke er at ettersom karbohydrater binder vann (ca fire gram vann pr gram kh), så kan det være dét. Alkohol er vanndrivende, og vin inneholder jo stort sett alkohol. Men med det sagt så er den effekten veldig midlertidig. Etter et litt over snittet inntak av alkohol veier jeg gjerne opp til en kilo mindre enn vanlig, for så å svinge litt oppover igjen og stabilisere meg på en dag eller to.
Det er uansett viktig å drikke rikelig med vann til alkohol, da slipper man noe av de verste "bivirkningene" dagen derpå, og noe av grunnen til de er jo at kroppen dehydreres ved alkoholinntak.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 02-07-11, 18:56   #8649
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Jeg bare leste et sted at vin binder vann. Men har heller aldri hørt det før.
Det rare er at vin aldri har gitt noe utslag på vekta for min del. Men man kan jo ikke drikke ubegrensa fordet Her går det stort sett i vann.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 02-07-11, 19:04   #8650
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Vi har sverget til lammeskinnet hele tiden.. Til og med i Syden. Og har aldri opplevd at snuppa har blitt svett eller veldig varm.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.