Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 02-07-11, 19:15   #8651
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Vi har sverget til lammeskinnet hele tiden..

Sykepeier jeg snakket med i dag sa "dere bruker vel lammeskinn?" Så da er den godkjent hvertfall

Gammel 02-07-11, 20:50   #8652
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg bare leste et sted at vin binder vann. Men har heller aldri hørt det før.
Det rare er at vin aldri har gitt noe utslag på vekta for min del. Men man kan jo ikke drikke ubegrensa fordet Her går det stort sett i vann.

Jeg blir vannballong av vin og jeg drikker bare viner med minimalt med kh, dagen derpå har jeg skikkelig poser under øynene og fingrer/bein er så hovne at jeg kan bare glemme ringer/sko. Vekta viser ofte et par pluss kilo men det forsvinner dagen etterpå, så jeg bare drikker i vei jeg

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-07-11, 20:55   #8653
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg blir vannballong av vin og jeg drikker bare viner med minimalt med kh, dagen derpå har jeg skikkelig poser under øynene og fingrer/bein er så hovne at jeg kan bare glemme ringer/sko. Vekta viser ofte et par pluss kilo men det forsvinner dagen etterpå, så jeg bare drikker i vei jeg

Du bør drikke vann ved siden av vin, så slipper du ubalansen i krpppen dagen derpå

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 02-07-11, 22:39   #8654
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Du bør drikke vann ved siden av vin, så slipper du ubalansen i krpppen dagen derpå

Hjelper ingenting i det hele tatt, drikker minst ett glass vann per glass vin. Blir like oppblåst og stinn for det. Sånn er det bare.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 02-07-11, 23:06   #8655
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Flere enn meg som irriterer seg over naboer som spiller høy musikk, eller har på høy radio?? I dag var det tydeligvis "jazzens mysterier", eller noe sånt på radioen - jeg kan ikke fordra Jazz, og måtte sette på musikk selv for å overdøyve dette. Spillte bare høyt nok til at jeg kunne kose meg med min musikk, og slippe å følge med på naboens grusomme musikk, så jeg plaget ingen. Men de holdt på til langt på kveld.

Gammel 03-07-11, 01:18   #8656
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 35
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Flere enn meg som irriterer seg over naboer som spiller høy musikk, eller har på høy radio?? I dag var det tydeligvis "jazzens mysterier", eller noe sånt på radioen - jeg kan ikke fordra Jazz, og måtte sette på musikk selv for å overdøyve dette. Spillte bare høyt nok til at jeg kunne kose meg med min musikk, og slippe å følge med på naboens grusomme musikk, så jeg plaget ingen. Men de holdt på til langt på kveld.

*velsignet* med veldig stille naboer, her hvor vi bor nå hvertfall. Når vi bodde i Haugesund var det "aldri" stille, fryktlig slitsomt i lengden det ja.

SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 03-07-11, 16:16   #8657
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Vurderer å kjøpe sko fra Amazon - men ble i tvil her nå......
Jeg bruker str 39....hvilken str. velger jeg her: ( se på rullegardinmenyen - det er to str. 39)
http://www.amazon.com/gp/product/B00...=ATVPDKIKX0DER

Og hvis jeg kjøper et produkt fra amazon og merker det som gave - vil jeg da måtte fortolle?

Og hvor mye vil denne skoen komme på totalt for meg ???

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 03-07-11, 16:54   #8658
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

jeg kan bare svare på ett av dem. ja, du må fortolle. gaver sent direkte fra nettbutikker gjelder IKKE som gave. det er like fullt et kjøp. lærte det den harde veien.. (og da var det faktisk en gave, ikke noe jeg hadde kjøpt selv)

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 03-07-11, 17:33   #8659
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg kan bare svare på ett av dem. ja, du må fortolle. gaver sent direkte fra nettbutikker gjelder IKKE som gave. det er like fullt et kjøp. lærte det den harde veien.. (og da var det faktisk en gave, ikke noe jeg hadde kjøpt selv)

Æsj.....
Ja, ja - men takk for svar! Da håper jeg noen vet svaret på de andre spm mine.....

Gammel 03-07-11, 17:39   #8660
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hjelper ingenting i det hele tatt, drikker minst ett glass vann per glass vin. Blir like oppblåst og stinn for det. Sånn er det bare.

Jeg blir også stinn av vin hvis jeg ikke tar allergimedisin og en nexium FØR jeg drikker vin. Vindrikkinga må med andre ord planlegges.

Gammel 03-07-11, 18:04   #8661
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Jeg lagde hjemmelaget is i går - og lurer på en ting : Skal denne isen være knallhard?? Måtte tine den, for å greie å dele av et stykke.

Og spørsmål 2 : hvordan oppbevarer du te? en en stor samlebeholder, eller i hver sort sin eske?
Jeg har så mange sorter, at det begynner å bli en høy stabel med eksker, så jeg lurer på om jeg skal smale posene i en felles beholder, men er usikker på om det går utover smaken.

Gammel 03-07-11, 20:08   #8662
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

OK, "alle" snakker om hvor bra det er for temperaturreguleringen?

Eg har veldig god erfaring m lammeskinn året rundt. Fordelen m lammeskinn som eg har sett det, om sommaren, er at det er luftig og ikkje ekkelt varmt og klamt å ligge på. Men du må jo likevel passe på kva babyen har på kroppen og over seg. Skinnfell under og teppe over, kan vere godt, når det er varmt.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 03-07-11, 20:16   #8663
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg har veldig god erfaring m lammeskinn året rundt. Fordelen m lammeskinn som eg har sett det, om sommaren, er at det er luftig og ikkje ekkelt varmt og klamt å ligge på. Men du må jo likevel passe på kva babyen har på kroppen og over seg. Skinnfell under og teppe over, kan vere godt, når det er varmt.

Dessuten skal lammeskinn være en sak ungen kan pisse direkte uten at du trenger vaske det!

Gammel 03-07-11, 20:45   #8664
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Hvilken søkemotor er best hvis jeg skal søke opp butikker som selger en spesiell vare?

Gammel 03-07-11, 20:47   #8665
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
ThereseA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvilken søkemotor er best hvis jeg skal søke opp butikker som selger en spesiell vare?

I Norge bruker jeg kelkoo.no for å sammenligne varer og finne best pris

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 03-07-11, 20:56   #8666
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

I Norge bruker jeg kelkoo.no for å sammenligne varer og finne best pris

Takk! Og hvis jeg må handle fra utlandet ?

Gammel 03-07-11, 20:57   #8667
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Hvorfor er er avføringen annerledes når jeg har mensen? Den lukter mer og er løsere. Hver gang.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 03-07-11, 20:57   #8668
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
ThereseA er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Takk! Og hvis jeg må handle fra utlandet ?

Nei, desverre... Der handler jeg mest bare på iherb, netrition og ebay

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 03-07-11, 21:12   #8669
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hvorfor er er avføringen annerledes når jeg har mensen? Den lukter mer og er løsere. Hver gang.

Hormonpåvirkning, endret peristaltikk pga endrede plassforhold i underlivet etc.
Har akkurat samme erfaring som deg, da!

Gammel 03-07-11, 21:27   #8670
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Har lagt inn en bestillingpå noen varer (men ikke betalt) på Amazon der sluttsummen blir kr 1900,-
Innbakt her er kr 386,- som de kaller for Import Fees Deposit
Hva betyr det ???

Gammel 03-07-11, 21:49   #8671
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Trodde jeg la inn et innlegg før i dag, men glemte sikkert poste det.

Jeg lagde hjemmelaget is i går, men må tine den for å dele den, skal det være slik ???

Og
Oppbevarer du te i eskene sine, eller samler du dem i en beholder? Jeg har så mange slike esker, og det begynner å se litt rotet ut.

Gammel 03-07-11, 22:54   #8672
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Jeg lagde hjemmelaget is i går, men må tine den for å dele den, skal det være slik ???

Spørs jo hva du har laget den av. Jeg har iskremmaskin og lager i den, men jeg har sett tips om å ha gelatin i iskremen for å slippe å måtte røre ofte for at den ikke skal bli kornete.

Oppbevarer du te i eskene sine, eller samler du dem i en beholder? Jeg har så mange slike esker, og det begynner å se litt rotet ut.

Jeg har dem i te-hylla mi, men så har jeg ikke så mange da. Jeg ryddet i teene til moren min for noen år siden og la dem i en smal skuff slik at man så alle pakkene når man åpnet skuffen. Hvis du har en smal skuff du kan bruke til det da.

Gammel 03-07-11, 23:00   #8673
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Spørs jo hva du har laget den av. Jeg har iskremmaskin og lager i den, men jeg har sett tips om å ha gelatin i iskremen for å slippe å måtte røre ofte for at den ikke skal bli kornete.

.

3 eggeplommer
ca 3 dl fløte
sukrin
natreen
vaniljeesens

Rørte flere ganger mens den stod i fryseren. Men ble rar konsistens, og knallhard !!

Gammel 03-07-11, 23:09   #8674
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

3 eggeplommer
ca 3 dl fløte
sukrin
natreen
vaniljeesens

Rørte flere ganger mens den stod i fryseren. Men ble rar konsistens, og knallhard !!

Hm, har du satt fryseren på max kanskje?

Gammel 03-07-11, 23:15   #8675
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Og spørsmål 2 : hvordan oppbevarer du te? en en stor samlebeholder, eller i hver sort sin eske?
Jeg har så mange sorter, at det begynner å bli en høy stabel med eksker, så jeg lurer på om jeg skal smale posene i en felles beholder, men er usikker på om det går utover smaken.

Jeg drikker grønn te med ulike smaker. Oppbevarer dem samlet. Te blir sjelden eldre enn 1-2 måneder og har ikke opplevd at det går ut over smaken. Men jeg blander ikke sort og grønn te i samme beholder.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:45.