Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-11, 23:17   #8676
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Oppbevarer du te i eskene sine, eller samler du dem i en beholder? Jeg har så mange slike esker, og det begynner å se litt rotet ut.

Jeg leter etter ei eske som er stor nok til alle sortene jeg har av te, ei sånn ei..

men enn så lenge, så har jeg de i en stor julekakeboks. Noen av de jeg bruker svært ofte ligger fortsatt i boksene sine for å gjøre de lettere tilgjengelig. All te står i egen hylle i tørrvareskapet.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 03-07-11, 23:36   #8677
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hm, har du satt fryseren på max kanskje?

Jeg vet sannelig ikke

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 04-07-11, 02:07   #8678
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er sent og jeg er ikke helt i form. Kan noen gi meg et vettugt svar og noen linker som svar til dette fra en som mener at en kalori alltid er en kalori selv om den har lite karber:

Det er nok en litt forenklet utgave som står på trykk noen gange. Vektreduserende lavkarbodietter handler om lite karbohydrater sammen med et lavt kaloriinntak.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-07-11, 02:46   #8679
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er sent og jeg er ikke helt i form. Kan noen gi meg et vettugt svar og noen linker som svar til dette fra en som mener at en kalori alltid er en kalori selv om den har lite karber:

Det er nok en litt forenklet utgave som står på trykk noen gange. Vektreduserende lavkarbodietter handler om lite karbohydrater sammen med et lavt kaloriinntak.

En kcal er jo en kcal, altså mengden energi det tar å varme opp én liter vann én grad F/C ved én atmosfæres trykk. Men hva kroppen gjør med energien den får tilført er jo en helt annen sak. Da er ikke lenger en kalori en kalori. Å bryte ned karbohydrater eller fett eller proteiner betyr forskjellige prosesser som hver krever forskjellige mengder energi.

Dr Michael R Eades forklarer dette i bloggen sin her.

Noe som også er viktig er å nevne futile cycles som Dr Eades også skriver om i sitt blogginnlegg. I ketose øker kroppen futile cycles som også øker kroppstemperaturen med ca 0,5º. 0,5º høres kanskje lite ut, men når 80kg masse skal varmes opp 0,5º høyere hele døgnet, så er det snakk om ganske mye energi.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-07-11, 09:53   #8680
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er sent og jeg er ikke helt i form. Kan noen gi meg et vettugt svar og noen linker som svar til dette fra en som mener at en kalori alltid er en kalori selv om den har lite karber:

Det er nok en litt forenklet utgave som står på trykk noen gange. Vektreduserende lavkarbodietter handler om lite karbohydrater sammen med et lavt kaloriinntak.

Jeg ville kjørt på at proteiner, fett og karbohydrater har ulik virkning i kroppen da en kropp ikke er en forbrenningsovn. Fett trigger leptin (???), karbohydrater trigger insulin og proteiner går mye bort i varme under omdanning (kan ikke kjemien bak)... Så siden de ulike næringsgruppene virker forskjellig og avhenger av ulike hormoner er det ikke urimelig at de virker ulikt hos ulike personer. Og så selvfølgelig - utfordre personen til å bevise at "1 kcal = 1 kcal" i hvilken somhelst kropp... Spør gjerne om hvordan dette vil fungere hos en person som har diabetes.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-07-11, 10:19   #8681
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vet noen hvor man kan få kjøpt ceylonkanel i Norge?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 04-07-11, 10:23   #8682
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

En kcal er jo en kcal, altså mengden energi det tar å varme opp én liter vann én grad F/C ved én atmosfæres trykk. Men hva kroppen gjør med energien den får tilført er jo en helt annen sak. Da er ikke lenger en kalori en kalori. Å bryte ned karbohydrater eller fett eller proteiner betyr forskjellige prosesser som hver krever forskjellige mengder energi.

Dr Michael R Eades forklarer dette i bloggen sin her.

Noe som også er viktig er å nevne futile cycles som Dr Eades også skriver om i sitt blogginnlegg. I ketose øker kroppen futile cycles som også øker kroppstemperaturen med ca 0,5º. 0,5º høres kanskje lite ut, men når 80kg masse skal varmes opp 0,5º høyere hele døgnet, så er det snakk om ganske mye energi.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg ville kjørt på at proteiner, fett og karbohydrater har ulik virkning i kroppen da en kropp ikke er en forbrenningsovn. Fett trigger leptin (???), karbohydrater trigger insulin og proteiner går mye bort i varme under omdanning (kan ikke kjemien bak)... Så siden de ulike næringsgruppene virker forskjellig og avhenger av ulike hormoner er det ikke urimelig at de virker ulikt hos ulike personer. Og så selvfølgelig - utfordre personen til å bevise at "1 kcal = 1 kcal" i hvilken somhelst kropp... Spør gjerne om hvordan dette vil fungere hos en person som har diabetes.

Takk for gode svar!
Vedkommende gir på en måte uttrykk for at jeg er helt novise på området og sånt liker jeg ikke. Har ikke vaket her inne blant så mye opplyste folk i mer enn 3 år uten å lære noe! (Om hvem jeg kan spørre om hjelp, feks)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 04-07-11, 10:31   #8683
Sunfrid
Medlem
 
Sunfrid sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 124
Sunfrid er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

3 eggeplommer
ca 3 dl fløte
sukrin
natreen
vaniljeesens

Rørte flere ganger mens den stod i fryseren. Men ble rar konsistens, og knallhard !!

Det er mangel på vanlig sukker som gjør at den blir steinhard.... Lager du saftis av funligth saft blir den steinhard og tunga setter seg fast...(erfaring ) men med vanlig saft med "mye" sukker blir den normal.

Tips fra meg er å ta isen ut av frysen en stund før du skal spise den eller ikke fryse den så lenge...

__________________


Sunfrid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 04-07-11, 10:55   #8684
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg leter etter ei eske som er stor nok til alle sortene jeg har av te, ei sånn ei..

men enn så lenge, så har jeg de i en stor julekakeboks. Noen av de jeg bruker svært ofte ligger fortsatt i boksene sine for å gjøre de lettere tilgjengelig. All te står i egen hylle i tørrvareskapet.

Jeg fant denne, men den har jo ikke like mange rom

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 04-07-11, 11:05   #8685
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Jeg fant denne, men den har jo ikke like mange rom

Ser de har på kremmerhuset også, men de er for små rett og slett, for få lommer. Lurer på å lage noe selv, jeg må bare finne ut hvordan først haha Jeg skal ommøblere litt på kjøkkenet snart, og da vil jeg få en sånn fin hvit benk til å ha sånt til 'utstilling' på

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-07-11, 11:12   #8686
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Vet noen hvor man kan få kjøpt ceylonkanel i Norge?

Nei, men du kan kjøpe gjennom iherb f.eks. Jeg kjøpte pulverisert, men den støver en del så jeg skulle kanskje gått for malt. Og så har jeg også kjøpt ceylon-kanelstenger.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-07-11, 12:08   #8687
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Ser de har på kremmerhuset også, men de er for små rett og slett, for få lommer. Lurer på å lage noe selv, jeg må bare finne ut hvordan først haha Jeg skal ommøblere litt på kjøkkenet snart, og da vil jeg få en sånn fin hvit benk til å ha sånt til 'utstilling' på

Tror det går veldig fint å lage
Måtte lete litt til ser ut som 9 rom, men den var ganske dyr:
Og jeg skal ikke legge meg opp i dine valg, men på en fin hvit benk tror jeg kan det bli ganske fint med 2 bokser oppå hverandre også. Om det ikke er mye dill på. Muligheter - det er godt å ha, men det gjør det vanskelig for meg å velge ofte...


Sitat:

Nei, men du kan kjøpe gjennom iherb f.eks. Jeg kjøpte pulverisert, men den støver en del så jeg skulle kanskje gått for malt. Og så har jeg også kjøpt ceylon-kanelstenger.

Takk, da kanskje jeg må tenke iherb jeg også


Sist redigert av Zincite : 04-07-11 kl 14:23.
Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert
Gammel 04-07-11, 12:35   #8688
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ser dere prater om ceylon-kanel. Hva er forskjellen på det og vanlig kanel?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-07-11, 12:48   #8689
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ser dere prater om ceylon-kanel. Hva er forskjellen på det og vanlig kanel?

Er vel teknisk sett ceylonkanel som er "vanlig kanel". Den andre, som i stor grad selges i Norge, er cassiakanel, og har mye høyere nivåer av kumarin, et stoff som er skadelig for leveren i større mengder.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 04-07-11, 12:53   #8690
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Vet noen hvor man kan få kjøpt ceylonkanel i Norge?

Så vidt eg veit, er det berre Hindu som fører ceylonkanel på det norske markedet, og berre i kanelstang. Det oppmalde kanelpulveret deira er cassia.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 04-07-11, 13:17   #8691
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Vet noen hvor man kan få kjøpt ceylonkanel i Norge?

Jeg har kjøpt det på helsekost tidligere.



Jeg vil tro det fortsatt går an å få kjøpt det, de har det i alle fall her

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 04-07-11, 13:19   #8692
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oooh, supert, Frøy!
Takk

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 04-07-11, 13:24   #8693
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Er vel teknisk sett ceylonkanel som er "vanlig kanel". Den andre, som i stor grad selges i Norge, er cassiakanel, og har mye høyere nivåer av kumarin, et stoff som er skadelig for leveren i større mengder.

Åååh! Alt en skal lære! Da må jeg kanskje få kjøpt meg ceylon-kanel jeg også, da

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 04-07-11, 14:48   #8694
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har et stort og vanskelig spørsmål:

Mexico eller Thailand i desember?

Har aldri vært på noen av stedene. Mexico er all inclusive, Thailand er med frokost. Prisforskjellen er ca 15k for to uker - ikke at det skal være avgjørende - men er det verdt det? Det må også nevnes at forskjellen i hotellstandard er fra 4* til 5+* ...

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 04-07-11, 14:57   #8695
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Åååh! Alt en skal lære! Da må jeg kanskje få kjøpt meg ceylon-kanel jeg også, da

Jeg spiser faktisk mer enn anbefalt max daglig inntak av kanel, så jeg må nesten ha caylonkanel. Kjøpte en pakke fra iHerb, nesten en halv kilo. XD Burde vare en liten stund i alle fall.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 04-07-11, 15:05   #8696
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har vært begge steder.
Jeg trives best i Thailand. Syntes det var enkelt og trygt og komme seg rundt. Folkene er vennlige og det er lite kriminalitet. Men - det er sterk mat der og opplevelsen avhenger av hva du selv ønsker.

Om du vil ha en ekste lat ferie - ikke reise noe særlig rundt eller kun reise på "ferdige opplegg" så er Mexico fint. På all-inclusive er som regel resorten så flott og stor at man ikke trenger å dra utenfor (må sjekke resorten så nøye som det lar seg gjøre først). Jeg opplevde Mexico som mer utrygt på egen hånd. Det er tilpasset for at man som turist ikke skal trenge å menge seg med folk utenfor restorten. Så om man ønsker å loffe litt på egen hånd så opplever jeg Thailand som et bedre valg. Om man vil ha en lat, bekymringsløs ferie hvor man blir tatt vare på så er vel Mexico bedre...

Det kan være litt kjølig i Mexico på den tiden om du er uheldig. Jeg regner med det er Thulum eller distriktet i nærheten dere har tenkt på?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-07-11, 15:08   #8697
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har vært begge steder.
Jeg trives best i Thailand. Syntes det var enkelt og trygt og komme seg rundt. Folkene er vennlige og det er lite kriminalitet. Men - det er sterk mat der og opplevelsen avhenger av hva du selv ønsker.

Om du vil ha en ekste lat ferie - ikke reise noe særlig rundt eller kun reise på "ferdige opplegg" så er Mexico fint. På all-inclusive er som regel resorten så flott og stor at man ikke trenger å dra utenfor (må sjekke resorten så nøye som det lar seg gjøre først). Jeg opplevde Mexico som mer utrygt på egen hånd. Det er tilpasset for at man som turist ikke skal trenge å menge seg med folk utenfor restorten. Så om man ønsker å loffe litt på egen hånd så opplever jeg Thailand som et bedre valg. Om man vil ha en lat, bekymringsløs ferie hvor man blir tatt vare på så er vel Mexico bedre...

Det kan være litt kjølig i Mexico på den tiden om du er uheldig. Jeg regner med det er Thulum eller distriktet i nærheten dere har tenkt på?

Jeg er overhodet ikke kjent noen av stedene, jeg vil bare ha et fint sted hvor jeg kan sole meg, bade og slappe av (og spise god mat ) i 14 dager Vi har sett på Playa del Carmen i Mexico, eller Khao Lak eller Patong i Thailand...

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 04-07-11, 15:32   #8698
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er fine steder. alle sammen.
Da får du velge ut fra om du liker Meksikansk eller asiatisk mat best. (Jeg holder en knapp på Thailand, men det er sånn at noen liker mora ... osv) Det er antakelig litt varmere i Thailand enn i Mexico.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 04-07-11, 16:33   #8699
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har vært i mexico flere ganger, og skal absolutt tilbake. Men kan være greit å undersøke hotellet nøye før man bestiller noe, standaren er ikke helt som her hjemme.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 04-07-11, 16:35   #8700
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Rustflekker på garasjegulv (betong); noen som kjenner til et effektivt middel for å få bort dette?

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no