Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-11, 19:39   #8751
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Hvordan tørker man ut hårbunnen? Ikke så mye at det blir flass altså, men slik at håret ikke er fett i bunnen og normalt i lengdene.

Tørrshampo? Eller bakepulver

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 05-07-11, 19:40   #8752
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Hvordan tørker man ut hårbunnen? Ikke så mye at det blir flass altså, men slik at håret ikke er fett i bunnen og normalt i lengdene.

Det er vel ikke akkurat et supert tips dette her, men det kan jo hjelpe litt sånn kortsiktig: Tørrshampo! det bruker jeg Gni det inn i hårrøttene, la det virke 2 min, børst vekk det overflødige. Men det kan jo hende at du allerede har testa den

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker
Gammel 05-07-11, 20:03   #8753
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får man tak i stilige klær i store str????

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 05-07-11, 20:12   #8754
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Hvor får man tak i stilige klær i store str????

Ellos, Zizzi, Asos, Forever21 (http://www.forever21.com/EU/Product/...ory=faith_main), LaRedoute osv

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 05-07-11, 20:32   #8755
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg er i bedre form jeg? En tur på flatt underlag på ca 500m tar jo helt knekken på meg jo!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-07-11, 20:36   #8756
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg er i bedre form jeg? En tur på flatt underlag på ca 500m tar jo helt knekken på meg jo!

Tja, si det. Kanskje det er kroppens måte å si at du skal bare ta det med ro en stund til?? Går det bra med deg og poden?? Og faren? Tenker ofte på deg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 05-07-11, 20:43   #8757
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg lurer på hvor lang tid det tar før jeg er i bedre form jeg? En tur på flatt underlag på ca 500m tar jo helt knekken på meg jo!

Sov så mye som mulig...når som helst, for jeg antar du har døgnskift på lilleprinsen?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 05-07-11, 20:52   #8758
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk, kattungen! Skal sjekke ut stedene.
Men ellos passer meg aldri.. For stort et sted, for trangt et annet. Og overdelene går minst til knærne!!
Og Zizzi har fine bukser og kjoler, men overdelene er så klamme...
Men nå fikk jeg jo noen nye tips

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 05-07-11, 21:07   #8759
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tja, si det. Kanskje det er kroppens måte å si at du skal bare ta det med ro en stund til?? Går det bra med deg og poden?? Og faren? Tenker ofte på deg.

Poden går det veldig bra med, og faren. Det er som sagt jeg som hangler fortsatt

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Sov så mye som mulig...når som helst, for jeg antar du har døgnskift på lilleprinsen?

Ja, men det er egentlig ikke så slitsomt. Kan stille klokka etter han, 3,5t soving mellom mating og stell

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-07-11, 21:15   #8760
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, men det er egentlig ikke så slitsomt. Kan stille klokka etter han, 3,5t soving mellom mating og stell

Fint det, Carisma, men kroppen din har vært igjennom en tøff prosess. Har du ikke hatt noe infeksjon/betennelse i kroppen og? For ikke å snakke om at det er en stor forandring for dere...på godt og "vondt". Du blir snart fit for fight igjen, men lytt til kroppen og ta den hvilen du får...og all den friske lufta og mosjonen du kan få...Det tror jeg er bra. Og en god bok å slappe av med mellom øktene

Forøvrig så snus godt i nakken hans...det er så deilig

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 05-07-11, 21:57   #8761
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har lest flere ganger at i en overgang når man trener så samler musklene vann. Nå er ikke jeg noen treningsfrik, akkurat, men har akkurat fått tilbake en kontinuitet i yogaen min, og trener hver dag, 15-20 minutter. Det er kanskje individuelt, men noen formening om hvor lenge musklene samler vann ved trening før det slipper?

Det kan faktisk ta 6-8 uker med jevn trening før det slipper, en grei forklaring finner du her

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 05-07-11, 22:17   #8762
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Det kan faktisk ta 6-8 uker med jevn trening før det slipper, en grei forklaring finner du her

Hjertelig! Vet ikke om absolutt alle premissene er gyldige for at lavkarbokosthold (jeg ligger på pluss/minus 5% karbohydrater), men det med at musklene samler vann når de er slitne, og at de trenger mer blod makes sence.
Har trent yoga daglig nå i ca en måneds tid, lenge siden jeg har klart å opprettholde det så lenge, faktisk. *Stolt* Spennende å se om ikke vekta dropper litt om noen uker!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 05-07-11, 22:23   #8763
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har aldri samlet vann av Yoga, heller tvert i mot. Men det finnes jo endel yoga øvelser som er laget for å kvitte seg med vann, kan kanskje lønne seg å ta med et par av dem i settet? Jeg liker særlig de som går på massasje av bukspyttkjertel o.l.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 05-07-11, 22:37   #8764
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Tørrshampo? Eller bakepulver

Sitronvann

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 05-07-11, 22:48   #8765
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg har aldri samlet vann av Yoga, heller tvert i mot. Men det finnes jo endel yoga øvelser som er laget for å kvitte seg med vann, kan kanskje lønne seg å ta med et par av dem i settet? Jeg liker særlig de som går på massasje av bukspyttkjertel o.l.

Jeg føler ikke at jeg har så mye vann i kroppen akkurat, men jeg har stått stille på vekta siste måned, til og med gått litt opp uten andre gode grunner. Jeg kjenner også nå at kroppen min blir FORT sterkere, og jeg responderer bedre på trening enn noensinne. Det betyr vel at jeg bygger muskler, og jeg tror vel ikke at musklene reagerer noe annerledes om de bygges på yoga enn annen form for styrketrening. Ikke vet jeg, altså. Det var bare en tanke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-07-11, 00:29   #8766
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg kjøpte to tomatplanter, to forskjellige.
den ene har 3 små tomater den andre har en..............
Er dette kun pga at de står i små potter?
De får masse lys og vann, er friske og vokser, men få tomater da.

Før har vi fått mange flere tomater, men da har de hatt store potter og har stått mye ute. Disse står bare inne i ett stort vindu.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 06-07-11, 00:55   #8767
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg blir gaaaaaaaal Emigrerer snart til nordpolen der fugler er det eneste som flyr.

Er det meg det er noe galt med, eller er det flere enn meg som plages av fluer? Og da mener jeg fluelignende skapninger i alle størrelser som ikke kan gi fred ! Når jeg soler meg, så flyr de rundt meg, opp i ansiktet på meg, setter seg på meg .. plager meg virkelig. Jeg sitter der og vifter og smekker etter dem, og klør meg - fordi det irriterer så vanvittig ! Ser jo ut som en sprellemann uten kontroll, føler jeg enkelte ganger.

Hva ER der som går av dem?? Jeg dusjer, og vasker meg med såpe, som vanlige mennesker, så det kan ikke være det at jeg går rundt og stinker hehe Men noe er det. kanskje jeg har stor tiltrekningskraft for flyvende kryp. kanskje de ser på meg som en sånn diger landingsplass, hvor de bare tar en pause i flyvingen?

Aner ikke, men de plager meg noe vanvittig. Er alle fluer sånn??? har en her inne på stuen nå, som er bortpå meg hele tiden, enda jeg slår etter den og vifter vilt med armene. Hundene tror jeg det klikker for meg her.

Kan man gjøre noe for å få sitte ute i solen i fred og ro, uten å bli svermet rundt, eller brukt som rullebane?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 06-07-11, 01:09   #8768
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

@ Kanskje:
Jeg har også opplevd dette, at fluene ser på meg som eneste landingsplass
Og når man ligger og skal sole seg eller sove, så skal de surre rundt hodet, høres ut som om de vil inn i øret noen ganger!

Men, når du snakker om vask og slikt; Jeg oplever oftest at de kan komme rundt meg når jeg er "fuktig", som etter ett bad utendørs, eller når jeg går tur og er svett. Går jeg tur og stopper på "rett sted" så kan det komme flure som er vel nærgående.

Ellers har jeg fluesmekkeren liggende klar til bruk. De er lette å ta når de plager så mye, men knus dem i noe papir, for de kan "leve opp" igjen..

I Danmark for hundre år siden, smakk vi fluer i ett sett, og trodde de var døde pga blodfargen som kom, men etter en stund fløy de pokker meg ut av askebeger og hvor de nå var!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 06-07-11, 01:10   #8769
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og,hunden blir og plaget og biter etter dem, noen får han tak i, og da er det om å gjøre å få dem fort ut av munnen igjen

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 06-07-11, 07:23   #8770
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg kjøpte to tomatplanter, to forskjellige.
den ene har 3 små tomater den andre har en..............
Er dette kun pga at de står i små potter?
De får masse lys og vann, er friske og vokser, men få tomater da.

Før har vi fått mange flere tomater, men da har de hatt store potter og har stått mye ute. Disse står bare inne i ett stort vindu.

De trenger gjødsel, og hjelp til bestøving. Bestøvingen hjelper du til med gjennom å bare riste plantene litt når de er i blomst (de selvbestøver, men med høyere suksessrate under assistert befruktning). Dette ordnes av insekter og vind ute, inne kan det være litt verre.

Om de setter lite blomsterknopper så må du gjødsle mer. Det er nesten ikke mulig å overgjødsle tomater (om du ikke gir dem hele flaska på en gang). Bruker du potteplantegjødsel kan du bruke dobbe-trippel dose en periode.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 06-07-11, 07:40   #8771
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg planta tomatfrø. Cherrytomater. Har noen ute og noen inne. De som er inne er tynne og lange og blomstrer nå. De jeg har ute er små, men mye kraftigere. Skulle ikke tro det er samme type, men det er det. Kan se at det kommer knopper på dem. Nå har vi ikke hatt det fineste været her på Sunnmøre i vår/sommer. Mye vind og regn, men ser ut til at de vil klare seg fint. Spennende å følge med på.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 06-07-11, 10:46   #8772
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

@ Kanskje:
Jeg har også opplevd dette, at fluene ser på meg som eneste landingsplass
Og når man ligger og skal sole seg eller sove, så skal de surre rundt hodet, høres ut som om de vil inn i øret noen ganger!

Men, når du snakker om vask og slikt; Jeg oplever oftest at de kan komme rundt meg når jeg er "fuktig", som etter ett bad utendørs, eller når jeg går tur og er svett. Går jeg tur og stopper på "rett sted" så kan det komme flure som er vel nærgående.

Ellers har jeg fluesmekkeren liggende klar til bruk. De er lette å ta når de plager så mye, men knus dem i noe papir, for de kan "leve opp" igjen..

I Danmark for hundre år siden, smakk vi fluer i ett sett, og trodde de var døde pga blodfargen som kom, men etter en stund fløy de pokker meg ut av askebeger og hvor de nå var!

Da er det kanskje fordi jeg svetter når jeg ligger og soler meg. Skal ha med fluesmekke neste gang !! No more flies !

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 06-07-11, 11:14   #8773
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Da er det kanskje fordi jeg svetter når jeg ligger og soler meg. Skal ha med fluesmekke neste gang !! No more flies !

Hva med å gå til anskaffelse av en sånn heftig "tennisracket"-fluesmekke? Du trykker inn en knapp på skaftet, og trådene i "racketen" blir mildt strømførende. Faktisk litt fascinerende med zzzt-lydene når småkrypene blir henrettet ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 06-07-11, 11:22   #8774
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Kan man gjøre noe for å få sitte ute i solen i fred og ro, uten å bli svermet rundt, eller brukt som rullebane?

Du kan også sette ut en skål med eddik og noen dråper zalo... Fluene blir tiltrukket av eddiken og drukner...

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 06-07-11, 11:33   #8775
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

haha for en morbid samtale!
Selv så greier jeg ikke tanken på å slå de i svime med en sånn strømsmekker, eller max smekker som de egentlig heter
Men det er, for meg, bedre enn å drepe de. Om jeg bruker en sånn så bærer jeg flua ut, så den ikke er i huset i såfall når den våkner igjen.. Men mannen min er helt fascinert av dette og kan grille ihjel flua med vilje om han først får tak i en sånn Da synes jeg han er slem, men han er helten min når det kommer en edderkopp inn! Særlig når de er så store som en hest! (slik som jeg ser de i såfall ) hmm, kom på at han aldri dreper edderkopper, men fanger de og slipper den ut.. lurer hvorfor han ikke gjør det med fluer også..

Det med eddik og zalo er genialt. Når vi hadde kneler, og nå med et annet dyr, så avlet vi banan fluer, når de kom seg ut så fant de alltid veien til zalo-eddiken og druknet, slapp unna å få huset fult av fluer hvertfall! Disse fluene vi avler flyver ikke, så de krabber bare rundt..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no