Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 09-07-11, 20:32   #8851
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

At den er tykk behøver ikke bety at den er dårlig. Det hender fløten skiller seg, om den lukter ok, så er det ofte bare å riste på den, sånn at den blander seg til "normalt" igjen.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-07-11, 20:42   #8852
utolmodig
Seniormedlem

utolmodig sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 52
utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Hva gjør jeg nå??
Har vasket en maskin med svarte klær...og papir!!

Er vel ikke den ensete som har gjort det? Hæ? Noen råd for å få bort det hvite støvet/klumpene ......

min journal Kunsten å glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det ♥
utolmodig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 09-07-11, 20:47   #8853
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av utolmodig, her.

Hva gjør jeg nå??
Har vasket en maskin med svarte klær...og papir!!

Er vel ikke den ensete som har gjort det? Hæ? Noen råd for å få bort det hvite støvet/klumpene ......

Rist dem og få bort det du kan, og vask dem en gang til.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 09-07-11, 21:05   #8854
utolmodig
Seniormedlem

utolmodig sin avatar

utolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snillutolmodig er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Rist dem og få bort det du kan, og vask dem en gang til.

Satt som limt på... Prøver med vask uten tøymykner, kanskje blir lettere å riste av. Arrg.......

Gammel 09-07-11, 21:25   #8855
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

En klesbørste eller lo-fjerner er mitt beste tips. Har opplevd det samme noen ganger opp gjennom årene

Gammel 09-07-11, 21:46   #8856
utolmodig
Seniormedlem

utolmodig sin avatar

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

En klesbørste eller lo-fjerner er mitt beste tips. Har opplevd det samme noen ganger opp gjennom årene

Neste post på programmet det da. Bruker vel opp en rull eller tio

Gammel 10-07-11, 19:26   #8857
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

hmm jeg kommer ikke på den gamle 'regelen' om mat før trening, så jeg spør her jeg.
Hvor lenge bør det være mellom sist måltid og hardtrening for å unngå magevondt, sting og det å kunne presistere som best?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-07-11, 19:28   #8858
j88
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 36
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hmm jeg kommer ikke på den gamle 'regelen' om mat før trening, så jeg spør her jeg.
Hvor lenge bør det være mellom sist måltid og hardtrening for å unngå magevondt, sting og det å kunne presistere som best?

Blir vel sagt at det skal gå ca 2 timer mellom måltid og trening. Men et lett måltid kan man vel også spise litt tettere på trening.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 10-07-11, 19:34   #8859
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Blir vel sagt at det skal gå ca 2 timer mellom måltid og trening. Men et lett måltid kan man vel også spise litt tettere på trening.

Takk for raskt svar Det høres jo logisk ut, så da regner jeg 2 timer jeg. Det er snakk om en lett middag før trening så er litt kjekt å ikke spise den så alt for nær timen på trening også. Jeg er i så elendig form at det blir skikkelig hardtrening for meg

Regrets nye dagbok!
Gammel 10-07-11, 20:03   #8860
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Lurer også på hva dere har som småbelønninger på veien mot målvekten? for dere som har det da
Jeg strever litt med å finne ut hva jeg ser på som en god belønning for f.eks 5kg, 10kg osv.. Jeg har byttet inn og ut ofte, men jeg finner ingen god belønning for de nærmeste målene. Første målet mitt er nådd, 3kg, og da skulle jeg få sko som belønning, men de er enda ikke kjøpt (2 måneder siden). Så det betyr at jeg ikke liker å bruke penger på meg selv, noe som gjør det ekstra vanskelig å finne på noe. Men allikevel ønsker jeg meg virkelig noe å se fram til hehe. Noe som gir mer motivasjon på veien..

Regrets nye dagbok!
Gammel 10-07-11, 20:04   #8861
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Lurer også på hva dere har som småbelønninger på veien mot målvekten? for dere som har det da
Jeg strever litt med å finne ut hva jeg ser på som en god belønning for f.eks 5kg, 10kg osv.. Jeg har byttet inn og ut ofte, men jeg finner ingen god belønning for de nærmeste målene. Første målet mitt er nådd, 3kg, og da skulle jeg få sko som belønning, men de er enda ikke kjøpt (2 måneder siden). Så det betyr at jeg ikke liker å bruke penger på meg selv, noe som gjør det ekstra vanskelig å finne på noe. Men allikevel ønsker jeg meg virkelig noe å se fram til hehe. Noe som gir mer motivasjon på veien..

Trenger man egentlig ha belønning???

Er ikke velværet og nedgangen belønning nok??

Gammel 10-07-11, 20:10   #8862
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Trenger man egentlig ha belønning???

Er ikke velværet og nedgangen belønning nok??

Nei.
Jeg mente å spørre de som hadde belønninger

For meg er målvekta ALT for langt unna, og da har jeg en tendens til å gi opp når målet blir for uoppnåelig, så jeg trenger konstant motivasjon som er innenfor rekkevidde, derav delmål

Regrets nye dagbok!
Gammel 10-07-11, 20:15   #8863
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Nei.
Jeg mente å spørre de som hadde belønninger

For meg er målvekta ALT for langt unna, og da har jeg en tendens til å gi opp når målet blir for uoppnåelig, så jeg trenger konstant motivasjon som er innenfor rekkevidde, derav delmål

Jeg synes du skal belønne deg med noe du har ønsket deg lenge.

Selv om jeg ikke kalte det for belønning så kjøpte jeg meg en bh til ca 1000 kr her om dagen. Så resultatet blir vel det samme selv om vi kaller det forskjellig. Men en god bh! Anbefaler!!!

Gammel 10-07-11, 22:54   #8864
Kanskje
Seniormedlem

Kanskje sin avatar

Hvor: Hordaland
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Noen som har erfaring med et program som heter imikimi - tror det var det. Er til å lage fantasifulle bilder med.

Gammel 10-07-11, 23:09   #8865
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Jeg synes du skal belønne deg med noe du har ønsket deg lenge.

Selv om jeg ikke kalte det for belønning så kjøpte jeg meg en bh til ca 1000 kr her om dagen. Så resultatet blir vel det samme selv om vi kaller det forskjellig. Men en god bh! Anbefaler!!!

1000? wow, det kunne jeg aldri ha unnet meg Men den må da være verd det til den prisen? jøss *Hvertfall ikke sjalu shø hihi *

De store målene er nok allerede bestemt. 7kg - piercing, 10kg - nye klær, målvekt - vurdere tattovering. men det er disse 5kg og halvveis jeg strever med.. Jeg hadde egentlig som mål ved 5kg å klippe meg, men så fikk jeg så enormt mange stygge kommentarer at jeg gjorde det selv før målet, noe som var like greit, for jeg er absolutt ikke glad for den klippen. Kunne man sy på håret igjen, så hadde jeg gjort det. Men da gikk jo det målet litt i dass, så nå strever jeg med å finne noe nytt.. Jeg får sette meg litt i tenkeboksen og se hva jeg egentlig ønsker meg, men har lagt litt i "aldri i verden" hyllen.. sikkert mye jeg egentlig har lyst på, men gidder ikke å tenke tanken en gang fordi jeg vet jeg ikke kan ta meg råd til noe, eller av andre grunner.

Regrets nye dagbok!
Gammel 11-07-11, 00:55   #8866
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som har erfaring med et program som heter imikimi - tror det var det. Er til å lage fantasifulle bilder med.

De jeg har sett som har lekt seg med det har nesten bare endt opp med amatørbilder som ikke ser bra ut i det hele tatt. Folk tror liksom automatisk at det blir så bra bilder når de bare legger til mange effekter. Jeg har ikke vært borti imikini annet enn at jeg har sett hva andre har gjort, men jeg vil tro at hvis du bruker litt tid på det så kan det også bli bra. Men kvalitet over kvantitet. Det er det mange som glemmer... Jeg er langt fra noen ekspert og så er jeg litt photoshop-snobb når det gjelder bilderedigering.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:

Sist redigert av Supera : 11-07-11 kl 04:55. Årsak: Slettet bildene
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 11-07-11, 17:35   #8867
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

1000? wow, det kunne jeg aldri ha unnet meg Men den må da være verd det til den prisen? jøss *Hvertfall ikke sjalu shø hihi *

Den var virkelig verd det! Det er den beste bhen jeg har hatt noensinne! Så i stedet for å kjøpe 5 bher fra lindex/hm/kappahl så blir jeg å kjøpe en til fra denne undertøysbutikken.
Men nå vet jeg at undertøy er billig i Irland så jeg skal se om jeg finner noen der til en langt rimeligere penge.

Gammel 11-07-11, 19:56   #8868
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Jeg har en eske halvfull med axa multi crush, frokostblanding, kan jeg slenge dette ut til fuglene? Eller er det for mye sukker ol i den?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 11-07-11, 20:06   #8869
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Tørre lepper.
Vet at å bruke leppepomade bare gjør det verre over tid, men skal man bare gå med tørre lepper til det går over da?
Bruker pomade kjøpt på apotek og bruker mindre nå enn da jeg kjøpte i matbutikken..

Jeg har fått mange gode råd på dette, og har bestilt på iherb etter Photo's anbefaling. Ser på det som ett godt råd
Men, jeg spurte om min mor kunne gå innom en butikk når hun var ute i "storbyen" og se etter ved en anledning. Hun fikk anbefalt EOS, som økologisk.. disse har jeg prøvd før og etter søk på nett (og som nevnt her før) så kom disse opp som økologiske. Er de egentlig det?

Jeg venter nå på dem fra iherb, noe som kan ta en stund.

Men, hvordan er vaselin i denne sammenheng, det står ingen innhold på boksen jeg har her.

Jeg har så mye plager for tiden at jeg er nesten desperat! Det legger seg stive flak på leppene som etter en tid kan dras av... og noen ganger blør det Jeg prøver å ikke pille..

Det kan gå fint i mange timer, men så begynner det igjen, Og da har jeg enten smurt med cocosa, eller nå den jeg fikk i posten (eos)

Gammel 11-07-11, 20:10   #8870
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Den var virkelig verd det! Det er den beste bhen jeg har hatt noensinne! Så i stedet for å kjøpe 5 bher fra lindex/hm/kappahl så blir jeg å kjøpe en til fra denne undertøysbutikken.
Men nå vet jeg at undertøy er billig i Irland så jeg skal se om jeg finner noen der til en langt rimeligere penge.

Hvilken bh er det? *nysgjerrig*

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
Gammel 11-07-11, 21:02   #8871
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Jeg har fått mange gode råd på dette, og har bestilt på iherb etter Photo's anbefaling. Ser på det som ett godt råd
Men, jeg spurte om min mor kunne gå innom en butikk når hun var ute i "storbyen" og se etter ved en anledning. Hun fikk anbefalt EOS, som økologisk.. disse har jeg prøvd før og etter søk på nett (og som nevnt her før) så kom disse opp som økologiske. Er de egentlig det?

Jeg venter nå på dem fra iherb, noe som kan ta en stund.

Men, hvordan er vaselin i denne sammenheng, det står ingen innhold på boksen jeg har her.

Jeg har så mye plager for tiden at jeg er nesten desperat! Det legger seg stive flak på leppene som etter en tid kan dras av... og noen ganger blør det Jeg prøver å ikke pille..

Det kan gå fint i mange timer, men så begynner det igjen, Og da har jeg enten smurt med cocosa, eller nå den jeg fikk i posten (eos)

EOS er øko, og i følge meg, veldig bra! Fine på ingredienser er de og. Vaselin er FY!!! Det inneholder nesten bare mineralolje som er no dr***! Det gjør absolutt ingenting for deg. Det føles bare pleiende der og da, men det gir NULL fukt.

Edit: Det tar gjerne en stund før leppene dine "omstiller seg" og begynner å produsere mer fukt selv. Jeg måtte virkelig presse meg igjennom det! Men bruk EOS-en din og ev. kokosoljen du. Det blir bedre! Hold ut

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-07-11, 21:06   #8872
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

EOS er øko, og i følge meg, veldig bra! Fine på ingredienser er de og. Vaselin er FY!!! Det inneholder nesten bare mineralolje som er no dr***! Det gjør absolutt ingenting for deg. Det føles bare pleiende der og da, men det gir NULL fukt.

Problemet er at der er ingen innhold på vaseline, bortsett fra petrolatum.. men jeg kan stå over den, om jeg må. Nå er jeg så full av skorper at jeg er gal...

Gammel 11-07-11, 21:11   #8873
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Problemet er at der er ingen innhold på vaseline, bortsett fra petrolatum.. men jeg kan stå over den, om jeg må. Nå er jeg så full av skorper at jeg er gal...

Petrolatum er mineralolje (TROR jeg, det er uansett like ille og gir ikke fukt whatsoever). Hiv skiten, vaselin er ikke brukbar til annet enn smøring av gjenger og dørhengsler Og ja, jeg vet hvordan det er. Men det bliiiir sååå braa til slutt Smør på med kokosolje eller annen matolje eller den EOS-en din

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 11-07-11, 21:15   #8874
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Petrolatum er mineralolje (TROR jeg, det er uansett like ille og gir ikke fukt whatsoever). Hiv skiten, vaselin er ikke brukbar til annet enn smøring av gjenger og dørhengsler Og ja, jeg vet hvordan det er. Men det bliiiir sååå braa til slutt Smør på med kokosolje eller annen matolje eller den EOS-en din

Takk skal du ha!

Vaseline er herved degradert til smøregrava!

Gammel 11-07-11, 21:42   #8875
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Noen som vet hvilket karbohydratnivå Hexeberg anbefaler under amming?

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.