Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-11, 12:28   #9251
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kanskje vekta di rett og slett tar utgangspunkt i en høykarbospisende kropp? Det er jo ikke til å unngå at karbohydrater binder vann, ca fire gram vann pr gram karbohydrat, og da vil jo vannstanden konstant være noe høyere på et "vanlig" kosthold med pluss minus 200 gram karbohydrater om dagen? Bare en teori.

Ja, man har jo litt mindre vann på lavkarbo, men ikke 16 kg mindre... Og vannstanden har vært slik i en uke nå. Jeg føler meg ikke dehydrert og har drukket 2-3 liter væske hver dag.

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg har en slik vekt, og jeg har i følge den ca 44% vann, og jeg spiser i høyeste grad ketogent. Hvor stor muskelmasse sier den at du har da? Ser at vannstanden min har økt med økende muskelmasse på den vekta. Men uansett syns jeg at 32% virket veldig lite.

Den rapporerer muskel i prosent og det står dårlig forklart hva det inkluderer. Det er for lite til at det er fettfrimasse og det er for mye til at det bare er muskler.

Fett: 55%
Vann: 32%
Muskel: 31%
Bein: 5,2 kg

Den sier ganske nøyaktig det samme hver gang, så den varierer i alle fall ikke mye. Moren min med mer epleform som har tydelig mer fett og mindre muskler enn meg fikk 40-45% på alle tre prosentene. Det får jeg ikke til å stemme. Men så måler denne bare gjennom beina. Lillesøstera mi med BMI 19 fikk ca disse resulatene:

Fett: 22%
Vann: husker ikke, men sånn 45-50% ca
Muskel: 58% (som er langt over normalområdet)

Damn! Hun var fornøyd med resulatene sine, merkelig nok. Vi visste at hun hadde mye muskler i forhold til kroppen sin (hun har større legger enn mange menn i følge storebroren vår ). Men med en slik høy muskelprosent skulle hun jo være ca kroppsbygger, men alt hun gjør av trening er å ri på hest og hun ser slank ut, ikke muskuløs. Så hun som veier halvparten av meg har altså i følge vekta mi like mye muskler som meg i kg.

Men kan det ha noe med saltbalansen å gjøre kanskje? At kroppen leder for godt eller dårlig strøm så derfor mistolker den resultatet?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-08-11, 12:58   #9252
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Mine tall ble slik ved forrige måling:

Fett: 39.6%
Muskler: 31.0%
Vann: 44.2%

Vi er omtrentlig like tunge, og på et bilde jeg så av deg i en annen post så det ut som om vi hadde ganske lik kroppsform også. Så jeg tror du trygt kan anta at den vannprosenten er helt feil. Men så rart at den kommer så langt under normalområdet på deg, men "riktig" på mora og søstra di

Jeg vet jo ikke hvor riktig den vekta mi er i henhold til prosentene (innbiller meg at fettprosenten burde være mye høyere), men den er i hvert fall stabil.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-08-11, 12:59   #9253
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvorfor raser det på med normal- og undervektige med ønske om å gå ned til usunn vekt her inne for itda?

Nå har vel ikke jeg nevnt vekten min her inne, men jeg er en av de nye som er slank og normalvektig og likevel vil ned bittelitt. Men jeg har ingen syke ideer om å bli undervektig, det eneste jeg ønsker er å miste ca 2-3 kg slik at mine gamle bukser passer som hånd i hanske igjen. Har ikke råd til å kjøpe masse nytt

 
Gammel 04-08-11, 13:03   #9254
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Men kan det ha noe med saltbalansen å gjøre kanskje? At kroppen leder for godt eller dårlig strøm så derfor mistolker den resultatet?

Hmmm, det eneste jeg vet angående saltbalansen min er at jeg har natriummangel, men jeg tror ikke det skal ha noe å si for resultatet ..?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-08-11, 13:06   #9255
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva slags vekt er det dere snakker om, som kan måle slikt??

 
Gammel 04-08-11, 13:43   #9256
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Hmmm, det eneste jeg vet angående saltbalansen min er at jeg har natriummangel, men jeg tror ikke det skal ha noe å si for resultatet ..?

Det var det eneste jeg kommer på. Saltet gjør jo at kroppen leder strøm bedre.

Gjorde noen tulleforsøk nå, og jeg blir ikke helt klok på vekta.

Med hælene på vekta men tåballene på gulvet og vekta viste 77 kg:
Fett: 36%
Vann: 60%
Muskler: 60%

Stående på alle fire med hendene på vekta og vekta viste 50 kg:
Fett: 16%
Vann: 60%
Muskler: 63%

Og da jeg testet med 1,5 kg klær på, så gikk fettprosenten opp, muskelprosenten ned og vannprosenten var lik.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-08-11, 14:03   #9257
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Hva slags vekt er det dere snakker om, som kan måle slikt??

Jeg har en slik en. De som mer inni dette her sier at de er langt fra like gode som skikkelig kroppsanalyse som du blant annet får på noen treningssentre. Men de gir en pekepinn.

Men googlet litt og fant denne kommentaren om slike vekter:

Sitat:

- For personer med normal BMI, altså en fettprosent på mellom 20 og 35 viser de fleste vektene ganske riktig resultat, men for folk utenom normalsjiktet blir resultatene veldig unøyaktige, sier student Frode Håvåg Saint-Sollieux ved Idrettshøgskolen.

Dette kan tyde på at vektene legger seg nært opptil BMI-skalaen og at de elektroniske signalene som sendes ut ikke har så stor innvirking på sluttresultatet likevel. Kanskje kan en vanlig mekanisk vekt og kalkulator hjelpe deg like langt på veien.

- Vi har også sett store sprik i målingene når en og samme person har veid seg på de ulike vektene. Et avvik på 15 % er mye når det er snakk om fettprosent konkluderer Tom Piperud, også student ved Norges Idrettshøgskole.

BMI'en min er 37. Ikke sååå langt fra 35.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-08-11, 14:39   #9258
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Nå har vel ikke jeg nevnt vekten min her inne, men jeg er en av de nye som er slank og normalvektig og likevel vil ned bittelitt. Men jeg har ingen syke ideer om å bli undervektig, det eneste jeg ønsker er å miste ca 2-3 kg slik at mine gamle bukser passer som hånd i hanske igjen. Har ikke råd til å kjøpe masse nytt

Hei! 2-3 kilo tar du nok ganske greit om du bare kutter ut høykarboprodukter som brød, ris, pasta og poteter. Slik jeg ser det skal det ikke store forandringene til i kosten før du greit kvitter deg med de små kiloene der. Lykke til!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 04-08-11, 15:25   #9259
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg har en slik en. De som mer inni dette her sier at de er langt fra like gode som skikkelig kroppsanalyse som du blant annet får på noen treningssentre. Men de gir en pekepinn.

Men googlet litt og fant denne kommentaren om slike vekter:

BMI'en min er 37. Ikke sååå langt fra 35.

Jammen... Hvordan kan en vekt vite hvor mye fettprosent og vannprosent du har? Den merker jo bare tyngden? Jeg skjønner ikke

Opprinnelig lagt inn av Lindemor, her.

Hei! 2-3 kilo tar du nok ganske greit om du bare kutter ut høykarboprodukter som brød, ris, pasta og poteter. Slik jeg ser det skal det ikke store forandringene til i kosten før du greit kvitter deg med de små kiloene der. Lykke til!

Ja, har spist lavkarbo i ca 20 dager nå og har mistet over 2 kg. Sikkert mye vann i starten da, men likevel. Ikkeno stress det her. Men det er ikke hovedgrunnen til at jeg spiser lavkarbo

 
Gammel 04-08-11, 17:10   #9260
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jammen... Hvordan kan en vekt vite hvor mye fettprosent og vannprosent du har? Den merker jo bare tyngden? Jeg skjønner ikke

Den måler motstand vha magnetiske (?) impulser. Derfor må man stå barføtt på slike vekter.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 04-08-11, 17:47   #9261
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Den måler motstand vha magnetiske (?) impulser. Derfor må man stå barføtt på slike vekter.

Elektriske. Den sender svak strøm gjennom kroppen og måler motstanden.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-08-11, 18:55   #9262
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ved måling med slik vekt det snakkes om her....hva er de "ideelle" tallene ?
Hva koster en slik måling på treningssenter ?
Hva spør jeg etter hvis jeg ringer å spør ...om de har kroppssanalysemaskin ? Er det det det heter ? (det ble mange "det" gitt....*ler*)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 04-08-11, 18:56   #9263
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva er den beste måten å få fjernet hår fra overleppa på - PERMANENT?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 04-08-11, 19:07   #9264
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk til alle som kom med innspill om maling av kjøkkenet for ei tid sida. Tar med meg tips og råd til eg set i gang når det lir på.

Dagens fråga har kanskje ikkje noko enkelt kort svar, men eg prøver likevel. Kan gjerne svare i PM dersom de heller føler for det.

Eg lurer på når ein "kan" fortelje ungane at ein har fått ein ny kjæreste. Ungane mine er 11, 9, 6 og 4. Det blir ikkje aktuelt for dei å treffest på ei stund enda, men det er vanskeleg å hemmeleghalde tekstmeldingar/telefon/chat/gåver i posten/blomster osv.

Far deira og eg har budd frå kvarandre i eit drøyt år.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 04-08-11, 19:08   #9265
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Takk til alle som kom med innspill om maling av kjøkkenet for ei tid sida. Tar med meg tips og råd til eg set i gang når det lir på.

Dagens fråga har kanskje ikkje noko enkelt kort svar, men eg prøver likevel. Kan gjerne svare i PM dersom de heller føler for det.

Eg lurer på når ein "kan" fortelje ungane at ein har fått ein ny kjæreste. Ungane mine er 11, 9, 6 og 4. Det blir ikkje aktuelt for dei å treffest på ei stund enda, men det er vanskeleg å hemmeleghalde tekstmeldingar/telefon/chat/gåver i posten/blomster osv.

Far deira og eg har budd frå kvarandre i eit drøyt år.

Om de lurer på hvem du har fått blomster fra, hvem som ringer eller hva du har gjort i helgen mens de var hos pappa så kan du jo bare si at det er en god venn som heter XXX og som mamma trives godt sammen med. De eldste lukter nok lunta ganske raskt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 04-08-11, 19:10   #9266
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Ved måling med slik vekt det snakkes om her....hva er de "ideelle" tallene ?
Hva koster en slik måling på treningssenter ?
Hva spør jeg etter hvis jeg ringer å spør ...om de har kroppssanalysemaskin ? Er det det det heter ? (det ble mange "det" gitt....*ler*)

På mitt treningssenter så blir det gjort InBody analyse, og det kostar 350 kroner. Da får du oversikt over kor du ligg hen i forhold til "normalområdet" for kjønn, alder, høgde. (Det finst eit kart på siten der som viser kor det tilbys kroppsanalyse, men eg ser no fort at ikkje alle er med - for vårt senter står ikkje på kartet.)

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 04-08-11, 19:14   #9267
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva er den beste måten å få fjernet hår fra overleppa på - PERMANENT?

Elektrolyse er den eneste garanterte permanente hårfjerningen. Men du må nok belage deg på 5-6 behandlinger minst. Aberet er at mellom hver gang må hårene være noen milimeter før du kan behandles.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 04-08-11, 19:15   #9268
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jammen... Hvordan kan en vekt vite hvor mye fettprosent og vannprosent du har? Den merker jo bare tyngden? Jeg skjønner ikke

Sånne vekter som de har på treningssentrene som koster sånn 200 000 kroner er nok hakket mer avanserte enn weifa badevekt til 299 på elkjøp

Den analyserer hvor mye vann, fett og muskler du har i kroppen gjennom strålinger.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 04-08-11, 19:27   #9269
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Elektrolyse er den eneste garanterte permanente hårfjerningen. Men du må nok belage deg på 5-6 behandlinger minst. Aberet er at mellom hver gang må hårene være noen milimeter før du kan behandles.

Takk! Jeg MÅ gå å få gjort noe med dette nå.....uff - ser ikke ut!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 04-08-11, 21:14   #9270
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Ved måling med slik vekt det snakkes om her....hva er de "ideelle" tallene ?
Hva koster en slik måling på treningssenter ?
Hva spør jeg etter hvis jeg ringer å spør ...om de har kroppssanalysemaskin ? Er det det det heter ? (det ble mange "det" gitt....*ler*)

Jeg tok kroppsanalyse på Elixia, maskinen het InBody. Men jeg er helt sikker på at de skjønner hva du mener om du ber om en kroppsanalyse Mener å huske at det kostet 6-700 for ikke-medlemmer og 4-500 for medlemmer. Dyrt, men veldig informativt. Jeg hadde stor nytte av den, og skal tilbake for ny analyse nå som jeg har nådd målet mitt, og nærmer meg idealvekten maskinen satt for meg. Må bare få rotet meg til å bestille en time først

Edit: og der så jeg at du allerede hadde fått svar av Zillah - ikke meningen å gjenta henne, altså

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 04-08-11, 21:31   #9271
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har kjøpt lavkarbobrød på sunkost. Kan jeg ta det i brødristeren?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 04-08-11, 21:49   #9272
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Elektrolyse er den eneste garanterte permanente hårfjerningen. Men du må nok belage deg på 5-6 behandlinger minst. Aberet er at mellom hver gang må hårene være noen milimeter før du kan behandles.

Til informasjon:

Sitat:

Elektrolyse

Elektrolyse fungerer på den måten at det blir satt inn en nål i hårsekken. Deretter sendes det støm inn i den og hårrota dør. Et lite område slik som overleppen kan ta fra 4 til 10 timer. Et større område slik som bikinilinja kan ta opp til 16 timer. Så dette kan ære en tidkrevende prosess.
Varighet: Dette vil i de fleste tilfeller være en permanent hårfjerning, men noen kan oppleve at noe hår kommer tilbake.
Fordeler: Noen får fjernet håret permanent.
Ulemper: Dette er en tidkrevende prosess og i tillegg kan det bli til en pris som er ganske høy. Derfor er det blir det vanligvis gjort på små områder slik at det ikke skal bli så stive priser.


Hårfjerning med laser

Hårfjerning med laser blir gjort ved at en laser blir pekt mot hårsekken. Laserbehandling vil dermed stoppe hårveksten. Den fungerer best på personer med lys hud og mørkt hår. Dette på grunn av at pigmentene i huden vil slippe igjennom laseren lettere og at pigmentene i håret vil absorbere laserlyset lettere.
Varighet: Dette er også en permanent hårfjerning, men noen returnerer etter et halvt år på grunn av at det kan bli litt ettervekst.
Fordeler: Laserhårfjerning varer lenge og man kan behandle store områder av gangen.
Ulemper: Hårfjerning med laser er ofte ganske dyrt, men ikke alle som tilbyr det har samme pris, så det kan være mulig å finne en billig avtale også.

Kilde: http://www.kjerringrad.com/haarfjerning-405.html

Vil nok anbefale laser, det er atskillig mindre smertefullt enn elektrolyse og ingen av delene er garantert permanent. Du kan lese mer om hårfjerning med laser her .

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 04-08-11, 22:02   #9273
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nå har jeg ikke orket å lese gjennom alle svarene, men Supera; En sånn vekt er på grensen til litt håpløs. Du sier moren din har mer epleform enn deg, og da har hun kanskje tynnere bein også? Jeg veide meg på en sånn vekt en gang, og jeg har alltid hatt tyyyynne bein, jeg måtte le. Tror jeg hadde en fettprosent på typ 25, eller noe. No, sir, det stemmer overhodet ikke, for jeg hadde i virkeligheten på den tiden minst 40, om ikke mer. Nettopp, som du selv sier, den måler knapt nok til hofta. Signalene når ikke langt nok opp.
Og det med muskler kan jo også forklares med at dine kanskje er mer velfordelte. Jeg har jo sett bilder av deg, og du ser ganske jevnt over sterk og kompakt ut.
Tror egentlig ikke det er noe vits i bruke den vekta i noe sammenligningsøyemed, men kun for din egen del om skal ha noen videre nytte av den.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 04-08-11, 22:09   #9274
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nå har jeg ikke orket å lese gjennom alle svarene, men Supera; En sånn vekt er på grensen til litt håpløs. Du sier moren din har mer epleform enn deg, og da har hun kanskje tynnere bein også? Jeg veide meg på en sånn vekt en gang, og jeg har alltid hatt tyyyynne bein, jeg måtte le. Tror jeg hadde en fettprosent på typ 25, eller noe. No, sir, det stemmer overhodet ikke, for jeg hadde i virkeligheten på den tiden minst 40, om ikke mer. Nettopp, som du selv sier, den måler knapt nok til hofta. Signalene når ikke langt nok opp.
Og det med muskler kan jo også forklares med at dine kanskje er mer velfordelte. Jeg har jo sett bilder av deg, og du ser ganske jevnt over sterk og kompakt ut.
Tror egentlig ikke det er noe vits i bruke den vekta i noe sammenligningsøyemed, men kun for din egen del om skal ha noen videre nytte av den.

Ja, det var det jeg også tenkte, at den målte lavere fettprosent på henne siden fettet hennes ligger mer rundt magen mens det hos meg ligger ganske jevnt overalt. Jeg ble litt overrasket over at den påstod at jeg hadde MINDRE muskler enn normalt da. Da jeg trente karate (før husoppussingsprosjektet tok all fritid) så ble karatetreneren imponert over hvor sterk jeg var. Og da jeg gikk i 6. klasse så tok jeg alle guttene i klassen i håndbak.

Jeg legger ikke så mye i de vekt-målingene siden jeg vet at de ikke er helt til å stole på, men at den skulle måle så forferdelig lav vannprosent på meg da?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 04-08-11, 23:04   #9275
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Til informasjon:

Kilde: http://www.kjerringrad.com/haarfjerning-405.html

Vil nok anbefale laser, det er atskillig mindre smertefullt enn elektrolyse og ingen av delene er garantert permanent. Du kan lese mer om hårfjerning med laser her .

Etter det eg har lært, er elektrolyse det einaste som verkeleg er permanent. Men det er ikkje nok med ei behandling for ein må ta dei forskjellige "vekstsonene", kvar hårsekk har fleire. Det er ikkje behageleg, det kan vere direkte vondt til tider. Men det funkar. Vondt skal vondt fordrive...

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no