Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-11, 10:16   #9626
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kom over en blogg på nettet her:
http://stopeatingmeup.blogg.no/12946...ver_again.html
Bør man rapportere slike blogger ? Og til hvem ? Dette er jo oppskrift på katastrofe spør du meg!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-08-11, 10:21   #9627
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tror ikke det Jabba.. Det flyter av pro ana blogge der ute... Kan jo rapportere til de som driver bloggplatformen, men blir neppe gjort noe med det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 21-08-11, 10:29   #9628
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kom over en blogg på nettet her:
http://stopeatingmeup.blogg.no/12946...ver_again.html
Bør man rapportere slike blogger ? Og til hvem ? Dette er jo oppskrift på katastrofe spør du meg!

Nei og nei så trist Så litt på flere av innleggene, og dette er jo tragisk! Men hun vet jo at hun er syk, og er likevel så ærlig i innleggene sine. Jeg vet ikke om man bør rapportere slikt, om noen i faresonen leser er det sikkert ikke heldig. Jeg blir bare veldig, veldig glad for at jeg ikke har det slik

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :)
Gammel 21-08-11, 11:06   #9629
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvor lang tid pleier NSB å bruke på å tilbakebetale refusjon pga forsinkelser osv. ?
Og hvis en avbestiller fullpris billett før toget går har en da rett på å få pengene igjen ?

Noen som vet ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 21-08-11, 11:54   #9630
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Noen som vet ?

du får igjen pengene hvis du avbestiller før toget har gått. tror det er refusjonsgebyr på rundt en 50-lapp.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 21-08-11, 12:26   #9631
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har positiv erfaring med ringblomstsalve i forhold til ødelagt/sprukken hud, arr, ateromer etc?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-11, 13:46   #9632
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som har positiv erfaring med ringblomstsalve i forhold til ødelagt/sprukken hud, arr, ateromer etc?

Har ikke prøvd, men aloe vera gele skal hjelpe. C vitamin innvortes også, det får sår til å gro raskere.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 21-08-11, 14:34   #9633
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Har ikke prøvd, men aloe vera gele skal hjelpe. C vitamin innvortes også, det får sår til å gro raskere.

Jeg trengte ikke andre tips, altså. Er veldig klar over det med c-vitamin. Og, nei. Aloe vera-gelé hjelper IKKE på dette.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-11, 14:44   #9634
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som har positiv erfaring med ringblomstsalve i forhold til ødelagt/sprukken hud, arr, ateromer etc?

Er det et gammelt arr? Jeg har veldig god erfaring med ringblomst på sår av alle slag, og har selv et stort arr i håndflaten (15 sting) som legen ikke skjønner hvordan jeg har fått så fint. Men det er som sagt smørt med ringblomst siden stingene ble tatt. "I følge boka" skal den være flott på sprukken, ødelagt hud også, men det har jeg ikke testa ut selv..

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :)
Gammel 21-08-11, 15:06   #9635
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TigerTove, her.

Er det et gammelt arr? Jeg har veldig god erfaring med ringblomst på sår av alle slag, og har selv et stort arr i håndflaten (15 sting) som legen ikke skjønner hvordan jeg har fått så fint. Men det er som sagt smørt med ringblomst siden stingene ble tatt. "I følge boka" skal den være flott på sprukken, ødelagt hud også, men det har jeg ikke testa ut selv..

Ja de er gamle, eller både og. Jeg fikk, på grunn av hormontrøbbel, cyster i ansiktet for omtrent tre år siden, noen er opererte (elendig jobb), noen er brent bort (enda mer elendig jobb ... uheldig med hudlegen). Jeg skal mest sannsynlig få dem skåret vekk av plastikkirurg, men ikke fått innkallelse enda. Men huden tørker og sprekker opp og det sprenger i blant. Ikke minst ser det forj****g ut!
Har visst fått anbefalt ringblomstsalve før, men glemt det ... Fant en veldig anbefalt en på iherb nå, og ble gira på å prøve. Ikke minst kan det vel også være bra når jeg får operert bort det verste. Får nok ikke med alt, for huden skal jo syes sammen også ... Får nesten inntrykket av at det er rene vidunderurten.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-11, 15:11   #9636
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kunne du lagt ut link til den salven, Photo? Ble veldig interessert nå jeg!

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 21-08-11, 15:24   #9637
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Her!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-08-11, 17:46   #9638
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tusentakk

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 21-08-11, 22:00   #9639
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg tror moren min brukte ringblomstsalve på lillebroren min når han var yngre.
Han er småallergisk mot myggestikk, og han klør alltid sår og sånt.
Så han ble smørt med det.
Og har brukt det selv av og til på munnsår og småsår.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 21-08-11, 22:32   #9640
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I dag ble det lite karber på meg (les: 5g) og nå sitter jeg her å svimler. Jeg er ikke sulten, jeg er heller ganske mett. Det er ikke lenge siden jeg har spist og jeg har heller ikke gjort noe særlig fysisk krevende den siste timen. Men nå er jeg veldig veldig svimmel, slik at når jeg bøyer ned hodet så føles det ut som jeg skal til å besvime og må raskt sette meg opp igjen. Hva er dette? Er det realatert med matinntaket? lavt blodtrykk? Gjørra'me de'a?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-08-11, 22:38   #9641
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

I dag ble det lite karber på meg (les: 5g) og nå sitter jeg her å svimler. Jeg er ikke sulten, jeg er heller ganske mett. Det er ikke lenge siden jeg har spist og jeg har heller ikke gjort noe særlig fysisk krevende den siste timen. Men nå er jeg veldig veldig svimmel, slik at når jeg bøyer ned hodet så føles det ut som jeg skal til å besvime og må raskt sette meg opp igjen. Hva er dette? Er det realatert med matinntaket? lavt blodtrykk? Gjørra'me de'a?

Hvor lite karbo man tåler er individuelt. Det er mulig du skal ha litt mer for å ha det bra.
Forsøk med litt karbohydrater - en plomme, eller litt bær, eller noe annet rimelig sunt som inneholder karbohydrater og se. Du trenger ikke mye for å bekrefte/avkrefte teorien.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-08-11, 22:44   #9642
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

I dag ble det lite karber på meg (les: 5g) og nå sitter jeg her å svimler. Jeg er ikke sulten, jeg er heller ganske mett. Det er ikke lenge siden jeg har spist og jeg har heller ikke gjort noe særlig fysisk krevende den siste timen. Men nå er jeg veldig veldig svimmel, slik at når jeg bøyer ned hodet så føles det ut som jeg skal til å besvime og må raskt sette meg opp igjen. Hva er dette? Er det realatert med matinntaket? lavt blodtrykk? Gjørra'me de'a?

Nok vann?
Nok salter?
Lav blodprosent?
Muskelspenninger i nakken? Pga at du blir mer svimmel av å se ned, mener jeg!
Du skal ha veldig lavt blodtrykk for å merke det om du sitter rolig!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-08-11, 22:50   #9643
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nok vann?
Nok salter?
Lav blodprosent?
Muskelspenninger i nakken? Pga at du blir mer svimmel av å se ned, mener jeg!
Du skal ha veldig lavt blodtrykk for å merke det om du sitter rolig!

Mener selv jeg har drukket nok så jeg tror ikke det er det. Blodprosent aner jeg ingenting om. Ingen spenninger i nakken eller ellers som jeg vet om, men mye nerver i kroppen som er på høyspenn pga barnehagestart i morgen og mye forberedelser de siste dagene, men ser ikke helt på det som relatert, men en mulighet. Jeg er litt svimmel når jeg bare sitter rett og ned, men når jeg ser ned eller også bøyer hodet så forsvinner synet og går mot en besvimelse, og det kommer ganske fort. Men jeg er ikke kvalm som jeg bruker å være rett før jeg besvimer.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-08-11, 22:56   #9644
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lite søvn?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-08-11, 22:58   #9645
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

sov temmelig lenge i dag.. må legge til at jeg var i kontakt med mugg i dag. Jeg kostet/tørket av mugg av ei gammel barnevogn og regner med at jeg pustet inn noe, kan det være relatert?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 21-08-11, 23:55   #9646
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

nei nå lurer jeg veldig på hva dette er. Jeg mister balansen når jeg står, jeg er forvirret når jeg går, jeg glemmer hva jeg driver med, angsten har begynt å øke betraktlig og dødsangstet bestemmer litt her nå og tenker at jeg ikke burde legge meg for å sove, for da våkner jeg kanskje ikke igjen og jeg vil ikke forlate sønnen min, hvertfall ikke nå og sånn. Tenker på at alle de jeg kjenner som har dødd har beskrevet noe sånt som dette samme dag som de døde. De er svært uvelle, men ikke såpass at de drar til legen (1 gjorde det også, men følte seg ikke alvorlig syk, legen fant ingenting alvorlig galt heller), de lever som normalt, helt mot kveldstid hvor de dør brått eller sovner inn. Det er 4 stk som jeg kjenner til som har beskrevet akkurat dette helt urelatert med hverandre, og derfor skremmer det litt også. Jeg har gjort dette før, trodd det var siste dagen min fordi angsten tok over når jeg var i dårlig form, jeg har til og med skrevet et brev mens det pågikk for å forklare hva jeg gikk igjennom før jeg døde slik at det ikke skulle være noen feiltagelse på obduksjonen eller det de skriver som dødsårsak. Jeg har skrevet hvem som skulle få overta sønnen min og mine ønsker for han. Jeg har dratt det ganske langt med andre ord. Så det hadde roet meg veldig dersom jeg bare visste hva det var eller funnet noe som hjalp. Har prøvd mat og drikke, luftetur, distrahering, avslapping og sånt, men ingen reaksjon, fortsatt like svimmel og det ser ut til å bli verre, men ikke sånn at jeg ønsker å dra på legevakten heller..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-08-11, 00:17   #9647
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Regret: du er 21 år og frisk, det er SVÆRT liten sjanse for at du dør av litt svimmelhet. Har du spist nok de siste dagene, altså over tid? Du pleier vel å ligge ganske lavt på inntaket om jeg husker rett?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-08-11, 00:51   #9648
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Nei, av svimmelheten er nok urealistisk, men hva som forårsaker svimmelheten er noe helt annet.
Jeg ikke fulgt så veldig med på hva jeg har spist de siste 2-3 dagene og har ikke vært i ketose heller, og nå er jeg i ketose igjen, knall lilla stix. Men at jeg har spist for lite igjen er ikke usannsynlig ettersom jeg underspiser når jeg ikke følger med. Det kan gjerne gå en dag uten mat hvis jeg ikke blir påminnet å spise, men jeg har altså spist de siste dagene.
Men jeg bruker da ikke å være sånn? selv de dagene jeg ikke spiser..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-08-11, 01:04   #9649
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 30
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Nei, av svimmelheten er nok urealistisk, men hva som forårsaker svimmelheten er noe helt annet.
Jeg ikke fulgt så veldig med på hva jeg har spist de siste 2-3 dagene og har ikke vært i ketose heller, og nå er jeg i ketose igjen, knall lilla stix. Men at jeg har spist for lite igjen er ikke usannsynlig ettersom jeg underspiser når jeg ikke følger med. Det kan gjerne gå en dag uten mat hvis jeg ikke blir påminnet å spise, men jeg har altså spist de siste dagene.
Men jeg bruker da ikke å være sånn? selv de dagene jeg ikke spiser..

Regret, kroppen din har sikkert fått for lite næring og reagerer på det, og det at du stresser hjelper nok heller ikke på situasjonen (selv om jeg skjønner at det er nærmest umulig å bare "ikke stresse").

Ta deg noe mat som er lett å få ned, og som er næringstett. Cottage cheese med fløte, for eksempel, eller noe rester fra en lunsj, middag e.l. Ellers kan du lage deg en omelett med noe bacon - bare spis noe, spesielt om du tror du kan ha fått i deg for lite mat i løpet av dagen (for da slipper du ihvertfall å stresse over at det er for lite mat som er årsaken)!

Hva med å se på en film du liker? Jeg pleier også ofte å bare ha på TV'en mens jeg spiller høy musikk, sånn at jeg "slipper" å tenke en liten stund... merkelig, men det funker.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 22-08-11, 01:11   #9650
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk til alle som prøver å hjelpe meg her! Men jeg ser at jeg tar opp hele tråden nå Jeg har prøvd alt du ramser opp her, Julie, men det forsvinner ikke, så jeg skal ta sjangsen på å sove nå heller og se om det ikke bare er hodet som er mer sliten enn hva jeg aner. Hører dere ikke noe mer ifra meg igjen så vet dere hva som har skjedd haha
Tanken på ketose roer meg veldig, siden jeg brått kom inn i ketose igjen og har bøttevis med ketoner å avse i urinen så er det jo rart om bivirkningene ikke dukker opp. Man kan jo bli svimmel i begynnelsen av ketose også

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 5 (0 medlemmer 5 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no