Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 20:05   #9676
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Jeg har hatt nokså løs mage (unnskyld detaljene) siden sist uke en gang (onsdag/torsdag), samt litt sånn halvvondt i magen en stund (jeg har også mens, men det er liksom ikke den typen vondt) og litt kvalme (var litt i helgen, er borte nå), men er ikke sikker på hva det kommer av? Det virker liksom usannsynlig at det er noe matforgiftning, siden det har vart så lenge, men kan det komme av noe mat jeg har spist som jeg ikke tåler? Jeg har nemlig hatt en mistanke om at jeg ikke tåler melkeprodukter á la fløte (og rømme, kanskje) en stund, men har ikke giddet å få det sjekket siden det ikke har vært noe plagsomt... men kan det være dét? Eller kan det hende at det bare er noe bakteria av noe slag som er forbigående og som "herjer" litt?

Kan også nevnes at jeg var skikkelig tett i nesa og hadde andre lignende forkjølelsessymptom på torsdag kveld, men det var så godt som borte rundt et døgn senere.

Merkelig.

Høres jo litt ut som laktoseintoleranse. Kaseinintoleranse gir noen av de samme symptomene, men også i tillegg uro, nedstemthet og utslett.
Laktoseintoleranse påvises lett med en laktosebelastning. Kaseinintoleranse testes som regel fra urin.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-08-11, 20:11   #9677
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Høres jo litt ut som laktoseintoleranse. Kaseinintoleranse gir noen av de samme symptomene, men også i tillegg uro, nedstemthet og utslett.
Laktoseintoleranse påvises lett med en laktosebelastning. Kaseinintoleranse testes som regel fra urin.

Takk for kjapt svar, Photo! Regner med at begge deler er noe man får sjekket hos lege? For da skal jeg stikke innom legen en dag denne uka og få det sjekket.

Men sånn, av ren nysgjerrighet... kan man bli "mer" intolerant etterhvert? (Ble litt rar ordlegging, men du skjønner sikkert hva jeg mener )

Har nemlig aldri hatt så "sterke" symptomer før, men det kan vel kanskje også ha noe med mengden man inntar...

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 22-08-11, 20:24   #9678
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Takk for kjapt svar, Photo! Regner med at begge deler er noe man får sjekket hos lege? For da skal jeg stikke innom legen en dag denne uka og få det sjekket.

Men sånn, av ren nysgjerrighet... kan man bli "mer" intolerant etterhvert? (Ble litt rar ordlegging, men du skjønner sikkert hva jeg mener )

Har nemlig aldri hatt så "sterke" symptomer før, men det kan vel kanskje også ha noe med mengden man inntar...

Mulig du må ta prøvene på et laboratorium, men da får du labark av legen, og prøvetaking på f.eks Fürst koster next to nothing!

Og for å svare på det siste spørsmålet ditt: Ja! Jeg tålte fint fløte, rømme og ost, men utvilket over tid (og kanskje på grunn av overforbruk?! ) kaseinintoleranse. Spiser jeg for mye av særlig ost, får jeg rosacealigenden utslett, mageknip og blir rastløs i kroppen og får gjerne mareritt ...! Den gode nyheten er at det finnes stadig fler laktosefrie produkter, og man kan også ta probiozym som hjelper kroppen å bryte ned proteinene, da kroppen gjerne mangler eller produserer for lite av dette enzymet selv ved kaseinintoleranse.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 22-08-11, 21:34   #9679
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Hva er det med enkelte mannfolk som skal kalle hverandre for "wipped", tøffel osv osv hele tiden??

Jeg har en sånn filosofi i forholdet vårt (kjærsten og meg) at jeg ikke nekter han noe som helst. Har ikke satt et eneste konkret krav i hele den tiden vi har vært sammen. Han får gjøre AKKURAT som han vil. Såklart unngår han ofte å gjøre ting som han vet at jeg ikke ville sette pris på, men er det ikke sånn det er å være i et forhold da? Broren hans er sånn ekstremt på det der at jeg liksom bestemmer over han og at han er en skikkelig tøffel. Men herregud da. Jeg sitter jo ikke og forteller han hva han skal gjøre? Til og med når broren foreslår ting og samboeren min sier nei med en gang, så er det liksom MIN skyld det da. Hallo. Jeg har jo ikke hørt om det han sier nei til engang? Makan asså.

Er detta sånn gutteting? Sånn som de gjør/sier/kødder med uten å egentlig mene at partneren til kameraten/broren osv er en kontrollerende kjerring? Bare sånn blablabla liksom? Jeg kan liksom ikke skjønne at jeg bestemmer over han. Gjør det ikke bevisst hvertfall...

Broren hans er jo tøffel.com selv når han er i et forhold, men så fort han er ute av det så glemmer han totalt hva det vil si å TA HENSYN.

Jeg tror at noen menn (og damer og unger også) sier at "jeg får ikke lov" for å slippe unna noe de ikke har lyst til
Datteren min gjorde det når noen ringte og ville ha henne med på noe hun ikke hadde lyst til.
Ellers er jeg troende til å mene at det er "de som er mest tøffel" som gjør slikt for å på en måte hevde seg overfor kamerater..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 22-08-11, 21:38   #9680
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får jeg kjøpt en vår/høstjakke ?
Har sett i butikkene siden tidlig i vår, men finner ikke noe jeg liker, og nå er det bare tykke vinterjakker.

Vil ha en pen hverdagsjakke, som jeg kan bruke til jeans og litt høye hæler, uten at jeg ser ut som om jeg skal i selskap

Har både kort. mellomlang og lang kåpe, skinnjakke og dongerijakke (lys) men ønsker meg en litt sånn.. pen jakke liksom..
Har rød fløyelsjakke også, og beige halvkåpe som jeg ikke bruker.

Lei av å bruke regn/allværsjakke

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 22-08-11, 21:39   #9681
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen som har forslag til hva som kan forårsake morgenstivhet, leddsmerter ved væromslag/kulde, usymmetriske leddsmerter, men som ikke viser seg som hovne ledd?

Jeg er lei av å føle meg som en gammel krok. *syter* En 26-åring skal ikke slite med å gå hjem fra jobb på en helt vanlig dag fordi leddene verker.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-08-11, 21:41   #9682
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Er det noen som har forslag til hva som kan forårsake morgenstivhet, leddsmerter ved væromslag/kulde, usymmetriske leddsmerter, men som ikke viser seg som hovne ledd?

Jeg er lei av å føle meg som en gammel krok. *syter* En 26-åring skal ikke slite med å gå hjem fra jobb på en helt vanlig dag fordi leddene verker.

Fibromyalgi!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-08-11, 21:43   #9683
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Jeg tror at noen menn (og damer og unger også) sier at "jeg får ikke lov" for å slippe unna noe de ikke har lyst til
Datteren min gjorde det når noen ringte og ville ha henne med på noe hun ikke hadde lyst til.
Ellers er jeg troende til å mene at det er "de som er mest tøffel" som gjør slikt for å på en måte hevde seg overfor kamerater..

Jeg har ved et par anledninger sagt til datteren min (11 år nå) at hun kan bare si at hun ikke får lov av meg dersom det er noe hun ikke har lyst til å være med på, men det vil hun ikke for det er jo løgn. Hun er søt da. Hun har vel løst det ved å si at det ikke passer uten å utdype hvorfor.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-08-11, 21:54   #9684
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg skal kanskje kjøpe en brukt jakke på Finn, den er ett år gammel. Problemet er at selger ikke har kvittering, og jeg føler meg veldig usikker på å kjøpe en relativt dyr jakke uten mulighet for å klage hvis den blir ødelagt.

Er det slik at hvis hun kjøpte med kort, så vil en bankutskrift være gyldig? Kan i så fall jeg be om screenshot av bankutskriften fra nettbanken hennes med akkurat dette aktuelle kjøpet?

Forvirrende! Jeg vil ha jakken, men jeg vil også ha garantien på den

 
Gammel 22-08-11, 22:03   #9685
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Fibromyalgi!

Tviler på det, selv om oppstykket søvn og konsentrasjonsmangel høres kjent ut. Men et eller annet er det. Jeg liker bare ikke å gå til legen uten noe spesifikt, føler meg alltid som en hypokonder om jeg må si "Nei, er ikke noe spesifikt, ting gjør bare vondt." Mamma har gått sånn i mange år, de klarer aldri finne noe "galt", de bare propper i henne Voltaren for leddsmertene og sier at hun skal ta det med ro en stund.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-08-11, 22:10   #9686
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Tviler på det, selv om oppstykket søvn og konsentrasjonsmangel høres kjent ut. Men et eller annet er det. Jeg liker bare ikke å gå til legen uten noe spesifikt, føler meg alltid som en hypokonder om jeg må si "Nei, er ikke noe spesifikt, ting gjør bare vondt." Mamma har gått sånn i mange år, de klarer aldri finne noe "galt", de bare propper i henne Voltaren for leddsmertene og sier at hun skal ta det med ro en stund.

Poenget er jo at dersom man ikke finner noe galt, kan svaret være nettopp fibromyalgi ford i det er en utelukkelsesdiagnose. Har man feks en eneste forhøyet reumatologisk prøve, har man ikke fibromyalgi!
Det at moren din har det samme, er nok en grunn til å mistenke fm, da dette ofte er arvelig!
Be legen din ta de prøvene som trenges og evnt henvise deg til en reumatolog. Du er alt for ung til å måtte lide unødvendig uten diagnose lenge!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-08-11, 22:18   #9687
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Poenget er jo at dersom man ikke finner noe galt, kan svaret være nettopp fibromyalgi ford i det er en utelukkelsesdiagnose. Har man feks en eneste forhøyet reumatologisk prøve, har man ikke fibromyalgi!
Det at moren din har det samme, er nok en grunn til å mistenke fm, da dette ofte er arvelig!
Be legen din ta de prøvene som trenges og evnt henvise deg til en reumatolog. Du er alt for ung til å måtte lide unødvendig uten diagnose lenge!

Får kanskje ta meg en tur da. Har fått meg ny fastlege, kanskje denne er lettere å ha med å gjøre enn den forrige.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-08-11, 22:22   #9688
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg skal kanskje kjøpe en brukt jakke på Finn, den er ett år gammel. Problemet er at selger ikke har kvittering, og jeg føler meg veldig usikker på å kjøpe en relativt dyr jakke uten mulighet for å klage hvis den blir ødelagt.

Er det slik at hvis hun kjøpte med kort, så vil en bankutskrift være gyldig? Kan i så fall jeg be om screenshot av bankutskriften fra nettbanken hennes med akkurat dette aktuelle kjøpet?

Forvirrende! Jeg vil ha jakken, men jeg vil også ha garantien på den

Du har ikke noen mulighet til å angre kjøpet desverre når du kjøper fra en som ikke er næringsdrivende. En bankutskrift vil heller ikke være gyldig. Angrerett på tjenester
Hvor lang garanti skal denne jakken ha i utgangspunktet?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 22-08-11, 22:23   #9689
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Får kanskje ta meg en tur da. Har fått meg ny fastlege, kanskje denne er lettere å ha med å gjøre enn den forrige.

Syns du skal gjøre det! Mange fastleger er litt skrudd fast i gamle ideer. Skiftet selv fastlege i fjor og kom rett fra helvete til himmelen, for å si det sånn!
Les deg opp litt om fm, ta gjerne med en utskrift og legg det hele frem som et spørsmål, men vær tydelig på at du forventer hjelp til en utredning!

Masse lykke til og bare spør om det er noe! Kan svare både som sykepleier og som erfaren fibromyalgist!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-08-11, 22:23   #9690
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.

Jeg skal kanskje kjøpe en brukt jakke på Finn, den er ett år gammel. Problemet er at selger ikke har kvittering, og jeg føler meg veldig usikker på å kjøpe en relativt dyr jakke uten mulighet for å klage hvis den blir ødelagt.

Er det slik at hvis hun kjøpte med kort, så vil en bankutskrift være gyldig? Kan i så fall jeg be om screenshot av bankutskriften fra nettbanken hennes med akkurat dette aktuelle kjøpet?

Forvirrende! Jeg vil ha jakken, men jeg vil også ha garantien på den

Tviler på at en bankutskrift er gyldig. Denne viser jo bare at hun har handlet i den og den butikken for det og det beløpet - ikke at hun har handlet akkurat den jakka......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-08-11, 22:24   #9691
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på hvor jeg kian få kjøpt godteri fra deBron når de ikke har det i min lokale helsekost?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-08-11, 23:23   #9692
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Du har ikke noen mulighet til å angre kjøpet desverre når du kjøper fra en som ikke er næringsdrivende. En bankutskrift vil heller ikke være gyldig. Angrerett på tjenester
Hvor lang garanti skal denne jakken ha i utgangspunktet?

Jeg vet ikke om du misforstod meg nå eller om jeg misforstår deg (), men jeg mener ikke at bankutskriften fra at jeg betaler henne skal ha noe å si. Jeg mener bankutskriften på hennes konto, fra den gangen hun kjøpte jakken fra en norsk butikk.

Jeg tror jakken skal ha 5 års garanti. Den er fra Norrøna.

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Tviler på at en bankutskrift er gyldig. Denne viser jo bare at hun har handlet i den og den butikken for det og det beløpet - ikke at hun har handlet akkurat den jakka......

Hmm, men kan de ikke via kontonr og kjøpsdatoen finne fram til kjøpet i sine datasystemer? Jeg har en gang klaget på et ullundertøysett fra G-Sport uten kvittering, kun med kjøpsdato og kontonr. Fikk nytt sett uten problemer. Men problemet er at jeg ikke vet om dette er vanlig prosedyre eller om G-Sport lot meg bytte for å blidgjøre meg, og fordi undertøysettet tross alt var ganske billig, mens denne jakken koster 5 000 kr ny.

 
Gammel 23-08-11, 00:55   #9693
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitsu, her.

Er det noen som har forslag til hva som kan forårsake morgenstivhet, leddsmerter ved væromslag/kulde, usymmetriske leddsmerter, men som ikke viser seg som hovne ledd?

Jeg er lei av å føle meg som en gammel krok. *syter* En 26-åring skal ikke slite med å gå hjem fra jobb på en helt vanlig dag fordi leddene verker.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Fibromyalgi!

jeg tenker MS også jeg....

Opprinnelig lagt inn av Tonje!, her.


Hmm, men kan de ikke via kontonr og kjøpsdatoen finne fram til kjøpet i sine datasystemer? Jeg har en gang klaget på et ullundertøysett fra G-Sport uten kvittering, kun med kjøpsdato og kontonr. Fikk nytt sett uten problemer. Men problemet er at jeg ikke vet om dette er vanlig prosedyre eller om G-Sport lot meg bytte for å blidgjøre meg, og fordi undertøysettet tross alt var ganske billig, mens denne jakken koster 5 000 kr ny.

De fleste kan det nå ja. Dessuten kan kopi av kontobeveggelsser være gyldig. Vi har godtatt det flere plasser jeg har jobbet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-08-11, 01:37   #9694
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

jeg tenker MS også jeg....

Ikke i mine tanker en gang! Lite som minner om MS i de symptomene! Syns jeg, da. Har mye erfaring med MS i tillegg til fm og det ringte absolutt ingen bjeller, nei!
Man skal likevel aldri si aldri. Lurt å få en legesjekk, så finner man i hvert fall ut hva det ikke er!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-08-11, 01:53   #9695
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det var det med usymmetriske muskelsmerter som ticket min boks. Jeg er disponert for ms, og det er en av tingene jeg er velddig obs på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-08-11, 01:57   #9696
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

De fleste kan det nå ja. Dessuten kan kopi av kontobeveggelsser være gyldig. Vi har godtatt det flere plasser jeg har jobbet.

Jeg har til og med fått det godtatt uten kvittering med at jeg visste kjøpsdato og navn og så fant de det i sine arkiver. Det var på Megaflis husker jeg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-11, 01:59   #9697
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Tanken har slått meg, men jeg vet for liten om den til å anta noe sånt. Kanskje du kan forklare meg litt eneklt hva det er? Husker jeg fikk noe lignende som gravid.

Jeg vet ikke så mye om det, bare at man blir svimmel med en gang man rører på hodet fordi det er noen krystaller eller noe i balansebuene som har løsnet. Google it.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 23-08-11, 02:09   #9698
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det var det med usymmetriske muskelsmerter som ticket min boks. Jeg er disponert for ms, og det er en av tingene jeg er velddig obs på.

Jeg levde i 3 år med en feilaktig MS- diagnose. Vet hvordan det er. Selv i dag, mer enn 15 år etter at jeg fikk vite (ved en tilfeldighet) at det hadde vært en hjerne- og ryggmargsbetennelse, kvepper det i meg om jeg er spes klønete en dag. Jeg havnet nemlig på Riksen lammet fra hårrøttene til tærne og ustø og klossete var noen av de første symptomene. Hadde overhodet ingen smerter i det hele tatt!

Ikke før senere og da fikk jeg fm- diagnosen (som nå kanskje skal gjøres om til senskader etter nettopp hjerne- og ryggmargsbetennelsen)

Usymetriske muskelsmerter kan jo være hva som helst og er da ikke typisk for MS når jeg tenker meg om. Eller er min viten veldig foreldet? Er lenge siden jeg jobbet på nevrologen på Ullevål.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-08-11, 05:17   #9699
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Garanti er ofte gyldig kun til original kjøper, ikkje ved evt vidaresalg. Uansett om det har gått kortare tid.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 23-08-11, 08:38   #9700
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg vet ikke så mye om det, bare at man blir svimmel med en gang man rører på hodet fordi det er noen krystaller eller noe i balansebuene som har løsnet. Google it.

jeg har hatt krystallsyken 2 ganger og det er helt jævlig. værden går helt rundt og jeg ble liggende i senga å holde meg fast. det finnes piller som demper svimmelheten og kvalmen (stemmetil) og det finnes øvelser man kan gjøre (epleys manøver) for å bli bra igjen- hvis det er det du har.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no