Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-10, 18:43   #951
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Når jeg ser at du sier du skal ligge på 1200 kcal så virker det som om dette er ut i fra ett grete roede perspektiv, stemmer det?

Fortsatt lykke til

Hun skriver vel minst tolvhundre, og det går jeg etter også, det vil ikke mindre enn tolvhundre kcal. Det vil si, jeg prøver, for om jeg spiser mindre enn det går gjerne ikke vekta ned, og det indikerer gjerne at jeg har sulta meg litt også ...

Men ellers er jeg enig med Fungirl at det er litt tidlig å begynne å bli utålmodig i uke tre .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 19:09   #952
Tante Bob-Bob
Nytt Medlem
 
Tante Bob-Bob sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 6
Tante Bob-Bob er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei og takk for koselig svar:-)
Men jeg tror du blingsa litt på tallene.
Jeg sier ikke at jeg veier 64, jeg SKAL veie det, ved målet.
Jeg glemte å si hvor mye jeg hadde tatt av, jeg veide 97,5 17.april, og nå på mandag veide jeg 92,6, så det er laaaang vei å gå enda.

Normalt når dagen er halvgått har jeg enda minst 600 kalorier igjen å kverke(jeg vet nemlig av erfaring at om jeg får for lite kalorier så stagnerer forbrenningen for kroppen tror den ikke vil få særlig mat så den tilpasser forbrenningen etter inntaket)
I alle slankemetoder er det viktig å ikke få i seg for LITe kalorier, så jeg holder meg til 1200 for å ikke for for lite, ikke for å slanke meg med kalorimetoden. Forbrenningen sakker farten når vi spiser for lite, uansett om vi spiste rent fett.
Men idag hadde vi steikt laks til middag, så idag endte jeg heldigvis opp på 900 kalorier etter halvgått dag, så det er ikke så mye mat jeg må tyne i meg mer idag, takk og lov:-)

Jeg tok av 15 kilo i 2007 på denne måten, men så døde min far og ødela hele slankekuren min, for jeg begynte å trøstespise på masse kaker allerede i begravelsen hans. Siden har jeg vært mye syk(kronisk) og lite i bevegelse, så da baller det på seg.
Nå er gulroten min en plutselig gave som ramlet i fanget mitt, min søster og hennes venninne har gitt meg en Kreta-tur:-) Da jeg hadde ledt høyt og lenge og begynte å se for meg late dager på stranden i sola og meg valsende i sjøen: kom jeg plutselig på: "HJELP JEG ER JO TJUKK!"
De kiloene jeg har er fra halsen og ned til hofta og jeg har store pupper, så det er IKKE pent, nei.
Jeg akter heller ikke å ha 350 par øyne på ryggflesket mitt hahaha!
Jeg skal reise 26. juni, så jeg vet jeg kan enda gå ned 10 kilo, siden jeg allerede har gått av 5 på 2 uker. Men det skal godt holde det.
Med et knekkebrød til frokost hver morgen har jeg nå fått gå på do også, jeg hadde en ufyselig forstoppelse, som syntes på vekta, men nå er jeg igang.
Gleder meg til å lese her ute mer. Jeg begynte å tjuvlese for 2 uker siden for å få inspirasjon, og det har jeg også fått:-)

Ha en god dag!


Sist redigert av Tante Bob-Bob : 06-05-10 kl 19:59.
Tante Bob-Bob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:19   #953
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Du, på Kreta tror jeg det er nok ryggflesk å skue til at noen bryr seg . Jeg ville heller ikke flashe pubmuskelen frivillig, så jeg gikk glipp av i hvert fall åtte Oslosommere på øyene, men for to år siden tok jeg vettet til meg, og bestemte meg for å gi attan. Så jeg har gått i bikini for nesten ti kg siden også . Men jeg skjønner hva du mener! Det er jo motiverende, i hvert fall! Lykke til, og velkommen så klart

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 23:55   #954
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Tante Bob-Bob, her.

"HJELP JEG ER JO TJUKK!"

Haha, hvis jeg skulle latt det hndre meg i å dra på ferie hadde jo hele livet mitt forsvinni!
Vil du virkelig la kiloene vinne og ødelgge opplevelsen? Hva tenker du når du ser tjukke mennesker i sommerklær? Tenker du like slemme tanker overfor de som du gjør for deg selv? Burde de holdt seg hjemme?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 19:42   #955
Lill-B
Medlem
 
Lill-B sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 125
Lill-B er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei jeg håpet å få bli med litt her inne.
Jeg er en dame på 43 år, gift og har to MEGET aktiv gutter på 8 og 11 1/2 år. Har i grunnen alltid vært kraftig - men ikke overvektig.

Etter første svangerskap var det ikke noe problem å kvitte kiloene, men etter nummer to så har de aldri forsvunnet. Jeg har "dinglet" mellom et hav av kurer.
Har prøvd konstant siden jan 08, og er drittlei av å være sulten, med dårlig samvittighet når jeg en gang i blant føler meg mett.
Den 3. mai startet jeg på Ketlyse kuren, og 5 dager seinere er jeg 2.8 kilo lettere. Dette ser spennende ut.
Jeg satte tickeren min opp etter BMI - men syns det ser uoverkommelig ut at min normalvekt skal være 65 kilo, det har jeg ikke vært siden jeg var 15 år.
Jeg var 94,7 med start og om jeg klarer 70 kilo bør jeg være strålende fornøyd. Er litt skeptisk til BMI tabeller, for alle er forskjellig bygd.
Er det noen mai-gjeng ut og går her også?
En ting til; Litt teit kanskje å begynne 3.mai og reise på 14 dagers ferie etter noen uker - noen råtips for ferie?

__________________


September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 12:20   #956
avocado
Nytt Medlem
 
avocado sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 4
avocado er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg vil også gjerne presentere meg her :-)
Jeg begynte mitt lavkarbokosthold i januar i år for fullt, men har i flere år vært lavkarbobevisst. Startvekten min var 93,2 kg og nå veier jeg 85,5 kg. Jeg er 166 cm høy, og har satt meg som mål om å komme meg ned til 60 kg. Jeg har fulgt Skaldeman store deler av tiden, 50+, og vekten "raste" av de første ukene. Men etter påske hvor jeg hadde to kvelder jeg spiste karbomat, har vekten ikke villet rikket seg. Så i over 1 måndes tid har vekten holdt seg på 85-tallet. Har derfor blitt litt motløs noen dager, og hatt 2-3 sprekker i løpet av denne tiden. Men jeg skal ikke gi opp. Jeg leser jo her på forumet at det er mange som har smurt seg med tålmodighet, og da til slutt har vekten rikket seg riktig vei igjen.
Nå spiser jeg fremdeles i forhold til Skaldeman, men kanskje mer 25+, siden jeg har begynt å spise mer grønnsaker, så det tar noen ekstra karber. Dette begynte jeg med for 1 uke siden, jeg ville teste på om det fikk vekten på riktig bane, men har fremdeles ikke gitt noen utslag. Har også prøvd å kutte ut søtningsstoff helt, men ignen stor forskjell der. Jeg spiser likevel minimalt med søtning i løpet av en uke, vil helst bli kvitt søtsuget helt. Så jeg prøver nå å fokusere på den fine glatte huden jeg har fått av kostholdet jeg spiser, og gi kroppen litt mer tid. Hadde jo vært fint å gått ned noen flere kilo til sommeren, så om noen har noen råd er jeg lutter ør.
Ellers kan jeg si at jeg har insulinresistens og er en jente på 21 år. Og er veldig takknemlig for at dette forumet finnes, her er det så mye gode råd og inspirasjon og hente!

avocado er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 18:12   #957
Pipje
Juniormedlem
 
Pipje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Pipje er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei. Da var det på tide at jeg presenterer meg selv, etter å ha sneket rundt her på forumet en god stund. Jeg ble introdusert for lavkarbo i januar, og begynte da å kutte ned på brød, pasta, poteter og ris. Spiste mer fett, men fulgte ellers ikke noe særlig gjennomført diett.

Startvekten min var på 105kg, og ligger nå på 99,5kg etter ca 3 måneder med litt mer bevisst matvalg. Er fornøyd med å ha kommet under 100-tallet, og håper jeg aldri kommer over igjen. Har merket stor forskjell på bare 5kg, men ønsker å ta av mange fler! Målet mitt er å komme ned til 75kg, (evt. 70kg om dette viser seg å gå veldig bra!) og det synes jeg skal ta den tiden det tar..

Har idag kjøpt meg ketolyseboken, stix og vitaminer og mineraler! Føler meg klar for å begynne ordentlig, og håper da selvfølgelig på en litt raskere veknedgang. Har alltid vært overvektig uten helt å ha forstått hvorfor. Mer aktiv enn de fleste, og spiste tradisjonell "sunn" mat.. Men har nå lest litt rundt, og føler jeg har funnet kostholdet som passer for meg. Så da var det bare å begynne

__________________


Pipje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-10, 20:20   #958
Komiform
Nytt Medlem
 
Komiform sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Troms
Innlegg: 1
Komiform er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Tante Bob-Bob, her.

Hei og takk for koselig svar:-)
Men jeg tror du blingsa litt på tallene.
Jeg sier ikke at jeg veier 64, jeg SKAL veie det, ved målet.
Jeg glemte å si hvor mye jeg hadde tatt av, jeg veide 97,5 17.april, og nå på mandag veide jeg 92,6, så det er laaaang vei å gå enda.

Normalt når dagen er halvgått har jeg enda minst 600 kalorier igjen å kverke(jeg vet nemlig av erfaring at om jeg får for lite kalorier så stagnerer forbrenningen for kroppen tror den ikke vil få særlig mat så den tilpasser forbrenningen etter inntaket)
I alle slankemetoder er det viktig å ikke få i seg for LITe kalorier, så jeg holder meg til 1200 for å ikke for for lite, ikke for å slanke meg med kalorimetoden. Forbrenningen sakker farten når vi spiser for lite, uansett om vi spiste rent fett.
Men idag hadde vi steikt laks til middag, så idag endte jeg heldigvis opp på 900 kalorier etter halvgått dag, så det er ikke så mye mat jeg må tyne i meg mer idag, takk og lov:-)

Jeg tok av 15 kilo i 2007 på denne måten, men så døde min far og ødela hele slankekuren min, for jeg begynte å trøstespise på masse kaker allerede i begravelsen hans. Siden har jeg vært mye syk(kronisk) og lite i bevegelse, så da baller det på seg.
Nå er gulroten min en plutselig gave som ramlet i fanget mitt, min søster og hennes venninne har gitt meg en Kreta-tur:-) Da jeg hadde ledt høyt og lenge og begynte å se for meg late dager på stranden i sola og meg valsende i sjøen: kom jeg plutselig på: "HJELP JEG ER JO TJUKK!"
De kiloene jeg har er fra halsen og ned til hofta og jeg har store pupper, så det er IKKE pent, nei.
Jeg akter heller ikke å ha 350 par øyne på ryggflesket mitt hahaha!
Jeg skal reise 26. juni, så jeg vet jeg kan enda gå ned 10 kilo, siden jeg allerede har gått av 5 på 2 uker. Men det skal godt holde det.
Med et knekkebrød til frokost hver morgen har jeg nå fått gå på do også, jeg hadde en ufyselig forstoppelse, som syntes på vekta, men nå er jeg igang.
Gleder meg til å lese her ute mer. Jeg begynte å tjuvlese for 2 uker siden for å få inspirasjon, og det har jeg også fått:-)

Ha en god dag!

Hei hei.
Har du noen tips til meny dag for dag?

Jeg har iløpet av 5 år lagt på meg 30 kg og ønsker å komme meg ned på 60-tallet igjen.. Dette er dag nr 2, så jeg er helt i startfasen for å si det sånn
Ønsker å gå på en egenkomponert lavkarbo kur, men tror det kan bli vanskelig å ikke bli ensporet ergo så går man lei.. Så hvis noen har gode tips, setter jeg stoor pris på dette )

Komiform er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 15:40   #959
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Komiform, her.

Hei hei.
Har du noen tips til meny dag for dag?

Jeg har iløpet av 5 år lagt på meg 30 kg og ønsker å komme meg ned på 60-tallet igjen.. Dette er dag nr 2, så jeg er helt i startfasen for å si det sånn
Ønsker å gå på en egenkomponert lavkarbo kur, men tror det kan bli vanskelig å ikke bli ensporet ergo så går man lei.. Så hvis noen har gode tips, setter jeg stoor pris på dette )

Jeg har ingen meny til deg, men jeg følte for å tipse deg om denne tråden siden du går for egenkomponert.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 22:13   #960
porcupine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Nordland
Alder: 49
Innlegg: 6
porcupine er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei

Newbi her. Gleder meg til å bli kjent med alle her inne.
Jeg har PCOS og alle symptomer er kraftig tilstede. Likevel har jeg fått to flotte barn. En gutt på åtte og ei jente på to. Men, vekten har krøpet oppover i mange år, og nå er tiden for livsstilsendring. Jeg har lest Sten Sture Skaldemans bok pluss at jeg støtter meg til to bekjente som følger lavkarbo dietter.

I dag er dag fire av et LCHF kosthold, og jeg er med friskt mot (enn så lenge). Føler at dette må til for å være den mammaen jeg vil være, og for å berge helsa. Trimmer ikke så mye, men har store planer om å komme i gang.

porcupine x

__________________
Delmål 1 - fra dødelig overvekt til ekstrem overvekt:


porcupine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 12:43   #961
awacs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 6
awacs er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei alle sammen

Jeg er fersk i dette gamet men trenger å få fjernet minst 30 kilo, er for tiden 106kg og er 169cm høy. Slutta å røyke i begynnelsen av april og begynte umiddelbart å bevege meg, har ikke gått opp i vekt og nå har jeg så smått begynt å begrense karboinntaket. Håpet er jo å komme ned i en vekt jeg kan leve med resten av livet, for slik det har vært frem til jeg sluttet å røyke kom kiloene bare sigene på
Jeg føler jeg har latt kroppen "gå" de siste 15-20 årene og vil nå prøve å få tilbake noen av livet mitt igjen, både fra nikotin og fettet...

awacs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 12:54   #962
Uma
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 9
Uma er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

I dag starter jeg=)
Er nybakt mamma, og motivasjonen til å bli lettere er min lille prinsesse. Jeg tøffer meg litt og har 70 som mål, dit har jeg alltid ønsket å komme=)

motivasjonen er på topp, men må starte forsiktig siden jeg fullammer og har tatt keisersnitt nylig. Men sundt tar vel ingen skade av å spise uansett. Jeg satser på lavkarbo i første omgang så blir det ketolyse når jeg har sluttet med amminga=) Kom igjen folkens , la oss stå sammen=) trall for bikini på gjemt veranda i første omgang.

__________________


Uma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 11:48   #963
Slankevogna
Juniormedlem
 
Slankevogna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 39
Slankevogna er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg er 27 år og trenger å ta av 40kg. Har PCOS og min store motivasjon til å gå ned i vekt er at jeg vil ha en liten baby. Har gått ned 8 kg siden januar, så nå er jeg 110kg tung. Målet mitt er 70kg.

Slankevogna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 09:45   #964
Ned30kg
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 27
Ned30kg er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Eg er snart 30 år og minst 30 kg overvektig. Er 174 høg og 103 kilo, har i tillegg PCOS og vonde knær og trenger virkelig å gå ned. Eg fikk ei datter for eit halvt år siden. Under graviditeten la eg på meg 14 kilo, men desse forsvant veka etter fødselen, men siden har det stått bom stille til tross for masse turer, styrketrening og amming. Men har jo spist masse karbohydrat, og har endelig forstått korfor eg ikkje går ned etter å ha lest boka til Dr Sofie Hexenberg Frisk med lavkarbo, den boka kan virkelig anbefalast. Vart heilt frelst etter å ha lest den

Å leve på lavkarbo kosten tror eg skal gå bra, og det å kunne gå på en kur og føle seg mett heile dagen er jo heilt fantastisk. Det er ein grunn til at tidligere slankekurer ikkje funker på meg, er jo sulten heile tida på dei, eg er so spent so spent no og ønsker meg sjølv og alle dåkke andre lykke til med lavkarbokost Eg er også innforstått med et eg bør leve slik resten av livet, men håper ein kan introdusere litt meir karbohydrat etter å ha nådd trivselsvekta siMen den tid den sorg

Ned30kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 14:54   #965
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

I dag har jeg funnet ut at jeg får skrive litt i tråder som er spennende, og derfor også introdusere meg selv. Jeg er snart 35 år, og 173 cm høy. Mor til 3. Og veide ca 105 kg da jeg startet for snart tre uker siden. Det er noen kolleger av meg som fortalte om sin opplevelse av lavkarbo (ketose). Og disse damene er ikke overvektige i mine øyne. Men likevel gikk de ned selv de to første ukene.

Så da tenkte jeg at kanskje det er håp for meg også. Kjenner andre som har fått det til med denne typen livsstil. Så nå er jeg i gang. Mitt mål har siden i fjor vært å komme ned på to sifrede tall. Først skulle det skje før jul, men det gikk ikke. Så var det før sommeren (juli når jeg skal i ett bryllup). Må ærlig talt innrømme at jeg ikke trodde det skulle være mulig. Jeg har prøvd xenical og Grete Roede og ingen av delene har gitt noe resultater.

Men nå! Etter 2,5 uker med lavkarbo, og da har jeg ikke vært i ketose hele tiden så har jeg mistet 3,5 kg!! Ser nå muligheten for å komme litt inn på 90-tallet før bryllupet!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 23:09   #966
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

I dag har jeg funnet ut at jeg får skrive litt i tråder som er spennende, og derfor også introdusere meg selv. Jeg er snart 35 år, og 173 cm høy. Mor til 3. Og veide ca 105 kg da jeg startet for snart tre uker siden. Det er noen kolleger av meg som fortalte om sin opplevelse av lavkarbo (ketose). Og disse damene er ikke overvektige i mine øyne. Men likevel gikk de ned selv de to første ukene.

Så da tenkte jeg at kanskje det er håp for meg også. Kjenner andre som har fått det til med denne typen livsstil. Så nå er jeg i gang. Mitt mål har siden i fjor vært å komme ned på to sifrede tall. Først skulle det skje før jul, men det gikk ikke. Så var det før sommeren (juli når jeg skal i ett bryllup). Må ærlig talt innrømme at jeg ikke trodde det skulle være mulig. Jeg har prøvd xenical og Grete Roede og ingen av delene har gitt noe resultater.

Men nå! Etter 2,5 uker med lavkarbo, og da har jeg ikke vært i ketose hele tiden så har jeg mistet 3,5 kg!! Ser nå muligheten for å komme litt inn på 90-tallet før bryllupet!

Hmm.. kjenner jeg deg, tro? Er du den jeg tror du er, så må vi begynne å utveksle erfaringer og oppskrifter.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:05   #967
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Hmm.. kjenner jeg deg, tro? Er du den jeg tror du er, så må vi begynne å utveksle erfaringer og oppskrifter.

Du gjør nok det Men er ikke så "offentlig" ennå. Er liksom litt redd for at dette ikke skal holde. Men familien min vet, og de støtter meg når fristelsen på godteri blir for stor.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:09   #968
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Du gjør nok det Men er ikke så "offentlig" ennå. Er liksom litt redd for at dette ikke skal holde. Men familien min vet, og de støtter meg når fristelsen på godteri blir for stor.

Hehe, jeg gjorde motsatt av deg. Jeg fortalte det til alle før jeg begynte, slik at det skulle være vanskeligere å snike seg unna. Siden det var offentlig, så MÅTTE jeg jo holde meg til opplegget. Men da jeg satte i gang, så var det jo piece of cake.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:31   #969
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Vel, egentlig er det ikke så stor hemmelighet lenger. For jeg er så fornøyd med det som skjer med kroppen. Og i og med at jeg fikk siste push til å starte med dette fra to på jobben vet jo de på jobben også hva som skjer.

Til uka skal jeg til legen, for jeg har gått til henne en stund for å få litt hjelp med vektnedgangen. Er litt redd for at hun skal synes det er en dårlig ide å gå på lavkarbo. Men det får jeg heller bare ta. Så det er liksom bare henne igjen...

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:33   #970
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Du gjør nok det Men er ikke så "offentlig" ennå. Er liksom litt redd for at dette ikke skal holde. Men familien min vet, og de støtter meg når fristelsen på godteri blir for stor.

Bra. Du kan anse meg som din sponsor også hvis du gjør den samme tjeneste tilbake. Det er tøft å vandre blant milliarder av karbohydrater. Da er det greit å ha noen å sende en melding eller ringe hvis man trenger det.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:34   #971
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Bra. Du kan anse meg som din sponsor også hvis du gjør den samme tjeneste tilbake. Det er tøft å vandre blant milliarder av karbohydrater. Da er det greit å ha noen å sende en melding eller ringe hvis man trenger det.

Den er grei!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:37   #972
raskall
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 52
Innlegg: 136
raskall er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Vel, egentlig er det ikke så stor hemmelighet lenger. For jeg er så fornøyd med det som skjer med kroppen. Og i og med at jeg fikk siste push til å starte med dette fra to på jobben vet jo de på jobben også hva som skjer.

Til uka skal jeg til legen, for jeg har gått til henne en stund for å få litt hjelp med vektnedgangen. Er litt redd for at hun skal synes det er en dårlig ide å gå på lavkarbo. Men det får jeg heller bare ta. Så det er liksom bare henne igjen...

Ikke fortell henne at du går på lavkarbo nå. Fortsett et par uker til, bruk lavkarbo.no, kollegaer og kusiners ektefeller for råd. Når du da er hos legen om en måned eller to og har gått ned 10 kilo, har fantastiske blodprøver og føler deg sjæf kan du sprenge bomben og enten knuse alle hennes illusjoner om statens kostholdsråd eller få applaus for noe hun har tro på men ikke tør å anbefale for sine pasienter av frykt for å få pes fra de som betaler lønna hennes.

Så DET så! Min lege digger at jeg spiser lavkarbo og støtter meg fullt ut, men han fikk ikke vite det før etter et par måneder.

__________________




Les om min prosess i Krympebloggen
raskall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert? Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 05:54   #973
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av raskall, her.

Ikke fortell henne at du går på lavkarbo nå. Fortsett et par uker til, bruk lavkarbo.no, kollegaer og kusiners ektefeller for råd. Når du da er hos legen om en måned eller to og har gått ned 10 kilo, har fantastiske blodprøver og føler deg sjæf kan du sprenge bomben og enten knuse alle hennes illusjoner om statens kostholdsråd eller få applaus for noe hun har tro på men ikke tør å anbefale for sine pasienter av frykt for å få pes fra de som betaler lønna hennes.

Så DET så! Min lege digger at jeg spiser lavkarbo og støtter meg fullt ut, men han fikk ikke vite det før etter et par måneder.

Jeg var hos legen og tok blodprøver før jeg begynte. Hun var veldig skeptisk, men jeg hadde med ketolyseboka og lot henne lese "til fastlegen"-sidene. Hun ble mindre skeptisk, men var fortsatt skeptisk til dette. Hun fortalte neste gang (da hun sammenlignet blodprøver) at hun var overrasket over at det virket. Det virket mer som at hun så at jeg hadde sykelig overvekt, så bare det at jeg ville prøve å gjøre noe med det var positivt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 12:24   #974
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg tror nok kanskje at jeg må fortelle henne hva jeg driver med. Har gått til henne siden i fjor sommer for å ha støtte til å gå ned i vekt. Og på den tiden har jeg kanskje gått ned 1-2 kg. Og plutselig har 4-5 kg løsnet siden sist... Hun skjønner vel at jeg har gjort noe.

Kanskje hun vil ta nye prøver, for vi tok en del prøver for noen måneder siden, men de var ikke så skremmende som jeg hadde trodd. Men kjenner at ting er anderledes i kroppen nå.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 16:51   #975
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei, jeg er 27 år og trenger å ta av en 30-40 kg, vært overvektig siden jeg var liten og "ingenting" har fungert slankemessig. 168 høy og for tiden ca 111kg, var 125 på det tyngste for noen år siden.
Prøvd fedon tidligere med noe resultater, men det sklei ut. Skal denne gangen prøve meg på lchf etter jeg har vært hos lege og tatt diverse blodprøver så jeg har et sammenligningsgrunnlag
Er mer forberedt og motivert denne gangen etter 2 leste bøker, forumet her og et par blogger

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no