Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 17:52   #951
Bytausa
Medlem
 
Bytausa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 55
Bytausa er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Det hender jeg har problemer med å få i meg nok fett i forhold til proteiner.
Er jammen mer proteiner i ting og tang, enn jeg ante.....
Pruttilutt rådet meg til å spe på med litt Cocosa, - og det fikk jeg kjøpt i dag.
Gubben blir forsinket hjen fra jobb, så jeg tok meg en kopp te med 1 ss Cocosa, mens jeg venter på middag. Faktisk godt med kokossmak !!

Samme har jeg slitt med, etter at jeg oppdaget at de gjemmer seg overalt!
Men i dag ender jeg på ca. 40 OK det er lite, men blir bare i dag, driver å strammer hardt inn her, nå skal det løsne!

Den nye badevekta viste 100g. ned fra startvekt (det er jo noe), og ettersom dagens inntak vil bli:
Fett: 89% Protein 9% Karb 2% så er jeg litt spent på morgendagen

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:48   #952
Lille venn
Juniormedlem
 
Lille venn sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 41
Lille venn er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei
Bakte i helgen lavkarbobrød, Gerd's frøknekkebrød og musli. Veldig greit å ha litt variasjon Er det noen som vet hvor mye fett, protein, energi og karber det er i frøknekkebrødene til Gerd....? Tenkte å legge de inn på Diett.no. Gidder ikke å regne ut hvis noen allerede har gjordt det. Latskapen lenge leve

__________________





Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:17   #953
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Hellu!!
Sitter å leser oppskrifter og i mange så står det "Fiberfin".
Jeg har dermed vært på butikken og sett etter dette, men ingen av mine butikker forhandler dette. Syntes datte var snodig da flere her sier at dette selges på dagligvaren.

Så i dag da jeg var inne i det nå ganske tomme melskapet ser jeg på ei pakning med Kruskakli at det står Fiberfin over...

Er det Kruskakli som menes med Fiberfin?????

Fiberfin har jeg desverre aldri hørt om... Er du sikker på at det ikke er FiberHusk du mener?

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:20   #954
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Budeia: Jeg tror også du mener fiberhusk, og det finnes i de fleste daglivarer nå På min Kiwi finner jeg det i blant helsekost og de glutenfri varene

Da har jeg trent! *tøff* hihi
Spinning og styrke, og det var deilig! Ble ganske svimmel i styrke økta, men tror kanskje jeg tok det litt hardt i spinningen
Nå funderer jeg på hva jeg skal spise til kvelds!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:20   #955
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Bah, for en dag matmessig. Har ikke hatt lyst på noen verdens ting, og kjenner ikke lenger sult i magen. Spiser liksom fordi jeg vet at jeg bør... Er det vanlig? I dag har jeg vel fått i meg maks 5 karb, men derimot godt med fett. Har kjøpt Cocosa og har tatt et par ts rett i munnen. Utrolig smart for oss som sliter med å få opp fettprosenten!

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:22   #956
Basics
Juniormedlem
 
Basics sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 61
Innlegg: 33
Basics er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Fiberfin har jeg desverre aldri hørt om... Er du sikker på at det ikke er FiberHusk du mener?

Godt spørsmål, men jeg har heller ikke funnet Fiberhusk noe sted, har funnet Kruskakli og Pofiber (ICA Maxi), men ikke noen av de andre sortene. Antar allikevel at dette dreier seg stort sett om samme type produkt?
Har ikke bakt annet enn lavkarbo knekkebrød ennå...

__________________


Basics er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:22   #957
labaline
Juniormedlem
 
labaline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 46
labaline er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Husker ikke hvem som skreiv om kokosmel her inne, men den som gjorde det, vil du komme fram og fortelle meg hvor du fikk tak i det og hvordan det var å bruke det i matlaging?

__________________


labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:23   #958
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Karbomamma: Det er veldig vanlig at man mister interessen for mat! Jeg som er det matvraket kan nå gå i timesvis uten å tenke på mat! Utrolig rart Men for all del, jeg får i meg kvota jeg altså

Har også kjøpt cocosa, kjøpte den uten smak jeg siden den var billigest, men har ikke helt funnet bruksområdet for den ennå..

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:23   #959
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Da har jeg trent! *tøff* hihi
Spinning og styrke, og det var deilig! Ble ganske svimmel i styrke økta, men tror kanskje jeg tok det litt hardt i spinningen
Nå funderer jeg på hva jeg skal spise til kvelds!

Så flink du har vært!!! Kjenner at jeg savner veldig å trene. Trente mye før, er veldig glad i styrketrening, men nå har jeg bare ikke tid lenger. Går trilleturer og tar mine daglige 100 situps, og that`s it

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:25   #960
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Basics, her.

Godt spørsmål, men jeg har heller ikke funnet Fiberhusk noe sted, har funnet Kruskakli og Pofiber (ICA Maxi), men ikke noen av de andre sortene. Antar allikevel at dette dreier seg stort sett om samme type produkt?
Har ikke bakt annet enn lavkarbo knekkebrød ennå...

Kruskalkli og fiberhusk er ikke det samme! Pofiber kjenner jeg ikke til

Opprinnelig lagt inn av labaline, her.

Husker ikke hvem som skreiv om kokosmel her inne, men den som gjorde det, vil du komme fram og fortelle meg hvor du fikk tak i det og hvordan det var å bruke det i matlaging?

Jeg fikk det på helsekosten! Og hvis min helsekost her langt uti gokk har det, så finnes den garantert hos deg også
Jeg har bare prøvd det en gang i noen muffins, og resultatet ble nok så bra. Smaken ble kjempegod, men de var litt våte. Mulig jeg stekte dem for lite

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:26   #961
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Basics, her.

Godt spørsmål, men jeg har heller ikke funnet Fiberhusk noe sted, har funnet Kruskakli og Pofiber (ICA Maxi), men ikke noen av de andre sortene. Antar allikevel at dette dreier seg stort sett om samme type produkt?
Har ikke bakt annet enn lavkarbo knekkebrød ennå...

FiberHusk får du stort sett over alt nå. Hvis du titter i melhyllen kan det være at du overser den? Første gang jeg skulle handle det lette jeg nemlig etter en svær melpose. Det er jo det man forestiller seg at det er, fordi det er det man er vant med. FiberHusk får du i en liten gul pose (ganske dyrt). Tipper du finner det enten blandt bakevarer eller i hyllen med helsekost/glutenfritt. Evnt. vil jeg tro at alle helsekostbutikker har det

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:28   #962
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Karbomamma: Det er veldig vanlig at man mister interessen for mat! Jeg som er det matvraket kan nå gå i timesvis uten å tenke på mat! Utrolig rart Men for all del, jeg får i meg kvota jeg altså

Har også kjøpt cocosa, kjøpte den uten smak jeg siden den var billigest, men har ikke helt funnet bruksområdet for den ennå..

Vet ikke helt hva jeg skal bruke det til jeg heller, derfor ble det å stappe det rett i munnen Så bakpå boksen at det er en nettside man kan gå på for oppskrifter, må vel en tur innom der en dag

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:30   #963
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Bah, for en dag matmessig. Har ikke hatt lyst på noen verdens ting, og kjenner ikke lenger sult i magen. Spiser liksom fordi jeg vet at jeg bør... Er det vanlig? I dag har jeg vel fått i meg maks 5 karb, men derimot godt med fett. Har kjøpt Cocosa og har tatt et par ts rett i munnen. Utrolig smart for oss som sliter med å få opp fettprosenten!

5 karber for ketolyse er litt lavt. Hva med å skjære opp noen grønnsaker og dippe dem i rømme eller lage en dip? Spiser du ikke, så kan kroppen komme til å tro det er fare på ferde, og da holder den igjen alle ressursene. Stek deg en hamburger, ha ost på og noe grønt? Tomat og agurk?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:34   #964
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Vet ikke helt hva jeg skal bruke det til jeg heller, derfor ble det å stappe det rett i munnen Så bakpå boksen at det er en nettside man kan gå på for oppskrifter, må vel en tur innom der en dag

Bruker cocosa i kaffe sammen med fløte, men liker den best nøytral.
Kokossmakcocosa bruker jeg i sjokoladekonfekten. Bruker steke kjøtt i cocosa. Kan jo greit erstatte smøret, men jeg passer på å salte maten da, for mister litt fra smøret. Tror jeg. Har ikke klagd hittil.

Fiberhusk takler jeg ikke. Det vokser både her og der. Har 2 ss i pannekakerøra, og det blir jo sement når det står i mer enn 2 minutter på benken. Kan jo slå ihjel en stakkar! Skal prøve med 1 ss Johannesbrødkjernemel, for det synes jeg er bedre i bakevarer

Og når mams kommer, skal jeg eksperimentere meg fram til en vaffelkakerøre! HOAH!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:35   #965
labaline
Juniormedlem
 
labaline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 46
labaline er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg fikk det på helsekosten! Og hvis min helsekost her langt uti gokk har det, så finnes den garantert hos deg også
Jeg har bare prøvd det en gang i noen muffins, og resultatet ble nok så bra. Smaken ble kjempegod, men de var litt våte. Mulig jeg stekte dem for lite [/quote]

De hadde ikke hørt om det en gang på helsekosten jeg var innom i dag, jeg prøver en litt mer "sentral" neste gang

__________________


labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:37   #966
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av labaline, her.

Jeg fikk det på helsekosten! Og hvis min helsekost her langt uti gokk har det, så finnes den garantert hos deg også
Jeg har bare prøvd det en gang i noen muffins, og resultatet ble nok så bra. Smaken ble kjempegod, men de var litt våte. Mulig jeg stekte dem for lite

De hadde ikke hørt om det en gang på helsekosten jeg var innom i dag, jeg prøver en litt mer "sentral" neste gang [/quote]

Unnskyld, jeg er så trett. Var det fiberhusk du er ute etter? Kan sende deg pakken min på mandag, da får jeg penger til porto. Har to bokser i Bodø hos mamma, og hun kommer på onsdag. Er tatt 2 ss av den.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:37   #967
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av labaline, her.

Jeg fikk det på helsekosten! Og hvis min helsekost her langt uti gokk har det, så finnes den garantert hos deg også
Jeg har bare prøvd det en gang i noen muffins, og resultatet ble nok så bra. Smaken ble kjempegod, men de var litt våte. Mulig jeg stekte dem for lite

De hadde ikke hørt om det en gang på helsekosten jeg var innom i dag, jeg prøver en litt mer "sentral" neste gang [/quote]

Kanskje fordi du spurte etter Fiberfin ikke FiberHusk?

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:38   #968
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

De hadde ikke hørt om det en gang på helsekosten jeg var innom i dag, jeg prøver en litt mer "sentral" neste gang

Kanskje fordi du spurte etter Fiberfin ikke FiberHusk? [/quote]

Sorry Pruttis, jeg blingsa litt igjen

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:41   #969
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hva skjer med siteringen? Ser helt toskete ut. Hva blingsa du på, karbismims?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:43   #970
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

nei, nei, labaline er på jakt etter kokosmel!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:44   #971
labaline
Juniormedlem
 
labaline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 46
labaline er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Haha, jeg leter etter kokosmel, det var veldig rart da jeg skulle sitere, så det kom liksom ikke med at det var det jeg var ute etter.. Men det er altså kokosmel, ikke fiberhusk til meg

__________________


labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:45   #972
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Ah. Jeg kan fikse det også. Har en utmerket Sunkost her, fører det meste. Ber jeg om proteinpulver slipper jeg kjøpe flere kilo, de åpner og spør hvor mange gram jeg vil ha. Snakker om service

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:46   #973
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Vet ikke hva jeg blingsa på jeg... lettere forvirret av all siteringen her Trodde du eller hvemdetnåvar var på jakt etter fiberhusk

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:48   #974
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

hihi, budeia lette etter fiberhusk. Tror vi!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 20:53   #975
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hehehe, lettere kaotisk en liten stund her nå ja

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 9 (0 medlemmer 9 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no